Stránka 2 z 3

Napsal: 15 čer 2008, 21:11
od laufas
jarko85 píše:5,1 l je môj rekord na relatívne dosť kopcovitej trati DK-BB,cca 80 km vrátane horského prechodu Dononvaly, tak ukazoval palubný počítač keď som prišiel tam kde som chcel :D , a nemal som pocit, že sa nejako extra obmedzujem, keď tomu trocha pridám alebo zapnem klímu, tak idem na 5,5-5,9l/100, , všetko objektívne údaje podľa palubného počítača, nemám dôvod si vymýšľať 8)
5,1? no :roll: nevim nevim... mas foto?
kolik mas najeto?

Napsal: 15 čer 2008, 21:46
od jarko85
laufas píše:
jarko85 píše:5,1 l je môj rekord na relatívne dosť kopcovitej trati DK-BB,cca 80 km vrátane horského prechodu Dononvaly, tak ukazoval palubný počítač keď som prišiel tam kde som chcel :D , a nemal som pocit, že sa nejako extra obmedzujem, keď tomu trocha pridám alebo zapnem klímu, tak idem na 5,5-5,9l/100, , všetko objektívne údaje podľa palubného počítača, nemám dôvod si vymýšľať 8)
5,1? no :roll: nevim nevim... mas foto?
kolik mas najeto?
Mám na ňom najazdené okolo 5300 km, teraz chodím po meste takže mám nejakých 7,2l /100km ale keď spravím tých 5,1 odfotím to aby ste mi to verili :lol: ,

Napsal: 17 čer 2008, 22:19
od zaxi
jarko85 píše:
laufas píše:
jarko85 píše:5,1 l je môj rekord na relatívne dosť kopcovitej trati DK-BB,cca 80 km vrátane horského prechodu Dononvaly, tak ukazoval palubný počítač keď som prišiel tam kde som chcel :D , a nemal som pocit, že sa nejako extra obmedzujem, keď tomu trocha pridám alebo zapnem klímu, tak idem na 5,5-5,9l/100, , všetko objektívne údaje podľa palubného počítača, nemám dôvod si vymýšľať 8)
5,1? no :roll: nevim nevim... mas foto?
kolik mas najeto?
Mám na ňom najazdené okolo 5300 km, teraz chodím po meste takže mám nejakých 7,2l /100km ale keď spravím tých 5,1 odfotím to aby ste mi to verili :lol: ,
TAK S TOU SPOTŘEBOU JEZDÍŠ JEDINĚ Z KRIVÁŇU!
MÁM 1,6 CRDi VGT 66/90 TAM JE SPOTŘEBA OKOLO 5L.

Napsal: 18 čer 2008, 11:25
od jarko85
Všetkým tým čo neveria radím aby sa naučili jazdiť ! :D

Napsal: 27 čer 2008, 12:32
od Jenec
Jen pro doplnění tématu:
S otcem jsme dělali malou zkoušku zrychlení, já s i30 1.4 CVVT (80kW, najeto 1250), on ve Felicii 1.6 (55kW, najeto 180 000). Zrychlovali jsme na dálnici z 50 na 140km/hod. Točil jsem to na čtverku až přes 5000 a následně přeřadil na pětku a můžu říct, že táta se mě statečně držel... čili s přihlédnutím k nezajetému motoru je i30 minimálně stejně výkonný jako stará 1.6 ze Škodovky. Jenomže se to musí víc točit, při 2 tisících žádný velký výkon nečekejte...

Napsal: 27 čer 2008, 12:53
od Mexican
jarko85 píše:Všetkým tým čo neveria radím aby sa naučili jazdiť ! :D
velmi rad sa naucim jazdit ... na www.spritmonitor.de mam najnizsiu spotrebu zo vsetkych Accentov, takze myslim ze zaklady eko jazdy zvladnute tak trochu mam... ako pisal zaxi, 5,1 litra na trase ktoru spominas tak jedine s dieslom a aj to chce predvidat, predvidat... ved do kopcov musis na 3 a ak nejdes 40-50 tak tam je spotreba cez 8-9 litrov (vyskusane na fieste).. alebo potom vsetci ostatni uzivatelia 1,4 CVVT motorov su prasata co nevedia jazdit, pretoze priemer na spritmonitore pre i30 1,4 CVVT je 8,04 litra a pre Cedd 1,4 CVVT 7,52 litra... tych 7 az 7,5 je myslim na tuto vykonostnu kategoriu dobry ukazovatel

Beriem ze sa da dlha trasa zajst za 5,5 ale netreba to zbytocne demonizovat.. hlavne nech ti to jazdi

