Stránka 2 z 2

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 15 čer 2024, 20:23
od Fry
chujovín ako mám prichádzať do križovatky je tam kopa ale zásadná otázka je:

vyparkujem auto z garáže, idem zatvoriť dvere mám tam dať P, či radšej N a ručnú? stojím na rovine

Keď v kolóne len pustím brzdu bez pridania plynu a auto ide pomaly dopredu, prešmykuje spojka?

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 15 čer 2024, 21:06
od dibarbora
Na poslednú otázku tam odpoveď máš... pokiaľ poriadne nezabrzdíš prevádzkovou brzdou, tak spojka ostáva v zábere a prešmykuje.. to by si mal ale aj cítiť, že sa motor "naťahuje" s brzdami, automat doma nemám, ale vždy keď som sa na nejakej "dvojspoke" vozil, tak sa to tak chovalo..

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 15 čer 2024, 21:20
od Fry
pýtam sa skôr na rozbeh ako na zastavenie

zastavím tak, že sa auto nepohybuje, na brzde stojím, auto stojí, snáď nemusím na brzdu tlačiť, že pretlačím pedál do motorovej časti

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 15 čer 2024, 21:48
od dibarbora
Aj to zastavenie je celkom zaujímave... v robote občas jazdím na Multivane s veľkou mokrou DSG a bitrubo dieslom... a tam treba veru dosť stupiť na brzdu aby sa spojky rozpojili a motor sa "nehádal s brzdami"..

Čo sa týka pohýnania, tak tam tiež platí, že pri jazde bez plynu si RJ môže pomôcť prešmykom spojky.. takže aj v kolóne platí, že si treba nechať nejakú medzeru a až potom sa pohnúť a ísť pod plynom, aj keď na tvrdo zaradenej jednotke...

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 16 čer 2024, 10:07
od Fry
Meh, tak snáď sa tohto suchého :hyu: dct šuntu zbavím skôr než začnú problémy

Re: Pohyb auta v režimu "P"

Napsal: 17 čer 2024, 14:04
od milosh
Zajimavy clanke k tematu jsem nasel tu. Mimo jine pisou, ze kdyz das P, mel bys dat i rucni brzdu.

https://www.rac.co.uk/drive/advice/lear ... automatic/