Stránka 2 z 3
Napsal: 26 dub 2007, 16:08
od Tomikp
Ja řikám taky že Sonata je vozítko na pohodu. Už jenom ten název že
. Až budu chtít jezdit jako prase, koupim si kšiltovku, sluneční brýle mam, hustou mikinu a někde za pár šlupek očipovanýho golfa
Napsal: 01 čer 2007, 08:43
od rbrodsky
Nezkoumali jste někdo jaký je rozdíl motorů 92kW a 102kW v Sonátě?Teď v létě když pořád používám klimu by se mi vic líbylo mít těch 102kW.Jsem zde na fóru četl jak měly omezený výkon lantry z 85kW na 66kW, jestli to není nějak podobně jen omezením v sacím potrubí nebo takový nějaky jednoduchy přiškrcení.Ale spíš ne.To myslím že by už tu někdo zmiňoval.Těch pár koníků na víc by se fakt hodilo kvůli klimě.
Napsal: 01 čer 2007, 09:39
od zdenek76
na 2.0 se dělá kompresorový kit s Eatonem MP45, přírustek cca 44-52 HP a podstatné zvýšení krouťáku především v oblasti 2.800-5.000 ot/min.
Napsal: 01 čer 2007, 12:19
od Lukino
rbrodsky píše:Nezkoumali jste někdo jaký je rozdíl motorů 92kW a 102kW v Sonátě?Teď v létě když pořád používám klimu by se mi vic líbylo mít těch 102kW.Jsem zde na fóru četl jak měly omezený výkon lantry z 85kW na 66kW, jestli to není nějak podobně jen omezením v sacím potrubí nebo takový nějaky jednoduchy přiškrcení.Ale spíš ne.To myslím že by už tu někdo zmiňoval.Těch pár koníků na víc by se fakt hodilo kvůli klimě.
verze 92kW má dva katalyzátory a navíc má jinak nastavenou řídící jednotku a myslím i jinou jednotku vstřikování ...
Napsal: 01 čer 2007, 12:27
od rbrodsky
To je přesně co jsem chtěl vědět. Nemáte někdo zkušenosti s dinamizérem nebo se sportvními katalizátory? Jen pro informaci.Stejně teď na to nejsou prachy. Na Ponym mám asi katalizátor vykuchanej protože má svár na katalizátoru a jede to hodně dobře.Tak to chtěl zkusit na Sonátě kde ten výkon opradu chybí.
Napsal: 01 čer 2007, 14:13
od Lukino
V servisu kam jsem dřív jezdil mi nabízeli ke koupi Sonatu, právě s motorem 92kW s tím, že jeden kat. je vyndaný, aby to prý líp jelo. Z mých dřívějších příspěvků na toto téma vyčteš, že moje mínění o tomto je, že je to prasárna, ale to je jiné téma. Jinak sport. kat. lze udělat, ale počítej s tím, že za to dáš tolik peněz, že výsledek poměr cena X výkon není rentabilní ... mám zkušenost. Se Sonatama je v tomto ohledu kříž, protože žádné performance kity nejsou k mání a dělat něco na zakázku je finanční sebevražda. Ve Tvém případě bych investoval do sport. vložky filtru, ne pro výkon, ale snadnější vytáčení. Na internetu jdou sehnat sport. svíčky NGK a kabeláž k nim ... Ale co můžeš udělat hned je natankovat benzin s vyšším oktanovým číslem a je to
Napsal: 01 čer 2007, 15:06
od zdenek76
Lukino píše:V servisu kam jsem dřív jezdil mi nabízeli ke koupi Sonatu, právě s motorem 92kW s tím, že jeden kat. je vyndaný, aby to prý líp jelo. Z mých dřívějších příspěvků na toto téma vyčteš, že moje mínění o tomto je, že je to prasárna, ale to je jiné téma. Jinak sport. kat. lze udělat, ale počítej s tím, že za to dáš tolik peněz, že výsledek poměr cena X výkon není rentabilní ... mám zkušenost. Se Sonatama je v tomto ohledu kříž, protože žádné performance kity nejsou k mání a dělat něco na zakázku je finanční sebevražda. Ve Tvém případě bych investoval do sport. vložky filtru, ne pro výkon, ale snadnější vytáčení. Na internetu jdou sehnat sport. svíčky NGK a kabeláž k nim ... Ale co můžeš udělat hned je natankovat benzin s vyšším oktanovým číslem a je to
Nesouhlasil bych s tím, že na Sonatu nejsou performance kity. Jsou jak kompresorové, tak turbo kity, ať už s chlazením nebo bez. Stejně tak performance výfuky od svodů až po konec, odlehčené řemenice apod.
