Ach bože, téma ktorá lieči nízky tlak.
Tak sem dám pár postrehov za mňa
- cyklisti čo majú kvalitné a drahé led žiarovky. Oni síce vidia, ale reálne oslňujú vodičov a hlavne chodcov. Kvalitné svetlo je super, ale sklon musí byť adekvátny a aktuálna vyhláška nemyslí na pokrok v technológii svetiel keď každá maličká baterka má výkon ako 100 W žiarovka.
- cyklisti čo idú v noci neosvetlení
- cyklisti čo pre "zdravie a ekológiu" idú ráno v špičke plnými okreskami a za nimi kolóna áut 17 km/h
- cyklisti čo si myslia že majú prednosť na prechode pre cyklistov
- cyklisti čo obiehajú autá čakajúce na kruháči z prava, zvlášť nebezpečné keď vodič vojde do kruháču (čumí vľavo či môže) zároveň s cyklistom o ktorom nevie a chce odbočiť prvou preč
- cestári čo nechajú značku 30 km/h dva mesiace na ceste bez akéhokoľvek dôvodu, proste ju tam dajú keď začnú pracovať a keď odídu na mesiac robiť projekt na druhej strane republiky nechajú ju tam
- cestári čo dávajú dočasné značky tak že sa nezmestia normálne dve autá vedľa seba čisto len kvôli tej značke, jednu takú máme "POZOR PRECHOD" a tá značka doslova vytláča chodcov na cestu
- cestári čo dávajú značku "pozor, semafor - kyvadlová doprava" 10 metrov pred ten semafor, pričom kolóna čakateľov na zelenú má kľudne 200 metrov.
- že značka STOP platí aj keď chcem odbočiť vpravo
- meranie rýchlosti s automatickou pokutou keď na ten systém nie je v obci upozornenie (s upozornením to je "choď pomaly, myslíme to vážne" ale bez upozornenia to je obyčajné výpalné)
- policajti čo merajú tam kde je ísť rýchlejšie bezpečné a nie tam kde rýchlosť naozaj nebezpečná byť môže, teda pri školách, ihriskách, nemocniciach, parkoch a podobne
- značky ako npr 30 km/h + pozor, deti. Pozor, deti je super keď to človek nepozná a nevie že je tam škola a podobne tak sa viac pozorá po chodníkoch či mu tam niečo nevbehne a spomalí koľko uzná za vhodné ak tam vidí behať decká, ale keď k tomu dajú 30 km/h tak človek viac čumí na budíky či určite ide tých 30 a na cestu a chodníky okolo toľko nepozerá.
- zbytočné značky "pozor, prudká zákruta", týchto je fakt hodne a väčšinou tie zákruty nie sú vôbec prudké a dajú sa v pohode vybrať v 100 km/h aj v nie ideálnych podmienkach, no a potom sa človek tieto značky naučí ignorovať až zrazu jedna zákruta fakt prudká bude a smola... tieto značky by mali obsahovať uhol zákruty, nechápem prečo to tak nie je... čo je prudké pre náklaďák nie je prudké pre motorku.
- hmlovky v kolóne
- ľudia čo môj priestor na brzdnú dráhu považujú za ich priestor keď ma obiehajú, pričom ideme v kolóne a fakt si nepomôžu... (naposledy som šiel za autom presne tak ďaleko aby mi nehádzalo sneh a vodu na čelné sklo, no a postupne ma obehli kvôli tomu priestoru snáď 4 a len som sa smial či to myslia a vážne a že im zhorí motorček na tých stieračoch na plno)
- dôchodci čo idú 80 na diaľnici, 70 na okreske a 40 v meste
- ľudia čo prudko brzdia keď vchádzajú do obce namiesto plynulého a pokojného spomalenia
- ľudia čo nezipujú a ľudia čo si vynucujú zip keď tam zip nie je, ale hlavne ľudia čo zipujú na nesprávnom mieste (100 metrov pred zúžením a každý inde)
- ľudia čo "daj prednosť" považujú za "STOP!", napríklad pri vchádzaní do kruháču
- ľudia čo nedávajú smerovky obecne, ale hlavne pri vychádzaní z kruháču ma to štve
- vodiči čo sa nenechajú obehnúť, šprint keď vidia kúsok rovinku alebo vychádzajú z obce hneď na 110 a potom 70 v každej zákrute
- vodiči ktorí dodržujú každú predpísanú rýchlosť ako slovo božie... nedeľa ráno, prázdne mesto, výhľad na 2 km, priemyselná zóna a 50 km/h 3 km rovno
- vodiči čo sa vtrepú do plnej križovatky a ostanú tam blokovať
- vodiči čo bez dôvodu stále menia rýchlosť, nemajú tempomat a/alebo nevedia ísť konštantne a chodia hore dole v pásme 80-100
- vodiči čo si neoškrábu ľad z auta a potom im to odtiaľ padá
- vodiči čo neberú ohľad na autoškoly (zabudne ľahko vôl, že on sám telaťom bol)