Stránka 2 z 3

Napsal: 01 lis 2007, 19:02
od Lhoty
vlastaFR píše::shock: co to tam mas za vymozenosti. :?: pro Lhotyho: a co by si tim vyresil kdybys to dal jinam??akorad zblbnes jednotku. tam to je pak retezova reakce (na zaklade neceho se vyhodnocuje druhy -zkracene- ) ale zajimalo by me jaka je optimalni teplota :?: :?: -myslim takovou teplotu aby byla co nejmensi spotreba... somo ze bez UBYTKU VYKONU :lol:
neco takovyho sem myslel...pres zimu nejak vychytat idealni(letni)teplotu nekde jinde a tam to cidlo dat:-d

Napsal: 01 lis 2007, 20:32
od Joker
Možná je to blbost, ale tak mě napadlo, že studenější vzduch má menší objem a tím pádem ho natlačíš víc do válců - čím víc vzduchu v motoru, tím víc kyslíku a tím pádem se může dát víc benzínu a líp to jede. Proto to asi jede na studenej vzduch líp(sportovní filtry) a taky ti to zvýšilo spotřebu. Vždyť NOS je taky vlastně jen okysličovadlo, aby se dalo spálit víc benzínu naráz......

Napsal: 02 lis 2007, 10:31
od vlastaFR
lhoty ale ty chces idealni teplotu vzduchu a ne ze naraficis nekam cidlo tim si nepomuzes akorad jak sem psal "zblbnes jednotku" cim studenejsi vzduch tim (teoreticky) dava jednotka vic stavy ale zase to pak nebude souhlasit s vyhodnocenim od lamda sondy........A OBRACENE

Napsal: 02 lis 2007, 10:40
od Melkor
Něřešte to pane tohle nemá řešení.Polevim z vysokejch otáček, pohoda klídek a tabáček... V zimě to prostě žere o malinko víc a nemá žádnej smysl cokoli předělávat přidávat odmontovávat a tak. Prostě než se to zahřeje tak s tim jedu zvolna a když je to zahřátý tak to žere jako v létě... A to auto je stavěný tak že to řidič opravdu řešit nemusí. Stačí to za studena nehonit...

Napsal: 02 lis 2007, 10:46
od vlastaFR
jasan :wink: ale spotreba se ti zvedne kdyz ti motor v zime nasava vzduch treba o teplote -1Ost. (i shade mela predehrev. "automaticky stelovani :lol: ")

Napsal: 02 lis 2007, 10:53
od Bruno
Myslím, že opravdu nejlepší by bylo udělat na vstupu vzduchu do krabice filtru další otvor z boku, pro přívod teplého vzduchu od výfuku / od toho HOT plechu/ do filtru to přivést pružnou teplu odolnou hadicí a na původní přívod vzduchu dát nějaký deklík. Před zimou ten deklík nasadit. Z boku filtru, kde bude nový otvot, deklík sundat a připojit tu hadici která bude nasávat teplý vzduch od výfukového potrubí tj. udělat do HOT plechu díru, navařit tam nástavec na tu hadici a vždy před zimou propojit hadicí průměr cca 45 mm. Vzduch by to v zimě nasávalo pod tím HOT plechem, kde jsou schované parohy a tedy dostatek tepla. Na léto by se naopak hadice sundala a nasadil deklík/ na ten zimní přívod/ nebo by se tam mohla dát např. zasouvací klapka/ a hadici tam nechat/ a zároveň sundat deklík původního přívodu vzduchu. Myslím, že by to nebyl takový problém udělat.

Napsal: 02 lis 2007, 11:03
od vlastaFR
ale aby se ti zase neroztekly plasty. (tam kde je filtr) :lol: to by byl doooost teplej vzduch odtamtud jak pises. ale neco by to udelat chtelo :!:

Napsal: 02 lis 2007, 11:26
od Bruno
Ten proud vzduchu by zase nebyl tak horký, protože by to bralo i z boku těch parohů teplý vzduch, pak by se to ještě ochladilo v té hadici a nakonec i v tom plastovém kastlu. Myslím si , že by se ten kastlík nerozehřál natolik, aby to něco udělalo. U Fiata Tempry to bylo také tak, tedy od výfukového potrubí přímo do sání a taky tam nic nehořelo a to byl v té hadicí papír / viz. flexibilní el. hadice/

Napsal: 02 lis 2007, 13:44
od macháček
MartasZ píše:Výhoda/nevýhoda přesnýho palubního počítače :D Ještě že já ho nemám, asi bych se zbláznil :P
Bruno.. je to v normě.. až ti stoupne spotřeba o dva litry, tak to začni řešit.. ale fakt v zimě každej počítá s větší spotřebou, holt ani ty nemůžeš bejt výjimka ;)
MartasZ, Ty tam můžeš mít čidlo a počítač jaký chceš. U Tebe je to jasný, Tobě se na spotřebě nejvíce podílí palivo spotřebované na výrobu el. energie pro pojízdnou diskotéku :shock: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 03 lis 2007, 13:06
od MartasZ
macháček píše:
MartasZ píše:Výhoda/nevýhoda přesnýho palubního počítače :D Ještě že já ho nemám, asi bych se zbláznil :P
Bruno.. je to v normě.. až ti stoupne spotřeba o dva litry, tak to začni řešit.. ale fakt v zimě každej počítá s větší spotřebou, holt ani ty nemůžeš bejt výjimka ;)
MartasZ, Ty tam můžeš mít čidlo a počítač jaký chceš. U Tebe je to jasný, Tobě se na spotřebě nejvíce podílí palivo spotřebované na výrobu el. energie pro pojízdnou diskotéku :shock: :lol: :lol: :lol:
To je fakt.. proto to radši neřešim a užívám si pravidelných masáží zad :twisted: :twisted: :lol: :lol:

Napsal: 04 lis 2007, 15:11
od Joker
BOže můj......ještě můžeš začít prdět do airboxu, tím tam dostaneš metam, kterej je hořlavej a sníží se ti spotřeba, protože nebudeš muset spalovat tolik benzínu...........

Napsal: 04 lis 2007, 21:01
od Bruno
Mezi uhlovodíky METAM neznám, ani jsem ho v učebnicích nenašel, ale není to špatný nápad, je to třeba promyslet.

Napsal: 05 lis 2007, 21:51
od MartasZ
Bruno je srandista :lol: :lol: :lol: :twisted:

Napsal: 09 lis 2007, 09:42
od vlastaFR
hehe. jak se tro rika na hrubou ranu hruba zaplata :D

Napsal: 09 lis 2007, 16:52
od antek
Bruno píše:Nechci moc polemizovat, ale čidlo u lantry J2 je jen termočlánek, tudíž mění svůj odpor vlivem teploty a tím i napětí pro řídící jednotku. Pokud něco měří tlak vzduchu res. podtlak, tak je to až za škrtící klapkou.Ale možná se mýlím, tak mě odborníci prosím opravte!!!!
Termočlánek nemění odpor vlivem teploty ale procházející proud řádově v miliampérech.Odpor mění odporové např PT100 ale těch je více tipů.