Napsal: 01 čer 2007, 15:12
od Lukino
Na internetu k nalezení jsou, třeba na Kspecu, ale když jsem s amíky nějakou dobu komunikoval, tak jsem se dovíěděl, že jsou použitelné jen na novější typy, myšleno po rv. 2002. U starších modelů, o kterých jsme mluvili nastane problém s řídící jednotkou. Navíc naprosto si nedovedu představit, že si něco dovezeš do servisu ať Ti to tam namontují a stran tuning firem mám obavu, že s Hyundaiem Tě pošlou někam, ale třeba se pletu ...
Napsal: 01 čer 2007, 16:41
od zdenek76
dělají se 1996-2001 a 2002-2006, montáž jedině sám nebo přes známýho, je fakt, že v servisu o tom nebudou mít ani páru a nebudou to chtít udělat, ale to se týká snad všech performance dílů
Napsal: 01 čer 2007, 17:38
od Lukino
Jé Zdenku a kde jsi to našel, myšleno na ty 1996 atd na Kspec nebo Shark ... jen pro zajímavost, protože na Kspec-u mi odpověděli potom co jsem je bombardoval odbornými dotazy (mého mechanika) stran montáže, že s některými komponenty by mohl být problém. Už je to nějaká doba, tak možná změlnili sortiment.
Napsal: 01 čer 2007, 18:54
od Jasper
Nevíte jaké je zrychlení z 0 - 100km/h. u 92KW?
Napsal: 01 čer 2007, 19:33
od zdenek76
Lukino píše:Jé Zdenku a kde jsi to našel, myšleno na ty 1996 atd na Kspec nebo Shark ... jen pro zajímavost, protože na Kspec-u mi odpověděli potom co jsem je bombardoval odbornými dotazy (mého mechanika) stran montáže, že s některými komponenty by mohl být problém. Už je to nějaká doba, tak možná změlnili sortiment.
Dělá třeba Alpine
http://www.alpine-developments.us/ a pak řada firem v Koreji
Napsal: 02 čer 2007, 09:15
od Hujer
zdenek76 píše:Lukino píše:V servisu kam jsem dřív jezdil mi nabízeli ke koupi Sonatu, právě s motorem 92kW s tím, že jeden kat. je vyndaný, aby to prý líp jelo. Z mých dřívějších příspěvků na toto téma vyčteš, že moje mínění o tomto je, že je to prasárna, ale to je jiné téma. Jinak sport. kat. lze udělat, ale počítej s tím, že za to dáš tolik peněz, že výsledek poměr cena X výkon není rentabilní ... mám zkušenost. Se Sonatama je v tomto ohledu kříž, protože žádné performance kity nejsou k mání a dělat něco na zakázku je finanční sebevražda. Ve Tvém případě bych investoval do sport. vložky filtru, ne pro výkon, ale snadnější vytáčení. Na internetu jdou sehnat sport. svíčky NGK a kabeláž k nim ... Ale co můžeš udělat hned je natankovat benzin s vyšším oktanovým číslem a je to
Nesouhlasil bych s tím, že na Sonatu nejsou performance kity. Jsou jak kompresorové, tak turbo kity, ať už s chlazením nebo bez. Stejně tak performance výfuky od svodů až po konec, odlehčené řemenice apod.
Na sonatu 97 rok 2,0 l motor nic nesezenes bohuzel!
V tom odkazu co jsi dal je na novejsi typy motoru.
Výkon
Napsal: 02 čer 2007, 11:40
od xell
Ahoj, jak tu již všichni píšou, tak u takovéhoto auta asi opravdu moc nemá smysl zvyšovat výkon. Co by jsi mohl udělat tak koupit sportovní vzduchový filtr, ale jestli máš jako já konický s kovovým límcem, tak počítej kolem 2500kč. Já ho dal do Lantri 1,8 a tam to bylo docela znát. Taky mi známej co se v tom vyzná poradil sportovní výfuk, nejlépe celej. Jinak nějaký upravy motoru asi nepujdou. Jak tu někdo psal o tom turbu, tak pokuď nemáš na bloku záslepku na turbo, tak ho tam ani nedáš a když, tak akorát zničíš motor - není na to stavěnej.
Napsal: 04 čer 2007, 08:11
od rbrodsky
Já jsem nemysel nějaké brutální zvyšování výkonu.Jen jsem chtěl něco aby to trochu lépe táhlo.Co tu čtu tak nejjednodušší bude dát tam sportovní filtr.Na netu jsem ještě našel sprtovní katalizátor, uvádějií že klade 4x menší odpor procházejícím plynům neš seriový katalizátora uváděli zvýšení výkonu cca kolem 8-10%.Stojí nějakejch 3100Kč.Ale stejně asi zůstane jen u toho sportovního filtru.Svíčky jsem dal nový Brisk Super.Jede to líp než s těma co tam byly předtím.Dokonce už to zatáhne aj od spodu a pěkně se to vytáčí a skvěle drží volnoběh.