Stránka 2 z 4
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 11:02
od slabostka
A co ti v servise povedali? Eco rezim bude asi fajn vec na recirkulaciu spalin.... ale kludne je ten ventil konstrukcne nedotiahnuty....
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 11:28
od Mexican
ja som po 8000km s Tucsonom troxhu racionalnejsi a vsimam si, ze manazment dlhovekosti motora nie je urobeny dobre
- ak to necham na aute tak pokojne trva 30km kym sa len voda ohreje na prevadzkovu teplotu (a to je vonku 15-20 stupnov)
- preto som zacal robit to, ze po nastartovani to hned prepnem do sportu a este radim padlami, aby to prvych 5-7km bezalo len na motor (a nabila sa baterka) - ten sa ohreje a myslim, ze dlhodobo to moze zmiernit tie zverstva ktore sa deju v neustale neohriatom priamovstreku
- toto by vsak mohol vyrobca relativne lahko a bezpracne vyriesit FW updatom. Uprimne neviem komu to adresovat a najma nemyslim si ze som prvy
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 13:57
od dibarbora
slabostka píše: ↑30 čer 2023, 06:58
Zase nie je najazd ako najazd. 30 000 v meste a priemerne 5km na jazdu vs 30 000 na dialnici je z pohladu recirkulacie nieco ine. A olej - ja rozdiel vidim obrovsky. Preto na priamom vstreku menim v polovicke intervalu.
Z mojich 30tkm.. bolo asi tak 3000tkm na kratšie trasy... zbytok boli trasy v stovkách až tisíckach km.....
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 14:37
od dibarbora
Mexican píše: ↑30 čer 2023, 11:28
ja som po 8000km s Tucsonom troxhu racionalnejsi a vsimam si, ze manazment dlhovekosti motora nie je urobeny dobre
Na dlhovekosť bolo treba nakupovať v inom show room -e... HEV/PHEV od .. hlavne táto kombinácia s 1,6TGDi je z môjho pohľadu len cesta ako ponúknuť 200+ koní a prežiť EU emisné šialenstvo... na krátke trasy je to viac než nevhodné riešenie... kombinácia elektro/planétový automat, priamovstrekové turbo je dosť odstrašujúca z dlhodobého hľadiska
- ak to necham na aute tak pokojne trva 30km kym sa len voda ohreje na prevadzkovu teplotu (a to je vonku 15-20 stupnov)
V zime Ti to robiť nebude... nemá to tepelné čerpadlo a ani iné dodtočné kúrenie, takže kúri motorom a je jedno či HEV/PHEV. No a v lete sú emisie na prvom mieste...
.....
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 16:28
od Mexican
kurenie v aute moc nepouzivam. Riesim to vyhrievanim sedadla a volantu. Preto si myslim, ze aj v zime to bude hrozne trvat (ak to necham na eco) kym naskakujuci/chcipajuci motor ohrejem..To len dedukujem
pocitam s tym, ze ta kombinacia nie je ideal. On by tam bol lepsi 2l DPI. No ale co uz. 400k ako Accent to nevydrzi, s tym som sa zmieril
inak neviem, ci tu epizodu este nemoze zmiernit srrvisny interval oleja 10 000km (to by som musel ale tak 2-3x rocne do servisu) alebo aditiva v palive. Tie sa snazim liat (aj ked v Turecku som este nemal) tak uvidime. Smradlavych flasticiek s VIF sa asi nikdy nezbavim :-p
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 17:45
od slabostka
VIF je podla mna nutnost. Udrzi cistejsie vstreky tie potom lepsie prasia a bude menej sadzi. Vcasna vymena oleja brani usadzaniu karbonu na kruzkoch. Ale recirkulacia bude vzdy.
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 19:01
od idam.i
Mexican píše: ↑30 čer 2023, 16:28
kurenie v aute moc nepouzivam. Riesim to vyhrievanim sedadla a volantu. Preto si myslim, ze aj v zime to bude hrozne trvat (ak to necham na eco) kym naskakujuci/chcipajuci motor ohrejem..To len dedukujem
pocitam s tym, ze ta kombinacia nie je ideal. On by tam bol lepsi 2l DPI. No ale co uz. 400k ako Accent to nevydrzi, s tym som sa zmieril
inak neviem, ci tu epizodu este nemoze zmiernit srrvisny interval oleja 10 000km (to by som musel ale tak 2-3x rocne do servisu) alebo aditiva v palive. Tie sa snazim liat (aj ked v Turecku som este nemal) tak uvidime. Smradlavych flasticiek s VIF sa asi nikdy nezbavim :-p
Priamy vstrek a dsg fungujú super,pokiaľ fungujú.
Preto som testoval Kugu 2,5 atmo a hydromenič.Pohon v poho no sedadlá
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 21:11
od hudyss77
No ze sedadel v Tucsonu taky nejsem moc urvanej
Re: EGR ventil
Napsal: 30 čer 2023, 22:24
od dibarbora
Trochu vrátim tému nazad.... EGR bude asi fakt populárna porucha. Tesnenia a ostatná bižutéria na sklade za tri dni, ale samotný EGR ventil nemá zatiaľ ani len potvrdený termín dodania...
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 18:07
od Mi.Ha.
Asi to mám také,přitom teď cca 3000km hodně svižné a delší trasy.Tak kontrolka si žije vlastním životem,svítí ,zhasne, svítí atd.,aby toho nebylo málo tak dnes olej z řízení na gumovém koberci.
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 18:25
od dibarbora
Kontrolka sleduje početnosť výskytu chyby v rámci jazdných cyklov... ak sa niekoľko cyklov problém nevyskytne, tak kontrolka zhasne a chybový kód je indikovaný ako historický. Ak sa zase vyskytne viac ako jeden cyklus s tou istou chybou, tak sa zase rozsvieti. Len treba myslieť na to, že ak sa chyba dostatočne dlho nezopakuje, tak si RJ sama vymaže pamäť chýb.... a servis už nič neuvidí....
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 18:42
od Mi.Ha.
Máš někde reálné foto egru pro 1,6 Tgdi,nechce se mi to ani hledat,pak lze usuzovat na konstrukci a teplo.
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 19:41
od dibarbora
Na výstupe z hlavy si predstav zavesené turbo a dolu z turba pokračuje katalyzátor na výstupe ktorého je pripojená viditeľná príruba EGR chladiča... na opačnom konci EGR chladiča je zavesený samotný EGR ventil a ten čierny kryt je jeho ovládanie.... celé je to skryté pred priečkou karosérie...
- Snímka.JPG (119.08 KiB) Zobrazeno 817 x
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 20:20
od Mi.Ha.
Je mi jasné jak to je,ale dát plast,t kde je teplota,tak není co řešit a plast ozub bude urco vevnitř
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 20:36
od Axel.Foley
dibarbora: Lze se k tomu dostat nebo při výměně EGR musí motor ven?