Stránka 2 z 3

Napsal: 21 lis 2007, 19:43
od vipe
zdenek76 píše:jj, těsnění pod sání. Jinak s tím ventilátorem Š100 to je dobrý, uděláme tomu pěkný obal, dokoupíme pár odpadních PVC trubek pro napojení, stříkneme to do červené a myslím, že kolem 4.500,- to můžeme klidně prodávat. To bude vejvar
Jedem ale fifty fifty. :lol: :lol:

Napsal: 21 lis 2007, 19:52
od zdenek76
to každopádně a na příští sezonu budeme mít oba nový kupátko, protože kšefty se jen pohrnou

Napsal: 21 lis 2007, 20:05
od vipe
:lol: :lol:

Napsal: 21 lis 2007, 21:32
od Tringi
zdenek76 píše:to každopádně a na příští sezonu budeme mít oba nový kupátko, protože kšefty se jen pohrnou
Já věřím, že by to lidi kupovali i kdyby se to přímo prodávalo jako falešná turbína nebo replika kompresoru sání nebo tak nějak. V podstatě by se dalo za pár korun vyrábět a po pár stovkách prodávat laminátové odlitky různých COOL tvarů, pochromované, případně podsvícené, možná i s elektricky napájeným nějakým klamným pohybem (ventily, hřídel pod plexisklem) ...a s plným vědomím obou stran to prodávat tuzérům i s návodem jak mají machrovat na tuzing-srazech :D Ti by byli šťastní že mají v motoru svého 1.2HTP nějaký kus, který tam nikdo jiný nemá :D

...tak jsem vám tady hezky vymyslel podnikatelský záměr, a chci taky svou desetinu procenta :twisted:

Napsal: 21 lis 2007, 22:08
od zdenek76
a uděláme i special "NOS edition", kdy k tomu přilepíme malinkou sifonovou bombičku, samo že tato edice bude výrazně dražší a jen v omezeném počtu kusů

Napsal: 21 lis 2007, 23:32
od MartasZ
Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??

Napsal: 22 lis 2007, 08:19
od zdenek76
MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru

Napsal: 22 lis 2007, 10:49
od Korálek
Vipe a zdenek76,koukám že by jste tímhle dokázali trumfnout i naše prodejce ze stánků :lol:
To být super,to navýšit výkon o 20koní :lol:

Napsal: 22 lis 2007, 15:30
od MartasZ
zdenek76 píše:
MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
A myslíš že je to taky kravina.. zvednutí o pět koní? Asi jo.. no, to je jedno.. stejně je mazec co lidi nevymyslej, aby vydělali :D

Napsal: 22 lis 2007, 16:02
od vipe
zdenek76 píše:
MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
Něco na tom je, ale jestli to zvedne výkon o 5 koní :roll: to by se muselo zméřat. :wink: Dá se říct že je to takový tepelný izolant, zamezí přestupu tepla z hlavy na potrubí. Kóósmická technologie za $100.

Napsal: 22 lis 2007, 16:05
od mirpie
tyhle ty kravinky v sacím potrubí se hojně řešili na renault19clubu, kde jsem jako čerstvý inženýr oboru spalovacích motorů taky přispíval. Motor bude mít koně, když bude mít hodně stlačeného studeného vzduchu a studené palivo v poměru se vzduchem. Plnicí účinnost roste s chladnějším vzduchem, nebo s jeho stlačením a znovu ochlazením (intercoler) a tím větším objemem (turbodmychadlo, kompresor). sací potrubí by mělo být co nejkratší a co nejpřímejší bez náhlých změn průřezu a směru (pro účel max výkonu, bohužel ventily jako překážku neobejdeme). Pro účel max točivého momentu v co nejnížčích otáčkách se délka potrubí zvětšuje (některé motory mají proměnlivou délku sacího potrubí- viz např. BMW, nebo Octávia 1,6 8V 74kW), motory s neregulovanou délkou maj kompromis mezi oběma parametry. Lepšímu plnění přispívá i rezonanční sací potrubí s odrazovou plochou (dnes téměř všechny zážehové motory), kdy těsně před uzavřením sacího ventilu se tlaková vlna v důsledku víření odrazí zpět k válci a žene do něj vzduch rychlostí zvuku (náročné na výpočty a výrobu, v amaterských podmínkách doma v garáži to dopadne naopak), nárust výkonu nikterak dramatický, ale lepší točivý moment. Dále časování ventilů (dělá se kvůli nižší spotřebě v malém zatížení (škrticí klapka min otevřená a tím zvyšuje ztráty a roste spotřeba), viz systémy VTI od Hondy, VVTi od Toyoty, nebo od BMW Valvetronic, dál natáčení vačkových hřídelů (BMW Vanos s natáčením sací vačky, nebo pokročilejší double Vanos, kde natáčí i výfukovou vačku) U nafty tohle nemá smysl, tam je kvalitativní regulace, nikoli kvantitativní jako u benzínových motorů. každý seriový motor je navržen jako kompromis mezi výkonem a spotřebou a je navržen dobře.

