Stránka 2 z 12
Napsal: 30 lis 2007, 18:13
od palčo
Tak ako povedal, vlastne napísal Andy4, aj ja si myslím, že kým sa naftový motor zohreje, tak si zapýta svoje množstvo nafty. Kým som ja kúpil môjho Accenta 1,4, tak som aj čítal, aj s kolegami sme diskutovali na túto tému, že kým "nafťáka" zohreješ (myslíme ráno cesta do práce), tak ho vypínaš. No a z práce sa 2x,3x zastavíš v obchode a nezohreješ ani benzínový motor.
Ale zase sa budem opakovať, je na slobodnej vôli každého, pre aké auto sa rozhodne. Ja som spokojný s mojím
, majiteľ CRDI-čka je spokojný so svojim autíčkom. Aj keď je pravda, že návratnosť väčšej vstupnej investície je u Accentov snáď najkratšia, vlstne to Borek písal.
Napsal: 30 lis 2007, 19:46
od peaty
Andy, s tou spotrebou v meste s nezahriatym motorom som vychadzal od teba. Lebo ty si tu raz pisal, ze si accentikom cisto v mestskej premavke presiel na plnu nadrz okolo 900 km, co je spotreba okolo 5 l/100 km a to su predsa kratke trasy...
Napsal: 03 pro 2007, 19:42
od Andy4
Peaty samozrejme máš pravdu, ale bolo leto a nemal som vtedy ešte Clio takže som Accenta využíval na všetky jazdy ako pracovné, tak súkromné. Ak už je ten motor zohriaty tak mu je viacmenej jedno či ide trasu dlhú 5km alebo 8. Tie štarty tou spotrebou až tak rapídne nezahýbu. A je tiež pravda že kým sa diesel nahreje tak to trvááááá, ale zase prevádzovú teplotu si drží aj 2 hodiny. Moj "malý benzín" zase vychladne už po polhodine.
Niekedy sú aj v premávke podmienky na jazdu ideálne, a niekedy zase absolútne nie. Ideálom je jazda mestským obchvatom kde sa bezproblémov vyhnem aj špičkám a pri dodržaní 80tky nieje problém urobiť tých 900km. V lete určite nie ....
Napsal: 04 pro 2007, 00:04
od Mexican
Andy4 píše:Peaty samozrejme máš pravdu, ale bolo leto a nemal som vtedy ešte Clio takže som Accenta využíval na všetky jazdy ako pracovné, tak súkromné. Ak už je ten motor zohriaty tak mu je viacmenej jedno či ide trasu dlhú 5km alebo 8. Tie štarty tou spotrebou až tak rapídne nezahýbu. A je tiež pravda že kým sa diesel nahreje tak to trvááááá, ale zase prevádzovú teplotu si drží aj 2 hodiny. Moj "malý benzín" zase vychladne už po polhodine.
Niekedy sú aj v premávke podmienky na jazdu ideálne, a niekedy zase absolútne nie. Ideálom je jazda mestským obchvatom kde sa bezproblémov vyhnem aj špičkám a pri dodržaní 80tky nieje problém urobiť tých 900km. V lete určite nie ....
takmer 950km na nadrz
a to na zimnych gumach, je fakt ze som jazdil najma mimomesto a malicko dialnic
Napsal: 04 pro 2007, 01:32
od Hardcam
Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Napsal: 04 pro 2007, 19:36
od Andy4
Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím....
Napsal: 05 pro 2007, 12:13
od Mexican
Andy4 píše:Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím....
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
Napsal: 05 pro 2007, 14:28
od Pavel46
Mexican píše:Andy4 píše:Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím....
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
V jádru asi záleží na tom, jak který motor je robustní. Řekl bych, že diesel má robustnější kontrukci a tudíž vychládá pomaleji.
Přeji hezký den
Napsal: 05 pro 2007, 15:43
od tom
Pavel46 píše:Mexican píše:Andy4 píše:
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím....
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
V jádru asi záleží na tom, jak který motor je robustní. Řekl bych, že diesel má robustnější kontrukci a tudíž vychládá pomaleji.
Přeji hezký den
Určitě je to tak, jako u dieselu trvá déle než se zahřeje, tak potom zase delší dobu chladne.
Napsal: 18 pro 2007, 14:38
od peaty
Tak dnes som si spravil mensi testik spotreby, tak sem hodim vysledky. Kedze sa tu prebera ci diesel alebo benzin aj na kratke trasy do mesta, tak som meral spotrebu v meste:
- Ranny start auta, vonku -2°C, cesta po Trnave da sa povedat, celkova prejdena vzdialenost 5,5 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat a vysledna spotreba podla PP 8,7 l/100km. Styl jazdy velmi defenzivny...
- O 3,5 hodiny navrat spat, skoro tou istou trasou. Teplota 2°C, celkova prejdena vzdialenost 5,4 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat, ale chybalo uz iba malicko k tomu. Vysledna spotreba podla PP 7,0 l/100km. Styl jazdy opat velmi defenzivny. Ale cesta spat bola rychlejsia o cca 2 minuty.
Napsal: 18 pro 2007, 14:48
od Mexican
peaty píše:Tak dnes som si spravil mensi testik spotreby, tak sem hodim vysledky. Kedze sa tu prebera ci diesel alebo benzin aj na kratke trasy do mesta, tak som meral spotrebu v meste:
- Ranny start auta, vonku -2°C, cesta po Trnave da sa povedat, celkova prejdena vzdialenost 5,5 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat a vysledna spotreba podla PP 8,7 l/100km. Styl jazdy velmi defenzivny...
- O 3,5 hodiny navrat spat, skoro tou istou trasou. Teplota 2°C, celkova prejdena vzdialenost 5,4 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat, ale chybalo uz iba malicko k tomu. Vysledna spotreba podla PP 7,0 l/100km. Styl jazdy opat velmi defenzivny. Ale cesta spat bola rychlejsia o cca 2 minuty.
mne ten nestastny palubak ukazuje v meste po dotankovani asi tak ako tebe.. mimo mesta to podom padne na 4 a pol, potom zas domesta a stupne to zvycajne na 5,7 az 6.. a vysledna je 5,2-5,4 ... odjazdi 100km v meste a dotankuj a uvidis to v reale
motor
Napsal: 31 pro 2007, 10:33
od Lulie
Jednoznačně diesel, vůbec bych nebádala nad benzínem.
Napsal: 31 pro 2007, 17:51
od David C3
jj moje řeč
))))
Napsal: 31 pro 2007, 18:07
od CzechJoker
Taky jsem pro naftu, i když při dnešních cenách a hlavně při cenách garanček je to už skoro jedno, rozdíl je max. v desetnících na km.
motor
Napsal: 01 led 2008, 12:21
od Lulie
Tak
ale nafta je nafta, ten zvuk a ta síla