Stránka 2 z 3
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 14:48
od slabostka
úplne najobyčajnejšie sviečky vydržia 30 000km, platina, iridium násobne viac...
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 14:50
od Boryš
Intervaly údržby máš v návodu... U svíček by se myslím měly řešit km a ne doba.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 15:43
od chammeleonnn
Víc mi v servise neřekli a pochybuju, že by se sami od sebe zabývali proč ta svíčka odešla. Pro ně prostě vadná svíčka a hotovo. To jsem ještě ujel pár km a rozsvítil se nízký tlak pneu pravá přední 2,3 přičemž levá přední 2,2 levá zadní 2,3 a pravá zadní 2,2.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 15:45
od Jondre
Svíčky můžeš měnit kdy chceš, někteří "sportovci" ti napíší i co 20 000 km, ale bežně se u benzíňáků mění po 60 000.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 16:55
od slabostka
ono obyčajná sviečka stojí 3-4E, platina-iridium cez 10E, takže meniť to každých 20 000km je plytvanie
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 17:42
od idam.i
Každých 20.000 je skoro,no to čo predpisuje
je iný blud.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 18 říj 2021, 20:33
od motorol
Je zajimave, ze u obyc svicek predepisi 60 tis km a u iridium 160 tis km a většina lidi to bere jako bernou minci. Pokud jde o olej, tak kazdej ví, ze nejpozději měnit na poloviční najezd a podobne je to u vzduchového filtru. Cim to, když obyc svice stoji 50-80 Kč/ks, tj je to daleko levnejsi než ten olej, ale je to plýtvání?
Jinak, ze odejde dříve se stát může a nic špatného bych v tom nehledal.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 01:18
od slabostka
meniť sviečku v polovičke intervalu je blbosť. U oleja to môže byť vhodné. Filter vzduchu - tak asi snáď podľa čistoty vzduchu kde sa jazdí. V železiarnach je iná kvalita vzduchu ako v Tatrách.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 08:35
od motorol
Ale podstata je stejná: pokud výrobce napíše, ze svíčka vydrzi milion km. Tak všichni řeknou fajn a max budou naštvaní, když po 500 tis km odejdou. Pokud někdo napíše, ze olej vydrzi 40 tis km, tak se najde spousta expertu, kteří ví, ze to je moc. V cem je tedy rozdíl?
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 08:54
od slabostka
v povahe súčiastky. Vyčerpanie oleja je podstatne závislejšie od spôsobu prevádzky. Čiže je všeobecne známe že 15 000km je vrchol pri ideálnych podmienkach ktoré skoro nikto nesplní, 10 000km je taká zlatá hodnota, u istých druhov užitia auta je to 7500km. V Rusku napr. autíčkari počítajú motohodiny čo je naozaj presnejší údaj pretože motor môže bežať 100 motohodín a neprejde nič ale olej sa vyčerpáva.
No a sviečky vydržia tie km, ale naozaj ak sa vymenia o chlp skôr iste sa polepší zapaľovaniu ako celku - cievkam, ukáže sa to na spotrebe, emisný systém... ale skracovať to o polovicu je podľa mna blbosť.
Neviem aké máte vy intervaly - na hybride mám 90 000km a overené vydržia to platinové s prehľadom, Vitara 60 000km rovnako bez problémov ale mením pri 50 000km..... Za mna výmena kúsok skôr ale s rozumom.
Ale bavíme sa o stave že motor je OK, nieže dymí jak cigánska piecka... a berie 1l oleja na 1000km
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 09:00
od Mexican
z vlastnej skusenosti by som sa drzal 40-50 000km max u sviecok. Vymena sviecok je otazka par minut, jedneho kluca (resp predlzenia u nejakej normalnej gola sady, napr z obchodu s potravinam
. Date si k tomu jedneho lahvaca. Pozor na utahovaci moment
u novych aut v zaruke by som sa skutocne drzal tych 50 000km. A skutocne pri pravidelnych servisnych prehliadkach s technikom diskutovat. Nechapem ludi, ktori tam prijdu, posadia sa technik nieco naklepe do compu a baba mu to bez mihnutia brvy podpise. Vzdy ked idem na servisnu prehliadku, viem co budem chciet menit ja sam je to otazka 5 minutovej pripravy vecer pred servisom
to ze sviecka nevydrzi sa stat moze. V tomto pripade to skoncilo este dobre, sviecka sa mohla pokojne rozpadnut a to by sposobilo vo valci slusnu paseku
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 10:05
od Odjinud
Vetsina lidi podle me svicky nikdy nemeni. Jednou jsem mel dobrou naladu a chtel jsem predchozimu autu "doprat" "aby to lepe jelo", tak jsem se ptal na svicky a kabely k nim - pry se nemeni. Btw tlumice pry taky ne, olej v prevodovce taky ne... tak nevim.
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 10:35
od slabostka
tak to neviem posúdiť..... sviečky sú v servisnom pláne na rozdiel od prevodového oleja....
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 10:51
od Mexican
prevodovy olej u manualnej prevodovky fakt vydrzi - ja som ho menil v 120 000km, teraz mam 370 000km (takze matika je jasna a de-facto potvrdzuje zivotnost auta ktoru casto vyrobcovia uvadzaju okolo stvrt miliona km
neverim, ze auto ktore ma napr 100 000km na jednych svieckach funnguje, tie sviecky by sa museli extremne podarit vo fabrike
tlmice sa relativne lahko testuju. Bud zacnu rosit olej alebo proste netlmia spravne a poztat to pri prejazdoch nerovnosti. Na cestach v okoli Brna by som si nedovolil tvrdit, ze origo tlmice vydrzia viac nez 150 000km a je jedno za aky cas to najazdi. Zene teraz odpadla prachovka u fabky ktora ma len 115 000km ale je to rv 2003. Proste gumene dorazy su napadrt vekom, nie kilomentrami. Ulozenia budu v rovnakom stadiu smrti. Podvozkove diely budu odchadzat rozne, pretoze cesty a vyuzitie auta je rozne. Mal som obdobie, ked som na podvozok nesiahol 100 000km a pri stavbe baraku a drncani sa s vlekom po lomoch a katastrofalnych cestach v okoli brna mam pocit, ze pod auto leziem snad kazdych 30 000km
ale to uz sme trochu mimo temu cukania u noveho Tucsonu
Re: První závada - auto cuká
Napsal: 19 říj 2021, 12:09
od Maras
Musím oponovat. Já měl Hondu Jazz a svíčky jsem menil ve 100k podle intervalu výrobce a byly v pohodě. Na tom autě, když už mělo 139 k bylo vše původní, kromě brzd.Vsechny silentbloky, tlumiče atd původní a vse drželo. Kamarád má od novoty Civic 9 a najeto 170k rok výroby 2012 a opět vše původní.