1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak 1.500km možná méně.
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
K meritu veci... ako to tu už aspoň raz zaznelo, treba si ísť vyskúšať.... na takéto doslova symbolické použitie by mohla s prehľadom vystačiť aj 1,5DPi... aj keď je to základná motorizácia v pravom slova zmysle... dynamickú rezervu nemá(aj vďaka dosť ekologickej prevodovke), ale je relatívne jednoduchá a najviac by sa vytrápila zrejme na tú letnú dovolenku. Mal som to v rukách, pre mňa by to bolo auto len do mesta, ale viem si predstaviť, že x ľuďom dokáže poslúžiť aj na dlhšie cestovanie... len je to taká Š105 v pomere k ostatným motorizáciám v i30.
Síce nepíšeš o 1,0TGDi, ale ak trváš na , tak by to mohol byť rozumný kompromis... holt to turbo dokáže urobiť motor.... a určite by Ti to dokázalo poskytnúť dynamickú rezervu, pričom o GPF a iné riziká by som až taký strach nemal.... aj to mesto do 20km už nie je úplne zlá situácia pre takýto motor a príslušenstvo.
1,5TGDI... vidím tam dve riziká... prvým je mildhybrid a druhým robotizovaná(nepriamo ovládaná) spojka... obidve veci sú zbytočné, nič pozitívne neprinášajú a predstavujú nemalé servisné riziko. Takže za mňa ak 1,5TGDI, tak Kia Ceed, tam zatiaľ tieto sprostosti našťastie nemontujú.. a dostaneš tam klasický turbobenzín s MT6 a hydraulickou spojkou....
Síce nepíšeš o 1,0TGDi, ale ak trváš na , tak by to mohol byť rozumný kompromis... holt to turbo dokáže urobiť motor.... a určite by Ti to dokázalo poskytnúť dynamickú rezervu, pričom o GPF a iné riziká by som až taký strach nemal.... aj to mesto do 20km už nie je úplne zlá situácia pre takýto motor a príslušenstvo.
1,5TGDI... vidím tam dve riziká... prvým je mildhybrid a druhým robotizovaná(nepriamo ovládaná) spojka... obidve veci sú zbytočné, nič pozitívne neprinášajú a predstavujú nemalé servisné riziko. Takže za mňa ak 1,5TGDI, tak Kia Ceed, tam zatiaľ tieto sprostosti našťastie nemontujú.. a dostaneš tam klasický turbobenzín s MT6 a hydraulickou spojkou....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
No, nepřináší, to bych neřek. Ta spojka přináší úsporu paliva (dokáže za tebe plachtit i s vypnutým motorem).
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ak tou úsporou myslíš dobrý pocit, že niečo robíš pre planétu, tak nech sa páči... ale oficiálne čísla hovoria nasledovné:
I30 CW 1,5TGDI kombinovaná spotreba 5,5 - 6,4 l/100km
Ceed CW 1,5TGDi kombinovaná spotreba 5,5 - 6,3 l/100km
zdroj: hyundai.sk a kia.com ... oficiálne stránky SK importérov
I30 CW 1,5TGDI kombinovaná spotreba 5,5 - 6,4 l/100km
Ceed CW 1,5TGDi kombinovaná spotreba 5,5 - 6,3 l/100km
zdroj: hyundai.sk a kia.com ... oficiálne stránky SK importérov
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26 bře 2023, 20:11
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Já k těm trojválcům prostě nemám takovou důvěru...
Hyundai i30 WG 1.5 DPi 81 Kw Smart
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
1.0 TGDI neni v kontextu doby spatne zkonstruovany motor, objektivne na nem nic nejak zasadne blbe neni. Ano, ma zvuk jak wartburg, trochu vibraci, trosku hur se sbira z volnobeznych otacek, ale to si spousta ridicu ani nevsimne a zbytek jsou hospodske kecy. Jizdne bude i 1.0 TGDI oproti DPI lepsi, 1.5 TGDI ma samozrejme vykonovou rezervu jeste vetsi, nicmene na potrebu vykonu je pohled kazdeho soudruha nebo soudruzky jiny. /Tady je ale srovnani 1.5 DPI a 1.5 TGDI takove ponekud zvlastni, to DPI bude oproti tgdi proste lemra lina/ DPI ma jednoznacne jine kvality a ma na trhu svoje misto, ale pokud to planovany rezim vyuziti umoznuje, neni zase potreba se turbo primovstrikoveho benzinu /ani trivalcoveho/ bat. Ctyrvalec jiste lepsi je, to urcite nerozporuju, ale ani trivalec neni takova katastrofa, jak se clovek v hospode dozvi.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Většinou se tady doporučovalo brát ten litr s automatem, protože se tak člověk odstíní od všech ošklivejch věcí, které s litrem může zažít a na dálnici je 7 stupňů fajn.
