Stránka 2 z 2
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 16:44
od lumix
Mi.Ha. píše: ↑14 led 2024, 13:10
Stále stejné polemiky, drahý olej,snad děláte taky někomu zadarmo? Musí z něčeho být servis živ,vybavení a budovy,provoz něco stojí. Když si to umím udělat,je to po záruce ,tak si to udělám a nevnucuji nikomu svůj olej.
Jako kdybych šel s chlapama na pivo a nesl si 15lt soudek ať mi ho tam narazí,že já mám půllitr za 9 a kolegové za 45.
To je tady takový místní kolorit, taky mě ta cena oleje vždy rozčílí, ale ze bych si nosil svůj olej to fakt nemám zapotřebí
, 1x za rok to skousnu. V dalším autě doma si to měnim sám.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 16:51
od Mexican
lumix: ano, ty to mas 1x za rok
ja to mam len na vymenach oleja:
2x tucson (v zaruke)
1x Stonic (v zaruke)
1x Jumper (v zaruke)
1x Honda500x (v zaruke)
1x BMW f650cs - menim doma
1 az 2x XJ600s - menim doma
preto podporujem miestny kolorit, ked nechcem platit 600-700kc za liter BEZ dph. Bezne kupujem Petro Canada 0w20 GF6 za cca 270kc ako koncova cena tz vratane dph a posty rozratanej na cca 9l ktore kupujem naraz
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 17:47
od Boryš
Mi.Ha. píše: ↑14 led 2024, 13:10
Stále stejné polemiky, drahý olej,snad děláte taky někomu zadarmo? Musí z něčeho být servis živ,vybavení a budovy,provoz něco stojí. Když si to umím udělat,je to po záruce ,tak si to udělám a nevnucuji nikomu svůj olej.
Jako kdybych šel s chlapama na pivo a nesl si 15lt soudek ať mi ho tam narazí,že já mám půllitr za 9 a kolegové za 45.
Máme tu prý něco jako tržní prostředí. Někdy mně to připadá že je to od spojení Zákazníku trhni si.
Jak tu píší ostatní: proč se musí platit za olej třeba 4x tolik než v maloobchodě, v servisu, který má určitě množstevní slevy? To mají něco extra nanosuprbioeko se zlatem? A jak tu také napsali jiní, v hospodě neplatím práci číšníků zvlášť.
Kdysi fungovalo to že se vyplatilo nechat olej měnit v servisu, vyšlo to levněji nebo stejně jako holý nákup oleje někde v obchodě.
A taky momentálně dávám jiný olej než který by mi vnutili v autorizáku, nebo i v jiném servisu... Takže i proto vlastní nákup.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 19:49
od Mi.Ha.
Mexican píše: ↑14 led 2024, 16:51
lumix: ano, ty to mas 1x za rok
ja to mam len na vymenach oleja:
2x tucson (v zaruke)
1x Stonic (v zaruke)
1x Jumper (v zaruke)
1x Honda500x (v zaruke)
1x BMW f650cs - menim doma
1 az 2x XJ600s - menim doma
preto podporujem miestny kolorit, ked nechcem platit 600-700kc za liter BEZ dph. Bezne kupujem Petro Canada 0w20 GF6 za cca 270kc ako koncova cena tz vratane dph a posty rozratanej na cca 9l ktore kupujem naraz
Ani ty výměny nestačíš sám najet,pokud se u toho věnuješ i práci. Kdybych to bral podle toho co tam máš 2 x 15000 ,1x15000,1x15000,1x10000,1x10000 a 2x 10000,by jsi jenom jezdil.
Já tu mám nx4,cx3,e87,Ulysse a Kaipana
Takže zase nestraš.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 20:09
od Mexican
dufam, ze je znalcovi ktory ma od vsetkeho kluce je jasne , ze olej sa meni bud za xx xxxkm alebo rok. To co nastane skor. Tak to tvrdi kazdy servisny plan.
u tucsona padlo 15000km za cca 7 mesiacov, teraz tam mam 21. Odhad je cca 25 az 27 rocne. Stonic jazdi 10k rocne (manzelka). Jumper presne 15200 za posledny rok. Honda asi 4500, F650 asi 2500 (obe jazdi najma zena, jazdieva cca 5 az 7 tisic rocne). XJ jazdi medzi 5 az 13 000km rocne, zalezi ci sa odtrhnem na solo roadtrip. Ja pracujem primerane, ale relativne malo. Nevidim v tom totiz zmysel svojho zivota
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 20:19
od Mi.Ha.
Podle toho co tu píšeš,tak to vypadá,že klíče od všeho máš Ty,já na rozdíl od Tebe sem tam nějaké auto udělám,dělám i pro kamarády a i toho Kaipana 57 jsem si postavil. Takže trošku do toho vidím,ne jen teorie z knížek a netu. Plus můj obor strojarina a automotive.
