Stránka 2 z 3
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 21 srp 2022, 20:25
od dokidoki
Michael30 píše: ↑21 srp 2022, 17:55
Najradsej by som na 0w30. ale to nesplna americku normu API
akú americkú normu nesplňa?
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 21 srp 2022, 20:43
od Michael30
API SN+ alebo novšiu normu API SP.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 21 srp 2022, 21:06
od dokidoki
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 21 srp 2022, 21:15
od Michael30
noooo zaujimave
, ja som pozeral len oleje známych znaciek a tie s viskozitou 0w30 nesplnali normu SN+, (SP).
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 11:09
od jan73
Sn+(SN RC) alebo SP nie je až tak prísna norma , pre porovnanie si pozrite prísnosť noriem napr. Porsche C20 a C30; MB 229.71; BMW LL17 FE+; PSA B71 2312 a 2290; na stranke Lubrizolu
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 12:59
od slabostka
Lebo 0w30 si vymysleli v EU myslim ze Nemci pre svoje problemove masinky, v Azii toto nie je bezna viskozita. Bud 5w30 alebo 0w40.... Popri inych viskozitach co mate v knizkach.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 13:12
od mozecek
A co se vam na rozdilnosti v navodech nezda? kazda oblast muze mit definovane jine typy oleju pro optimalni chod motoru hlavne skrz viskozitu na zaklade teploty, logicky bude jina ve Finsku a jina v Italii. Mozna i v kombinaci s prumernou nadmorskou vyskou a tlakem kdo vi. Zadost autora chapu, ale taky je treba chapat
ze nekdo rekl ze pro SK je norma tato a zadna jina, ikdyz to v praxi pro daneho uzivatele nemusi byt zcela optimalni.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 15:11
od folcrun
Michael30 píše: ↑21 srp 2022, 21:15
noooo zaujimave
, ja som pozeral len oleje známych znaciek a tie s viskozitou 0w30 nesplnali normu SN+, (SP).
https://lubricants.catalog.totalenergie ... ency-0w-30 - API SP
https://lubricants.catalog.totalenergie ... 059bc98eb4 - API SN Plus.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 21:04
od Jondre
Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu
proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 31 kvě 2023, 21:30
od Hugo11
Ten rozdil spotreby nedela ani tak kinematicka viskozita, jako spis hths viskozita, takze zalezi jaka 5W30 to je, u nekterych nemusi byt hths viskozita daleko od oleju 0W20
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 01 čer 2023, 06:29
od slabostka
Jondre píše: ↑31 kvě 2023, 21:04
Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu
proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka
- 0w20 nie je ziadna polievka mam na tom najazdene vela a na 0w16 rovnako uz dost. Moderne motory potrebuju nizkoviskozne oleje a caste vymeny.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 01 čer 2023, 11:06
od idam.i
Tiež mám na 0W-20 najazdených cca.85000km a motor si spokojne pradie.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 01 čer 2023, 16:35
od Jondre
Netvrdím, že nemaže. Tvrdím, že je to polívka
a to je fakt. Časté výměny.. takže zaplače peněženka i příroda
A že motor potřebuje.. potřebuje hlavně pečlivého a rozumného řidiče. O tom, že by potřeboval výhradně jeden konkrétní olej, mi žádný motor ještě neříkal
nejsem včerejší a chápu, že dnešní motory jsou na tyto oleje koncipovány. Mohl bych kontrovat, že já mám najeto X desítek tisíc km na 5W-30 a motory jsou spokojené, ale dělat to nebudu. Doba nám dává možnost výběru, tak vybírejte každý podle svýho gusta
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 28 srp 2023, 09:32
od Karl Uwe
Rozdil ve spotrebe bude nejake dcl benzínu, neměřitelné. Řídké oleje jsou tu z důvodu snižování spotřeby a ekologie, ale nejdou ruku v ruce s požadavkem na dlouhodobý provoz motoru.
zajímavé info o olejích, jestli tu nebylo někde uváděno.
http://www.ekolube.cz/clanek/Vlastnosti ... -Viskozita
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Napsal: 28 srp 2023, 12:49
od Karl Uwe
Jeste doplnim k prispevku vyse o olejich a ke specifikacim vyrobce uvednym v navode na zacatatku.
Vyrobce pro motpr 1,5DPi doporucuje stejny olej jako pro motory 1,0 T-GDI a 1,5-TDGI a to proto, ze nemusi mit skladem oleje dalsich API specifikaci. T-GDI motor potrebuje APi SN+ nebo SP z duvodu, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI) na který trpí motoru turbo s přímým střikem. Takže asi není důvod nepoužít i olej API SN.
API
N - Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN+ - Zavedená v květnu 2018 jako doplněk k API SN a ILSAC GF-5 s cílem zajistit, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI), což je závažný problém poškození u maloobjemových výkonných motorů, s přímým vstřikováním benzínu (GDI) a u benzínových přeplňovaných motorů GDI (T-GDI).
SP - Představená v květnu 2020, navržená tak, aby poskytovala ochranu před tzv. nízkorychlostním předzápalem (LSPI), ale i ochranu proti opotřebení rozvodového řetězu, vylepšenou ochranu proti usazování na pístech a turbodmychadlech při vysokých teplotách a přísnější kontrolu kalů, laků a koroze. API SP s ochranou zdrojů odpovídá ILSAC GF-6A v kombinaci výkonu se zlepšenou úsporou paliva, ochranou systémů regulace emisí a ochranou motorů provozovaných na paliva obsahující ethanol až do E85.
Nebo zde níže
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet