Stránka 2 z 4
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 12 črc 2022, 09:15
od pecka411
Ale 1.4 si asi nekupujes proto, abys to valil 140+ po dalnici. Urcite se da s mhev jezdit dost pod 6, stejne jako s 1.4 za 9. A naopak.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 12 črc 2022, 09:21
od Srandista
Turbo ma znizovat spotrebu v porovnatelne vykonovych autach. Vid moja Corolla 1.8 atmo vs i30 1.5 turbo. V meste s novym autom jazdim kludne o 3-4l menej, na dialnici o 2-3l. Ako by malo turbo znizovat spotrebu v porovnani s motorom o mensom objeme a vykone mi je ale naozaj zahadou...
S tou nadrzou som sa sekol, myslel som, ze mas minulu generaciu i30, mea culpa. Na zvysku venujucemu sa spotrebe to ale vobec nic nemeni.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 12 črc 2022, 09:51
od sud
clifftorr píše: ↑12 črc 2022, 09:11
ad sud :
Jde mi o to, že turbo má mimojiné snižovat spotřebu, kdekdo se tím ohání.
Nádrž mám na 50L , nevím kde si vzal ,že mám 53L
mozno v idealnych podmienkach v laboratoriu ano, ale v realnych podmienkach by som videl vyhody turba skor vo vacsom vykone a krutiacom momente z mensieho objemu, o spotrebe to asi nikdy nebolo a dnes je uz vseobecne zname ze ak si niekto kupi turbo motor, tak je spotreba taka ako sa na to dupe. Kto si kupuje turbo motor, vie preco to robi, kto si kupuje atmosferu detto, napr. otec zvazuje kupu auta na dochodok a kedze je zvyknuty na vykonnejsie motory a chce benzin - vyhovoval by mu turbo benzin, avsak uz mu nevyhovuje spotreba (napr. v porovnani s 1,2 dpi v Bayon) a mozne problemy so spolahlivostou vzhladom ze to ma byt auto na "dozitie"
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 12 črc 2022, 10:22
od Samby
Rychlá jízda na dálnici 150-160km/h reálná spotřeba kolem 6,6-7 litrů takže dojezd kolem 600km.
Většinou jezdím šetřenku(dálnice 130 km/h) takže dálnice 5,9l, dojezd kolem 710km. Okresky se dají jet kolem 5l není problém najet k 800km(2 lidi každý 100kg a cca 150kg nářadí).
Ročně najedu kolem 65000km takže šetření se docela projeví.
Jezdím Eco režim, sport jen na rychlé předjetí. Nemám adaptivní tempomat a použití klasického tempomatu zvyšuje na dálnici spotřebu cca o 0,4-0,5l/100km (zkoušeno na D1, 4 cesty tam i zpět, stejná rychlost), tempomat totiž vypíná plachtění...
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 12 črc 2022, 11:08
od Mexican
Samby píše: ↑12 črc 2022, 10:22
Rychlá jízda na dálnici 150-160km/h reálná spotřeba kolem 6,6-7 litrů takže dojezd kolem 600km.
garantujem ti, ze ak si tempomat na rovnej dialnici nastavis na 150 (a nebudes mat smolu na policajtov, kamionistov v lavom pruhu) na useku len 20km (napr Hustopece-Breclav) tak ti garantujem, ze spotreba bude niekde okolo 8-8,5.
podobnych rozpravok o spotrebe som uz pocul tolko, nakoniec sa v reale ukaze, ze dotycny si rychlost vyskusa a rychlost lieta medzi 110 - 140 tacho (krasne to vidiet na priemernej rychlosti na PP)
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 13 črc 2022, 13:01
od zopper
Já mám dlouhodobý průměr podle deníčku za 10 000 km: 6.6 L/100 km. Počítáno podle účtenek. Tankuji Vervu, do prvního cvaknutí. Palubák mi systematicky ukazuje spotřebu o 0,4 - 0,5 L nižší, než čerpačky.
Ale je to průměr, a já celkem střídám styl jízdy. Mám tankování pod 5,5 L; Minimum mám 5,2 L/100 km na celé nádrži po rakouské dálnici ve dvou lidech a s kempovacim nákladem. A na okreskách se dokážu někdy dostat i pod 5 L, jen mi to nevydrží na celý tankovací úsek, protože to mě už fakt nebaví. Ale mám tam i řadu tankování přes 7 L (maximum rovných 8 L/100 km) když jedu pro zábavu.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 13 črc 2022, 21:45
od Jarry
Minulu středu sem ujel nějakých 250km v 90% sem jel 90-100 ve sportu spotřeba 4.8l zbytek v dědinách a dojezd mě klesl na tolik kolik sem ujel. Měl sem 720km a pak 460km
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 17 črc 2022, 18:32
od gustavo
Mexican píše: ↑12 črc 2022, 11:08
Samby píše: ↑12 črc 2022, 10:22
Rychlá jízda na dálnici 150-160km/h reálná spotřeba kolem 6,6-7 litrů takže dojezd kolem 600km.
garantujem ti, ze ak si tempomat na rovnej dialnici nastavis na 150 (a nebudes mat smolu na policajtov, kamionistov v lavom pruhu) na useku len 20km (napr Hustopece-Breclav) tak ti garantujem, ze spotreba bude niekde okolo 8-8,5.
