Stránka 2 z 2

Napsal: 11 lis 2007, 11:14
od rica
Tak jsem to dneska pořádně vyzkoušel na sněhu a jsem mírně zklamaný. Ravka mi v zimě skoro nikdy ani nezahrábla za to SF mi často bliklo ESP možná je to tím, že ravka má stálý pohon.Když zapnu 4WD tak jsem zas tak velkej posun zlepšení necítil snad je to o zvyku.Ještě otázka když zapnu 4WD tak by to prý mnělo fungovat do 40km a pak vypnout.Je to tak ,že to samo vypne,ale kontrolka svítí dále?

Napsal: 11 lis 2007, 19:21
od zdenek76
Myslím, že je to tak - samo to vypne, ale kontrolka svítí dál, pokud klesneš pod 40 km/hod tak se 4x4 znovu aktivuje. Takhle jsem to aspoň četl popisovaný ve specifikacích.
Taky jsem byl dneska zablbnout. Jestli to vydrží do zítřka, udělám nějaký fota.

Napsal: 11 lis 2007, 21:08
od David Sedlák
Podle mě ESP dobrý pokud se jezdí pohodička . Jinak prostě auto musí řídit
vždy jen jeden .Tak chci vyzkoušet vypnout ESP ,protože se akorát perem .
Protože , když se dostanu do smyku a kontruju volantem a potřebuju přidat
plyn tak auto naopak přibrzdí a je skoro neřiditelný . Prostě při zapnutým ESP se asi musí stále řídit teda i ve smyku jako by se nic nestalo a ''snad''
to elektronika zvládne. To ale musim natrénovat , protože zatim jsem to nikdy nevidržel a pereme se .Asi je to o návicích ,ale nevim jak dopadnou
lidi , který od svého začátku řídí auto s ESP a sednou do auta bez.. , to asi budou pěkně vykulený ,že snih klouže :lol: :lol: . Davids

Napsal: 27 lis 2007, 23:51
od Zamo
Včera jsem zkoušel Santu v čerstvém sněhu. ESP blikalo jak o život při nájezdu do každé zatáčky. Při jejich průjezdech udržovalo velmi sebejistě požadovaný směr jízdy a díky náhonu všech kol byl výjezd ze zatáček mnohem rychlejší a jistější než u předokolek. Pokaždé když jsem dostal Santu v zatáčce do řízeného smyku a přinutil k jízdě bokem, poslouchal a jel poslušně za "čumákem".

Je jisté že ESP není samospasitelné. Umí správně korigovat chování vozu v mezních situacích. Co neumí, je včas ubrat plyn a přibrzdit před zatáčkou. :wink:

souhlas

Napsal: 12 led 2008, 20:18
od Krueger
tak sem taky zkousel ESP a je pravda ze kdyz nejedes zrovna 10km/h tak ESP na ledu a snehu blika jako o zivit kdyz riznu zatacku, ubere to plyn a zatacka se projede jedna basen, kdyz sem to vypnul tak uz sem musel kroutit bolantem abych to ustal. taakze jsem s ESP spokojen na 1 :-)

blikani ESP

Napsal: 13 led 2008, 00:46
od santafe007
Hardcam píše:U nove Sonaty tez blika, kdyz pracuje..je tam:)
No, ja jsem radil na louce i na snehu.
A po badani jsem zjistil toto.
ESP blika jako varovani, ze uz danou situaci nezvlada plne kontrolovat. Pokud sviti, drzi se stopy a zvlada kontrolovat pohyb vozu a krotit ridicovy vasne...
Osobne jsem experimentoval i se zapnutim zadku tlacitkem i vypnutim a ponechanim na automatice. Standardne je u noveho Santa Fe na predek 70% a na zadek 30%, tedy alespon podle meho zjistovani v Hyundai.
Kdyz jsem vypnul ESP a vypnul zadek. Auto se hrabalo, nedrzelo smer, a hrnulo se dostran a to i hodne riskantne, na to jak je vysoke.
Pokud jsem jel stejne a stejnymi misty se zapnutym ESP i zadkem, auto jelo rychle, drzelo se neuveritelne dobre stopy a byl jsem shopny az pro mne drive nepredstavitelnych manevru... Srdce me plesalo a ja jasal radosti svijejich se dive automobilove tarantuli za radeni a kypreni louky brazdami kol... :oops: byl to propastny rozdil mit ESP vypnuto.
Do kopce jsem se rozjel nalozeny na opet na louce v lete a to na spatecku couvanim i popredu. Stoupani bylo dobrych 25%.

Re: blikani ESP

Napsal: 13 led 2008, 09:51
od Krueger
santafe007 píše:
Hardcam píše:U nove Sonaty tez blika, kdyz pracuje..je tam:)
No, ja jsem radil na louce i na snehu.
A po badani jsem zjistil toto.
ESP blika jako varovani, ze uz danou situaci nezvlada plne kontrolovat. Pokud sviti, drzi se stopy a zvlada kontrolovat pohyb vozu a krotit ridicovy vasne...
Osobne jsem experimentoval i se zapnutim zadku tlacitkem i vypnutim a ponechanim na automatice. Standardne je u noveho Santa Fe na predek 70% a na zadek 30%, tedy alespon podle meho zjistovani v Hyundai.
Kdyz jsem vypnul ESP a vypnul zadek. Auto se hrabalo, nedrzelo smer, a hrnulo se dostran a to i hodne riskantne, na to jak je vysoke.
Pokud jsem jel stejne a stejnymi misty se zapnutym ESP i zadkem, auto jelo rychle, drzelo se neuveritelne dobre stopy a byl jsem shopny az pro mne drive nepredstavitelnych manevru... Srdce me plesalo a ja jasal radosti svijejich se dive automobilove tarantuli za radeni a kypreni louky brazdami kol... :oops: byl to propastny rozdil mit ESP vypnuto.
Do kopce jsem se rozjel nalozeny na opet na louce v lete a to na spatecku couvanim i popredu. Stoupani bylo dobrych 25%.



jo souhlas, snad jen kdyz to srovnam se starym SF tak tam to bylo 4x4 trvale a taky to nebylo spatny ale tohle (se zapnutym ESP) je bomba, jen to 4WD se mi zda taky slabsi, rekl bych ze to co sem vyjel starym SF tak s novym je uplne stejny ne-li o trochu horsi :-( Jinak to 4WD zustane sice svitit ale od 37km/h se automaticky odpoji. Rikali mi v Butovicich kdyz sem to kupoval. zatim cou...

Napsal: 13 led 2008, 10:40
od zdenek76
Kombinovat zapnutý 4x4 tlačítkem a zapnuté ESP bych nedělal. Bude se to hádat mezi sebou. Tyhle Haldex systémy při zapnutí ESP vypínají 4x4. Takže když si zablbnout jako se stálou 4x4, tak vypnout ESP a samo zapnout 4x4.