Stránka 2 z 3

Napsal: 08 pro 2007, 01:39
od Borek
K svíčkám-není důvod měnit sériové a pokud někdo chce speciální na LPG,tak je dělá Brisk a jsou se stříbrnou elek.(je na nich přímo uvedeno,že jsou určeny pro provoz na LPG).

Chlapi jaký je váš důvod předčasné výměny oleje,při provozu na LPG :?: Opak je pravdou :!:(Měnit v předepsaných termínech jako při benzínu). Při provozu na LPG je olej méně namáhaný,i teplota při zapálení je nižší,LPG není tak "suché" jako benzín=menší opotř.válců.....

Životnost nádrže je opravdu 10 roků,poté vyměnit(je možné udělat tlakovou zkoušku a provozovat dále,ale je to dražší než nová :( ).Moje už má 10 roků za sebou a přesluhuje.Příští rok ji před STK musím vyměnit. :wink: Revize jednou za rok,ale nutná je jen před STK jednou za 2 roky(roční nikdo nekontroluje a nevyžaduje).

Patřím k průkopníkům pohonu LPG u nás.První moje LPG auto byla Š.Garde,s 10kg plynovou bombou za zadními sedadly,vlastnoručně vyrobeným vstřikováním plynu do karburátoru....origo dílů bylo málo a někdo musel být průkopníkem :lol: .Ventily a výparník bylo italské Lovato. :wink:

Ps.Měnit nádrž po 10 letech :roll: .Pcheeee,já měnil 10kg bombu každý týden :lol: .
Pokud se mě někdo zeptá na LPG,tak jedině doporučuji :!:

Napsal: 08 pro 2007, 08:47
od Ráďa
Borek to popsal správně. Dle předpisů se má dělat revize LPG zařízení vždy po 10 tis km, nebo 1x ročně. Tato se zapiusuje do karty zařízení. Dříve jsem měl plyn ve Formanu a neřešil jsem 10 tis, ale 1x za rok ANO. Tuto kartu chtěli vidět u STK. Dříve neplatilo nádrž měnit po 10 letech, ale toto platí cca 3 roky (jestli se pletu, tak mě někdo opraví).
Co se tankovéní týkí, tak je přesně daný koeficient roztažnostri plynu a je to asi 0,8!!! Znamená to 40 litr nádrž/32 dcm3 plynu, nádrž 50 lit/40dcm3 púlynu atd...... Opravdu se někdy stane, že ventil, který hlídá, aby se nenapustil celý objem (hlavně ve vyšších teplotách by to mohlo dělat neplechu) zapomene na svoji povinost a natankuje se celý objem. mě se to stalo jednou, ale nestanese to když bys opravdu chtěl (třeba ve Znojmě,když jedeš do Chorvatska).
někdo jste zmiňoval ležícá rezervu. Myslím si že v dnešní době, když zákon umožňuje místo rezervy mít ve voze opravnou sadu, tak bych asi kolo v kufru neřešil. Do lantry jsem původně chtěl plyn dát ihned jak jsem ji koupil, ale kačky se nějak rozkutálely a nebylo na to. Pořídil jsem si i dojezdovéuzké kolo s našema roztečma. V příštím roce se chci podívat po Elantře s již namontovaným LPG.

Napsal: 08 pro 2007, 10:59
od Felotron
uz moje felcka mela nadrz na 10 let a to bylo... tak v roce 98 montovany.

A co se tyce ty opravny sady - to snad muze byt jen u aut, ktery s tim byly homologovany. Pokud mate nekdo konretni predpis, ktery by to vyvracel, nebo potvrdil, sem s nim ;)

Napsal: 09 pro 2007, 17:41
od Burža
Uz jsem na 100% rozhodnut, ze pristi rok pujdu do plynu. Tu rezervu v kufru nejak zkousnu. Jeste dotaz nemusi se obcas jezdit na benzin, tusim ze u starsich aut tomu tak bylo (kvuli usazovani karbonu)?

Napsal: 09 pro 2007, 18:15
od Jiří
U starších aut se doporučovalo občas to projet na benzín,ale u sekvenčního střikování se nemusí.Plyn je v moji lantře od výroby a motor šlape jak hodinky a minulý měsíc jsem měnil bombu,cena vč.revize 8500kč.