Měj se klicniku.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 20:42
od Mexican
mne je to ale uplne jedno ci si si zmotntoval auto alebo skrinu z ikea. Ty si napisal Mlho, ze tie intervaly nestihnem najazdit. Co je aj keby to bola pravda uplne irelevantna k teme. Tema je vlastny olej v servise. Ja som napisal, ze u viacerych aut je proste casto nutne uvazovat ekonomicky a jednou z moznosti je si vozit vlastny olej
ja moc nechapem potrebu presvedcovat ludi, ze som nieco viac ak za tu istu sluzbu zaplatim o 30 az 70% viac. Je to take to veganstvo v motorizme. Pokojne si origo olej platte. ale neznevazujte ludi ktori maju dovod tak nerobit A ty specialne kolega si proste odpusti neustale vylevy. Sice nemam strojarinu, ale tomuto foru som od roku 2007 venoval celkom dost casu, dal som sem mnoho skusenosti, poznatkov a stravil mnozstvo casu upratovanim a strukturovanim tak aby sa tu ludia dokazali orientovat.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 20:55
od Mi.Ha.
To je tvůj pohled na věc,postřelená husa se vždy ozve,to se říká tady u nás. Jak říkám měj se,já se nad nikoho nepovysuji,pro mě je to praxe. Kolik platím já v záruce za oil ani nemůžu napsat,stejně by to nikdo neveril.
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 21:00
od dibarbora
Mexican píše: ↑14 led 2024, 11:08
A teraz nasa polemika
zarucne podmienky su popisane jasne. V zarucnej knizke u NX4 je na 5 strane popisane v odstavci e - vsechny poruchy nebo poskozeni pouzitim jinych dilu nez originalnich, tj zn. Hyundai nebo dilu shodne kvality, jinych oleju, mazadel, paliv a naplni nez jsou uvedena v NAVODU K OBSLUZE su vyjmuty zo zaruky
Navod k obsluze nehovori nic o povode oleja, tz nehovori o tom co olej musi byt naliaty z flias, zo sudu alebo podobne. Musi splnovat specifikaciu Hyundai. To je vsetko. Ak si teda donesiem vlastny olej, zarucne podmienky proste neporusujem
Ja mam v servise vzdy napisanu znacku, viskoznu a vykonostnu triedu - trvam na tom, ked uz tam pisu ze si vozim vlastny olej. Prijmaci technik v autorizaku so mnou podpisuje servisnu zakazku s vedomim, ze prebera zodpovedajuci nadhradny diel. Po poslednom rozhovore prijmaci technici odmietnu akceptovat dovezeny diel (= olej) a to je spravne, ak nezodpoveda specifikaciam vyrobcu vozidla / dovozcu ktory drzi zaruku.
Neriešme detailný obsah videa... z tadiaľ len jedna cifra 7000€... A teraz k polemike,
pani majiteľka tvrdo pocítila, čo je to ťahať za kratší koniec. Chápem jej pohnútky... 2.0CRDI má cca. 7l oleja + interval 30tkm +filtre +možno palivový filter... takže cena prehliadky 90tkm mohla byť v danom čase +/- 600€ v autorizáku. Predpokladám, že nezávislý servis/garážnik sa dostal isto na 300€ s cenou. Takže ušetrila 300€ aby následne dala 7000€ za opravu totálnej škody motora.
Moja polemika je teda nasledovná... pani urobila v princípe to ako keby vypovedala HP a na druhý deň napálila kdesi do zvodidiel... a takto sa treba pozerať na ceny v autorizáku... je to forma poistenia, pričom existuje konkurencia a ceny v autorizákoch sú dosť rozdielne.. na SK určite.
Áno môžeš byť otravný a vymáhať si všetky zákonom dané pravidlá (bloková výnimka...), ale navrch bude mať importér... a úplne stačí, že spochybní kvalitu/pravosť tebou dodaného oleja... pretože:
- ty musíš dokázať opak (oni si dodajú posudok ktorý im bude vyhovovať)
- ty nebudeš mať auto a počas sporu ho nemôžeš dať ani alternatívne opraviť, je to predmet sporu a dôkaz
- ty si musíš najať právnika
- ty si musíš zohnať druhé auto
- teba to bude stáť hromadu energie a peňazí, pričom satisfakcia (ak príde??), tak môže prísť poriadne neskoro... aspoň na SK určite
A k cene oleja ako takého... servis mi do auta účtuje liter oleja za 20€ s dph za liter. Olej viem zohnať za nejakých 9€ s dph za liter. Do auta ho ide 5l, takže na intervale a prehliadke by som teoreticky ušetril 55€... neviem či je toto hodná úspora za všetko vyššie písané..
Re: Vlastní olej
Napsal: 14 led 2024, 22:26
od Mexican
dibarbora: ja rozumiem motivacii tej pani. Ale nemyslim si, ze je to spojene s temou vlastny olej. Ona proste sla do neautorizaku, myslim ze v tom je zakopany pes pretoze zjavne porusila zarucne pravidla.
druha vec je ten 30k interval na olej, myslim ze to asi bol omyl a
o tom vie a potichu sa toho vzdali.
ono ciste uprimne, jeden zakaznik bude vzdy tahat za kratsi koniec. Vid story s Kiou sportage ktora zhorela a tahalo sa to v mediach. Servis dokaze takym tym prvym vystrelom dost casto zahnat zakaznika prec
Ak najdes pripad, ze niekomu podobne neuznali zaruku ked doslo k fatalnej poruche motora a olej bol meneny v aitorizaku, bol vsak doneseny zakaznikom, rad uznam ze to moze byt problem. Ja u seba mozno vidim, ze sa objavi proglem s EGR ako ste spominali. Verim, ze nie ale stat sa to moze. A uvdim ako sa k tomu postavi autorizak (nie je to vsak tema k Tucsonu II)