Stránka 2 z 3
Napsal: 07 lis 2007, 19:18
od Bruno
To víš, že si to pamatuji, hlavně když si to můžu osvěžit náhledem na téma. Já jsem ve své argumentaci vycházel ze dvou faktů.
1.U starších aut byl kohout topení, který se ovládal buď táhlem a nebo knoflíkem v režimu studený - teplý. Tím se spouštělo topení v autě.
2.Předpokládal jsem stejný princip i u Lantry zejména proto, že tu někdo vysvětloval jak odvzdušnit chladící systém a to tak, že nastavíš ovládání topení naplno na červenou/otevřeš tepelný výměník-radiátor/ voda proběhne systém a tak se odvzdušní celý chl. systém. Pokud by byl výměník pořád průchozí /bez ventilu, tzn. nebyl ovládán oním kolečkem/ tak jaký smysl by to mělo pro odvzdušňování chl.systému, když by to ovládalo jen klapku vzduchu. Doufám, že Hujer nebo Ivan to uvede na pravou míru.
Já nejsem technik, takže jsou to jen mé představy ale i tak bych je rád uvedl do souladu se skutečností.
ventil
Napsal: 07 lis 2007, 19:26
od rade622
U těchto vozů, skutečně ventil není, stačí se podívat do motorového prostoru, zhruba uprostřed vozu ti vstupují do prostoru pro posádku hadice, které jsou napojeny přímo na výparník. Další pokus by byl, pokud sjedeš prudce z chladného na teplý ovladačem, uslyšíš bouchnutí klapky, která přestavuje proud vzduchu. Ale to jsou jen drobnosti.
Rade622
Re: ventil
Napsal: 07 lis 2007, 19:28
od vipe
rade622 píše:U těchto vozů, skutečně ventil není, stačí se podívat do motorového prostoru, zhruba uprostřed vozu ti vstupují do prostoru pro posádku hadice, které jsou napojeny přímo na výparník. Další pokus by byl, pokud sjedeš prudce z chladného na teplý ovladačem, uslyšíš bouchnutí klapky, která přestavuje proud vzduchu. Ale to jsou jen drobnosti.
Rade622
Je to tak.
Napsal: 07 lis 2007, 19:38
od Bruno
Takže díky, už vím co ovládá ten knoflík - klapku!!! Ale potom ta informace o odvzdušňování chl. systému byla zcestná, protože pak ta klapka nemůže nijak ovlivnit průchod chladícího media výměníkem a tudíž mít vliv na odvzdušnění!! Nebo je to jinak???
topení
Napsal: 07 lis 2007, 19:59
od rade622
Omlouvám se, byl jsem odvolán manželkou takže jsem to nestihl dopsat. Stálý průtok se používá hlavně kvůli reakční době topení. Přece jen je rozdíl, jestli pustíš vzduch do rozehřátého radiátoru a nebo jestli do něj / toho radiátoru/ pustíš teprve teplonosné médium.
Takže poučení plyne - studený vzduch jde stále z venkovního prostředí a teplý o žádané teplotě vzniká smícháním studeného a přepuštěného přes radiátor v poměru daném nastavením klapky. Snad je to pochopitelné.
Rade622
Napsal: 07 lis 2007, 21:06
od jirkatravna
Zdravím Všechny.
Dovolím se taky přidat do debaty. Myslím že se to tady už vyřešilo ale taky se to pokusím shrnout.
Do auta jde jeden vstup čerstvého vzduchu z venku a ten se rozděluje pohyblivou klapkou buď přes radiator(teplý) nebo rovně(studený) a nebo podle polohy klapky se dá tento poměr měnit. Kohout který otevírá vodu do radiátoru u těchto aut už není (ten se používal u starších aut).
Nevím jak je to u novějších Lanter, ale u mojí musí bít do auta přiveden ještě jeden průchod permanentně studeného vzduchu který NEVEDE přes klapku radiátoru a ten ústí pouze do mřížek na krajích palubovky a ten se ovládá těma kolečkama na krajích. Funguje to tak, že když mám knoflík červená-modrá na červené tak to topí a ve chvílí kdy otevřu ty kolečka tak se do mřížek míchá studený(tudíž čerstvý) vzduch.
A pak je ještě ta vnější cirgilace vzduchu která je na to když se jede kolem toho hnoje nebo za smradlavou Avií. To je pak k nezaplacení.
Takže pro SLATORED:
Tvé manželce by snad pomohlo když budeš topit tak ji na její sraně otevři kolečko směrem nahoru a hned tam bude čerstvo.
Napsal: 08 lis 2007, 06:03
od Sokyno
Napsal: 08 lis 2007, 07:54
od slatored
!!! NAPROSTO PERFEKTNÍ !!!
Kdybych tušil, kolik času mým dotazem odčerpám všem Vám, neznámým dobrodincům, tak si to auto raději rozmontuju a se podívám sám.
Mamka i já děkujeme všem za trpělivost.
aspoň už na mě nebude řvát
Napsal: 08 lis 2007, 17:33
od Dastin
Dal bych sem foto,ale jak si chybý kolonka přidat foto,co se děje,kam se poděla?
Napsal: 08 lis 2007, 19:09
od slatored
Tady kolonka na fotky nikdy asi nebyla. Dávaly se na server "Ukaz to". Ten už ale taky nefunguje. Teď se fotky dávají na
http://img260.imageshack.us/.
Bohužel ! ahoj
Napsal: 08 lis 2007, 20:08
od Dastin
slatored píše:Tady kolonka na fotky nikdy asi nebyla. Dávaly se na server "Ukaz to". Ten už ale taky nefunguje. Teď se fotky dávají na
http://img260.imageshack.us/.
Bohužel ! ahoj
A jaký je teda přesný postup dostat sem fotku,pro mě je to potřeba vysvětlit jak pro blbého,tak trochu trpělivosti a hlavně podrobně. Dík.
Napsal: 08 lis 2007, 20:21
od Pajk
Napsal: 08 lis 2007, 20:48
od jirkatravna
Musejí to těch výdechů jít 2 cesty. Jedna přes topení a jedna extra pouze studená. Když je kolečko zavřený tak fouká teplý a když ho otevřu tak se k tomu míchá studený i když je topení zaplý naplno.
Napsal: 09 lis 2007, 08:21
od MartasZ
Dastin píše:.....A jaký je teda přesný postup dostat sem fotku,pro mě je to potřeba vysvětlit jak pro blbého,tak trochu trpělivosti a hlavně podrobně. Dík.
Chlapy..................
To je pořád dokola a dokola........
Představte si, že je to tu na foru.. v sekci úplně na začátku.. "O tomto foru" a jmenuje se to"JAK VLOŽIT FOTO DO PŘÍSPĚVKU Z KOMPU - Názorně"
pro jirkatravna
Napsal: 09 lis 2007, 09:35
od rade622
Jirko a ještě při jaké poloze rozdělovače vzduchu ti jde ten studený vzduch z výdechů a ze kterých, těch co jsou pod mřížkou nebo těch na palubce. Vzduch míříš kam, sklo, nohy? Tady je to dost důležité. Včera jsem nad tím seděl a něco připravuji, ale abych mohl zodpovědět, potřebuji znát polohy obou přepínačů.
Rade622