Stránka 2 z 3
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 16:08
od mozecek
V tom propoctu chybi zustatkova cena u noveho auta .. po 8 letech to auto jeste prodas podle stavu a km nekde mezi 100-200k urcite.
Na druhou stranu u operaku za to dostavas porad nove auto byt i to je otazka vyhodnosti. Pred 20ti lety bych urcite chtel kazde 2 roky nove auto - bylo vetsi, komfortnejsi, kvalitnejsi. Pred 10ti lety uz bych si jistej nebyl. A ted jde mimo velikosti vse do kopru a k tomu se pridava vic a vic ku*vitek a asistentu. Navic ja beru druhe auto jako auto na jizdy okolo komina, kde mi je vetsina tech asistentu spiz na obtiz.
Jsem rad ze to nemusim resit a druhe auto muzu mit s manualem tj. snadno a levne koupitelne s nizkymi naklady i obavami.
Nicmene kdyz uz tedy operak skrz automat na druhe auto, tak bych mozna uvazoval o EV .. teda kdybych mel navic doma FVE
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 16:44
od motorol
On ten rozdíl je pak jinde. U operaku člověk dostane gumy a na tech “musí” jezdit, na svoje si vybere jaké chce (operak tam nechá letní z výroby a zimni co nasmlouva). Když chces po čase na auto neco dodělat tak je to větší boj- tažné/tempomat/cokoliv. Příslušenství (Zahradka, řetězy) taky o nicem na dva roky. Najezd: tady pokuta za překročení, u svého je to fuk. Pokud po dvou letech nebude vhodnej vyber, tak problém, u svého po 8 letech uvidis a jestli si necháš o dva roky déle nehraje roli. Různé kolize- u operaku je člověk zavislej na tom co je nasmlouvane na sebe si konfiguruje co chce.
Pokud je kde nabijet, tak bych zkusil jetej baterkac, kde automat neni, ale radit se nemusí.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 16:56
od lumix
Pokud vím, tak pneu lze vybrat, jen si doplatit rozdíl. Zahradka neni problém. Pokuty chodi na společnost, to je výhoda, zaplatím pokutu neřeším body, akorat je tam poplatek za zpracování. Nájezd lze obvykle vybrat jaký bude kilometrovy průběh, s vyšším najezdem vyšší splátka.Vseobecne ovšem nejsem příznivcem operaku.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 19:05
od Marty74
Mi.ha.
To ,že budu řešit každé dva roky novou smlouvu mi nevadí. Za 5minut hotovo. To je přeci radost mít za dva roky nové auto tak tomu něco málo obětuju
. Splátky budou jinde stejně jako můj plat bude vyšší a třeba si vezmu jiné auto. Nakonec jsem vzal Bayona ,ale váhal jsem nad Cupra Formentor za 8000tis/m ,ale to už by byl pro naše účely zbytečný rozmar. Bude tedy záležet co bude v tu chvíli na trhu a za do budu chtít platit. Třeba ten Formentor bych si za svý nemohl dovolit ,ale na operák bych ho vzal hned . To auto nakonec můžu na konci splácení i odkoupit ,takže uvidíme za 2roky.
Mozecek.
Podívej se pořádně , kalkuluju tam se zůstatkovou cenou 200 000Kč.
Motorol .
Na elektriku ještě není čas. Nové jsou drahé a k ojetým nemám důvěru.
Konfiguraci jsem zvolil tak jak potřebuju. V autě se nechci hrabat ani ho nijak ladit. Já jsem prostě cílovka pro operák .
Nájezd mám dostatečný a zjistil jsem ,že mi vrátí peníze za nenajeté kilometry. To by nakonec mohlo pokrýt nějaké vícenáklady při vrácení.
Byl jsem rozhodnutý už před psaním příspěvku a mám podepsáno , takže mě těžko někdo přesvědčí proti operáku. Šlo mi jen o nějakou osobní zkušenost z vracení auta.
Třeba toto vlákno pomůže k rozhodování ostatním.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 19:28
od Mi.Ha.
Pokud máš zaměstnavatele,kde čekáš,že ten plat bude za každé dva roky jinde,tak o.k.
