Dct a tempomat

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od XMira »

petzl62: Tak to by bylo super. Dej vědět, jak jsi dopadl.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Reklama
 

sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

ano, 1,5 tgdi DCT vyrobeno 11/2022. Takze tim se zahada vyresila a prirucka neni aktualni. Kdyby to nekdo z vas umel nakodovat do normalu, tak bych rad prijel a obycejny tempomat mel. protoze ten nesmyslne dopredu pribrzdujici adaptivni je pro me povetsinu casu nepouzitelny. Diky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Axel.Foley »

Omlouvám se za mystifikaci.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od i30mpact »

sergej.fedorov píše: 15 led 2023, 12:25 ano, 1,5 tgdi DCT vyrobeno 11/2022. Takze tim se zahada vyresila a prirucka neni aktualni. Kdyby to nekdo z vas umel nakodovat do normalu, tak bych rad prijel a obycejny tempomat mel. protoze ten nesmyslne dopredu pribrzdujici adaptivni je pro me povetsinu casu nepouzitelny. Diky.
Je ten adaptivní opravdu tak špatný?
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od XMira »

Imho není, jen se s ním člověk musí naučit. On funguje až moc dobře, takže třeba na dálnici ani nepostřehnu, když se třeba vykecávám, že ubírá podle auta předemnou a pak to znamená zbytečné podřazování a akceleraci při předjíždění. I ty ikony jasně dávají vědět, kdy auto vpředu zaznamenal a kdy už srovnává rychlost podle auta vpředu.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od petzl62 »

Není, jak píše kolega, ale na CZ/SK dálnice takřka nepoužitelný, protože udržuje odstup a to dost sveřepě. A ten odstup je i na nejnižší úroveň pro okolo jedoucí moooc velký.
Takže na tebe pak ostatní troubí, blikají a ještě lépe, vletí mezi tebe a auto před tebou a to asistent krizového brzdění nemá vůbec rád #-o
Takže u minulého auta jsem jej prakticky nepoužíval a přepínal na klasický CC.
U stávajícího mám jen klasický a u budoucího se uvidí :idea: :wink: :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
speci
*
Příspěvky: 88
Registrován: 27 čer 2022, 22:17

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od speci »

Taky jsem názoru, že se člověk musí s adaptivním tempomatem naučit. Tucson má adaptivní t. plně na úrovni Mercedesu E se kterým občas jezdím. Ten navíc ukazuje rychlost jízdy auta před vámi. Hodně dobrá věc pro lidi bez dobrého odhadu.

Dost ostrá slova, že je v ČR nepoužitelný. Vždy se dá přidat plyn při aktivním tempomatu, abych při řazení do levého pruhu měl menší mezeru od toho pomalého vpravo. Jakobych chtěl ten tempomat přeplynovat.
Nemyslím to zle, ale spíš vidím problém obecně ve stylu jízdy. Předjíždět někoho, kdo se blíží ke kamionu o 2kmh rychleji a pak ho tam zavřít. V takových případech šlapu na plyn a jedu klidně 150+ nebo se pritlačím na toho co taky předjíždí.

Za tři roky s adaptivním tempomatem na mě snad nikdo neblikal, na to ještě troubit.. Toť můj názor.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

i30mpact píše: 15 led 2023, 13:44
sergej.fedorov píše: 15 led 2023, 12:25 ano, 1,5 tgdi DCT vyrobeno 11/2022. Takze tim se zahada vyresila a prirucka neni aktualni. Kdyby to nekdo z vas umel nakodovat do normalu, tak bych rad prijel a obycejny tempomat mel. protoze ten nesmyslne dopredu pribrzdujici adaptivni je pro me povetsinu casu nepouzitelny. Diky.
Je ten adaptivní opravdu tak špatný?
Právě i přes nastavení toho nejmenšího možného odstupu stejně tempomat přibržďuje v poměrně značné vzdálenosti od vepředu jedoucího vozidla a právě na dálnici když je před vámi kamion, co jede 80 a vy jedete 130, tak to přibrždění je poměrně razantní a v příliš velké vzdálenosti a narušuje to plynulost jízdy a když je to ještě k tomu v kopci, kdy by bylo potřeba akcelerovat, tak vás to přibrzdí. a na přeplněných dálnicích není ůplně prostor přejíždět do levého pruhu tak moc dopředu. Takže kdo ještě nemá a zvažuje koupi, tak doporučuji vyzkoušet, ať nenastane zklamání.
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od zopper »

Jen bych chtěl poznamenat, že bezpečný odstup mezi auty je asi dvě vteřiny, což vychází (myslím) na maximální odstup, co se dal nastavit. Ale já vím, tohle je země bleskových reflexů a pět metrů na dálnici je dostatečných. :D
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

tady nejde o ten maximalni/minimalni odstup, ktery je az vyslednym stavem snazeni adaptivniho tempomatu, ale o moment, kdy auto zacina zpomalovanim k tomu stavu smerovat. a to zpomalovani nastava z meho pohledu prilis brzy a narusuje to plynulost jizdy.
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od zopper »

Jo takhle. Plynulé je to právě že dost. Až tak, že si občas nevšimnu, jak zpomalil. Nějaké nastavení, co by umožnilo prudší zpomalení (a tedy by k brždění mohlo dojít později) by se hodilo, to uznávám. I když pak zas budou lidi nadávat, jak jim to dupe z ničeho nic na brzdu.

Škoda, že ten manuální dali pryč, adaptivní tempomat není úplně vhodný pro časté předjíždění. Ale pro jízdu v jednom pruhu je super.

Edit, jak to řeším já: někdy místo hloupého tempomatu požiju omezovač. Sice musím mít nohu na plynu, ale nemusím ho nijak regulovat, takže to funguje +- podobně a během střídání pruhů na dálnici to stačí. No a když je konstantní/malý provoz, tak už zas jde požít ten adaptivní.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Storman »

Presne ako píšu nadomnou. Človek sa s tým musí naučiť žiť.

Ale celkovo potom je to vychytávka, ktorá dosť pomáha k dlhým cestám po dialnici ale aj pri krátkych presunoch po meste/okreskách - tam exceluje a koľkokrát len nastavím tempomat na 60/80/90 a pedálov sa dotknem až za mestom.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“