Zdar ! Pro Romcis!!
Jsou dva druhy zdvihátek!!
Za prvé zdvihátko se seřizovací podložkou,kde vůli ventilu vůči vačce určuje podložka,podložky se bud mění nebo přibrušují!! A hlavně se u toho musí hodně počítat!!A zkoušet a to je vzhledem času příliš náročné!!
A pak tedy za druhé zdvihátka s gumovou membránou,kde vůli určuje
právě ta membrána s pomocí oleje,kdy se zvedne tlouštka té membrány!!
Tady odpadá seřizování ventilů,protože se seřizují podle té tlouštky membrány na zdvihátku!!Akorát,když se ta membrána vymačká,tak
klepe to samotné zdvihátko o ventil,protože ten ventil nemá dosedací plochu,kterou membrána dělá!!
Rozdíl mezi zdvihátkem a vahadlem:
Na zdvihátko přímo působí vačka,což je pohyb ,že vačka přímo tlačí na zdvihátko a to zdvihátko na ventil!!
Vahadlo je páka,která se kývá na hřídely nebo čepu!!
Je to u motorů s nahoře uloženými ventily,kde pohyb vahadla přenáší
bud tyčky(viz škoda 105 nebo 120) nebo vačka místo těch tyček!!Tak a ted nastala moje chvíle 1.5i 12V má dvě osy vahadel!
První osa je sání, je tam osm sacích ventilů ,pro každý válec dva sací ventily!!
Druhá osa vahadel jsou výfukové a ty jsou pouze čtyři!!
Každý válec má jenom tedy jeden!!
A mezi těmi to osamy vahadel leží vačka respektivě pod nimi a ta je dáva do pohybu ta vahadla a ty tlačí na ventily!!
Vzhledem tomu,že vahadlo nemá svou dosedací plochu jako zdvihátko,tak
je tam dosedací miska!Vahadlo se skládá ještě s doseřizovacího šroubku,který je zakulacen.
Ta miska je tam z toho důvodu,že seřizovací šroubek nemůže být přímo
na ventilu,protože je kulatý !Dosedací podložka je půlkulatá a do roviny.Půlkulatá část jde do seřizovacího šroubku a ta rovná část na ventil
aby tlačila ta podložka na celou svou plochu ventilu.
Vzhledem uložením ventilů nemůžeš mít zdvihátka to jako za prvé ,za
druhé 12ventilová mechanika ani jinak udělat ani nejde!!
To ,že máš jiné víko ventilů nic neznamená ,jedná se jen o inovaci tedy
FACELIFT nebo tak nějak!!Má rozvod OHC!
Už jenom kvůli počtu těch ventilů to prostě nejde!!!
P.s pardon,že je to tak dlouhé ,tak zatím