Ale to bylo v době, kdy byl příplatek za automat 25 tisíc.
Ale to bylo v době, kdy byl příplatek za automat 25 tisíc.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ked som kupoval auto 4/2022 tak 1.5 TGDI bol iba vo vybave Style dnes sa da kupit aj vo vybave Family alebo Play. Teraz je ponuka lepsia vacsia a da sa viac spekulovat. Ja by som sa teraz rozhodoval medzi 1.5dpi 6m Play vs 1.5 tgdi 7dct play. Ak planujes auto nechat 10rokov asi lepsie sa vyhnut prevodovke 6iM lebo je to zbytocne komplikovany manual.... 7DCT aj 6M su asi viac odladene ako 6iM
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Kdybych se měl teď skoro po 2 letech a více než 37 tis. km rozhodovat, zda jít do 1.5 DPi nebo jiného motoru, tak moje volba bude stále stejná. 1.5 DPi má pro mě stále největší smysl. Nedostatek výkonu nepociťuji. Nepotřebuji jezdit stylem brzda plyn nebo riskantně předjíždět na krátkých úsecích a dokazovat si, jaký jsem borec.
Jezdit rychle po rovince není známkou dobrého řidiče. Za ta léta za volantem je stále vidět to samé. Hodně řidičů před zatáčkami zbytečně zpomaluje nebo jimi projíždí pomalu. Takoví řidiči pak často vyžadují silná auta, aby po pomalém průjezdu zatáčkou mohli zase na rovince všem dokázat, jak silná mají auta (nebo Ega?). Takových řidičů jsem potkal nemálo.
Jezdit rychle po rovince není známkou dobrého řidiče. Za ta léta za volantem je stále vidět to samé. Hodně řidičů před zatáčkami zbytečně zpomaluje nebo jimi projíždí pomalu. Takoví řidiči pak často vyžadují silná auta, aby po pomalém průjezdu zatáčkou mohli zase na rovince všem dokázat, jak silná mají auta (nebo Ega?). Takových řidičů jsem potkal nemálo.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
to mas pravdu (a suhlasim s tebou). Problemom dnesnej doby je vsak fakt, ze ludia nemaju radi veci ktore vyzaduju cvik. V aute nechcu soferovat, chcu jazdit, telefonovat, pocuvat hudbu. Ked mi borec u predajcu pri odovzdavani auta ukazoval zmenu nastavenia palubnej dosky so slovami "je to hybrid a automat, otackomer nebudete potrebovat" tak som si povedal, ze aha, tam to smeruje
O ten litrovy a jeden a pol litrovy GDI bude vzdy lepsi motor pre zvezenie sa (oproti DPI), to si nebudeme klamat. Budu aj lepsie pre bezne jazdenie. Ten DPI motor je vsak priamociarejsi, citatelnejsi a pre sloveka ktory chce skutocne taku tu klasiku. Rozhodne bude vhodnejsi do stazenych podmienok a najma kvoli vyraznej servisnej / konstrukcnej jednoduchosti bude aj lepsim (aj ked nie uzivatelsky lepsim) autom do mesta.
Sparovat ten DPi motor s automatom by bol napriklad z mojho pohladu zaujimavym pocinom. To je ale len take to teoretizovanie,, ktore sa niky nestane skutocnostou uvidime vobec, ci po letnom FL DPI naopak uplne nezmizne (bola by skoda)
O ten litrovy a jeden a pol litrovy GDI bude vzdy lepsi motor pre zvezenie sa (oproti DPI), to si nebudeme klamat. Budu aj lepsie pre bezne jazdenie. Ten DPI motor je vsak priamociarejsi, citatelnejsi a pre sloveka ktory chce skutocne taku tu klasiku. Rozhodne bude vhodnejsi do stazenych podmienok a najma kvoli vyraznej servisnej / konstrukcnej jednoduchosti bude aj lepsim (aj ked nie uzivatelsky lepsim) autom do mesta.