Nějaká vrtulka v sácím potrubí překáží a výkon ubere. Nevim, co víc tady napsat. Otevřené sání s tuningovými filtry nejsou špatné, když jsou teplotně odstíněné, protože pokud to saje teplý vzduch, tak je to k ničemu. Origo airbox má dvě velké výhody, jednak mimo určenou funkci uložení filtru a sání vzduchu slouží jako tlumič hluku při vlastním sání a zároven se mu říká také uklidńovací komora, kde se rovnají tlakové rázy způsobené nestejnými rychlostmi prouděníé vzduchu před a za filtrem.
Motor je velká věda, každá jeho část. Ve škole jsem počítal návrh pístu a klikového mechanismu celkově, je to ale jen zlomek toho, co vše sep očítá. Počítá se úplně vše.

Napsal: 22 lis 2007, 16:13
od vipe
Tak to je přímo odborná přednáška a tak to má bejt. Člověk který tomu rozumí a dá jasnou odpověď. :wink:

Napsal: 22 lis 2007, 19:55
od zdenek76
MartasZ píše:
zdenek76 píše:
MartasZ píše:Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu má bejt to spešl těsnění pod sání??
neche se mi to znova otvírat, ale když jsem to předtím přelítl tak: nějaký lepší materiál, který snižuje přenos tepla (lépe tepelně izoluje sání od motoru), takže poklesne teplota toho sání čili chladnější vzduch = lepší výkon motoru
A myslíš že je to taky kravina.. zvednutí o pět koní? Asi jo.. no, to je jedno.. stejně je mazec co lidi nevymyslej, aby vydělali :D
Úplná kravina to dle mě není, ale takovéhle specialitky bych dělal až v momentě, kdy bojuju o každýho koně a nemám možnost použít nějakou efektivnější metodu (hlava, výfuk, vačka, apod.). Tohle bude mít minimální přínos a podle mě to absolutně nepoznáš.

Napsal: 22 lis 2007, 21:01
od ivan
mirpie píše:tyhle ty kravinky v sacím potrubí se hojně řešili na renault19clubu, kde jsem jako čerstvý inženýr oboru spalovacích motorů taky přispíval. Motor bude mít koně, když bude mít hodně stlačeného studeného vzduchu a studené palivo v poměru se vzduchem. Plnicí účinnost roste s chladnějším vzduchem, nebo s jeho stlačením a znovu ochlazením (intercoler) a tím větším objemem (turbodmychadlo, kompresor). sací potrubí by mělo být co nejkratší a co nejpřímejší bez náhlých změn průřezu a směru (pro účel max výkonu, bohužel ventily jako překážku neobejdeme). Pro účel max točivého momentu v co nejnížčích otáčkách se délka potrubí zvětšuje (některé motory mají proměnlivou délku sacího potrubí- viz např. BMW, nebo Octávia 1,6 8V 74kW), motory s neregulovanou délkou maj kompromis mezi oběma parametry. Lepšímu plnění přispívá i rezonanční sací potrubí s odrazovou plochou (dnes téměř všechny zážehové motory), kdy těsně před uzavřením sacího ventilu se tlaková vlna v důsledku víření odrazí zpět k válci a žene do něj vzduch rychlostí zvuku (náročné na výpočty a výrobu, v amaterských podmínkách doma v garáži to dopadne naopak), nárust výkonu nikterak dramatický, ale lepší točivý moment. Dále časování ventilů (dělá se kvůli nižší spotřebě v malém zatížení (škrticí klapka min otevřená a tím zvyšuje ztráty a roste spotřeba), viz systémy VTI od Hondy, VVTi od Toyoty, nebo od BMW Valvetronic, dál natáčení vačkových hřídelů (BMW Vanos s natáčením sací vačky, nebo pokročilejší double Vanos, kde natáčí i výfukovou vačku) U nafty tohle nemá smysl, tam je kvalitativní regulace, nikoli kvantitativní jako u benzínových motorů. každý seriový motor je navržen jako kompromis mezi výkonem a spotřebou a je navržen dobře.

Nějaká vrtulka v sácím potrubí překáží a výkon ubere. Nevim, co víc tady napsat. Otevřené sání s tuningovými filtry nejsou špatné, když jsou teplotně odstíněné, protože pokud to saje teplý vzduch, tak je to k ničemu. Origo airbox má dvě velké výhody, jednak mimo určenou funkci uložení filtru a sání vzduchu slouží jako tlumič hluku při vlastním sání a zároven se mu říká také uklidńovací komora, kde se rovnají tlakové rázy způsobené nestejnými rychlostmi prouděníé vzduchu před a za filtrem.
Motor je velká věda, každá jeho část. Ve škole jsem počítal návrh pístu a klikového mechanismu celkově, je to ale jen zlomek toho, co vše sep očítá. Počítá se úplně vše.
Je to tak a nemá cenu o tom nějak špekulovat,dobrá odpověď :wink:

Napsal: 22 lis 2007, 21:43
od MartasZ
A ohledně toho otevřenýho sání... já tam nechal tu původní gumovou trubku a na ni nasadil otevřenej filtr.. chtěl sem tam dát nějakou z nerezu nebo tak, ale jeden týpek co dělá svody a sání do motorsportu mi to nedoporučil, že to prej nemá smysl.. že je lepší zajistit odvětrání z pod kapoty...
A mě by zajímalo, jak co nejlíp ten filtr využít?? To znamená, jaký trubky, jak dlouhý, jak zahnutý. atd.. ale na to mi asi nikdo odpověď nedá :-( Hluk mi nevadí.. díky tomu filtru to má super zvuk a nemusim mít žádnej laďák :-)