Trojblik
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Trojblik
stale je potrebne davat znamenie o zmene smeru jazdy pokial menis jazdny pruh, neexistuje na to ziadna vyhovorka a vynimka,
ten za tebou nevie ci si prave nedostal infarkt a preto si presiel z pruhu do pruhu a nasledne trafis do stlpa v plnej rychlosti, alebo do pred tebou jazdiaceho kamiona..
ten za tebou nevie ci si prave nedostal infarkt a preto si presiel z pruhu do pruhu a nasledne trafis do stlpa v plnej rychlosti, alebo do pred tebou jazdiaceho kamiona..
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
- Reklama
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Trojblik
Tak, tak. Pravidla silničního provozu nevymyslel nějaký úředník od stolu. Některá možná ano, ale těchhle úplně elementárních a všeobecně platných se to netýká. Ta pravidla se formují už přes sto let od samého začátku automobilismu. A jsou taková, protože už je dostatečně časem prověřeno, že právě tak mají smysl. Řidič se má na vozovce chovat vždy čitelně a předvídatelně. To je jedna z hlavních zásad. A blinkry jsou k tomu jedním z nejdůležitějších nástrojů.
Stejně tak si můžu říkat, proč dávat blinkr při odbočování na křižovatce, kde široko daleko nikoho nevidím. Že je to zbytečné. A přesto není. Protože, za
a) můžu někoho přehlédnout. Nemusí to být jen auto, může to být klidně i cyklista nebo chodec, což se za tmy, nebo třeba po vjetí z přímého slunce do lesa stane raz dva,
b) pravidelným dáváním blinkru podle pravidel si ten úkon tak zautomatizuju, že o něm pak ani nemusím přemýšlet. Tím minimalizuju riziko, že ho někdy nedávám zrovna ve chvíli, kdy bude potřeba.
Stejně tak si můžu říkat, proč dávat blinkr při odbočování na křižovatce, kde široko daleko nikoho nevidím. Že je to zbytečné. A přesto není. Protože, za
a) můžu někoho přehlédnout. Nemusí to být jen auto, může to být klidně i cyklista nebo chodec, což se za tmy, nebo třeba po vjetí z přímého slunce do lesa stane raz dva,
b) pravidelným dáváním blinkru podle pravidel si ten úkon tak zautomatizuju, že o něm pak ani nemusím přemýšlet. Tím minimalizuju riziko, že ho někdy nedávám zrovna ve chvíli, kdy bude potřeba.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Trojblik
Aha, tak to jo, pozeram ze Birdr predsa pouziva selsky rozum a vystudoval VSŽ, takze tu uz je akakolvek dalsia argumentacia zbytocna...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Trojblik
Toto by se mělo natlouct do hlavy každému ignorantovi! Kolikrát už se mi stalo, že co by chodec vlezu na cestu a debil bez blinkrů odbočuje a já uskakuju jako srnka. Protože, proč by blikal, nejede nikde žádné auto!stefanpilat píše: ↑27 dub 2022, 21:33 Tak, tak. Pravidla silničního provozu nevymyslel nějaký úředník od stolu. Některá možná ano, ale těchhle úplně elementárních a všeobecně platných se to netýká. Ta pravidla se formují už přes sto let od samého začátku automobilismu. A jsou taková, protože už je dostatečně časem prověřeno, že právě tak mají smysl. Řidič se má na vozovce chovat vždy čitelně a předvídatelně. To je jedna z hlavních zásad. A blinkry jsou k tomu jedním z nejdůležitějších nástrojů.
Stejně tak si můžu říkat, proč dávat blinkr při odbočování na křižovatce, kde široko daleko nikoho nevidím. Že je to zbytečné. A přesto není. Protože, za
a) můžu někoho přehlédnout. Nemusí to být jen auto, může to být klidně i cyklista nebo chodec, což se za tmy, nebo třeba po vjetí z přímého slunce do lesa stane raz dva,
b) pravidelným dáváním blinkru podle pravidel si ten úkon tak zautomatizuju, že o něm pak ani nemusím přemýšlet. Tím minimalizuju riziko, že ho někdy nedávám zrovna ve chvíli, kdy bude potřeba.
Kolem blikání by se jistě dal napsat slušně tlustý román.