Sparovat ten DPi motor s automatom by bol napriklad z mojho pohladu zaujimavym pocinom. To je ale len take to teoretizovanie,, ktore sa niky nestane skutocnostou uvidime vobec, ci po letnom FL DPI naopak uplne nezmizne (bola by skoda)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Proč tak konfrontačně? Kdybych projížděl zatáčky tak, jak to mám rád, tak půlka lidí, co vozím v autě, skončí s pytlíkem u pusy a já pak budu muset to auto čistit. Takže do té zatáčky nebrzdím proto, že bych ji neuměl projet rychleji, ale proto, že to pasažéři bez brzd nemají rádi. A bez toho, že bych si zas aspoň trochu přišlápl brzdu a plyn, budu za tím volantem trpět já. Pár let jsem jezdil s MPV, co mělo 1.4 atmosféru na CNG (~71 kW), a zhnusilo mi to řízení na dalších několik let. Neeeeež seeeeeee toooooo auuuutooooo zaaaačaaaaaloooooo hýýýýbbáááááááátttt...JackK78 píše: ↑22 kvě 2023, 13:47 Jezdit rychle po rovince není známkou dobrého řidiče. Za ta léta za volantem je stále vidět to samé. Hodně řidičů před zatáčkami zbytečně zpomaluje nebo jimi projíždí pomalu. Takoví řidiči pak často vyžadují silná auta, aby po pomalém průjezdu zatáčkou mohli zase na rovince všem dokázat, jak silná mají auta (nebo Ega?). Takových řidičů jsem potkal nemálo.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Hlboko sa mýliš…. vykonová(dynamická) rezerva nie je o dokazovaní si kto ho má väčšieho…. je to bezpečnosti a zachovani použiteľnosti auta aj keď bude naložené… ocitneš sa v kopcovitom teréne… keď vytvrdneš na 20km za kamiónom…atď. Bohužial Tä 1,5 dpi spĺňa do bodky to o základnej motorizácii…. keby mala aspoň rozumnejšie zloženú prevodovku ale motor bez výkonovej špičky(keď už od 3000 otáčok len obohacuje pri otvorenej škrtiacej klapke) s ekologickou prevodovkou je odsúdený len do mesta…. inde to bude len jeden veľký kompromis…JackK78 píše: ↑22 kvě 2023, 13:47 Kdybych se měl teď skoro po 2 letech a více než 37 tis. km rozhodovat, zda jít do 1.5 DPi nebo jiného motoru, tak moje volba bude stále stejná. 1.5 DPi má pro mě stále největší smysl. Nedostatek výkonu nepociťuji. Nepotřebuji jezdit stylem brzda plyn nebo riskantně předjíždět na krátkých úsecích a dokazovat si, jaký jsem borec.
Jezdit rychle po rovince není známkou dobrého řidiče. Za ta léta za volantem je stále vidět to samé. Hodně řidičů před zatáčkami zbytečně zpomaluje nebo jimi projíždí pomalu. Takoví řidiči pak často vyžadují silná auta, aby po pomalém průjezdu zatáčkou mohli zase na rovince všem dokázat, jak silná mají auta (nebo Ega?). Takových řidičů jsem potkal nemálo.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Zase tak tragický motor to není dibarbora . Vím,jednou jsi si i30 s tímhle motorem zkusil,ale věř mi, že ač je základem nabidky motorů,jede vlastně docela dobře. Člověk co se rozhodne koupit by měl zvážit podmínky provozování. Na kopcovitý terén bych bral turbo, do roviny, nebo podle obvyklé trasy typu město, škola,doktor, nákupy, zahrada, okresky a občas ta dálnice bohatě vyhovuje.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- TheFirstman
- **
- Příspěvky: 147
- Registrován: 29 črc 2009, 16:37
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak teď jsem vlastně zjistil, že jsem si koupil auto s motorem na dvě věci. Nejsem z města, často tahám vozík s nákladem a jezdím kopce. Jen na tu dálnci moc nejezdím, takže aspoň toto splňuji.
Jen nechápu, jak jsem mohl 13 roků jezdit s i20 1.4 atmosférou, to jsem se asi musel úplně zbláznit, nebo se mi to jen zdálo.
Jen nechápu, jak jsem mohl 13 roků jezdit s i20 1.4 atmosférou, to jsem se asi musel úplně zbláznit, nebo se mi to jen zdálo.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Pro mně znamená výkon=bezpečnost.
Při výjezdech z odpočívadla, od benzinky...na dálnici, nikomu nepřekážím, než dosáhnu 130km/h. U 3hrnkových turboprskavek je to 1km loterie O předjíždění ani nemluvě. U silného auta je předjetí otázkou 2-3s. u slabého nekonečný risk, že člověk narazí na magora, který neunese předjetí a začne přidávat . Příkladů kdy člověk potřebuje rychle projet křižovatkou přes hlavní a pod. je nespočet.
Silné auto neznamená, že nedodržuji předpisy, ale rozhodně přináší více bezpečnosti pro mně i rodinu
Při výjezdech z odpočívadla, od benzinky...na dálnici, nikomu nepřekážím, než dosáhnu 130km/h. U 3hrnkových turboprskavek je to 1km loterie O předjíždění ani nemluvě. U silného auta je předjetí otázkou 2-3s. u slabého nekonečný risk, že člověk narazí na magora, který neunese předjetí a začne přidávat . Příkladů kdy člověk potřebuje rychle projet křižovatkou přes hlavní a pod. je nespočet.
Silné auto neznamená, že nedodržuji předpisy, ale rozhodně přináší více bezpečnosti pro mně i rodinu
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži