Stránka 2 z 3
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 10:53
od myscho
Ja len k tomu porovnaniu turba a atmo. Mám 1.4 MPI, čakám na 1.5 dpi.
Jediné čo ma štve, je horšie predbiehanie.
Inak je to jedno. Jasné, Škodovky s turbom mi ujdú na výjazdoch z obcí, alebo na vjazde na diaľnicu. Ale v 95% prípadov musia do minúty zvoľniť a som pri nich. Takže časová úspora je tam 0.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 11:00
od Chasnik
Stringo píše: ↑04 říj 2021, 22:14
Jezdím celkem svižně, ale taky mám denně 70km celkem blbého výškového profilu, což tu spotřebu zvedá...
Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.
To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku
davfel: gratulka k novému autu, tahle červená autu sedí mnohem lépe než ta základní pastelová
Překvapila mě spotřeba Focusu 1.6: byl ten motor v pohodě nebo už byl načatý?
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 11:06
od davfel
No motor ve fofo občas rozsvítil kontrolku motoru. Ale co mám kamarády s tím stejným autem i motorem tak všem to bere 8.5 - 9.5L/100km
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 11:12
od Chasnik
Tak to buď rád, že ses toho zbavil...
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 11:13
od Stringo
myscho píše: ↑05 říj 2021, 10:53
Ja len k tomu porovnaniu turba a atmo. Mám 1.4 MPI, čakám na 1.5 dpi.
Jediné čo ma štve, je horšie predbiehanie.
Inak je to jedno. Jasné, Škodovky s turbom mi ujdú na výjazdoch z obcí, alebo na vjazde na diaľnicu. Ale v 95% prípadov musia do minúty zvoľniť a som pri nich. Takže časová úspora je tam 0.
To ti ujede i ta i30 s 1,0 T-GDi... Psal jsem že to je dobrý motor, ale na ježdění mimo město spíš nouzovka, pokud si to někdo koupí s nájezdem 15000-20000km ročně jako daily car do práce, tak ho upřímně lituju, protože finančně ta 1.0 T-GDi není zase o tolik dražší, ale je mnohem efektivnější. Navíc nejde ani tak o to, kdo jak ujede na výjezdu, ale jde primárně o předjíždění kamionů, kdy je to prostě nechutně slabé a i nebezpečné,manželce by to asi nevadilo, ta jede za traktorem třeba hodinu, ale jsou střelci, co začnou předjíždět a prostě jim to nejede a vlečou se vedle kamionu jak hlemýždi a to je nebezpečné.
Chasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:00
Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.
To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku
davfel: gratulka k novému autu, tahle červená autu sedí mnohem lépe než ta základní pastelová
Překvapila mě spotřeba Focusu 1.6: byl ten motor v pohodě nebo už byl načatý?
No s tou akcelerací nejsem moc daleko od pravdy, komfortem samozřejmě nelze srovnávat...
Jinak ta dřívější 1,6 GDi mi připadala mnohem živější, když jsem se s ní kdysi svezl oproti té 1,5 DPi
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 11:35
od myscho
Momentalne je 1.0 t lacnejšia ako atmo.
Nájazd mám cez 15 ročne, ja som atmo bral kvôli častým krátkym jazdam a predpokladu dlhšej výdrže.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 12:06
od Stringo
Pokud najezdíš 15t ročně krátkými trasami, tak je to dobrá volba
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 13:38
od Pjotr1
1.5 DPi je ideál do města. 1.0 T-Gdi je volba rozumu pro všechno.
Já se ale připojím ke krevní skupině Stringo. Užívám si emoce (zrychlení) s mou 1.4 T-Gdi. V sobotu jsem se hezky projel za nějakým novým Tuconem (ještě bez značek), který rozrážel cestu. Do 180 nám to zrychlovalo (i do kopce) podobně. Pak nás zpomalily slimáci v levém pruhu. Hezky to tomu Tucsonovi jelo.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 18:50
od idam.i
Podstivy zábeh toho nového Tucsona.
Som prekvapený aká raketa je ten "kafemlejnek".
https://youtu.be/EvTzJu8xTOI
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 19:02
od Mr. HYUNDAI
Já překvapený nejsem ani trochu
!
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 05 říj 2021, 19:43
od idam.i
No áno,EKOreally to chápam.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 08 říj 2021, 09:04
od Chasnik
Stringo píše: ↑05 říj 2021, 11:13
Chasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:00
Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.
To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku
No s tou akcelerací nejsem moc daleko od pravdy, komfortem samozřejmě nelze srovnávat...
Jinak ta dřívější 1,6 GDi mi připadala mnohem živější, když jsem se s ní kdysi svezl oproti té 1,5 DPi
Sežeň stodvácu, já dám k dispozici DPIčko a můžeme poměřovat. A s prstem v nose té škoduli ujede i manželčino RIO 1.2 DPI, které je díky protaženým kvaltům skutečný lenoch.
A GDi aby nebyla živější, když má deklarovaných 25 koní navíc. Mám slíbenou Ceedku JD na krátký testík, tak snad porovnám. Že bude lepší, o tom nepochybuju, jde o to, o kolik.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 08 říj 2021, 10:16
od WalterB
Souhlas s Chasníkem - GDi je přímovstřik, takže i bez turba bude vždycky živější.
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 08 říj 2021, 14:41
od willy50
Michal Karpat - autožurnál, najdi si na YT video, tam porovnává 1.5Dpi a 1.6Gdi
*
Stringo, to srovnání se Š120 je trošku mimo realitu. Ale jako vtip dobrý!
Re: I30 Smart 1.0 TGDI
Napsal: 08 říj 2021, 16:31
od WalterB
Willy50: v tom testu spolu ale soutěží 1.5 DPi (81 kW, 144 Nm) a
1.6 MPi (88 kW, 156 Nm). Jde tedy o relativně vyrovnaný souboj dvou atmosfér s nepřímým vstřikem.
Motor 1.6 GDi (99 kW, 164 Nm) - přímý vstřik - je něco jiného. Ten by naší 1.5 DPi asi přeci jen vyprášil kožich.