Trochu jsme se odchýlili od tématu žeáno
Re: Trojblik
Já třeba šílím z řidičů na dálnici, kde to funguje zcela opačně, ještě více nelogicky. Tam většina řidičů, když zahájí předjíždění, blinkr nedá, ale dají ho ve chvíli, kdy se vrací To, že jej mají za povinnost dát v obou případech, to jim nedochází, ale proč takto? To, že zahahuje předjíždění, tedy změnu do rychlého pruhu je nebezpečnější manévr, než to, že se vrací do pomalého, navíc před auto, které předjížídí. To, že se bez blinkru hrnou do rychlého pruhu před jiné rychleji jedoucí vozidlo, které navíc mohli přehlédnout, jim už nedochází.
Birdr: pravidla jsou pravidla a je třeba je dodržovat. Kdyby si je každý upravoval podle svých představ co je zbytečné a co není, to by byl na silnici pěkný chaos. Už stačí, že to tam vypadá tak jak vypadá. To můžeme třeba začít rovnou říkat, proč mám blikat na křižovatce, když stojím v levém jízdním pruhu a na zemi je šipka, na ceduli šipka, přeci všichni vidí, kam ten pruh vede, nemusím tím směrem ještě blikat. Prostě ne
Birdr: pravidla jsou pravidla a je třeba je dodržovat. Kdyby si je každý upravoval podle svých představ co je zbytečné a co není, to by byl na silnici pěkný chaos. Už stačí, že to tam vypadá tak jak vypadá. To můžeme třeba začít rovnou říkat, proč mám blikat na křižovatce, když stojím v levém jízdním pruhu a na zemi je šipka, na ceduli šipka, přeci všichni vidí, kam ten pruh vede, nemusím tím směrem ještě blikat. Prostě ne
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Trojblik
Súhlas.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Trojblik
Blinkr dávám proto, aby ostatní řidiči věděli, co dělám, nebo co hodlám udělat. Ne proto, že to nařídil nějaký úředník, jak tu píše Birdr, pro kterého je
ťuknutí do páčky zřejmě těžce fyzicky náročné a vyčerpávající. Je to prostě léty zažitý úkon, který 40letech za volantem měnit nebudu !
ťuknutí do páčky zřejmě těžce fyzicky náročné a vyčerpávající. Je to prostě léty zažitý úkon, který 40letech za volantem měnit nebudu !
Re: Trojblik
Přiznávám se, jsem vinen.
Popsal jednu konkrétní situaci, kdy nepovažuji za nutné ho dávat. Takže sáhodlouhé popisy situací na víceproudých silnicích, infarktů za volantem, upozornění chodců, cyklistů, maminek s kočárky apod. jsou mimo tuto situaci.
Jinak ho samozřejmě používám.
Ale vraťme se k otázce jednobliku, ten vám zřejmě nevadí. Jak jsem psal, já ho považuji za naprosto nedostatečný, protože je to tak krátký okamžik, že ten za mnou si toho ani nemusí všimnout, nebo ho pochopit. A beru samozřejmě v úvahu tu popsanou situaci, že chci naznačit tomu za mnou, aby mě předjel.
Já mám třeba nastaveno na 5 bliknutí a nemám pocit, že by to pro tuto situaci bylo moc.
Popsal jednu konkrétní situaci, kdy nepovažuji za nutné ho dávat. Takže sáhodlouhé popisy situací na víceproudých silnicích, infarktů za volantem, upozornění chodců, cyklistů, maminek s kočárky apod. jsou mimo tuto situaci.
Jinak ho samozřejmě používám.
Ale vraťme se k otázce jednobliku, ten vám zřejmě nevadí. Jak jsem psal, já ho považuji za naprosto nedostatečný, protože je to tak krátký okamžik, že ten za mnou si toho ani nemusí všimnout, nebo ho pochopit. A beru samozřejmě v úvahu tu popsanou situaci, že chci naznačit tomu za mnou, aby mě předjel.
Já mám třeba nastaveno na 5 bliknutí a nemám pocit, že by to pro tuto situaci bylo moc.
Re: Trojblik
Trochu bychom měli všichni zklidnit hormony!
