Stránka 2 z 5
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 21:07
od Mr. HYUNDAI
O kurzech úsporné jízdy mluvíš co Tě znám a přitom jsme praktické ukázky nikdy nepodnikli
...
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 21:33
od Mexican
kyrmon - ja som stale po tych 378kkm na 5,13
6l na nadrz mi vychadza pri presunoch 140-150km/h a passoch, pripadne poskakovani s vozikom
myslim, ze ta 1,4 je fakt celkom podareny motor. D4FA(Crdi) by som do auta na jazdenie 12km prace nedoporucil. je to skoda potencialu
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 21:41
od vojta.merta
Pravda, jezdím defenzivně - na okrskách 80-90, v obci 60 a dálnice 89 za kamionem
Ale u Accentu je důležitý jej držet mezi 2000ot. a nejet delší dobu nad 3000ot kdy spotřeba neúměrně roste, taky mojí spotřebě nahrává že ráno jezdím když není provoz a kolem poledne kdy jedu zpět ještě nepopojíždím tolik jako ve špičce
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 22:00
od vojta.merta
Tady je pár fotek mazlíka za ten rok co je s náma, patlání podvozku berte s rezervou
Blatníky už taky někdo předtím lakoval, je to i na fotkách vidět
https://drive.google.com/drive/folders/ ... TeW414hBit
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 22:23
od stefanpilat
michal84 píše: ↑23 kvě 2022, 15:26
Mexican
Priznám sa že som Vážne nad
alebo kiou nerozmýšlal ale tvoj návrh je celkem zaujimavý
... jako priorita je vážne aby bolo auto čo najlacnejšie ale zas nechcem kúpiť vrak
a ten accent resp rio vypadajú celkem solidne. Zeptám sa ale sú s týmito autami nejaké skúsenosti? Nesype sa to už hodne v tomto veku, nie sú moc poruchové tie autá? A čo servisné náklady? Jako na nejaké diely som sa koukal a zdá sa že to nebude taký problém s dostupnosťou z druhovýroby ako pri nových modeloch ale radšej sa zeptám ak máš skúsenosť
Měl jsem Kiu Rio z roku 2008, 1,4, 6V. Při své váze s ní dokázalo těch 99 koníků docela i zamávat, když se poslala pěkně do otáček. Ale pak si to umělo z nádrže pořádně cucnout. Při klidné jízdě ale byla spotřeba vcelku přijatelná. Jinak bezproblémové autíčko, šlapalo jak hodinky. Předal jsem ji kamarádovi, kterému slouží doteď. Jen jednou tam praskl klínový řemen. Jinak jen běžná údržba: brzdové kotouče, tlumiče, silentbloky, provozní kapaliny. Dobře zachovalý kus mohu klidně doporučit. Jen bych si dal pozor na to, aby do něj nebyla už po těch letech zakousnutá rezatá. Já s tím problém neměl, ale u mě si hovělo po celou dobu v suchu a teploučku v garáži. Nevýhodou může pro někoho být menší kufr. Ale i tak jsem se s ním dokázal přestěhovat.
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 23 kvě 2022, 22:27
od kyrmon
Mexican: No jo, já pořád lituju, že jsem crdi vyřadil z výběru kvůli cestám do práce 20km.. přitom nájezd měl rostoucí tendenci do doby, než letos rapidně padl
vojta.merta vyroben ke konci 2007?
Dle fotek zatím stihli šetřit jen na krytce zámku kufru na nakládací hraně
Jinak si nemůžu pomoct, ale ta barva Gold beige je prostě nádherná! Ať slouží! Tlumiče máš už nový koukám a dle fotky kotouče tě výměna taky neminula (to je hold tak, když to předchozí majitel zanedbá) Jen mi nejde do hlavy... Ty jsi neměl v kufru ten průhledný plastový držák žárovky a měl to předělaný jen na tu objímku, která se tam všemožně klepe?
Odkud vůbec jsi? Nový Accenťák na foru je vzácnost! ( prosím odpověď viz níže
)
michal84 Omlouvám se za offtopic, pokusím se nás accenťáky přesměrovat sem:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=5580
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 14:22
od michal84
Ďakujem Vám za všetky rady.
Spýtam sa ten problém s posilovačom, je to nejak lahko odhalitelné pri prehliadke? Jde to lehce identifikovať počas jazdy?
Ďalej ak dobre chápem tak myslím že rez može byť taky problém ale to vicemene asi u všetkých starčích aut ... prehliadka podvozku je ale samozrejmosť.
Skúsim nakouknout do vlákna o Accente a promyslím to nicmene či už je to pre niekoho auto pre nenáročných alebo náročných ja by som to fakt vyúžival iba okolo baráku takže sa nebojím že by mi to nestačilo
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 14:33
od vojta.merta
Já si myslím že většina těch Accentů v bazarech je právě kvůli tomu řízení, majitelka je většinou žena a té když to pod rukama ztuhne, tak ji to vyděsí a když se pak na to zeptá v autorizáku, řeknou ji třeba 40k za výměnu celý o sloupku, jinak si neumím vysvětlit, že by se toho někdo lacino zbavoval
Poznat se to dá, prvním projevem jsou pazvuky od volantu při zatáčení - škrčení, lupání, cvakání, u kusů který znám se kontrolka ESP a výpadek posilovače projevoval jednou za půl roku, pak častěji a častěji a když je to každých 500km, tak už většinou dojde trpělivost, řešit by se to samozřejmě mělo hned po prvním projevu
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 14:46
od Mexican
"ked to zene v rukach ztuhne" tak by sa rozhodne vydesit nemala
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 15:07
od vojta.merta
Mexican píše: ↑24 kvě 2022, 14:46
"ked to zene v rukach ztuhne" tak by sa rozhodne vydesit nemala
já jsem tušil, že se toho někdo chytne
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 15:14
od Mexican
tak toho by som sa teda nechytal, fujtajbl
pardon za OT, nazpat ku kcharom za 100 litrov
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/rio/170016871
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 24 kvě 2022, 15:32
od Mr. HYUNDAI
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 25 kvě 2022, 08:34
od michal84
Ďakujem Vám za tipy. Autá vypadajú dobre.
Prosím Vás a tie problémy ktoré ste psali že sú slabé miesta u Accentu, hlavne to servo, to samé platí aj pre Rio je to tak?
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 25 kvě 2022, 08:50
od Mexican
praveze tema posilovac neplati pre RIO, tam z nejakeho nelogickeho (ale spravneho dovodu) ostal hydraulicky posilovac riadenia a ten je nesmrtelny pri beznej udrzbe
Re: Jazdené auto za cca 100 000
Napsal: 25 kvě 2022, 09:00
od vojta.merta
Mexican píše: ↑25 kvě 2022, 08:50
praveze tema posilovac neplati pre RIO, tam z nejakeho nelogickeho (ale spravneho dovodu) ostal hydraulicky posilovac riadenia a ten je nesmrtelny pri beznej udrzbe
taky nerozumím proč automobilky elektrifikují posilovače, sice netrpí tolik řemenice, ale je s tím víc (a dražších problémů) než s olejovým servem, na předchozím voze jsem měl při 440tkm jen netěsnost hadice (800 originál), řemen, klepala řemenička pumpy - stačilo dotáhnout jeden ze 3 šroubů co se povolil a několikrát jsem si sám odsával a měnil ATF olej, jinak je to fakt spolehlivý a hlavně řízení je pak přesný a nepohasínají světla jak u Fábie při točení volantu
ještě k tématu, co Corolla, Auris, Yaris s motory VVTi ? na ty jsem taky nikdy neslyšel nic špatnýho
případně Chevy Cruze, ale tam bych se asi už bál o dostupnost dílů