Stránka 2 z 2

Napsal: 17 říj 2006, 21:16
od Gardovič
LPG ma pri 60% propanu oktanove cislo 105. Minuly tyden byl ve Svete motoru 6 listovy clanek o LPG. A proc na to nejezdi vsichni, si myslim, ze je to tim ze na modernejsi auta stoji prestavba 30 Tis. Kč

Napsal: 17 říj 2006, 21:26
od Felotron
A u malych aut prijdes o zavazadlovy prostor (krome S1000, S120...S1203), zasah do karoserie, ztrata zaruky u novych aut...

Napsal: 17 říj 2006, 21:33
od tomexion
LPG me ceka uz brzo ( 27tis.Kč :( ) s nadrží místo rezervy.

..jak je to s oktanovým číslem nevím, ale zaslechl jsem něco, že plyn má menší rozpínavost, proto ta akcelrace je menší, potažmo i výkon.. nadruhou stranu by neměl tolik odmašťovat čili by se motor měl lépe mazat... (Svět motorů jsem nečetl)

Napsal: 17 říj 2006, 23:43
od ivan
Gardovič píše:LPG ma pri 60% propanu oktanove cislo 105. Minuly tyden byl ve Svete motoru 6 listovy clanek o LPG. A proc na to nejezdi vsichni, si myslim, ze je to tim ze na modernejsi auta stoji prestavba 30 Tis. Kč
Trošku jsem se tím plynem zabýval!! Plyn není tak kvalitní jako benzín a za tím překonán nebyl,myslím jako samostatné palivo,pořád je to palivo náhradní!! Jenže benzínové motory pořád vyvíjejí a zdokonalují aby byla co nejmenší spotřeba paliva+do toho ještě hybridní pohony,které jsou součástí benzínových nebo naftových motorů!!Ale pořád v popředí je benzín s naftou!!! Ale o to ani nejde,jak říkáš,že je to tou pořizovací cenou!! Vím moc dobře kolik stojí litr benzínu nebo nafty a též se mi to nelíbí,ale s tou cenou moc my obyčejní lidé neuděláme,ale sou tu jiné možnosti alternativních paliv,jenže vysoká cena pořizovací této soustavy! :cry: Má to své výhody malá cena plynu ,spotřeba +- 2litry na km-ů stejná,výbušnost a dokonalejší spalování a lepší emise to beru,ale
kolik najedeš ročně kilometrů,pokud najedeš špatně třicet tisíc km.ů,tak je lepší mít naftu a pokud víc jak 30 000 kmů za rok ,tak potom můžeš uvažovat o plynu!! :wink:
Já se svým autem najedu ,tak špatně 15 000 za rok ,tak o tom nemůže být ani řeč a jezdit s naftou vyšší pojistka,větší náklady na opravy,víc oleje,dražší náhradní díly,takhle musíš uvažovat a né,že momentálně benzín leze nahoru a na co já budu jezdit :shock: :lol: :lol:
Víš proč jsme ,tak chudej národ??? :) Protože všechno projezdíme,propijem(alkohol) a prokouříme!!! :lol: :lol: :wink:
P.s Nemysly si,že ten plyn bude takhle pořád levnej,čím víc bude takových řidičů s LPG,tak i cena půjde nahoru a za druhé pokud si vzpomínám naše vláda od 1 ledna roku 2007 zvedá spotřební daň na plynu a měla by za to zase opět snížit nějakou tu daň na na naftě nebo benzínu,tak že si moc nevybereš!! :(

Napsal: 09 led 2007, 13:29
od black_sheep
jeste jsem teda zahrabal co se oktanovyho cisla tyce, abych podporil svoji myslenku ze LPG ma vyssi oktanovy cislo a nasel jsem toho:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3 ... BDch_paliv


taky jsem nasel ze min oktanovy cislo co musi mit je 89, aby to vubec bylo v CR prodavatelny, takze asi jak u ktery cerpacky ;)