Stránka 2 z 5
Napsal: 29 říj 2007, 15:26
od tom
Ono na tom CRDíčku to taky poznáš, je rozdíl jet za 4 nebo za 6litrů. Pravda že u benzínu to bude znatelnější... ???(6-10litrů)???
Napsal: 29 říj 2007, 18:51
od zdenek76
To je právě ten problém, že většina lidí jezdí s benzinem jako s dieselem, takže to šolichají kolem 2-2.500 otáček a jakmile to vylítne ke 3.000 tak řadí nahoru. Přitom benzin si libuje v jízdě od 3.500 nebo ještě lépe od 4.000 nahoru a přitom, kdo to někdy zkusil ví své - ve výsledné spotřebě je téměř jedno, jestli se mrdolíš kolem 2.500 nebo jedeš pěkně dynamicky nad 3.500.
Já jezdím vcelku běžně nad 5.000 a od začátku mám k 1.10.2007 průměrnou spotřebu 9,87. Zrovna při té zmiňované 100 km/hod jedu klasicky na pětku, ale předjíždím na 3, kterou je možno bez potíží točit ke 134 km/hod. Těch předjížděcích manevrů, kdy je třeba podřadit o 2 či více stupňů, ale není tolik, aby se to dramaticky podepsalo na spotřebě.
Spotřeba by dle mě neměla být hlavním ukazatelem ve výběru motorizace. Jsou pro mě důležitější kriteria jako spolehlivost, komfort, bezpečnost, ...
Samozřejmě záleží, kolik toho najezdíš a v jaké skladbě vzdáleností. Mně prostě jen udivují sousedi okolo, kteří houfně nakupují diesel, protože "to skoro nic nežere a nafta je levná" a přitom se cukají jen po městě a pak se diví, že jim odchází vstřiky, čerpadla apod. Ve výsledku najedou do 10t km ročně a mizivý rozdíl ve spotřebě proti benzinu nasypou do oprav. A to nemluvím o tom, když jedem na hory a oni půl večera v hospodě jen debatujou "ty vole, mínus dvacet, doufám že mi nezamrzne nafta".
Napsal: 30 říj 2007, 18:48
od Borek
A s cenou nafty to je také pasé-v okolí už jsem viděl několik čerpaček s vyšší cenou nafty než benzínu.A bude hůř
Napsal: 30 říj 2007, 19:19
od Pajk
Napsal: 30 říj 2007, 20:56
od hlobilp
treba pro me spotreba neni az takovy duvod proto, abych si koupil naftu. Tu jedinou vyhodu nafty rad ozelim
Pro me dulezitejsi pocit z celeho auta, proto nehodlam jezdit v necem jen proto, ze mam o trosku mensi spotrebu a vse ostatni je minusem.
Napsal: 02 lis 2007, 13:22
od akro260
zdenek76 píše:Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Tak jsem byl znovu projet obě auta a nemohu si pomoc ta nafta je prostě o hodně lepší. Díky turbu s naklápěcíma lopatkama to prostě akceleruje okamžitě ve všech možných i nemožných situacích. Abych docílil alespoň trochu podobných vlastností, musel jsem u benzínu podřadit někde až o dvě rychlosti a točit alespoň kolem 4700 ot/m a víše aby to slušně akcelerovalo. Sporřeba podle počítače lezla při tom k 18 l. Mimo to jsem si znovu dal hodně pozor na kultivovanost chodu motoru a jeho zvuk pronikající při určitých rychlostech do kabiny. Hluk v kabině při sportovní jízdě s benzínem je opravdu při otáčkách kolem 5 tis a víc již hodně vysoký tím že naftu tolik nemusím točit je hluk mnohem menší i zvuková kulisa je taková jemnější nebo nevím jak to říc prostě to lépe zní. Další zajímavá věc je ta, že třeba u Kia seed zní ta nafta uplně jinak přesto že jsou to stejné motory a podvozky. Měl jsem také možnost sedět v i30 se 17" kolama 225x45 ale neřídil jsem
. Je to fakt nářez !
Napsal: 02 lis 2007, 13:44
od zdenek76
tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Napsal: 02 lis 2007, 23:51
od Borek
zdenek76 píše:tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Přesně tak
Napsal: 03 lis 2007, 17:46
od akro260
Borek píše:zdenek76 píše:tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Přesně tak
Ael panové, nemluvíme tu všeobecne o benzínových a naftových motorech, ale specialně o motorech v i30 a jak čtu vaše prispěvky začínam se vice utvrzovat v tom, že jste nikdo s tim auten nejel.
