Stránka 2 z 3
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 04 říj 2022, 15:26
od i30mpact
Mexican píše: ↑03 říj 2022, 18:53
Stringo píše: ↑03 říj 2022, 14:25
A když budeš chtít Ceed, tak za 4-5 měsíců budeš jezdit... To samé s i30, ta taky celkem jde, oproti Tucsonu nebo Santa Fe...
Škodovka jede na ziskovost už minimálně 10 let , podle jejich cenové politiky
no prave
lenze ja Ceed ani i30 nechcem (bral by som ak by boli HEV) - takto som to musel riesit inak. No snad sa dockam
Samotný spalovací motor je příliš málo komplexní, pojďme k němu přidat ještě elektromotor, ať je tam 2x víc věcí, co se můžou pokazit?
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 04 říj 2022, 15:40
od Mexican
i30mpact ked na to pozeras tak, mal by si jazdit na bicykli. Vlastne oni uz aj bicykle su celkom komplexne stroje
z hybridu strach nemam. Toyoty jazdia bez poruch snad 10 rokov, Honda a podobne nejakych 10+ rokov a aj samotny Hyundai/Kia ma uz 2 generaciu a nemam pocit, ze by sa Ionics alebo Nira sypali viac nez bezne motorizovane auta. Paradoxne vidim skor problem v modernych euro6 diesloch s SCR
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 04 říj 2022, 21:31
od i30mpact
Je to tak, i kolo může mít elektronické řazení.
Mně se třeba líbí ta nová Kia Niro HEV. Ale když se nad tím zamyslím, tak to prostě nedává smysl. Veze to spalovací motor a dvouspojkovou převodovku, navíc elektrický motor a baterie, to je prostě spousta potenciálních problémů. Navíc při pořizovací ceně, která je oproti benzínové i30 skoro dvojnásobná to bude mít na 100km o litr nižší spotřebu (5l místo 6l), to toho člověk zase tak moc neušetří, pokud nejezdí opravdu hodně. Aspoň, že je na to těch 7 let záruka.
Moderního dieslu se čtyrmi katalyzátory bych se nedotknul ani klackem. Leda v záruce a před koncem prodat.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 01:20
od stefanpilat
Planetová převodovka v hybridních toyotách je určitě jednodušší a bezpečnější řešení než dvouspojka, ale ne každý si je ochotný zvyknout na její projev. Na druhou stranu dvouspojky používá v hybridech nejen Hyundai/Kia, ale i koncern Volkswagen. Zatím jsem nezaznamenal, že by to působilo nějaké problémy. O něco víc bych se možná bál o životnost T-GDI motorů v hybridním provedení, i když ještě nejsou v provozu dost dlouho, aby se z toho daly dělat nějaké závěry. Toyota asi ví, proč pořád dává k hybridům atmosféry. Ale snad si to inženýři v Soulu dobře promysleli.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 05:36
od i30mpact
Děkuju za upozornění, na to jsem zapomněl. Ta 1.6GDi v Niru je sice atmosféra, ale přímovstřik. To mi taky nepřijde jako nejlepší volba. Toyota má u svých motorů přímé i nepřímé vstřikování, takže se člověk nemusí tolik bát ředění oleje a karbonování.
A další věc, na kterou jsem zapomněl, bude cena pojistky. U dražšího hybridu bude vyšší a opět ukousne něco z peněz ušetřených za palivo.
Čím víc o tom přemýšlím, tím víc mám chuť si to spočítat. Možná se totiž nakonec hybrid ani nevyplatí.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 06:36
od Mexican
a vyplati sa ti napr to elektronicke radenie na bicykli? (ako priklad) dufam, ze chapes ze casto to nie je len o cislach. A to tvrdim ja ako clovek dost racionalny a zamerany na hodnotu
ano, hybridny system u H/K nie je ideal - vo vacsich modeloch je to TGDI (teda turbo-priamovstrek) a klasicky automat. Dovolim si vsak povedat, ze tu nepojde len o spotrebu aj ked tam kde jazdis za 6 s beznym motorom v danom modeli, budes jazdit pohodovo do 5. ano, je to liter rozdiel. ale v % je to rozdiel uz markantny.
No a Niro nie je i30/ceed len s doplnenym hybridnym ustrojenstvom. Je to uplne ine auto s lepsou vybavou. inak, cital som zaujimave vlakno na kia-fore ktore celkom zaujimavo popisuje preco a ako dlho sa momentalne caka na auta:
https://www.kia-club.org/viewtopic.php? ... 3b951d916a
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 11:17
od Srandista
Ako proti Toyote co sa spolahlivosti tyka neda povedat ani popel, ale pozerali ste sa v poslednej dobe na ich cenniky? To je uplny ulet, dnes som si vsimol, ze Corolla uz ma cennik na modelovy rok 2023 (poFL), a to su ceny ako z inej planety. A zrovna cez vikend som zhodou okolnosti Corollu Touring (sice predFL, ale to je v podstate jedno) skusal, a napriek tomu, ze je to v nejakych ohladoch lepsie auto ako i30, tak rozhodne nie je lepsie o 300k+ lepsie.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 11:18
od speci
Doplnil bych, že Toyota/Lexus začala taky používat přeplňovaný přímovstřik s klasickým automatem a hybridem.
