Stránka 2 z 3
Napsal: 21 lis 2007, 19:43
od vipe
zdenek76 píše:jj, těsnění pod sání. Jinak s tím ventilátorem Š100 to je dobrý, uděláme tomu pěkný obal, dokoupíme pár odpadních PVC trubek pro napojení, stříkneme to do červené a myslím, že kolem 4.500,- to můžeme klidně prodávat. To bude vejvar
Jedem ale fifty fifty.
Napsal: 21 lis 2007, 19:52
od zdenek76
to každopádně a na příští sezonu budeme mít oba nový kupátko, protože kšefty se jen pohrnou
Napsal: 21 lis 2007, 20:05
od vipe
Napsal: 21 lis 2007, 21:32
od Tringi
zdenek76 píše:to každopádně a na příští sezonu budeme mít oba nový kupátko, protože kšefty se jen pohrnou
Já věřím, že by to lidi kupovali i kdyby se to přímo prodávalo jako
falešná turbína nebo
replika kompresoru sání nebo tak nějak. V podstatě by se dalo za pár korun vyrábět a po pár stovkách prodávat laminátové odlitky různých COOL tvarů, pochromované, případně podsvícené, možná i s elektricky napájeným nějakým klamným pohybem (ventily, hřídel pod plexisklem) ...a s plným vědomím obou stran to prodávat tuzérům i s návodem jak mají machrovat na tuzing-srazech
Ti by byli šťastní že mají v motoru svého 1.2HTP nějaký kus, který tam nikdo jiný nemá
...tak jsem vám tady hezky vymyslel podnikatelský záměr, a chci taky svou desetinu procenta
Napsal: 21 lis 2007, 22:08
od zdenek76
a uděláme i special "NOS edition", kdy k tomu přilepíme malinkou sifonovou bombičku, samo že tato edice bude výrazně dražší a jen v omezeném počtu kusů
Napsal: 21 lis 2007, 23:32
od MartasZ
Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
Napsal: 22 lis 2007, 08:19
od zdenek76
MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
Napsal: 22 lis 2007, 10:49
od Korálek
Vipe a zdenek76,koukám že by jste tímhle dokázali trumfnout i naše prodejce ze stánků
To být super,to navýšit výkon o 20koní
Napsal: 22 lis 2007, 15:30
od MartasZ
zdenek76 píše:MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
A myslíš že je to taky kravina.. zvednutí o pět koní? Asi jo.. no, to je jedno.. stejně je mazec co lidi nevymyslej, aby vydělali
Napsal: 22 lis 2007, 16:02
od vipe
zdenek76 píše:MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
Něco na tom je, ale jestli to zvedne výkon o 5 koní
to by se muselo zméřat.
Dá se říct že je to takový tepelný izolant, zamezí přestupu tepla z hlavy na potrubí.
Kóósmická technologie za $100.
Napsal: 22 lis 2007, 16:05
od mirpie
tyhle ty kravinky v sacím potrubí se hojně řešili na renault19clubu, kde jsem jako čerstvý inženýr oboru spalovacích motorů taky přispíval. Motor bude mít koně, když bude mít hodně stlačeného studeného vzduchu a studené palivo v poměru se vzduchem. Plnicí účinnost roste s chladnějším vzduchem, nebo s jeho stlačením a znovu ochlazením (intercoler) a tím větším objemem (turbodmychadlo, kompresor). sací potrubí by mělo být co nejkratší a co nejpřímejší bez náhlých změn průřezu a směru (pro účel max výkonu, bohužel ventily jako překážku neobejdeme). Pro účel max točivého momentu v co nejnížčích otáčkách se délka potrubí zvětšuje (některé motory mají proměnlivou délku sacího potrubí- viz např. BMW, nebo Octávia 1,6 8V 74kW), motory s neregulovanou délkou maj kompromis mezi oběma parametry. Lepšímu plnění přispívá i rezonanční sací potrubí s odrazovou plochou (dnes téměř všechny zážehové motory), kdy těsně před uzavřením sacího ventilu se tlaková vlna v důsledku víření odrazí zpět k válci a žene do něj vzduch rychlostí zvuku (náročné na výpočty a výrobu, v amaterských podmínkách doma v garáži to dopadne naopak), nárust výkonu nikterak dramatický, ale lepší točivý moment. Dále časování ventilů (dělá se kvůli nižší spotřebě v malém zatížení (škrticí klapka min otevřená a tím zvyšuje ztráty a roste spotřeba), viz systémy VTI od Hondy, VVTi od Toyoty, nebo od BMW Valvetronic, dál natáčení vačkových hřídelů (BMW Vanos s natáčením sací vačky, nebo pokročilejší double Vanos, kde natáčí i výfukovou vačku) U nafty tohle nemá smysl, tam je kvalitativní regulace, nikoli kvantitativní jako u benzínových motorů. každý seriový motor je navržen jako kompromis mezi výkonem a spotřebou a je navržen dobře.
