Stránka 2 z 3

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 18:45
od STIB
Od roku cca.2023 jsou i30 nějaké jiné,muselo dojít k nějakým úpravám.Jinak gratulace.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 19:27
od Odjinud
No, mne 1,5/81kW hlucna ve vyssich rychlotech prijde. Zajimave je, ze ten zvuk se pri dane rychlosti meni - pokud zrychlujete je vyssi, ale po case si sedne a snizi. Nejlip jezdit na tempomat. Dobry by bylo se nekdy sejit a porovnat to... i kdyz k cemu mi by to bylo...

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 19:39
od Vysous
Tak Vaculík měl hypotézu, že tam ve 130 něco rezonuje, 1.0 t-gdi to nedělá. Vůbec bych se nedivil, kdyby to po FL v roce 2024 odstranili.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 19:51
od Maras
Nejtižší je auto na dálnici buď 125 tachometrových, nebo pak až 140a víc.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 19:55
od STIB
No mě připadá,že už od roku 2023.Protože co tam prezentoval tak jsem se nesetkal ani z jedním negativem.Tak nevím.Beru to i ze zkušenosti ostatních.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 04 bře 2025, 20:46
od Odjinud
Vaculik mluvil, ze bud asi rezonance vyfuku okolo 130km/h nebo pak mluvil neco o motoru - pomer velikosti prumeru valcu a zdvihu valcu. No, zvyknout se da. Nejak poradej rokec do ràdia na plny koule a je to :-)

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 05 bře 2025, 20:44
od i30mpact
Odjinud píše: 04 bře 2025, 19:27 No, mne 1,5/81kW hlucna ve vyssich rychlotech prijde. Zajimave je, ze ten zvuk se pri dane rychlosti meni - pokud zrychlujete je vyssi, ale po case si sedne a snizi. Nejlip jezdit na tempomat. Dobry by bylo se nekdy sejit a porovnat to... i kdyz k cemu mi by to bylo...
Nebo taky po čase si uši zvyknou. :D Je to ale pak poznat, když člověk po jízdě vystoupí z auta.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 05 bře 2025, 22:14
od willy50
Už se tady někde ta rezonance probírala.
Jde spíše o otáčky motoru než o rychlost.
A jde s největší pravděpodobností o výfukovou soustavu, protože u krátké je ta rezonance něco kolem 2300 otáček.
Ať vám to jezdí :)

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 05 bře 2025, 22:26
od milosh
Jako je to smutny kdyz to covek musi resit u novyho auta, to by melo jezdit minimalne do 100t km jen s pravidelnou vymenou oleje a bez dalsich problemu.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 06 bře 2025, 07:09
od petercheco
Díky chlapy za přání 🙏🏻. Jinak si opravdu myslím, že v rámci faceliftu bylo něco upraveno, neboť jak říkám, žádnou hlučnost ve 130km/h nepociťuji a jsem spokojený 😎. Přicházím z motoru 1.0 TSI 81kW a naopak, užívám si 1.5 DPI s radostí a úsměvem na tváři, jako už dlouhá léta ne. To auto je vážně skvělé 👍🏻

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 28 bře 2025, 20:22
od petercheco
Tak a máme najeto tři tisíce kilometrů 🙏🏻😎... Letí to letí a rozhodl jsem se zajetý motor hezky pročistit a vyměnit olejovou prvonáplň.

Zvolil jsem tolik opěvovaný olej Eneos X Prime 0w-20 a musím říci, že Japonci jsou holt Japonci... Oleje od nich jsou vždy špička a tento v zahraničí tolik opěvovaný olej je vážně skvělý. V motorovém prostoru o 2 decibely tišší než s olejem Shell a zároveň, dle zkoušky s kelímkem do půlky naplněný vodou na krytu motoru, má i jemnější chod co do vibrací 😋😎.

S autem jsem nadále extrémně spokojený a nic mi nechybí 🍀🍀

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 29 bře 2025, 10:48
od mozecek
nechci pochybovat o tvem experimentalnim mereni :) ale to co popisujes mi na olej moc nesedi :lol: vetsi vliv na klepani bude mit po palivu i samotna teplota motoru, resp roztaznost valcu/krouzku, ster oleje a nezadouci detonace. Popisovany olej neznam, ale nemyslim ze byt nejaky postrehnutelnty rozdil mezi olejem po 3tis z fabriky co asi nebyl uplny odpad ve srovnani s tim co jsi tam dal pri stejnych parametrech. Rozdil oleju pripadne prisad se spise prezentuje v extremech na sucho, jakoze simulace ze ti vytece olej, tak jak daleko bys jeste teoreticky dojel bez zadreni. Pokud se to v tom oleji vsechno koupe tak to pri stejnych parametrech a podminkach nemuzes poznat na kelimku s vodou ci na nejakem meridle dB v mobilu kde staci telefon pootocit a cislo je jine. Pri takove zmene chovani uz bys mel videt i rozdil na spotrebe coz sice opet nemas jak zmerit ale hledas uz svaty gral =D> tak at to jezdi :)

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 29 bře 2025, 13:01
od petercheco
Souhlasím s určitou mírou skepse s mým testem, ale byl proveden jak s původním tak novým olejem a zahřátým motorem. Dokonce po výměně jsem najel padesát kilometrů, aby se mazání v testu projevilo a nebyl to jen subjektivní dojem na volnoběh 😉... Metoda sice stará, ale stále dobrá, využívána ladiči motorů dodnes 🙏🏻. Počítačové simulace a diagnostika spolu s hodně další elektroniky řekne skoro vše, ale ne vše 😉. Samosebou telefon byl umístěn vždy na stejném místě i pozici a to platí i o kelímku včetně samotného místa a kulis měření 🙂. Ale tohle není důležité. Na internetu jsou dostupné rozbory pro daný olej a mnoho recenzí od profesionálů olejářů. Předkládám pouze vlastní zkušenost a nic nevnucuji 😉

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 31 bře 2025, 07:22
od Axel.Foley
Mně Shell do motoru nemůže [-X Ten byl v motoru pouze 2x, a to v autorizáku. Jinak do 180 000 km Texaco, následně s olejem od Yacco najeto přes 113 000 km. Při přímém srovnání s identickým autem, které má najeto o 100 000 km méně a majitel jezdí pouze na Shell je moje citelně tišší. A to jak za studena, tak po zahřátí.

Re: Hyundai i30 combi 2025, 1.5 DPI 71kW, Style Safety (Gábinka)

Napsal: 31 bře 2025, 21:22
od petercheco
To věřím 👍🏻😉... Bohužel mnoho lidí dává jen na marketing a byť oleje Shell nejsou vážně vůbec špatné, stále existují jiné mnohem lepší 😉. A to se bavíme třeba o Ravenolu, Liqui Moly, Amsoil nebo právě Eneos, neboť ten je olejem N°1 v Japonsku, Korei a na velmi vysoké příčce i v USA 😎. Nemluvě o světě motorsportu 😁