Tak ještě aby si každý udělal obrázek,tak u jaké to máš společnosti a cena je určitě bez DPH.
Bratra syn má takto Leon Cupra,ale dělá šéfa podnikatelské komory ,tak tam to chápu. I když to má za své.
Jo Formentor je pěkný. Ale ten Bayon je proti tomu někde dost jinde. A to i finančně.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 19:50
od Marty74
Jak jsem psal Arval - Hyundai Bayon v automatu. 25měsíců ,10000km ročně ,5%spoluúčast ,fullservice ,takže včetně pneumatik ,přezutí a prohlídek. Platím jen dálniční známku. Cena 6300kč vč.DPH měsíčně.
V manuálu seženeš i za 5tisíc včetně DPH.
V podstatě se dá vybírat jen mezi Hyundai ,Škoda a teď Seat/Cupra. Ostatní značky mi přišly výrazně dražší nebo neumím najít. Zkoušel jsem Toyotu a auta ve stejných cenových hladinách byla měsíčně o 3tisíce dražší a to už nedávalo smysl.
Například Toyota C- HR za 620tisíc vycházela na 11500kč měsíčně což je nepoměr oproti Formenturu v ceně 800tis za 8000kč měsíčně. Takže není operák jako operák. Všechy ceny včetně DPH.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 20:03
od idam.i
Bayon vs.Formentor sú dosť odlišné auta.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 20:30
od Marty74
Jsou to jen poznatky z trhu. Nesnažím se ty auta dávat na stejnou úroveň, zas takovej amatér nejsem. Osobně si myslím,že ten Formentor by se vyplatil víc ,je to teď takovej Best buy na trhu ,ale už jsem nechtěl tolik platit za druhé auto.
Původně jsem měl představu někde kolem 5- 5,5tis ,ale to v automatu neseženu. Pozor ten Formentor za tu cenu je 1,5 tsi motorem.
idam.i píše: ↑02 čer 2024, 20:03
Bayon vs.Formentor sú dosť odlišné auta.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 20:32
od Mi.Ha.
On se Bayon nabízí v automatu?Poslední ceníky máj jen DCT ,to je trošku něco jiného. A řadu máš jakou,moc se toho konfigurovat nedá.
To bych snad raději přihodil na ten Formentor
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 20:54
od Marty74
Je to skladovka výběhového modelu smart 7DCT a za mě to automat je.
Nejdřív jak je to drahý a najednou je dražší Formentor v pohodě
. Jo váhal jsem ,ale šel jsme po ceně.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 21:17
od idam.i
Ono aj Formentor má dvojspojku.
No sú to rozhodne dosť nepomerné autá.
Samozrejme každému čo duša ráči a
peňaženka dovolí.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 21:27
od Mi.Ha.
U Formentora bude dsg v oleji a to je taky někde jinde
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 02 čer 2024, 21:48
od lumix
Ta nebude v oleji. Má 1,5 tsi a to má určitě suché spojky. DSG do 250nm má suché spojky.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 03 čer 2024, 01:00
od idam.i
Keď nevieš nepíš.
Všetky Formentori aj 1,5TSI majú mokrú dq381 a všetky majú zadnú viacprvkovú nápravu.Na rozdiel od Karoq a pod.
Re: Koupě auta na operák
Napsal: 03 čer 2024, 07:06
od lumix
https://medziplyn.sk/test-cupra-forment ... i-kazdemu/
Píšou o suchých spojkach. U koncernu doposud měli všechny motory do 250nm suché spojky.
Prevodovka si odvádza svoju prácu viac než dobre. 7-stupňové DSG je v tomto prípade s označením DQ200 a s párom dvoch suchých spojok. Z celého auta je to ten najstarší diel, ktorý sa len s malými úpravami používa už od roku 2007. Zvládne maximum 250 Nm, čo presne tento motor aj má. Ak funguje, tak načo ju meniť? Radí hladko, motor nepodtáča, nevibruje pri rozbiehaní a je dobrým sluhom. Silnejšie varianty majú už mokré spojky, ktoré sú máličko zložitejšie na údržbu. Takže tento motor aj spoločne s prevodovkou je na bežné každodenné používanie tá najlepšia voľba.