*
Popíšu situaci(jednu z mnoha), kdy je podle mne víceblik vysloveně nebezpečný:
jedu po hlavní rovně, blíží se křižovatka - vedlejší zprava i zleva. Z levé boční ulice chce odbočit doleva na hlavní po které jedu jiné auto. Já nějakých 100m před křižovatkou předjíždím cyklistu. Když ho předjedu dám blinkr doprava. Těch např. 5 bliků znamená, že ujedu třeba i 100 metrů. Řidič auta zleva si logicky bude myslet že odbočuju doprava a vyjede. A dále už to známe
*
Popíšu situaci(jednu z mnoha), kdy je podle mne víceblik vysloveně nebezpečný:
jedu po hlavní rovně, blíží se křižovatka - vedlejší zprava i zleva. Z levé boční ulice chce odbočit doleva na hlavní po které jedu jiné auto. Já nějakých 100m před křižovatkou předjíždím cyklistu. Když ho předjedu dám blinkr doprava. Těch např. 5 bliků znamená, že ujedu třeba i 100 metrů. Řidič auta zleva si logicky bude myslet že odbočuju doprava a vyjede. A dále už to známe
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Trojblik
To na Slovensku nehrozí, tam se při předjíždění cyklisty, chodce nebo překážky na cestě nebliká vůbec
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Trojblik
ale blika, len tu mame takych birdrov ako nasratych...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Trojblik
To se mi právě nemůže stát.willy50 píše: ↑29 dub 2022, 05:51 Trochu bychom měli všichni zklidnit hormony!
*
Popíšu situaci(jednu z mnoha), kdy je podle mne víceblik vysloveně nebezpečný:
jedu po hlavní rovně, blíží se křižovatka - vedlejší zprava i zleva. Z levé boční ulice chce odbočit doleva na hlavní po které jedu jiné auto. Já nějakých 100m před křižovatkou předjíždím cyklistu. Když ho předjedu dám blinkr doprava. Těch např. 5 bliků znamená, že ujedu třeba i 100 metrů. Řidič auta zleva si logicky bude myslet že odbočuju doprava a vyjede. A dále už to známe
Proč? Popsáno výše. ( Pro jistotu dodám, že bych blinkr nedal vůbec a tím toho řidiče neuvedl v omyl. Cyklistovi je samozřejmě jasné, že se budu vracet, vůbec, když je tam před námi ještě křižovatka).
Ale teď vážně. V provozu se dostáváme do mnoha komplikovaných situací a proto je třeba používat ten selský rozum.
Tak chlapi, hlavně kolama dolů a vždy návrat v pohodě.
Re: Trojblik
Proto mám nastavený jen na trojblik. Vyzkoušeno, že než se dostanu vedle cyklisty, už neblikám a pak trojblik stačí na vrácení zpět, kdy už neblikám. Bliknout jednou, to fakt spousta řidičů snadno přehlédne. Podle mě z toho důvodu někdo ten trojblik vymyslel Jinak osobně nedávám autu za mnou signál, že mě může předjet. Ať si ten za mnou sám rozhodne, jestli chce jet, má možnost nebo vlastně chce. Setkávám se mnohdy se situací, kdy auto přede mnou uhýbá ke straně, čímž mi dává najevo, abych jel a přitom oba jedeme 90 a já předjíždět ani nechci. Pak auto přede mnou začne zpomalovat a ještě více uhýbat, čímž mi dává asi ještě víc najevo, abych jel a přitom jezdí auta proti a já ani nemůžu předjet. Ve výsledku on jede skoro ve škarpě, oba jedem z bídou 80, proti jezdí auta a za mnou už se hromadí další auta. Prostě špatně. Ať se každý rozhodne za sebe, zda chce jet nebo ne. Už jsem zažil i situace, kdy evidentně řidič váhal, zda má předjíždět nebo ne, protože k tomu nebyly zrovna vhodné podmínky, auto před ním bliklo doprava, že může jet a když začal předjíždět, vyjelo auto z protisměru. Opět blbě
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Trojblik
Když mě rychlejší dojede a můžu to udělat, tak ke krajnici uhnu, abych mu předjetí usnadnil a umožnil mu lepší výhled. Blinkr nedávám. Přijde mi to jako slušnost a pak taky nemam rád, když se mi někdo dlouho lepí na zadek. Tím ale rozhodně nedávám najevo, že může bez rozmyslu vjet do protisměru. To je na jeho odpovědnost a to si musí každý rozmyslet sám.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Trojblik
Už sme minimálne dvaja s Jokom,čo blikáme.Axel.Foley píše: ↑29 dub 2022, 06:23 To na Slovensku nehrozí, tam se při předjíždění cyklisty, chodce nebo překážky na cestě nebliká vůbec
Tak to nebude až také zlé.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...