Napsal: 28 čer 2008, 21:56
od jarko85
To:Mexican
Vďaka, ja nevravím, že tú spotrebu robím každý deň, hodil som ten údaj na fórum ako zaujímavosť. Neviem ako kto jazdí ale myslím si, že oproti všetkým mojim známym jazdím omnoho úspornejšie a celkovo auto viac šetrím a teda je možné, že nie každý jazdí za každú cenu len na spotrebu ,a teda spritzmonitor môže do značnej miery skreslovať údaje o možnosti dosiahnuť určitú najnižšiu mieru spotreby paliva, Neviem ako je Accent sprevodovaný ale tie Donovaly sa na i30-tke dajú v pohode vyliezť na 4-ke ale ako vravíš, netreba to už viac démonizovať :D , Ešte taký postreh. Neviem ako vy ale pomaly si začínam myslieť, že tie dízle pomaly ale isto strácajú na atraktivite. Jednak pre cenu nafty, jednak kôli tomu koľko si za každý diesel pri jeho nákupe priplatíte, nehovoriac o tom, že mnoho dieselov má vysokú hodnotu kubatúry čo zohladňujú poisťovne, a čo sa týka tej spotreby, benzínové autá sa už relatívne dosť približujú spotrebe dieselov a pokiaľ niekto neurobí ročne viac ako 25 000 km tak sa mu ten diesel možno ani neoplatí... :?:

Napsal: 28 čer 2008, 23:21
od Mexican
jarko85: Ak si schopny vyjst Donovaly na 4. s benzinom, tak mas moj obdiv. Proetoze vsetci ostatni budu radit na 3, na tej stvorke so sebazaprenim a bez akejkolvek dopravy

Myslim ze na temu benzin - diesel sa popisalo stran dost. A tak len pre tvoje porovnanie:

Accent CRDi ma oproti 1,4 accent

- objem motoru o 100 ccm vacsi
- vykon motoru o 10 kW vacsi
- krutak o cca 100 Nm vacsi

co je rovnake

- povinne rucenie (u 90% poistovni v CR)
- havarijne (do roka je to kvoli 5% rozdielu v cene len o 3-4% viac, co nie je tragedia

Teraz data k spotrebe, moja primerna spotreba u CRDi je dokazatelnych 5,03 litra nafty na 100 km, celkova spotreba paliva bola 1026 litrov na prejdenie 20371 km = co je 32 178 Kc... V pripade benzinu som zobral optimisticky priemer 7 litrov (spomedzi spotrieb na Spritmonotorpre Accenty a Kia Rio s 1,4l)... a pocitame: na prejdenie 20371km pri spotrebe 7 litrov potrebujeme cca 1426 litrov paliva, co je pri dnesnej cene naturalu 95 (32,50 Kc) za liter priblizne 46 344 Kc

Suma summarum, pri najazdneni mojich 20 000 km je cenovy rozdiel v palive 14 000 kc v prospech dieslu. V dobe ked som auto kupoval bol cenovy rozdiel CRDi oproti 1,4l cca 15 000 Kc... pohlad hore na zoznam vyhod potesi.. a tak mi prosi este raz napis, ci si stale presvedceny o cenovej vyhode benzioveho. Mne sa ten dieslovy motor zaplatil prakticky po 10 mesiacoch pouzivania, fakt ze na jednu nadrz prejdem pohodovo cez 900 km a 10 kW navyse berem ako bonus. Netahaj sem servisne naklady, za 1. garancku som dal 3300 Kc, zatial ziadne poruchy neboli

Aby som to zhrnul. Aj ked tej 1,4 v Ceede/i30 budes davat zabat skutocne malo, aj tam bude spotreba vyssia ako tebou udavanych 5,1 litra... ak ukazes dlhodobejsiu spotrebu do 6 litrov (napr v rozmedzi 5000 km co nie je moc dolozenu tankovanim a nie PP (ktory aj mojej segre v P307 1,6 HDi ukazuje dlhodoby priemer 4,7, real je 5,32) tak zacnem premyslat o benzine.. dovtedy to bude vystatovanie typu "" ked chcem, tak trasu Brno-UH-Vrutky"" prejdem priemernou spotrebou 3,5 litra / 100 (a ver mi ze za idealnych podmienok tu trasu za 3,5 litra je mozne prejst). Pisat rekorne spotreby na useku 20-50-74 km je zbytocnost, nevypoveda to o nicom. Ak objektivne zohladnis spotrebu za tych 5000 km, mozes pomoct mnohym ludom pri vybere motorizacie. Pretoze ja tiez vsade pocuvam ako to kazdemu v okoli jazdi za 5 litrov, ale ked pride rec na dokazy tak skutek-utek

BTW moj rekord na celu nadrz je 4,46 litra (dokazatlelnych podla tankovania doplna) prejdenych 918 km .. skus to prekonat :roll:

Aby som ale neodchadzal od temy - myslim ze pre kratku i30 je 1,4 CVVT vyborna motorizacia s ohladom na naklady a vykon... pre i30 SW je "zakladna" 1,6 idealna volba. Na normalne jazdenie (do prace, k babke, za rodicmi a priatelkami, na vylety a na dovolenku) je v 90% vyhodnejsia v i30 podla mojho nazoru 1,4 CVVT oproti 1,6 CVVT

Napsal: 29 čer 2008, 10:22
od jarko85
To Mexican:
Čo sa týka tých Donovál, na 4-ke som to v pohode vyšiel na Felicii 1,3 MPI samozrejme pokial sa Ti do cesty nevtrepe nejaký kamión a čo sa týka tej cenovej výhody benzín versus dízel, netvrdím, že benzín je výhodnejší, len tvrdím, že stojí za to pouvažovať čo kúpiť, pretože benzínové motory od čias žigulákov prešli viacerými zmenami...a určite stojí za to premyslieť kúpu pretože u niektorých značiek si na dízla priplatiíš viac ako Tvojich 15 000 korún ako si spomínal...

Napsal: 30 čer 2008, 16:11
od zello
Chlopi nepozabijajte sa tu.

Jednoznacne musim uznat ze udaje co su na spritmonitor-e su urcite realnejsie a presnejsie ako to co ukaze PP. Nakolko na spritmonitore to rata spotrebu od mnozstva spaleneho (dotankovaneho) paliva.

Mexican ked si kupoval svojho accenta tak bezala vtedy nejaka zlava? Lebo podla aktualneho cennika je minimalny rozdiel medzi benzinom a naftou 30 000.To len tak na okraj.

Co sa tyka toho rozhodovania sa medzi naftou a benzinom ide nielen o to kolko sa na tom do roka nabeha ale aj o to ze na ake dlhe trate. Nechcem tu mudrovat, ale na behanie po meste kde sa motor poriadne ani nezahreje by som naftak v zivote nekupil. Motor sa bude totiz velmi skoro porucat.

A este k teme. Ja mam 1,6 som s nou spokojny. Kym sa poriadne zabehne este chvilu potrva, ale ked veziem troch kolegov do prace tak je to na ten motor tak akurat, takze neviem si predstavit aky lenochod musi byt pri plnom nalozeni z 1,4-ky.

Re:

Napsal: 13 úno 2010, 14:02
od laufas
Jenec píše:Jen pro doplnění tématu:
S otcem jsme dělali malou zkoušku zrychlení, já s i30 1.4 CVVT (80kW, najeto 1250), on ve Felicii 1.6 (55kW, najeto 180 000). Zrychlovali jsme na dálnici z 50 na 140km/hod. Točil jsem to na čtverku až přes 5000 a následně přeřadil na pětku a můžu říct, že táta se mě statečně držel... čili s přihlédnutím k nezajetému motoru je i30 minimálně stejně výkonný jako stará 1.6 ze Škodovky. Jenomže se to musí víc točit, při 2 tisících žádný velký výkon nečekejte...
ja porad nejak nemuzu spat z toho, ze treba O1 tour kombi 1.9 tdi (74kw) ma 0-100 za 11,9s dale treba Renault megane II grandtour 1.5dci (78kw) za 9,9s a tech aut je vic, co jsou tezsi, papirove slabsi, ale hnujdajackou 1.4 s 80kw natrhnou. To je tak blbe zprevodovany?
edit: tak kukam, ze i30 1,4 ma 0-100 za 11,7. Takze ta ochcavka je horsi, ale stejne je to tesny :-k

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Napsal: 13 úno 2010, 14:25
od alarm
Neviem, jak Donovali, ale pri troche chcenia by spotreba mimo mesta mohla ísť kludne aj na 5 l.
Pri takej 80-90-ke je to celkom realne.
Kolega vraví, že jazdím brzda-plyn, po zapchatom meste a to mi teraz preskočilo v zime na 7,2
A ako som už niekde spomínal, pri jazde po dialnici-tachometrových 135 = cca 130 realnych klesla spotreba na 7,1.
Preto som chcel od majla, ktorý nuluje prejazdy zistiť, aká je spotreba pri 120 a 130 (135) km na dialnici.
majlo: nezabudni...

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Napsal: 13 úno 2010, 17:07
od 89majlo96
serte na spotrebu :mrgreen:
Takto si predstavujem svoj motor 1,4 :twisted: :lol: :mrgreen:

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Napsal: 13 úno 2010, 20:42
od dalibordn
Laufas.to bude asi tím,že má větší krouták koně nejsou tak poznat jak Nm.

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Napsal: 13 úno 2010, 20:58
od jarik65
89majlo96 píše:serte na spotrebu :mrgreen:
Takto si predstavujem svoj motor 1,4 :twisted: :lol: :mrgreen:

To asi nebude :hyu: