Stránka 2 z 4
Napsal: 07 říj 2005, 10:45
od Tiburon_FX
No upřímě, měnit olej a nechat starej filtr je pěkná prasárna - neber si to osobně, ale takhle zlej sem nebyl ani na škodovku...
filtr
Napsal: 07 říj 2005, 11:13
od rade622
Mechanik, co mi měnil olej hned po koupi auta se zmínil, že v Německu to takhle normálně dělají. Dost bych mu věřil, určitě terén dobře znal, vozil z tama auta. Jinak souhlas, je to prasárna.
Rade622
Napsal: 07 říj 2005, 11:16
od Tiburon_FX
To jsem měl teda o němcích lepší mínění, přitom filtr je položka za pár euro
Napsal: 10 říj 2005, 13:07
od Conan
A co nánosy v tom filtru? Časem se prostě zanese a proto se taky musí měnit. Takže asi hraješ docela loterii, jestli byl hodně nebo málo zanešenej a co to udělá dál ...
Napsal: 10 říj 2005, 17:36
od Kozlovsky
Takhle sem si jednoho dne rek, ze vymenim olej. Tak sem si najel na spalky, vlez pod auto a starej olej vypustil. To by bylo vse OK, ale pak sem zjistil, ze bych "mohl" taky vymenit filtr. Jenze bez oleje auto nejede. A nechtelo se mi ho nak slozite shanet, tak sem ho tam proste nechal. To vis, Conane, s tim tvym Volvem bych to asi neudelal . . .
Napsal: 12 říj 2005, 06:30
od FrantaXY
Motorový olej 10W-40 mi doporučili ve značkovém servisu Hyundai.
Alibismus
Napsal: 12 říj 2005, 09:51
od vlkobass
Kozlovsky píše:Takhle sem si jednoho dne rek, ze vymenim olej. Tak sem si najel na spalky, vlez pod auto a starej olej vypustil. To by bylo vse OK, ale pak sem zjistil, ze bych "mohl" taky vymenit filtr. Jenze bez oleje auto nejede. A nechtelo se mi ho nak slozite shanet, tak sem ho tam proste nechal. To vis, Conane, s tim tvym Volvem bych to asi neudelal . . .
V každým značkovým servise Hyundai ho mají na skladě, nevím jak u Lantry, ale u Getze stojí cca 120,- Kč a pochybuji, že by byl o tolik dražší, že by se na něm vyplatilo šetřit
Akorát se vymlouváš na svoje lemplovství, v okolí máš hafo servisů.. Je to tvoje auto, hlavně pak nenadávej na mizerný nekvalitní korejce, až se ti to zesere, pac ten filtr je tam hlavne proto, aby zachytaval mechanicky necistoty, docela dobre se ti muze stat, ze ti jednoho dne prestane dostatecne cirkulovat olej a pak můžeš šetřit na nový motor.
Více nemám slov k těmto lidem.
Napsal: 15 říj 2005, 14:19
od zaludnikrs
S tím filtrem absolutně souhlasim je to hloupost ho nevymenit náplň(olej)přeci stoji daleko vic nez ten filtr tak proc to neudelat ze.a jeste bych se vratil k problematice tech oleju,ja jsem tam lil 15W-40mobil turbo cca 8let,jelikoz uz mam najeto 230 000km tak jsem presel minulej tejden na Castrol Long Life 10W-40...plnou syntetiku bych kazdopadne nedoporucoval,ze je ridsi to vi kazdej ale jde hlavne o to ze jsou tam ruzny aditiva(nevim jak se to presne rika tak reknu organicky rozpoustedla)ktery daleko vice rozpousti a cisti motor nez polosyntetika a nekdy se stane ze cisti tak moc az je tam toho bordelu kupa a motor zaserou a cely se to poser...
a navim by se pri prechode z oleju na vyssi tridu oleju mel delat proplach a to je taky dobra 500kc,takze myslim ze je to zbytecny
Napsal: 16 říj 2005, 01:59
od dudlajda
Lukino píše:Neříkej blbost - prostě mám jiný názor
Navíc neberu argument, že se totu již probíralo za etalon jediné pravdy ...
Jestli někdo uvádí, že polosyntetika je za určitých podmínek vhodnější, tak jak uvádí třeba Tiburon, tak to beru. Když bych to ale bagatelizoval, oprava motoru žeroucího olej tím, že změním náplň je přinejmenším podivná. Navíc Tiburone vzpomínáš, jak jsem Ti na srazu říkal, že se Ti kouří z výfuku při prudké akceleraci? Možná tam bude zakopaný pes spotřeby oleje ... ale to sem nepatří, třeba o tom poklábosíme jinde.
Jestliže chcete polosyntetiku dávat do motoru standartně, pak se již nedivím přízpěvkům ohledně poškozených zdvihátek ventilů po studeném startu. Uznávám, že polosyntetika je cenově dostupnější a pro provoz motoru dostačuje. Uznávám, že já za motor občas pořádně vezmu a chci po něm plný výkon a proto upřednostňuji plnou synt. - ruku na srdce, kdo z vás za to občas neveme? No nebudu svůj názor nikomu vnucovat a netvrdím, že mám ve všem pravdu.
No hlavně, že se shodneme na tom, že by byla blbost lít do motoru Fritol
Zdravím, otevři hauptnu a podívej se na štítek s doporučením použití typů
olejů jak na dieselové motory, tak i na benzíňáky ! To je doporučení výrobce ! Já tam mám 10w40
olej
Napsal: 04 lis 2005, 21:01
od Návštěvník
Mám kontakty na certifikovanou laboratoř a tam mi doporučili Mogul 10W-40 GX- FE PRO. Je to polosyntetika a parametrově je naprosto srovnatelná se Shellem. Jediný a naprosto dramatický rozdíl je pouze v ceně.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
Re: olej
Napsal: 05 lis 2005, 08:16
od Vyki
Anonymous píše:Mám kontakty na certifikovanou laboratoř a tam mi doporučili Mogul 10W-40 GX- FE PRO. Je to polosyntetika a parametrově je naprosto srovnatelná se Shellem. Jediný a naprosto dramatický rozdíl je pouze v ceně.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
A kolik je ten razantni rozdil v cene?? 10W40 Sheel me stoji 220kc
Napsal: 05 lis 2005, 12:06
od Radek
Chlapi nehádejte se.Dávám polosyntetiku a k té výmněně:Zajedu do dílny,tam na tuto práci je spousta učňů-odevzdám klíče,zaplatím olej,kilčo na cigára,nestarám se o vyjetý olej,nejsem špinavý,mezitím v baru vypiju dobré kafe a odjíždím.Co řešit?
Napsal: 06 lis 2005, 15:07
od JJirka
a jak poznám co tam je ??? když v bazaru mi řekli že tam je asi polosyn. ale možná i syntetika
olej
Napsal: 06 lis 2005, 15:46
od rade622
10w40 nic nezkazíš. Za syntetiku to můžeš vyměnit kdykoliv, pokud nevíš co tam je, a to tam může být klidně i minerál, do plné bych nešel.
Rade622
Napsal: 06 lis 2005, 17:08
od JJirka
a co se leje do octavek a fábyjí nevýš ?