Napsal: 09 pro 2007, 20:26
od Borek
Burža píše:Uz jsem na 100% rozhodnut, ze pristi rok pujdu do plynu. Tu rezervu v kufru nejak zkousnu. Jeste dotaz nemusi se obcas jezdit na benzin, tusim ze u starsich aut tomu tak bylo (kvuli usazovani karbonu)?
Doporučení přepnout občas na benzín,bylo pro staré motory s litinovou hlavou.Kvůli promazání ventilových sedel dříve olovem obsaženým v benzínu,dnes přísadou,kterou nalévají před načerpáním naturalu(třeba motory Š120).Pokud je namontována novější sada na LPG,automaticky startuje na benzín a po dosažení urč.teploty motoru,automaticky přepíná na benzín.U starších sad byl manuální přepínač,kdy si sám řidič určoval i na jaké palivo bude startovat.U těchto sad v autě nemusela být ani kapka benzínu :lol: .Z vlastní zkušenosti můžu napsat,že tak od března do listopadu,jde startovat i jezdit pouze na LPG.Zimní směs(opačný poměr propanu a butanu,než v létě,kvůli přeměně z kapalného na plynné skupenství,při zimní=nízké venkovní teplotě)chytá při studeném autě o poznání hůře,tak startuji na benzín. :wink: Mám ruční přepínání paliva.

Napsal: 09 pro 2007, 21:56
od ryba
Burža píše:Uz jsem na 100% rozhodnut, ze pristi rok pujdu do plynu.
Uprimnou soustrast :)

Napsal: 10 pro 2007, 06:33
od Burža
To Felotron: Jak jsi poznal ze ti odesla vaha vzduchu? Az na emisich? Nebo se to projevovalo nejak pri jizde?

Napsal: 10 pro 2007, 12:42
od hlobilp
Felotron: podivam se Ti mozna po tom :-) mam dojem, ze je to v novem zakonu o provozu na pozemnich komunikacich... muzes to mit v kazdem aute, ale musis mit kontrolu tlaku v pneumatikach s kontrolkou v zornem poli rodice, kompresor a ten sprej.. takhle jsem se to docetl tam... aspon to mam takhle v pameti.

Napsal: 10 pro 2007, 13:39
od Felotron
Burža píše:To Felotron: Jak jsi poznal ze ti odesla vaha vzduchu? Az na emisich? Nebo se to projevovalo nejak pri jizde?
Sviti mi kontrolka "check engine" ...jak to bylo na emisich netusim... a jeste na diagnostice to vypadlo jako jedna ze zavad

Ale nevim, jestli tomu mam verit...

Napsal: 10 pro 2007, 13:41
od Felotron
hlobilp píše:Felotron: podivam se Ti mozna po tom :-) mam dojem, ze je to v novem zakonu o provozu na pozemnich komunikacich... muzes to mit v kazdem aute, ale musis mit kontrolu tlaku v pneumatikach s kontrolkou v zornem poli rodice, kompresor a ten sprej.. takhle jsem se to docetl tam... aspon to mam takhle v pameti.
Diky za info - ale nechce se mi invedtovat do toho mereni tlaku v pneu (leda bych tam dal nejakou falesnou krabicku :lol:)

Napsal: 10 pro 2007, 14:31
od Burža
To ti svitila hned jak jsi to kupoval nebo az po case? By me zajimalo jak to ten bazar na tebe nachystal.

Napsal: 14 pro 2007, 16:37
od Felotron
Burža píše:To ti svitila hned jak jsi to kupoval nebo az po case? By me zajimalo jak to ten bazar na tebe nachystal.
Ja to nechal namontovat az po cca 2 letech, co to auto bylo moje

Napsal: 15 pro 2007, 00:23
od Borek
Hlobilp,člověče,co jsem na výstavách prolézal auta,tak třeba KIA Picanto rezervu vůbec nemá,jen kompresor a lahvičku s tekutinou,která se našroubuje na kompresor a vtlačí do píchlé pneu.Ale že by mělo Picanto měřák nahuštění v každé pneu.......nevím,ale kvůli nízkým nákladům tuším,že asi ne :wink: .Nemá někdo Picanto :?:

Napsal: 15 pro 2007, 07:01
od Felotron
Borek píše:Hlobilp,člověče,co jsem na výstavách prolézal auta,tak třeba KIA Picanto rezervu vůbec nemá,jen kompresor a lahvičku s tekutinou,která se našroubuje na kompresor a vtlačí do píchlé pneu.Ale že by mělo Picanto měřák nahuštění v každé pneu.......nevím,ale kvůli nízkým nákladům tuším,že asi ne :wink: .Nemá někdo Picanto :?:
ono na tom nic neni - proc merit tlak, kdyz na kazdym kole mas cidlo ABS, ktery ti pocita otacky kola. No a kdyz se jedno kolo lisi, tak je asi pichly ;)
...a poslat tu informaci na nejakej display za par haliru je urcite bez problemu - teda aspon myslim