Stránka 2 z 2
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 19 úno 2022, 21:03
od Maras
Ti je jednoduchá odpověď. V ČR je hustá síť benzinek, ale jinde je to opačně.
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 19 úno 2022, 21:14
od Srandista
Jop, v takom Nemecku keď na diaľnici minieš benzínku, tak ďalšia na diaľnici môže kľudne nasledovať o 50-70 km. Mne raz takto zasvietilo hladové oko pár km po minutí pumpy a so stresom som potom asi po 30 km liezol z diaľnice dolu, abych tankoval v nejakej 10 km vzdialenej dedinke. V meste som zvyknutý s hladovým okom bežne pár dní ešte jazdiť, hentam mi to už tak jedno nebolo.
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 19 úno 2022, 22:05
od Mexican
cesty za polarnym kruhom na vas, vy benzinky
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 19 úno 2022, 22:09
od Kamílek
to ani nemusí být za polárním kruhem. Pamatuju si, jak jsem znervózněl v USA, když jsem míjel značku
No servis next 110 miles
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 20 úno 2022, 08:48
od Axel.Foley
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 04 bře 2022, 21:29
od GirGolM
Tak teď za 2 dny výlet Prostějov-Praha-Prostějov ujeto 618km a průměrná spotřeba 6,8l (dle tankování na první cvaknutí). Ovšem je pravda, že cesta do Prahy byla v rychlém tempu. Rychlost 150-170km/h v jednom místě jsem se utrhl a hned to vyletělo na 200km/h
pak jsem si dával bacha, protože jsem vážně nechtěl, aby po Praze jezdila manželka co odře auto o keř v horní dolní
.
Nicméně po cestě zpátky nás velice mile překvapil režim eko a plachtění vozu. Na Rohlence za Brnem jsme měli domů ještě 48km, ale dojezd jen na 23,2km. No a vzhledem k teplotě okolo nuly a vědění, že i při 0 dojezdu je v nádrži přes 7l jsme se rozhodli vyzkoušet možnosti eko jízdy v nouzovém režimu (nedostatek paliva)
A milé překvapení. Nulový dojezd se nám ukázal až 6,9km před cílem což znamená, že jsme oproti plánovanému dojezdu dojeli o 17,9km víc!! To je téměř dvojnásobek!! Ovšem mělo to i svou nevýhodu. Rychlost byla 80-100km/h s velkým citem a snažením se maximalizovat délku plachtění. Na benzinku jsme najeli ještě dalších 11km a stejně do plné natankovali jen 42,16l. Myslím, že s tímhle přístupem se dá na rezervu do mrtě ujet i 100km, ale samozřejmě z důvodu potřeby chlazení čerpadla to ani zkoušet nehodlám a budu jezdit max k 0 normálního dojezdu.
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 06 bře 2022, 20:13
od Mexican
chcel som moralizovat, ale nebudem. Len si neodpustim poznamku, ze drtit surovy motor vysokymi rychlostami na dialnici nie je uplne najlepsi napad ako udrzat motor v kondicii.
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 07 bře 2022, 07:38
od Pjotr1
Dříve se říkalo : zajíždět motor ve vysokých otáčkách znamená že bude víc žrát olej ale pojede rychleji. Důvod : vůle v kluzných spojích budou větší a tím pádem menší odpor = vyšší otáčky. Naopak zajíždění jako pantáta znamenalo menší spotřebu oleje ale na top speed prohraje s předchozím případem. Tedy oba způsoby měly své pro i proti.
K tématu : dnešním lehkoběžným motorům je to víceméně jedno (tedy pokud někdo neplánuje nájezd 500 tis km), mají tak dokonalé povrchy že způsob zajíždění není podstatný. Ale stále platí vyměňovat olej a před výkonem motor ohřát.
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 08 bře 2022, 16:18
od GirGolM
Nevím co myslíš tím surový, ale motor už zajíždím 3 týdny a myslím, že celkem zodpovědně a to že ho po 1500km nechám trochu prohnat po dálnici není vůbec na škodu. A vysokými otáčkami jsem ho "trápil" cca 10sec než zrychlil a zařadil 7. Pak otáčky naprosto v normálu a při 170km/h to točilo mín jak naše stará fabie při 130km/h, takže těch otáček bych se vůbec nebál.
Jinak moralizovat můžeš leda na sedadle spolujezdce. Když nejsi v ten moment na daném místě nmůžeš soudit zda rychlost byla nepřiměřená. Prázdné 3 pruhy, motor zahřátý hodinovou jízdou a suchá vozovka. Co víc si přát
Re: Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 08 bře 2022, 20:03
od Axel.Foley
Co víc si přát?
Plnou nádrž a žádné švestky široko daleko