Stránka 2 z 5

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 17 bře 2022, 11:48
od Mexican
u TGDi skor hrozi ze bude pribudat. Takze doporucujem sa zamerat na akykolvek rast alebo pokles. U poklesu by som bol uplne v pohode (doliat sa da vzdy) ked sa vsak hladina zvysi bol by som opatrny (riedenie oleja benalom)

nech ti to auto pekne sluzi

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 17 bře 2022, 13:22
od Birdr
Z jakého důvodu by měl jít olej do benzínu? :-k

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 17 bře 2022, 14:53
od Mr. HYUNDAI
Benzín do oleje - tedy přibývání olejové náplně. Benzín jak známo odmašťuje, takže olejová náplň tak degraduje.
Je to častý jev u přímovstřikových benzínů, kdy za studena tam teče benzín proudem a počítá se, že se po ohřátí motoru a jeho oleje se zase benzín z oleje odpaří. Ale jednak se stejně neodpaří všechen (proto interval výměny oleje zase sklouzl na 15.000 km) a hlavně pokud se nestihne prohřát tak přibývá velmi rychle a rychle olej degraduje.

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 17 bře 2022, 15:39
od petzl62
Birdr píše: 17 bře 2022, 11:38 V jiném vlákně mne zaujal problém s olejovou měrkou.
Přiznávám, že Octávky mě naučily na měrku vůbec nekoukat, protože měly čidlo hladiny oleje a to to pohlídalo spolehlivě.
A na Kia Venga a ix 35, když jsem zjistil, že olej neberou, tak jsem měrku několik let neviděl.
Takže ta debata mne donutila jít se kouknout na Tucsona. Netuším, zda třeba taky nemá čidlo hladiny, budu muset kouknout do manuálu.
Takže, měrka je tuhé ocelové lanko zakončené plastem. Máme najeto 4500 km, olej byl těsně pod horní rysku. Olej tedy nebere a já ji pro jistotu už nebudu vytahovat. :-k
Ideální cesta, jak si zadělat na problémy, ale to je tvoje volba... :wink:
Ono totiž ani tak nejde o to ubývání oleje, jak naopak... ALe to časem zjistíš sám... #-o :-#

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 17 bře 2022, 18:30
od Birdr
Birdr píše: 17 bře 2022, 13:22 Z jakého důvodu by měl jít olej do benzínu? :-k
Myslím benzín do oleje, píšu opak, no jo, stane se. ](*,) ](*,)
Děkuji za reakci.
Ani se mi nechce věřit, že je to možné, ale zřejmě tuto skutečnost znáte. Dobře, budu to sledovat.
Ale zase, to auto většinu jízd jede minimálně 30 km, tak to by i v mírné zimě zde na slunném agrárním jihu na prohřátí oleje mělo stačit.

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 18 bře 2022, 11:09
od Pjotr1
zkusím doplnit technický kontext :
servisy dolévají olej na maximum co jsem četl z důvodu dostatečného mazání turba. Pokud je ale oleje výrazně nad rysku a hladina dosahuje až na klikovou hřídel, tak ta olej "našlehá" a olej nemaže.
Takže občas zkontrolovat hladinu, ale jestli se častými kontrolami zlomí měrka tak to by mě vzal čert.

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 18 bře 2022, 12:28
od petzl62
Zlomí. Nepřivolávej si to... :mrgreen:

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 10:51
od Birdr
Tak jsem dnes ráno nechal přehodit kola a jsou tam letní. Sníh tu naposledy padal v prosinci, tak snad už nebude.

Zimní verze -
IMG_20220322_143829.jpg
IMG_20220322_143829.jpg (193.07 KiB) Zobrazeno 1399 x
Letní verze -
IMG_20220323_091638.jpg
IMG_20220323_091638.jpg (168.96 KiB) Zobrazeno 1399 x
A jak to vypadá -
IMG_20220323_091652.jpg
IMG_20220323_091652.jpg (153.23 KiB) Zobrazeno 1399 x
Ještě malý poznatek k zimním gumám.
Byly to Nokian SUV WR 4, nemám k nim žádnou výtku. Najeto na nich 5000 km, sníh zde na agrárním jihu nezažily, na mokru jely jen několikrát, takže většina jízd na suchu v různých režimech a při tomto užívání jim není, co vytknout. Životnost se teprve uvidí, hlučnost kvůli vadě sluchu neposoudím ( žena říká, že hlučné nejsou), směrově stabilní i při vysokých rychlostech. Jedině při svižnější jízdě v zatáčkách se mi zdály mírně neklidné, což je ovšem zřejmě způsobeno měkčí zimní směsí.
Jsem s nimi spokojen. :D/

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 11:25
od Axel.Foley
Víc se mi líbí disky, na kterých máš zimní pneu 8)

Co je myšleno jako agrární jih? Jestli to není tajné :lol:

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 11:28
od Mexican
tiez sa mi tie "zimne" pacia vyrazne viac. Tie origo :hyu: su moc preplacane. Vseobecne musim povedat, ze sa mi co tak ucumujem disky novych aut tie originaly moc nepacia. Zaujimal by ma rozdiel hmotnosti, udajne plati ze seriove disky su vyrazne tazie

PS: tiez som prezul na letne, pac uz ziadnu snehovu apokalypsu neocakavam :-D

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 12:52
od Birdr
Jo, souhlas, taky se mi ty zimní líbí víc. Já to na těch letních poprvé viděl až dnes a ten první dojem byl rozpačitý. Ale, zvyknu si. Celé to přehazovat nebudu. Slunným agrárním jihem s oblibou nazývám oblast Jižní Moravy mezi Znojmem a Moravským Krumlovem. 8)

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 13:00
od Maras
Paradoxně ty letní připomínají sněhovou vločku 😄.

