Stránka 2 z 3

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 06 pro 2008, 20:36
od Uzi77
kabi píše:asi blbej dotaz ale měl jsem doposud jen bezin startuje se bez plynu nebo splnym plynem ? zatim je teplo achytá mi to bez plynu skvěle , jako benzin ale nevím jestli dělám dobře.poslední disel co jsem startoval byla na vojně Praga V3S a ta potřeboval notně popít než blafla :D


ja mel benzin jen skodu 105 s a ta taky potrebovala prvne nabumbat nekolika proslapnutim a pak jeste cihla na pedal pri stertovani.
pak sem mel jen dieslovy auta a ty se startuji zcela bes seslapnutí plynu a podle me benzin by se mel startovat taky bez plynu je tam automatickej sitic a ten by to mel zvladnout pohlídat když je zima.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 07 pro 2008, 13:32
od Mexican
pri automibiloch so vstrekovanim sa startuje bez plunu a so zosliapnutym spojkovym pedalom... takze cas hodit navyky zo skodoviek a vetriesok za hlavu :o

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 07:41
od Matmar
Mám Matrixe první zimu a taky poprvé diesel vůbec. Jak vám startují 3válci CRDíci v mrazech jako byly dnes a včera ráno? Já klíček držel víc jak 5 vteřin, potom to blaflo tak že se tomu nechtělo. Pak se to srovnalo a dobrý, ale byl to porod :twisted:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 08:51
od mirpie
u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 08:58
od tom
mirpie píše:u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)

Nevím jak u ostatních modelů, ale u nového accenta jde startovat i bez sešláplé spojky.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 09:03
od mirpie
tak už ten spínač na pedálu spojky asi zase vyřadili, ale přidje mi to praktický, jednak neposkočiš do auta před tebou nebo do zdi, kdyby tam náhodou byla rychlost a jednak jak jsem psal, odlehčíš tomu starteru, když netočí i s věcmi v převodovce. Taky nevim jak ostatní modely, ale Coupé to má. Dokud nesešlápnu pedál spojky, tak to nenatočim.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 10:53
od rastos
Matmar píše:Jak vám startují 3válci CRDíci v mrazech jako byly dnes a včera ráno? Já klíček držel víc jak 5 vteřin, potom to blaflo tak že se tomu nechtělo. Pak se to srovnalo a dobrý, ale byl to porod :twisted:
3-valce CRDI, pokial je vsetko OK, startuju v pohode, mraz-nemraz. Max 2-3 sekundy.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 30 pro 2008, 21:05
od vipe
tom píše:
mirpie píše:u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)

Nevím jak u ostatních modelů, ale u nového accenta jde startovat i bez sešláplé spojky.
Taktéž u Getzíka jde bez sešlápnuté spojky startovat. :wink:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 31 pro 2008, 00:10
od Hardcam
Na Ele02 Crdi,Getzu03 a na Lantre 00 jde start bez spojky. Jinak nastartuju vzdycky,Getz ma novou baterku,takze na cinknuti,Ela ma novej palivovej filtr a jeden vstrikovac + jeden doma do zasoby a rano pro jistotu zhavim 3x,nez to zkusim a taky v poho.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 31 pro 2008, 10:27
od mirpie
tak ten spínač na pedálu spojky maj asi fakt jen Coupe a Lantry roku 96-99..

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 31 pro 2008, 11:57
od Hardcam
Jeste ho maj Lantry J1,nase 1.6 ho mela.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 04 led 2009, 19:16
od Matmar
BTW jak silná baterka je doporučená pro Matrix diesel? Žádnou příručku nemám, koupil jsem to s bezúdržbovou Vartou kde není štítek s kapacitou, ale podle velikosti to bude něco kolem 50Ah, v té vaně kde je uložená je ještě dost místa. Jak silný baterky máte?

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 04 led 2009, 19:28
od Hardcam
Ja mam 70 Ah a uvital bych vetsi. Min,nez 70 Ah u dieselu moc neuvidis.

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 04 led 2009, 19:41
od Matmar
Hardcam píše:Ja mam 70 Ah a uvital bych vetsi. Min,nez 70 Ah u dieselu moc neuvidis.

Jsem si to myslel. Já měl v bývalým benzinovým autě 47Ah a tato co si pamatuju byla asi 55ka, myslím že jsem na to koukal než ten štítek upadl. Už tehdy mi to přišlo málo, ale říkal jsem si že už asi dízly nepotřebují baterku jak do autobusu jako dřív...... :)

Re: Startování Matrix Diesel ???

Napsal: 11 led 2009, 20:27
od Robert_Kania
Já jsem měl původní baterii u CRDi 60kW korejskou 68Ah, když mně teď na počátku zimy klekla, tak jsem hledal v autokelly náhradu a tam mi taky vyjela kapacita 68Ah, jenže skoro za tři tisíce. Takže jsem koupil levnější 70Ah a do kastlíku se mi o fous nevejde. Budu potřebovat jeden plastový výstupek na baterii odříznout aby tam sedla, ale to nechám asi až na léto, že tam je mírně nakloněná, určitě nevadí. Zatím i v letos silnějších mrazech se startováním OK (95 tis. najeto), i když po týdnu stání to jde přeci jen ztuha a motor se úplně rozběhl až napotřetí (včera při -12 stupních C.)