Stránka 2 z 2

Re: CRDI 1,6 81kW cukanie motoru, strata vykonu, cista diagnostika

Napsal: 15 říj 2024, 17:08
od robio
Zdravim.

Tak po dlhom case odpoviem a poradim vsetkym majitelom CRDi, ktorych trapi to, co dlho trapilo mna.
Hyundai i30, 2017, 1,6 CRDi 81 kW, v case ziaciatkov problemu cca 120.000 km.
Auto dlhodobo podtrhavalo, najme pri slabom plyne, pod 2.000 otackami, do kopca trhlo, nemal som dostatocny vykon pri lahkej nohe, odozvy plynu boli nevyrazne. Dokonca som aj plynovy pedal menil, co som mal pocit ze pri lahkom plyne som nemal adekvatny vykon.
Diagnostika cista, vsetky fitre menene, vycisteny EGR ventil, autorizovany servis, najnovsi softver. Tak som znechutene jazdil viac ako rok. Az v lete pri teple sa cukamie vystupnovalo tak, ze pri rozjazde nad 200 otacok pri 3,4,5 uz cukalo stale.
Tak som sa po nasral a pred pokusnou vymenou draheho originalneho ERG ventilu som nechal softverovo vypnut ERG ventil v RJ za 60 Eur.
Cukanie okamzite prestalo, auto ozilo uz od najmensieho plynu, taha ako hodinky...
Pre dobry pocit som este po vypnuti ERG ventilu nechal na tom istom mieste dekarbonizovat motor vodikom, hoci si myslim o tom svoje.
Pre dobry pocit. Cize za cca 120 Eur kompletka a odvtedy jazdim s usmevom na perach. Ani cuknutie, neuveritelne dobry pocit.
Teraz akurat riesim vymenu silentbloku motora, pretoze zacali porenikat silne rezonancie do podlahy, pedalov a podobne...

Ak by niekto chcel kontakt v Presove na vypnutie ERG ventilu, dekarbonizaciu tel. cislo je +421 940 373 831.
Dokonca chlapik robi aj tuning, pozrite evotuning.sk, tak ma laka chipnut 81 kW CRDI na 100 kW a chce len 150 Eur. Ma tam normalne aj brdznu stolicu, pocitac,chladiace ventilatory, velmi pohodovy mlady chlap. Ine ponuky na chipovanie boli do 500 Eur, co je palica podla mna...

Re: CRDI 1,6 81kW cukanie motoru, strata vykonu, cista diagnostika

Napsal: 15 říj 2024, 21:35
od rob2805
Vida, díky, jak vidno, cukat to může z různých příčin. Přidám taky tu moji - u mně se až po složité diagnostice našlo, že příčina jsou špatně dosedajicí ventily na jednom válci. Servis říkal, že už to párkrát na stejném motoru řešili v rámci záruky. Můj problém bohužel byl, že auto bylo z druhé ruky po leasingovce, která nechala prošvihnout garanční prohlídku, a tudíž i když by se auto do záruky věkově vešlo, už nebyla platná. Necelé 4 roky staré auto, najeto lehce přes 60k. Když mi naznačili jak by se oprava mohla dělat a kam se cenově můžeme vyšplhat, střelil jsem auto se ztrátou v nejbližším bazaru a opustil svět majitelů Hyundai. Asi jsem měl smůlu na konkrétní kus, ale byl to můj první a určitě na dlouho poslední Hyundai. Tak aspoň přeju všem ostatním ať se vám podobné potíže pokud možno vyhýbají!