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 13:55
od KamZehr
ad Maras - mám stejný pohled :D a ty zimní se mi také líbí víc ....

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 23 bře 2022, 18:28
od Birdr
Kolik kola váží netuším, neměl jsem ani jedno v ruce.
Prodejce nabízí možnost uskladnění kol a to mi vyhovuje, tak jsem tam ráno po domluvě auto přistavil a za chvíli odjížděl na jiných.

PS - ta sněhová vločka, to fakt sedí.

Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2

Napsal: 02 dub 2022, 12:12
od Birdr
Tak mě napadlo, že bych pro budoucí zájemce mohl napsat pár poznatků k motoru a převodovce.

Jak je uvedeno výše, měli jsme IX 35 v ropě, 85 kW. Na naše použití ideální motor, dokonale sladěný s převodovkou, ale ty koně občas chyběly. Předjíždění si musel člověk dobře naplánovat.
Do nového jsem už naftu nechtěl a nastalo dilema, který motor zvolit. Ani mildhybrid jsem nechtěl, ale vzhledem k převodovce jiná možnost nebyla.
Prakticky všechny dostupné testy v té době byly na motor 132 kW a 4x4. I prodejce měl na půjčení pouze toto auto. Popravdě, nechtělo se mi dávat za 22 kW 70k navíc. Nakonec jsme šli do risku a objednali auto ve verzi N Line, kterou jsme na živo neviděli a motor 110 kW, o kterém jsme nic nevěděli. :-k

A risk se vyplatil. K dnešku máme najeto 5600 km a musím říct, že jme spokojeni. Ty kW navíc oproti IX 35 jsou znát a i s takto velkým a těžkým autem na velkých kolech dokáží slušně pohnout. Samozřejmě to není na žádné závodění, ale svižná jízda není problém a předjíždění si nemusím dopředu nijak moc rozmýšlet, protože v případě potřeby stačí šlápnout víc na plyn, převodovka si podřadí o 2, někdy 3 stupně a auto vyrazí vpřed. O chodu motoru prakticky nevím, je potřeba se podívat na otáčkoměr, jestli vůbec běží. S tím je spojena i spotřeba. Tuto jsem nikdy moc neřešil, IX jezdila za 5 l i s těžší nohou, ale tady testy strašily, jak je to u té silnější verze se spotřebou hrozné. U 110 kW není. Samozřejmě oproti ropě je motor náchylný na způsob jízdy a dálniční rychlost nad 130 už se prodražuje, ale při běžné jízdě v dnešním provozu, při takovém to "splynutí s davem" jezdíme v rozmezí 6 - 7 l, při svižnější jízdě lehce nad limity s nějakým tím předjížděním 7 - 8.
Pro příklad uvedu občasnou cestu do Brna, která zahrnuje výjezd od domu, okresku, dálnici z Pohořelic do Brna, courání po Brně, nějaký ty nákupy, takže starty a svižně domů a takto se dá za 7 - 7,5 l.
Do Znojma podobně bez dálnice za 6,5.

Převodovka je sametová, řazení nahoru je neznatelné, dolů při plynulé jízdě téměř také. Motor má 3 módy - ECO, Normal a Sport.
Na mód ECO umožňuje tzv. plachtění. Toto není závislé na vůli řidiče, řídí si to elektronika, někdy při něm motor vypne, někdy ne a někdy neplachtí a rekuperuje. Je to takové nevyzpytatelné a my tento mód moc nepoužíváme. Vlastně jen občas na známé trati, kde už víme, jak se to asi bude chovat. Jinak se běžně stává, že čekáte plachtění, auto rekuperuje, blíží se třeba křižovatka a těsně před ní auto přejde do plachtění, motor vypne a vzápětí ho nastartujete přibrzděním.
Mód Normal je projevem podobný, ale bez plachtění. Pořád je projem motoru takový mdlý, reakce na plyn "línější" ale pro běžnou jízdu naprosto v pohodě a je to námi nejčastěji používaná varianta. Spotřeba nepatrně vyšší, jak na ECO.
Sport je potom o tom, že reakce motoru znatelně zrychlí, převodovka řadí nahoru ve vyšších otáčkách a dolů podřazuje o víc stupňů při prudkém přidání plynu. Taky se tady uplatní pádla pod volantem, která umožní manuální řazení a člověk si tu jízdu víc užívá. Spotřeba je samozřejmě odvislá od toho šlapání na pedál. Dá se jet za stejno, jak na Normál, ale dá se i za 12.

Na závěr ještě malá poznámka k tom Mildhybridu. Jeho přínos nedokážu posoudit, zasahuje naprosto neznatelně. Jak by auto zrychlovalo bez něj těžko říct. O jeho činnosti vím jen z displeje.
Co ale vím bezpečně je fakt, že díky němu nebudu jen tak měnit brzdové desky. Rekuperace auto zpomaluje, od takových 50 km někdy až citelně a v řadě případů při dojezdech v obci, ke křižovatce apod.není vůbec potřeba sahat na brzdy. Když se s tím člověk naučí žít, je to fajnové.

Tož, to zatím asi vše. :D/