Nějaká vrtulka v sácím potrubí překáží a výkon ubere. Nevim, co víc tady napsat. Otevřené sání s tuningovými filtry nejsou špatné, když jsou teplotně odstíněné, protože pokud to saje teplý vzduch, tak je to k ničemu. Origo airbox má dvě velké výhody, jednak mimo určenou funkci uložení filtru a sání vzduchu slouží jako tlumič hluku při vlastním sání a zároven se mu říká také uklidńovací komora, kde se rovnají tlakové rázy způsobené nestejnými rychlostmi prouděníé vzduchu před a za filtrem.
Motor je velká věda, každá jeho část. Ve škole jsem počítal návrh pístu a klikového mechanismu celkově, je to ale jen zlomek toho, co vše sep očítá. Počítá se úplně vše.
Napsal: 22 lis 2007, 16:13
od vipe
Tak to je přímo odborná přednáška a tak to má bejt. Člověk který tomu rozumí a dá jasnou odpověď.
Napsal: 22 lis 2007, 19:55
od zdenek76
MartasZ píše:zdenek76 píše:MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
A myslíš že je to taky kravina.. zvednutí o pět koní? Asi jo.. no, to je jedno.. stejně je mazec co lidi nevymyslej, aby vydělali
Úplná kravina to dle mě není, ale takovéhle specialitky bych dělal až v momentě, kdy bojuju o každýho koně a nemám možnost použít nějakou efektivnější metodu (hlava, výfuk, vačka, apod.). Tohle bude mít minimální přínos a podle mě to absolutně nepoznáš.
Napsal: 22 lis 2007, 21:01
od ivan
mirpie píše:tyhle ty kravinky v sacím potrubí se hojně řešili na renault19clubu, kde jsem jako čerstvý inženýr oboru spalovacích motorů taky přispíval. Motor bude mít koně, když bude mít hodně stlačeného studeného vzduchu a studené palivo v poměru se vzduchem. Plnicí účinnost roste s chladnějším vzduchem, nebo s jeho stlačením a znovu ochlazením (intercoler) a tím větším objemem (turbodmychadlo, kompresor). sací potrubí by mělo být co nejkratší a co nejpřímejší bez náhlých změn průřezu a směru (pro účel max výkonu, bohužel ventily jako překážku neobejdeme). Pro účel max točivého momentu v co nejnížčích otáčkách se délka potrubí zvětšuje (některé motory mají proměnlivou délku sacího potrubí- viz např. BMW, nebo Octávia 1,6 8V 74kW), motory s neregulovanou délkou maj kompromis mezi oběma parametry. Lepšímu plnění přispívá i rezonanční sací potrubí s odrazovou plochou (dnes téměř všechny zážehové motory), kdy těsně před uzavřením sacího ventilu se tlaková vlna v důsledku víření odrazí zpět k válci a žene do něj vzduch rychlostí zvuku (náročné na výpočty a výrobu, v amaterských podmínkách doma v garáži to dopadne naopak), nárust výkonu nikterak dramatický, ale lepší točivý moment. Dále časování ventilů (dělá se kvůli nižší spotřebě v malém zatížení (škrticí klapka min otevřená a tím zvyšuje ztráty a roste spotřeba), viz systémy VTI od Hondy, VVTi od Toyoty, nebo od BMW Valvetronic, dál natáčení vačkových hřídelů (BMW Vanos s natáčením sací vačky, nebo pokročilejší double Vanos, kde natáčí i výfukovou vačku) U nafty tohle nemá smysl, tam je kvalitativní regulace, nikoli kvantitativní jako u benzínových motorů. každý seriový motor je navržen jako kompromis mezi výkonem a spotřebou a je navržen dobře.
Nějaká vrtulka v sácím potrubí překáží a výkon ubere. Nevim, co víc tady napsat. Otevřené sání s tuningovými filtry nejsou špatné, když jsou teplotně odstíněné, protože pokud to saje teplý vzduch, tak je to k ničemu. Origo airbox má dvě velké výhody, jednak mimo určenou funkci uložení filtru a sání vzduchu slouží jako tlumič hluku při vlastním sání a zároven se mu říká také uklidńovací komora, kde se rovnají tlakové rázy způsobené nestejnými rychlostmi prouděníé vzduchu před a za filtrem.
Motor je velká věda, každá jeho část. Ve škole jsem počítal návrh pístu a klikového mechanismu celkově, je to ale jen zlomek toho, co vše sep očítá. Počítá se úplně vše.
Je to tak a nemá cenu o tom nějak špekulovat,dobrá odpověď
Napsal: 22 lis 2007, 21:43
od MartasZ
A ohledně toho otevřenýho sání... já tam nechal tu původní gumovou trubku a na ni nasadil otevřenej filtr.. chtěl sem tam dát nějakou z nerezu nebo tak, ale jeden týpek co dělá svody a sání do motorsportu mi to nedoporučil, že to prej nemá smysl.. že je lepší zajistit odvětrání z pod kapoty...
A mě by zajímalo, jak co nejlíp ten filtr využít?? To znamená, jaký trubky, jak dlouhý, jak zahnutý. atd.. ale na to mi asi nikdo odpověď nedá
Hluk mi nevadí.. díky tomu filtru to má super zvuk a nemusim mít žádnej laďák