Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 13 bře 2024, 09:38
madarsky neumime, ale prohnal sem to prekladacem
Ahoj!
Mám také auto s motorem 1,5 dpi (~38000 km, 2021). Taky mi dochází nemrznoucí směs z expanzní nádoby a kromě mě vím o dalších 4 majitelích.
U mě to klesne na max->min úroveň (0,5L) za cca 10000km. Je jedno, za jakých podmínek to používám. Nahlásil jsem to prodejci, kde jsem tam auto nechal 2 x 3 dny, ale nenašli žádnou známku úniku. Jo a v motorovém prostoru cítím nemrznoucí směs z okolí termostatu.
Zpočátku se mi s velkými obtížemi dařilo vyměnit EGR chladič v záruce, jestli to problém nevyřeší, ale nevyřešilo.
Dovozce si myslí, že je hloupost, že můj nos musí být moc citlivý, a že se podle něj odpaří 0,5L nemrznoucí kapaliny cca 4mm otvorem pod uzávěrem expanzní nádobky. Přilepil jsem to páskou a pak nakrájel nožem na tenko, aby to mohlo větrat. Od té doby mám najeto asi 2000 km, ale úplně suchý, nemrznoucí zápach je stejný, žádná stopa a mizí.
Na vlastní náklady jsem nechal provést tlakovou zkoušku chladícího systému. Asi 18 hodin byl pod tlakem, ale do té doby nebyl na manometru vidět žádný pohyb. Na 100 km se spotřebuje cca 5ml nemrznoucí kapaliny, zcela minimálně.
Dovozce to odmítá, nechce to se mnou řešit a dealerství nerozebere motor auta, dokud nebude po vytékání nemrznoucí kapaliny ani stopa. Pravděpodobně vás to může uvnitř spálit.
Nyní jsem dospěl k bodu, kdy jsem se obrátil na soud. Jsem si jistý, že mnoho majitelů je postiženo problémem ztráty nemrznoucí směsi, aby je následně setřásl trh s náhradními díly. Pokud se to ukáže, bude zde obrovské odvolání.
Navrhuji, abyste byli ve službě násilní.
Pokud máte nějaké nové informace, rád si je přečtu.
S pozdravem:
Petr Véber
Maďarsko, Zalaegerszeg
Ahoj!
Mám také auto s motorem 1,5 dpi (~38000 km, 2021). Taky mi dochází nemrznoucí směs z expanzní nádoby a kromě mě vím o dalších 4 majitelích.
U mě to klesne na max->min úroveň (0,5L) za cca 10000km. Je jedno, za jakých podmínek to používám. Nahlásil jsem to prodejci, kde jsem tam auto nechal 2 x 3 dny, ale nenašli žádnou známku úniku. Jo a v motorovém prostoru cítím nemrznoucí směs z okolí termostatu.
Zpočátku se mi s velkými obtížemi dařilo vyměnit EGR chladič v záruce, jestli to problém nevyřeší, ale nevyřešilo.
Dovozce si myslí, že je hloupost, že můj nos musí být moc citlivý, a že se podle něj odpaří 0,5L nemrznoucí kapaliny cca 4mm otvorem pod uzávěrem expanzní nádobky. Přilepil jsem to páskou a pak nakrájel nožem na tenko, aby to mohlo větrat. Od té doby mám najeto asi 2000 km, ale úplně suchý, nemrznoucí zápach je stejný, žádná stopa a mizí.
Na vlastní náklady jsem nechal provést tlakovou zkoušku chladícího systému. Asi 18 hodin byl pod tlakem, ale do té doby nebyl na manometru vidět žádný pohyb. Na 100 km se spotřebuje cca 5ml nemrznoucí kapaliny, zcela minimálně.
Dovozce to odmítá, nechce to se mnou řešit a dealerství nerozebere motor auta, dokud nebude po vytékání nemrznoucí kapaliny ani stopa. Pravděpodobně vás to může uvnitř spálit.
Nyní jsem dospěl k bodu, kdy jsem se obrátil na soud. Jsem si jistý, že mnoho majitelů je postiženo problémem ztráty nemrznoucí směsi, aby je následně setřásl trh s náhradními díly. Pokud se to ukáže, bude zde obrovské odvolání.
Navrhuji, abyste byli ve službě násilní.
Pokud máte nějaké nové informace, rád si je přečtu.
S pozdravem:
Petr Véber
Maďarsko, Zalaegerszeg