Jak píše Mexican, kdybychom všechno počítali podle tabulek, tak každý jezdí v Dacii. Osobně bych v autě už nic jiného než hybrid nechtěl(v normálním na každodenní provoz). Není to jen o spotřebě a výkonu. Ale hlavně o pocitu jízdy s hybridem. V Tucsonu máš 44kw/265nm elektromotor, který zabírá ihned. Si vezmi, že ty máš v 1.5 dpi ve 2000 ot. 25kw a 125Nm. Jak říká otec, s žádným jiným moderním (emisně uškrceným) autem se tak pohodlně nenapojíš na kruhový objezd jako s hybridem.
Za chvilku budu mít najeto 10tis km. Tak asi založím vlastní vlákno a trochu se rozepíšu.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 11:51
od speci
Srandista: Díky za tip na nový ceník. Mám skoro, každý den čest s Corollou Hatchaback 1.8 Hybrid na místě spolujezdce. Někdy i za volantem.
I když jezdíš jako tatar, tak si pořád se spotřebou okolo 5l. Zase je to + 300k, ale v pozdějším prodeji to snad bude i stejně. Auto je to dobré. Působí strašně solidně. Ale je to prostě auto pro uživatele(řidiče) co se vůbec nezajímají o auta. Jede to, svítí to. Emoce žádná, ale tak to má asi být. Sto lidí sto chutí.
Ale jak říkáš, za 300k + jsou tam pro mě pár neakceptovatelných věcí, některé jsou snad po FL vylepšeny: adaptivní tempomat (jen 3 vzdálenosti, nejmenší vzdálenost na 3 kamiony na dálnici, skoky jen +-5), rozlišení parkovací kamery, tragicky málo prostoru za spolujezdcem vzadu ( z důvodu palubní desky trčící dopředu), hlučnost.
Nová Honda Civic má hybrid, který jakoby softwarově řadí. Budu ji muset vyzkoušet.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 15:28
od i30mpact
Pokud vím, tak Toyota má u hybridů dvojí vstřikování, přímé i nepřímé. Na ceníky nové Corolly jsem zvědavý, Corollu touring jsme málem koupili místo i30, bohužel měla vzadu málo místa na hlavu.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 15:58
od Srandista
speci: ja som niekolko krat skusal Corollu v dvojlitry, velmi, velmi dlhu dobu som smeroval ku nej (namiesto i30). Ako som spominal, su veci v ktorych je bez debaty lepsia ako i30, ale ta cena uz v predFL dobe to zabijala a poFL to podla mna uplne dorazila. A je to ako vravis, vzadu si za seba pohodlne nesadnem rovnako ako v i30, napriek tomu, ze auto ma mat +5 cm v rozvore. Cuvacia kamera je absolutne tragicka, toto je nieco, co by mali byt v hentej cenovej kategorii neakceptovatele. Celkovo infotainment je oproti konkurencii neskutocne pozadu (bohvie ako na tom bude ten novy, nemal som moznost vyskusat, ale uz od pohladu ma vytocili s tym, ze vyhodili knob na ovladanie hlasitosti). Vyhrievaneho volantu sa clovek docka len v GR Sporte a Executive, pri predFL navyse clovek este musel dokupovat dalsi paket. Nevravim, ze i30 je dokonala, ani nahodou, ale skratka jej cena dokaze strasne vela ospravedlnit. Ked ma clovek za auto zaplatit o 50-100% viac, tak holt ocakava daco, co mu vystreli mozog z hlavy, ale toho som sa u Corolly v priamom porovnani s i30 nedockal.
i30mpact: dvojite vstrekovanie plati u dvojlitru, 1.8 je cisto nepriamovstrekova (ten moter je carry-on uz z minulej generacie Priusu, a terajsieho navysenia vykonu v poFL bolo dosiahnute upravou elektromotoru).
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 05 říj 2022, 15:59
od speci
1.8 - nepřímo
2.0 a 2.5 - kombinace
2.4 turbo(rx 500h) - by měl být pouze přímo
Edit: akorát jsi to zrovna napsal za mě
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 09 říj 2022, 23:20
od sarin007
Docela zajímavý počtení:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... OpV-4h-Xa8
Jestli tomu skutečně tak je nevím, ale něco na tom bude. Možná to tak může fungovat i u jiných značek.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 10 říj 2022, 07:12
od Axel.Foley
sarin: Jak se říká - na každém šprochu pravdy trochu.
Re: Žně skončily - přiznávají automobilky
Napsal: 10 říj 2022, 07:42
od Minko
Pritom je riešenie pomerne jednoduché. Stačí im dobrý dátový analytik, ktorý by vypočítal, o koľko by vedeli pri elektromobiloch ísť dole s cenou, aby sa im rozbehol predaj (a neverím tomu že sú pri elektromobiloch teraz na minime ale dajme tomu že by išli aj do "straty"). To by im mohlo vylepšiť bilanciu CO2 tak aby stráta za predaj elektromobilov bola podstatne nižšia ako pokuty za predaj spaľovacích motorov.
Čím ďalej aspoň vo svojom okolí tým viac počúvam ľudí, ktorí by si elektromobil aj kúpili- len tá cena je pre nich nedosiahnuteľná.