Napsal: 03 lis 2007, 18:50
od Hardcam
Taky si myslim...vicemene se staci podivat do tabulek, kdo komu natrhne prdel...
Napsal: 03 lis 2007, 20:00
od zdenek76
Tak já jsem jel v i30 jenom s tím dieselem a 1.4 benzin, nejdříve s tím slabším dieselem a dva týdny na to s tím silnějším + 1.4benzinem. Jako diesel jede subjektivně fakt pěkně, zdá se, že to stále táhne a tak. Ale, po cca 2.600 otáčkách už ten silnější motor umírá (slabší byl dost hrůza) a dostat se na max výkon, který je někde ve 4.000 si moc nedokážu představit.
Benzin je takový jiný, subjektivně reaguje pomaleji, ale když jsme pak měřili úsek i okruh, tak na tom byl vždy o fous lépe než diesel. Navíc ta 1.4 jde velmi ochotně do otáček, takže není problém jet na hranici plného výkonu.
Proto si myslím, že ta 1.6 benzin pojede ještě lépe a nebude se ani muset tolik točit jako 1.4, už vzhledem k tomu, jak má pěkně rozložený krouťák oproti výkonu.
Ale jinak nikomu nic neberu, každýho věc co zvolí. Kdybych jezdil 30t km ročně, tak taky vážně uvažuju nad dieselem. Při mém nájezdu ale spotřebu neřeším a dám přednost benzinu.
Napsal: 03 pro 2007, 17:10
od nnnkamil
Zkoušel jsem jak silnější diesel 1.6, tak i 1.6 benzín, u dieselu je znatelné zpoždění odhadem 0,5 vteřin od stlačení plynového pedálu do skutečného rozjetí, což někomu nemusí vadit. Je o 100 kg je těžší a i to je poznat, jinak slušně táhne a i motor je tichý.
1.6 benzín reaguje okamžitě, jízda je dynamičtější a pocit z jízdy skvělý.
Nakonec jsem vybral variantu 1.6 benzín a zatím jsem plně spokojený. Pěkně táhne i při nižších otáčkách a má výborné zrychlení, Elantra 1.6 benzín, kterou jsem měl předtím, byla o poznání línější.
------------------
i30 comfort, najeto 1200 km
Napsal: 11 pro 2007, 13:03
od vlastaFR
ja bych bral diesel. i kdyz sem byl vzdycky jeho odpurce... ale dnesni diesely... hlavne budes mit plny auto nebo vozejk a benzin budes muset dost honit aby ses neloudal (s ohledem na spotrebu pac dneska na ni kazdej kouka), zatim co u dieselu budes moct drzet skoro stejny otacky jako u prazdnyho auta.
Napsal: 11 pro 2007, 15:25
od Mexican
ja by som v I30 volil benzin. Jednak finacne, jednak charakeristikou. Zviezol som sa aj na CRDI aj na benzine. netreba sa dat odradit malym objemom, samo treba ho tocit (4000 a viac) ale inak je to dost vyvazena kombinacia ceny, chodu a celkoveho vyrazu auta. A ak clovek nejazdi dlhe trasy a viac ako 30 000 km rocne investicia do Dieslu sa nevyplati ani financne
Napsal: 11 pro 2007, 19:59
od zdenek76
vlastaFR píše:ja bych bral diesel. i kdyz sem byl vzdycky jeho odpurce... ale dnesni diesely... hlavne budes mit plny auto nebo vozejk a benzin budes muset dost honit aby ses neloudal (s ohledem na spotrebu pac dneska na ni kazdej kouka), zatim co u dieselu budes moct drzet skoro stejny otacky jako u prazdnyho auta.
No a jak často máš plný auto nebo vozejk? Když vím, že budu často tahat naloženej vozejk, tak si jako tahouna nebudu kupovat i30, kterej toho asi moc neutáhne.
Já jsem Santíka bral taky hlavně kvůli velkému kufru (hodím tam kočár vcelku i se psem), ale opravdu našlápnutý jsem ho měl jen asi 2x. Jinak v drtivé většině vozím jen vzduch.