Teď budu trochu offtopic, ale s accentem jsem dal 62 km po dálnici za 20 minut = průměr cca 185 km/h (max rychlost dle GPS 200 km/h), spotřeba (vynulováno při tankování na benzínce) byla 9,6 l/100 km, spotřeba při 150 km/h byla někde k 6,5 l
S FB 1,5 T-GDi MHEV tankuji dle potřeby po 600-700 km, zajímavé je, že jen 2x se rozsvítila rezerva, takže si myslím, že bych dojel i 750 km, spotřeba při rychlosti 110 km/h na prázdné dálnici cca 4,8 l při 130 km/h cca 5,5 l. Problém je, že auto mám krátce a jet po volné dálnici se mi mockrát nepoštěstilo a neustálé zrychlování 70-120 km/h spotřebě moc nepomůže
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 21 črc 2022, 10:45
od Pjotr1
Dnes jsem bral benzin a jen tak pro info jsem si spočítal kolik mám průměrnou rychlost na celou nádrž a docela se vyděsil. Čistou Prahu mám okolo 30km/h (spotřeba 6,6 l/100km). Mi teda připadá že jsme se v rychlosti přepravy za posledních 200 let od zavedení koněspřežky moc neposunuli. A druhý důsledek je že v Praze má cenu používat mhd alespoň z důvodu rychlosti přepravy.
PS : nechci zakládat nové vlákno a prům rychlost souvisí se spotřebou resp. s dojezdem
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 23 črc 2022, 08:27
od zopper
Co se spotřeby na dálnici týče, zjistil jsem, že když si stoupnu do pravého pruhu za náklaďák, nastavím adaptivní tempomat, a zůstanu tam, dostanu se se spotřebou na/pod 4 L/100 km (pod 3,5 L podle PP) a při rychlosti 80-90 km/h. Měřeno na D2 na trase Břeclav/Brno. Akorát to už znatelně natáhne dobu cesty. Na okreskách paralelně s dalnicí se tohle v reálném provozu asi udělat nedá.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 23 črc 2022, 10:31
od Birdr
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 23 črc 2022, 13:49
od Pjotr1
netřeba se divit, většina řidičů kamiónu to dělá cíleně, soused to dělal i s dodávkou a mám kámoše co to s Fábií vydržel až do Anglie. Na spotřebu to funguje, ale bez adaptivního tempomatu prý z toho byl unavený víc než kdyby je sólo.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 23 črc 2022, 19:21
od zopper
Adaptivní tempomat s maximálním odstupem a aktivní cruise control zapnout, mozek vypnout. A pustit si nějaké dlouhé povídáni z rádia. Cimrmani, Š+G, nějaké podcasty… Auto se řídí samo, já poslouchám a jen na přání auta jednou za minutu drbnu do volantu.
Ale jezdit jen takhle, na to asi nemám povahu a navíc bych si pak nekupoval tuhle 1.5L motorizaci, když je v nabídce i 1.0L (či kolik), že jo.
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 24 črc 2022, 17:06
od gustavo
[/quote]
Ale jezdit jen takhle, na to asi nemám povahu a navíc bych si pak nekupoval tuhle 1.5L motorizaci, když je v nabídce i 1.0L (či kolik), že jo.
[/quote]
v předchozím autě jsem měl 1,4 MPi a když jsem měl s náhradním 1,0T-GDI "cukat" 3 km v koloně, tak jsem zjistil, že je hezké se vézt na vlně krouťáku, ale ten motor prostě do města nepatří a že pro mně tedy není
do města je zlatý objem - auto se rozjede plynule i bez plynu, ty přískoky s 1,0T už nikdy více
jezdím cca 1/3 město, okresky a dálnice, osobně bych si radši vybral atmosféru než tříválec
Re: Anketa "průměrný" dojezd na nádrž i30 1.5 T-GDi MHEV
Napsal: 24 črc 2022, 22:21
od i30mpact
Od toho by tě odstínil automat, který je nutnou podmínkou adaptivního tempomatu, ne?