jarko85: Ak si schopny vyjst Donovaly na 4. s benzinom, tak mas moj obdiv. Proetoze vsetci ostatni budu radit na 3, na tej stvorke so sebazaprenim a bez akejkolvek dopravy
Myslim ze na temu benzin - diesel sa popisalo stran dost. A tak len pre tvoje porovnanie:
Accent CRDi ma oproti 1,4 accent
- objem motoru o 100 ccm vacsi
- vykon motoru o 10 kW vacsi
- krutak o cca 100 Nm vacsi
co je rovnake
- povinne rucenie (u 90% poistovni v CR)
- havarijne (do roka je to kvoli 5% rozdielu v cene len o 3-4% viac, co nie je tragedia
Teraz data k spotrebe, moja primerna spotreba u CRDi je dokazatelnych 5,03 litra nafty na 100 km, celkova spotreba paliva bola 1026 litrov na prejdenie 20371 km = co je 32 178 Kc... V pripade benzinu som zobral optimisticky priemer 7 litrov (spomedzi spotrieb na Spritmonotorpre Accenty a Kia Rio s 1,4l)... a pocitame: na prejdenie 20371km pri spotrebe 7 litrov potrebujeme cca 1426 litrov paliva, co je pri dnesnej cene naturalu 95 (32,50 Kc) za liter priblizne 46 344 Kc
Suma summarum, pri najazdneni mojich 20 000 km je cenovy rozdiel v palive 14 000 kc v prospech dieslu. V dobe ked som auto kupoval bol cenovy rozdiel CRDi oproti 1,4l cca 15 000 Kc... pohlad hore na zoznam vyhod potesi.. a tak mi prosi este raz napis, ci si stale presvedceny o cenovej vyhode benzioveho. Mne sa ten dieslovy motor zaplatil prakticky po 10 mesiacoch pouzivania, fakt ze na jednu nadrz prejdem pohodovo cez 900 km a 10 kW navyse berem ako bonus. Netahaj sem servisne naklady, za 1. garancku som dal 3300 Kc, zatial ziadne poruchy neboli
Aby som to zhrnul. Aj ked tej 1,4 v Ceede/i30 budes davat zabat skutocne malo, aj tam bude spotreba vyssia ako tebou udavanych 5,1 litra... ak ukazes dlhodobejsiu spotrebu do 6 litrov (napr v rozmedzi 5000 km co nie je moc dolozenu tankovanim a nie PP (ktory aj mojej segre v P307 1,6 HDi ukazuje dlhodoby priemer 4,7, real je 5,32) tak zacnem premyslat o benzine.. dovtedy to bude vystatovanie typu "" ked chcem, tak trasu Brno-UH-Vrutky"" prejdem priemernou spotrebou 3,5 litra / 100 (a ver mi ze za idealnych podmienok tu trasu za 3,5 litra je mozne prejst). Pisat rekorne spotreby na useku 20-50-74 km je zbytocnost, nevypoveda to o nicom. Ak objektivne zohladnis spotrebu za tych 5000 km, mozes pomoct mnohym ludom pri vybere motorizacie. Pretoze ja tiez vsade pocuvam ako to kazdemu v okoli jazdi za 5 litrov, ale ked pride rec na dokazy tak skutek-utek
BTW moj rekord na celu nadrz je
4,46 litra (dokazatlelnych podla tankovania doplna) prejdenych 918 km .. skus to prekonat
Aby som ale neodchadzal od temy - myslim ze pre kratku i30 je 1,4 CVVT vyborna motorizacia s ohladom na naklady a vykon... pre i30 SW je "zakladna" 1,6 idealna volba. Na normalne jazdenie (do prace, k babke, za rodicmi a priatelkami, na vylety a na dovolenku) je v 90% vyhodnejsia v i30 podla mojho nazoru 1,4 CVVT oproti 1,6 CVVT