Stránka 2 z 3
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 02 bře 2023, 15:29
od Jiřina75
Zdravím všechny. Mám výrobu 10/2020 1,6CRDI 100kW a teď po 70000km nastal stejný problém - prý voda, rána, ohnutá ojnice, cvakání motoru - vědí o tom a prý proběhla svolávačka-ale o té nic nevím. Řešeno v rámci reklamace - dobrý přístup prodejce v České Lípě Auto Dorda

. Auto si nechali a ihned dali náhradní vůz.
Asi to je velký problém u těchto motorů. Snad to do budoucna vyřeší. Jinak ročně najezdím 30000km a auto bylo naprosto v pohodě.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 03 bře 2023, 11:32
od tempest
Někde jsem snad zahlídl {SM), že příčinou je olejové čerpadlo.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 12 dub 2023, 09:24
od s.gall
zdravím. práve mi vrátili auto zo servisu s tým istým problémom. V intercooleri bola voda, vplyvom zimy zamrzla a ked sa naštartovalo, odišiel motor (niečo z toho nasal) a prerazilo to ešte valce. vymenili v rámci záruky polomotor a repasovali hlavy valcov. odporučili mi pri každej servisnej povedať mechanikom, aby nezabudli vypustiť vodu z intercoolera. vraj je to častá chyba týchto motorov (my máme i30 rok 2020) a že ak má byť servisák úprimný, tak odporúča auto predať.. najazdných niečo vyše 54tis. takže som odišla nadšená..
zopakovala sa vám tá istá chyba niekedy aj po oprave? vdaka.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 12 dub 2023, 10:01
od penik
Mě se zatím neopakovala, ale v chladném počasí ten start je takový divný. jen ten první. Úplně stejně to začínalo před mým KO motoru, ale i při -12°C to nastartovalo.
A jen tak bokem: to by mě zajímalo, jak vypuštění vody pomohla svolávací akce na přehrání fw motoru (případně i aut.převodovky). Co jsem si všiml, řadí o fous později, ale subjektivní pocit mám, že je auto línější s horší reakcí na plyn. A převodovka? Již 5x se mě snažila při předjíždění zabít. Do doby, než byl motor KO, vše OK, poté mi při předjíždění nepodřadila a jen se rozechvělo auto (pomůže buď sundání nohy z plynu a znovu sešlápnout nebo to vzít do "teplech" a podřadit si ručně). Jsem rozhodnut to reklamovat stále dokola. Fakt mě to nebaví.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 12 dub 2023, 13:26
od slabostka
Mechanik ma pravdu... PREDAT.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 09 říj 2023, 11:25
od Onďas
Zdravím a připojuji podobnou zkušenost. Tucson 1.6 CRDi 85kW, rok 2019, po 35tis. km porucha motoru, ohnutá ojnice kvůli kapalině z intercooleru. Vůz jsem měl měsíc a půl v servisu. Na začátku se rozhodovali, zda vyměnit polomotor nebo rovnou celý motor. Vyměněn polomotor, dle servisu zakázka za cca 200tis. Kč (výměna celého motoru by prý byla za 300tis. Kč), platil jsem jen nový olej. Nyní najeto 110tis. km a opět problém s motorem, souvislost prý s původní výměnou polomotoru (nedotažený šroub, únik nafty, oprava pístů, vstřikovačů), oprava ale menšího rozsahu a vůz v servisu na 3 týdny. Ročně jezdím cca 35tis. km a to dlouhé trasy.
Kromě této anabáze s motorem mi téměř každou zimu při teplotách kolem 0 chrastí palivové čerpadlo a vydává zvláštní silné zvuky, mám již na záruku třetí čerpadlo a s blížící se zimou očekávám čtvrté. Pokud bych měnil po záruce, dle servisu cca 15-20tis. Kč za výměnu.
Resumé = prodat nebo koupit benzin
čus pic

Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 20 led 2024, 13:48
od Sapik
Tak na mne také došlo. Sice se mi to stalo už před rokem, v servisu závada nezjištěna a dalších 15000 jsem jezdil, před týdnem to samé a v jiném servise motor KO, bohužel nějaké těsnění bude až v dubnu, tak mě čekají 3 měsíce s náhradní Fábií. Docela rozčarování nad značkou Hyundai.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 20 led 2024, 14:04
od Axel.Foley
Nechápu - co se stalo před rokem? Co se stalo teď? Za rok jsi najezdil jen 15 000 km? Kolik má auto najeto celkem?
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 22 led 2024, 12:13
od Sapik
Před rokem, kdy jsem měl najeto okolo 30000 , rána po startu a pak na popáté těžké rozběhnutí motoru, po nastartování vibrace, které po pár metrech zmizely. Servis vše OK, jezděte, máte záruku. Po roce a 15000 km, to samé, jen vibrace trvaly nejméně 5:km. No a jiný servis motor KO a výměna.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 23 led 2024, 06:40
od Axel.Foley
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 28 pro 2024, 15:36
od penik
Píši to nerad, ale málem jsem zase zůstal v Tatrách, kdy po požadavku na nastartování se motor ani nehnul (po jízdě cca 90 km a 3 hodinách odstavení = motor byl ještě vlažný). S každým dalším pokusem se roztáčel, až se začal točit, ale nechytl. Když už jsem, asi na patnáctý pokus (vždy s časovým odstupem), tahal kartičku asistence a měl předvolené číslo v telefonu, že zavolám, tak to chytlo. Auto jede, bez jakékoliv chybové hlášky, jen při stratu má takový "štěkavý" zvuk. Vím, že to baterií nebylo, byl v cca polovině října test v servisu OK a kdyby byla KO, tak by neproběhlo tolik pokusů.
Zajímavé je, že než jsem vyjel na výlet, bylo -8°C a start OK, jako obvykle, ale při vlažném motoru a -3°C se mu nechtělo ani hnout.
Do servisu jsem objednán, jen mám obavy, že nic nenajdou.
Takto to přesně začalo (dokonce na stejném místě) před čtyřmi lety, dy za cca 2 měsíce motor KO a výměna polomotoru.
Musím konstatovat, že kdyby v autě nebyl motor, tak jsem s ním spokojen.

Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 28 pro 2024, 16:46
od Mr. HYUNDAI
Tyhle motory jsou, mimo jiné, strašně citlivé na stav žhavičů. A stačí, aby nebyly v perfektní kondici dva a je velký problém nastartovat. Ten "štěkavý zvuk" ve mně vyvolává podezření právě na ně.

Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 28 pro 2024, 16:49
od penik
Do incidentu vše ok. Navíc na jaře měněny.
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 28 pro 2024, 17:48
od Mr. HYUNDAI
Přesto bych začal ověřením jejich stavu

.
A pak bych se zaměřil na palivový filtr a čistotu celého palivověho systému...
Re: 1.6 crdi motor KO
Napsal: 28 pro 2024, 18:01
od penik
To klidně, ale když se na začátku motor ani nehnul (neotočil) a je po pravidelné prohlídce jako po 180.000 km (cca 2 měsíce nazpět, reálně najeto v době prohlídky 139.000, nyní 146.000), tak bych čekal, že to bude OK. Nechť si s tím poradí oni. Vyjma "štěkání" auto jede a i dnes v -8°C nastartováno.
Abych pravdu řekl, příště se už nechám odtáhnout se všemi důsledky. Už mě to přestává bavit. Mít na motoru, za něco málo přes 4 roky, nyní čtvrtou garanční závadu (na 99% - podle mě, zatím bez výsledku kontroly v servise) a k tomu i jednu negaranční (žhaviče), tak to už fakt ne.
Tentokrát jsem prostě musel odjet a doufám, že příště to nebude tak nutné.
Jinak kolega má stejné auto, jen 4x4, najeto výrazně méně (cca 40.000 o cca 3/4 roku starší) a má na tom 1x garanční, 1x negaranční.
Přemýšlím o změně auta. Aktuálně jsem ve stavu přejít do jiné značky, ale nevylučuji využít auto jako protiúčet a zase něco z těch

koupit (bude záležet na verdiktu servisu a nabídce protiúčtu), ale zatím mám vyhlídnuto jinde, levněji, ve stejné či vyšší výbavě. Potřebuji si jen vyzkoušet, jak se v tom sedí.