Stránka 2 z 2

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 13 bře 2024, 09:38
od mozecek
madarsky neumime, ale prohnal sem to prekladacem

Ahoj!
Mám také auto s motorem 1,5 dpi (~38000 km, 2021). Taky mi dochází nemrznoucí směs z expanzní nádoby a kromě mě vím o dalších 4 majitelích.
U mě to klesne na max->min úroveň (0,5L) za cca 10000km. Je jedno, za jakých podmínek to používám. Nahlásil jsem to prodejci, kde jsem tam auto nechal 2 x 3 dny, ale nenašli žádnou známku úniku. Jo a v motorovém prostoru cítím nemrznoucí směs z okolí termostatu.
Zpočátku se mi s velkými obtížemi dařilo vyměnit EGR chladič v záruce, jestli to problém nevyřeší, ale nevyřešilo.
Dovozce si myslí, že je hloupost, že můj nos musí být moc citlivý, a že se podle něj odpaří 0,5L nemrznoucí kapaliny cca 4mm otvorem pod uzávěrem expanzní nádobky. Přilepil jsem to páskou a pak nakrájel nožem na tenko, aby to mohlo větrat. Od té doby mám najeto asi 2000 km, ale úplně suchý, nemrznoucí zápach je stejný, žádná stopa a mizí.
Na vlastní náklady jsem nechal provést tlakovou zkoušku chladícího systému. Asi 18 hodin byl pod tlakem, ale do té doby nebyl na manometru vidět žádný pohyb. Na 100 km se spotřebuje cca 5ml nemrznoucí kapaliny, zcela minimálně.
Dovozce to odmítá, nechce to se mnou řešit a dealerství nerozebere motor auta, dokud nebude po vytékání nemrznoucí kapaliny ani stopa. Pravděpodobně vás to může uvnitř spálit.
Nyní jsem dospěl k bodu, kdy jsem se obrátil na soud. Jsem si jistý, že mnoho majitelů je postiženo problémem ztráty nemrznoucí směsi, aby je následně setřásl trh s náhradními díly. Pokud se to ukáže, bude zde obrovské odvolání.
Navrhuji, abyste byli ve službě násilní.
Pokud máte nějaké nové informace, rád si je přečtu.

S pozdravem:
Petr Véber
Maďarsko, Zalaegerszeg

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 13 bře 2024, 19:20
od disfear
Mám to samý, před každou garančkou nádržka na minimu, někdy i pod ní. Tlakovali, taky řekli, že tam žádný únik není.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 13 bře 2024, 21:44
od i30mpact
Taky jsem si všimnul, že chladicí kapalina se většinou pohybuje spíš k rysce minima než maxima. Zajímalo by mě, co myslí tím termostatem? DPI přece termostat nemá.

Vaculík někde zmiňoval, že při nízké zátěži motor nechá teplotu chladicí kapaliny vystoupat výš, aby snížil třecí ztráty a spotřebu, což by ten odpar mohlo zvýšit. Bylo by tedy zajímavé znát obvyklý styl jízdy u lidí, kteří úbytek pozorují.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 14 bře 2024, 12:41
od mozecek
nezodpovedne sem nekoukal kolik tam bylo od novoty, ale po 8tis je cca 1/5 od LOW tj. v pohode a pokud to nedolejou na garancce tak to dolivat nebudu .. zivot me naucil ze kdyz sem byl aktivni a kapalinu dolil tak nejakym zahadnym zpusobem nabobtnala a pak sem ji zase odsaval :D tj. pokud nebude uplne na LOW nebo pod tak me to necha chladnym

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 14 bře 2024, 16:20
od Maras
Přesně tak.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 25 dub 2024, 18:58
od STIB
Ona musí mizet(fyzika),protože okruh není hermeticky uzavřený.Takže se normálně odpařuje.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 25 dub 2024, 20:34
od dibarbora
Práveže okruh by mal byť "hermeticky" uzavretý... systém je pretlakový aby to nevrelo v každom kopci. Ale víčko na expanzke má samozrejme svoje limity...

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 26 dub 2024, 13:32
od STIB
Pozor tady žádná expanzka není.Pouze zásoba chladící kapaliny,která není hermeticky uzavrená.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 28 dub 2024, 13:23
od Mouse80
Taky mi ubejva, taky dolejvam kazdy rok 2 az 3 decky. Myslim si, ze to je vickem , ktere mi prijde stejne jak na nadrzce k ostrikovaci. Tedy nemuze byt z cela utesnena a dochazi k vyparu. Auto mam od 2021 a uz 2krat jsem dolival. Na posledni garancce v rijnu mi byla merena a prej i po doliti stale odpovida jeji nemrznouci schopnost. Tudiz, dolit destilovanou vodu kdyz je pod min a kdyz je to ty 2 az 3 dcl za rok , neresit. Bude to tak u kazdeho s timto motorem a s touto nadobkou a vickem .

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 29 dub 2024, 15:14
od willy50
Něco takového se už řešilo u i30 1.generace.
Já sám jsem měl chl. kap. pořád na minimu, nechal jsem tomu volný průběh a hladina se nehnula.
Nikdy jsem nedolíval.
Motor 1.4 benzín.

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 04 črc 2024, 17:15
od Vysous
Já jsem si včera u (1.0 T-GDI) všimnul, že mi muselo trochu chladící kapaliny vytéct přes takovou malou hadičku pod víčkem nádobky. Měl jsem to tam okolo růžolící (a ta hadička byla vypadlá z toho plastu, kde je zastrčená). Je normální, že se to může třeba při zátěži a velkých teplotách dít? To by mohlo vysvětlit, proč to lidem klesne na MIN a pak už to dál neubývá.
hadicka.jpg
hadicka.jpg (160.05 KiB) Zobrazeno 602 x

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Napsal: 06 črc 2024, 18:15
od Vysous
Aha, tak mezitím se mi podařilo něco zjistit o tom, jak vlastně chladící systém na i30 funguje - tj. že ventil v tom víčku upouští přetlak právě tou hadičkou. Proč mi tudy kape i kapalina nevím, asi je to nevyhnutelný. Zajímalo by mě, jestli i vy ostatní tam teď v letních teplotách máte vykapáno růžově, nebo mám nějakej problém / špatný víčko. Mám tam po dojetí vždycky jen pár zaschlých kapek, žádný velký množství tudy neutíká.