Stránka 2 z 3
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 03 led 2023, 20:28
od Mr. HYUNDAI
Vždy napřed zatáhnout parkovací brzdu, pak dát P nebo zařadit u manuálu jedničku či zpátečku, u manuálu pustit spojku a teprve pak sundat nohu z provozní brzdy.
Cíl je jasný - vyvěsit váhu auta na parkovací brzdu a tím minimalizovat namáhání převodovky i motoru (primárně samozřejmě rozvodů).
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 03 led 2023, 20:39
od Stringo
U manuálu si dovolím nesouhlasit. Když už, tak zaparkovat, vyřadit, stát na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, sundat nohu z brzdy, sešlápnout spojku a zařadit rychlost nebo zpátečku. Pokud stojím na brzdě, zařadím a teprve potom pustím brzdu, tak je to stejné jako když nechám zařazeno, protože se neopře ta váha o ruční brzdu
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 03 led 2023, 20:56
od Mr. HYUNDAI
A s čím nesouhlasíš? Předpokládám, že auto po dokončení parkovacího manévru uvedeš do klidu provozní brzdou a v tu chvíli máš i vyšlápnutou spojku. Přeci nenecháváš spojku v záběru, aby jsi motor místo klíčku chcípnul zabržděním
...
S vyšlápnutou spojku je motor od váhy auta "oddělen"
.
Někdo chcípneme motor v tuhle chvíli a následuje ručka, kvalt (nebo už tam čeká s vyšlápnutou spojkou), pustit spojku a pustit provozní brzdu.
Druhá možnost je chcípnout motor po zatažení ručky nebo až po zařazení kvaltu, ale rozhodně před puštěním spojky do záběru
.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 03 led 2023, 21:23
od Stringo
Psal jsi: "zařadit u manuálu jedničku či zpátečku, u manuálu pustit spojku a teprve pak sundat nohu z provozní brzdy."
Pokud celou dobu stojíš na brzdě, tak si můžeš se spojkou dělat co chceš, ale váha auta pořád není na tě ruční brzdě ne? Ty přece musíš úplně auto odlehčit na ruční brzdě a teprve potom si zařadit pro klid duše nějakou rychlost.
Respektive můžeš stát na brzdě, ale po zatažení ručky jí musíš pustit před uvolněním spojky se zařazenou rychlostí... Chcípnutý motor je samozřejmostí, to snad nemusíme zdůrazňovat
Možná jsem tu tvoji formulaci špatně pochopil a mluvíme o tom samém
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 03 led 2023, 22:06
od i30mpact
Stringo píše: ↑03 led 2023, 20:39
U manuálu si dovolím nesouhlasit. Když už, tak zaparkovat, vyřadit, stát na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, sundat nohu z brzdy, sešlápnout spojku a zařadit rychlost nebo zpátečku. Pokud stojím na brzdě, zařadím a teprve potom pustím brzdu, tak je to stejné jako když nechám zařazeno, protože se neopře ta váha o ruční brzdu
Jasně, že zpátečku. Zařadit a zamknout.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 06:43
od Mr. HYUNDAI
Más pravdu Stringo! Už jsem večer zjevně nebyl úplně 100% "na příjmu" a dlouhodobé ježdění automatem tomu taky nepřidalo
. Omlouvám se.
Samozřejmě to má být v pořadí - zastavit provozní brzdou s vyšlápnutou spojkou, zatáhnout ručku, pustit provozní brzdu a nakonec pustit spojku (zařazení a chcípnutí motoru někde v průběhu procesu
).
Cíl jsem měl správně - vyvěsit váhu auta do parkovací brzdy a nenamáhat pohon.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 06:53
od Axel.Foley
Dělám to stejně, spojka nakonec. Ručku zatahuji automaticky furt a všude.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 07:33
od Stringo
hlavně že jsme se shodli
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 08:13
od lepi
Taky ruční brzdu používám pořád. Mám to pak v hlavě zautomatizované a je menší pravděpodobnost, že někde zapomenu.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 08:20
od zopper
Na rovině v teple vždy. Ale v zimě to dost často nechám jen na P, pokud to je rovina. Už jsem ta zadní kola popotáhnul zamrznutá po silnici a to rozhodně nedělá dobře ani studenému, právě nastartovanému motoru, ani těm kolům.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 09:51
od Minko
ja som už riešil pár krát poškodenie bŕzd z dôvodu primrznutia pri zatiahnutej ručke ale preskočené rozvody či vyťahanú reťaz ani raz za celých 14 rokov čo intenzívne šoférujem.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 10:07
od Mexican
ono je rozdiel narazit kvalt v 2.0 motore a v nejakom downsizovanom kompromise. v zasade by som to nikdy nenechal len na prevodovke. V zasade ani pri parkovani, ked vidim kolko talentovanych parkovacov sa nachadza v okoli
ja som napr u Accenta ktoreho mam 15 rokov a snad 4 roky stal v kopci nemusel zmrzle brzdy riesit ani raz. Pakny parkovacky sa menili 1x myslim v 280 000km
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 11:31
od oltcitak
Leto , sucho,.rovina, klasika rucna, zaradený kvalt, v kopci vytoceny volant mimo cestu. Ked je dlhodobo vlhko(daždivé pocasie) len kvalt(vtedy nestojím v kopci) v zime(mrazivo a premenlivo) len kvalt. Pri dlhšom stani a vlhku(tyzden s viac) prebehnem auto so zatiahnutou rúčkou a brzdami na očistenie od povrchovej korózie. Ono ked sa nehýbe kotúč tak vlhkost pod platničkami dokáže pekne vyhrýzť kotúč. Raz ma to stalo nutnú výmenu (nerovnomerny účinok brzd na stk). A v zime mať primrznute platničky(celuste) alebo ešte lanovody je pekný problém. Ked sa da v kopci, podlozim aj kamen, ci klin. Rucna na H1 brzdi nahOFFno.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 15:18
od sarin007
Jelikož mám automat, tak ji dávám vždy i v garáži na rovině. A to v pořadí P a pak ručku. Jelikož mám elektronickou, tak při opačným postupu, tj. ručku a pak P, mi auto ručku zase odpojí, takže bych jí zapínal 2x.
Re: Dáváte ruční brzdu na rovině?
Napsal: 04 led 2023, 18:49
od Martinsp
Nevím co dělám špatně, ale Tucson zatáhne brzdu sám. Vypnu klíček a samo zabrzdí.