Vidim ze je toto starsia tema, ale mozno budu postupne pribudat otazky k i30tke s motorom 1,4T-gdi s takymito vyssimi najazdmi, tak tu len skopirujem moj "vylev" ked malo auto 75 000 km, ktory som nejak nemal cas zverejnit. Aktualne som na 120 000 km, takze len podoplnam co pribudlo.
Prve dojmy:
Spokojnost, prevlada nadsenie z noveho auta, z nejakej zmeny... Design sa mne osobne paci, ci exterier alebo interier.
Motor:
Vykonu pre mna dostatok, predbiehanie bez problemov.
Najrozsirenejsia tema asi pri tomto motore na fore je
TURBO. Co sa tyka neziaduceho zvuku, akesi drncanie, sa samozrejme prejavilo aj u mna.
Co sa prejavilo tiez, bolo zaskripanie tiahla aktuatora pri pohybe resp. nejaka pohybliva cast v turbe priamo, predpokladam klapka. (skontrolovat sa to da pri vypnuti motora, ked sa aktuator po chvili pohne). Vypadok vykonu sa nekonal, mozno jemne sklbnutie (skor turbolag). Riesil som to aj tak reklamaciou, kde sme to s technikom porovnali na rovnakom vozidle kde nic neskripalo. Dali sme skusobnu jazdu, trosku prizmurili oci a na 30 tis. nove turbo. Ma cast vyrobneho cisla ine, a podla mojich informacii to znamena ze bola konstrukcne upravena nejaka jeho cast. Zaskripanie je prec.
Drnci to stale ale iba cca pri 2500-3000 otackach a pocujem to iba pri otvorenom okne, ked idem napr. lesom. Mne osobne to nejak extra neprekaza.
Celkovo sa netreba bat podradit aj do trojky, to auto ma zrychlenie celkom slusne a ze by pocas predbiehania stratilo vykon resp. pri rychlom starte z krizovatky, to sa mi nestalo.
V zime sa pri studenom starte prejavuje suchanie nazvem to, kym sa motor nezohreje. Postrehol som pri cca 30 tis. Po stalceni spojky prestane, tak tipujem
vytlacne lozisko, dvojhmota? Bol to velmi slaby zvuk, v servise sa divili ze som si to vsimol (sucast mojej profesie). Teraz pri 120 tis. je to o nieco silnejsie. V servise sa vyjadrili: „jazdite a ked sa to zhorsi budeme riesit“ Som napaty a zvedavy na riesenia, zima sa blizi
.
Radenie je plynule, mozno sem tam jemny odpor z 3 do 4.
Interier/Exterier:
To je uz vec ktora ma hneva trochu viac. Neziaduce zvuky pocas jazdy je nocna mora.
Nieco bolo aj na fore zmienovane. Odporucam vymenit tesnenie medzi palubkou a celnych oknom za gumove. Pozor aby nespadlo pod palubku. Dalej plastove vnutorne kryty A stlpikov v dolnej casti utesnit tenkou "izolaciou", strasne buchali, najma prava strana. Stredovy panel pod ovladanim klimatizacie tiez trochu vrzgal, to ale prisudzujem neustalemu opieraniu nohy.
Na zaruku mi bola vymena
packa smerovky, ktora pri otacani volantom praskala. Problem mnohych znaciek. Rovnako na zaruku vymenene lozisko volantu, ktore suchalo pri otacani. Rovnako problem aj pri inych znackach. Pocutelne iba napr. na parkovisku pri vytacani volantu.
Zaradim sem aj plastovy vonjasi kryt stieraca, myslim ze tzv.
torpedo. Odporucam sem tam poriadne vystriekat, resp. dat pod neho tenky kusok gumy, aby tam neostavali necistoty. Inak sa ozyva take pukanie.
Buchanie od piatych dveri sa neprejavilo, tam som sa sam iniciativne pohral s nastavitelnymi dorazmi. Hadicka resp. nejaka kabelaz z vnutornej strany pod brzdovym svetlom je pevna. Popisany problem so zamkom
zadnych sedaciek, kde sa oko oblepovalo paskou, tu odporucam skontrolovat sedacku (operadlovu cast) v
pante. Sklopit a skusit pokyvat. Aj odtial moze vychdzat neziaduci zvuk. Alebo len odpozorovat, ci vam netrepe pas o plast pri sedacke.
Na zaruku mi bola opravena bedrova opierka, kde sa
samo zlomilo male plastove ocko na jednej strane, ktore drzi cely mechanizmus. Vyjadrenie importera bolo, ze ak sa to prejavi zase, vymeni cely mechanizmus resp. operadlovu cast sedacky.
Pri reklamacii je mozno dobre spomenut ze sedacka ako taka je bezpecnostny prvok a musi byt OK ...
Potom drobnosti ako vypadnute 2ks plastove „skrutky“ z podblatnika. To si vsimam aj u inych i30 na parkovisku. Vsetko na zaruku, aj ked je to centova zalezitost.
Opotrebovanie interieru, takmer ziadne. Na volante na lavej strane mierne osuchanie. Riesenim bude presitie volantu ale to ma este cas. Sedacky (nemam 100kg), tlacidla, palubovka, bez opotrebenia. Nevozim deti, takze cisto a fajciari maju zakaz, tym ani len na spolocnej ceste nezastavim na fajciarsku prestavku
Podvozok:
Pri dialnicnych rychlostiach je to uz trochu hlucnejsie, vela zavisi od kvality vozovky samozrejme. Stabilita pri 195/h v Nemecku(raz sa mi podarilo 208km/h), hm, no na to, to auto stavane nie je. Na nasich cestach je pocutelne buchanie od zadnej napravy pri nerovnostiach, v zakrutach na nerovnostiach aj od prednej ale tu sa jedna skor o take gumove vrzanie. Prikladam to gumam stabilizatora(?) V letnych mesiacoch na nerovnostiach pri otvorenom okne pocut mierne popisknutie, po dazdi ked je sparno, to pocut viac. Tlmice(?). Odozva od kolies, je si myslim velmi dobra. Kolesa vyvazujem vzdy pri prezuti, geometria raz za 2 roky (len minimalne odchylky).
Na 90 tis. km som dal vymenit komplet brzdy, zadne by vydrzali aj viac.
Este spomeniem ze na zaruku boli vymene silentbloky motora a prevodovky, mikrospinac na klucke ptiatych dveri, snimac teploty vyfukovych plynov (prvy na katalyzatore)
Zhrnutie:
Auto hodnotim kladne. Ma svoje muchy, ale tie sa najdu v kazdej znacke. Vela robi aj to na akeho servisneho technika natrafite... Autu davam trochu viac zabrat (5 roky a 120 tis. km, ano viem ze pre niekoho aj to moze byt malo) a nikdy ma nesklamalo. Staci dopriat pravidelny servis, riesit veci napr. ako ta packa smeroviek, udrzivat ho zvonku aj zvnutra(v zdravej miere) a auto bude v dobrom stave aj po 5 rocnej zaruke a bude budit dobry dojem. Ten interier, tu si vela ludi tieto problemy ani len nevsimne.
by som kupil znova.
Takze, REKLAMUJTE A REKLAMUJTE vsetko co sa vam nepozdava, lebo sa vam to 5-7 rokoch vrati.