Stránka 2 z 3
Napsal: 30 črc 2008, 10:10
od kaspi
Tak dneska jsem byl na parní wapce, abych auto připravil na nástřik spodku. Po fakt pečlivém vystříkání podběhů přišel na řadu spodek, kde ale jsme zjistili, že tam "nějaký" originální nástřik celkem je, ale asi ne moc kvalitní protože z těch podběhů šel celkem ochotně dolů.
Dále jsme zkoumali dutiny orientačně dírami ve dveřích a podle všeho tam z výroby žádný vosk nebo něco takového není.
Závěr je teda takový, že podběhy vystříkám klasicky bodyčkem a spodek asi nechám tak (možná semtam stříknout) a nechám to až po zimě, kdy to budu čistit od soli a uvidím jak ten původní nástřik drží.
Dutiny rozhodně pořádně nechám vystříkat nějakým voskem, to si nechám poradit.
re
Napsal: 30 črc 2008, 10:37
od michal2828
Taky se na to chystám, že se podívám na nástřik. Ty podběhy a spodek jsou dělaný mě naznámým sajrajtem, který má zvláštní strukturu (je to stále mazlavé, možná to má i odhlučňovat) a mám též pocit, že to moc nedrží, což je možná úmysl. Myslím, že dutiny jsou ošetřené, protože u předních dvěří mě z nich v tom teple teče nějaký vosk.
Napsal: 30 črc 2008, 10:46
od Matmar
No Bodyčkama jsem taky různě dotíral a patlal, ale obecně se to nebere jako moc kvalitní přípravky. Tam kde nástřiky dělaj používaj něco jinýho. Na Matrixovi byly od výroby vystříkaný podběhy, ale to už se solidně loupe. (Ono se doporučuje po třech letech to sendat a udělat znovu). Dutiny to chce taky, ale pokud možno najít ty zátky a ne vrtat díry do prahů jak to někteří dělaj když se jim s tím nechce drbat
Napsal: 31 črc 2008, 22:27
od kaspi
Ták mám hotovo, dutiny komplet, podběhy taky komplet (body), a spodek jen sem tam, kde nebyl originální "sajrajt". Servisák doporučil to na jaro opět zvednout a pečlivě zkontrolovat, kdyby ta orig.vrstva nedržela, tak ji na parní wapce komplet shodit a udělat spodek celý.
Tak snad to autíčku pomůže k dlouhé době bez hlavního nepřítele - koroze
Napsal: 01 srp 2008, 23:29
od ZdeněkSvoboda
Tak koukám, že antikorozní ochrana spodků stojí u Hyundaiu na prd.
U Accenta jsem taky čistil spodek a ten černej "sajrajt" šel taky snadno dolů...uvidím po první zimě
re
Napsal: 06 srp 2008, 20:37
od michal2828
Tak jsem se k tomu stříkání taky dokopal. Předně musím říct, že ten sajrajt co tam je, je jen dodatečná antikorozní ochrana, pod ním je taková stříbrná vrstva (barva asi dle barvy vozu), která je hlavní antikorozní ochrana.(ta drží bezvadně) Dělal jsem dutiny a někde jsou díry nezadělaný, někde jsou gumový zátky a na hlavním nosníku zespodu před uložením přední nápravy jsou díry zadělaný jakousi papírovou záslepkou. To je jediný co jsem zatím nevystříkal, protože nevím jak to pak zase zadělat či jestli to může zůstat otevřený. Proto se ptám, kdo už na to také narazil, jak to vyřešil? Dík
Re: re
Napsal: 10 srp 2008, 17:06
od behe
michal2828 píše: pod ním je taková stříbrná vrstva
Uz som to zistil
Pred 3 dnami mi mojho krasavca oskrel protiiduci nakladiak (ani nezastavil, vsak sme na Slovensku...).
Nie je to ziadna katastrofa, najhorsie si odniesol iba naraznik (zoskrety na boku az po gumu), kazdopadne budem rad ak mi poradite, co robite so skrabancami na karoserii. Nejde mi o krasu, ale aby to nezacalo hrdzaviet. Staci tam naniest tu farbu, co predavaju v Hyundaii na zatretie skrabancov alebo to treba predtym nejak specialne brusit a cistit?
re
Napsal: 10 srp 2008, 21:18
od michal2828
to behe
Pokud to máš nějak víc, poškozený, tak bych to viděl na servis hyundai a profesionální opravu. (třeba na pojistku, tady ale záleží na výši ceny opravy, spoluúčasti, hrozí ztráta bonusu na havarijku ... předpokládám, že jsi toho dobráka, co to udělal nezjistil) Takové ty korekční tužky apod., jsou dobrý skutečně jen na oděrky od kamínků apod. Svépomocné opravy na karoserii bych asi nedělal, pokud tomu fakt nerozumíš a nemáš alespoň základní zázemí. Taky je nutné vzít v potaz, i když asi jen hypoteticky, ztrátu záruky na prorezivění karoserie.(ale stejně kdo k těm "fachmanům" ve značkovejch servisech bude jezdit po uplynutí záruky?) Už mě štvou ty jejich předepsané geometrie za x kč, kontroly karoserie za x kč, značkový "castroly" za nehorázný peníze, pylový filtry za víc jak dvojnásobek ceny v maloobchodu s náhradními díly atd. Kdyby nebyly tak nenažraný, člověk by si tam nechal udělat všechno.
Napsal: 11 srp 2008, 07:54
od Matmar
Souhlas s Michalem. Je potřeba zjistit kam až je to odřený. U nárazníku je to samozřejmě jedno, plasty zatím nerezavěj
, ale plech kastle má na sobě 4 vrstvy. První je vrstva "mořidla" (nazývaná taky jako pozink), potom plnič, báze a lak. Pokud je škrábanec v laku nebo i v bázi tak to ještě není taková hrůza. Ale jak už je vidět bílá barva plniče nebo matná kovová barva "pozinku" tak je potřeba s tím urychleně něco udělat profesionálně. Rozhodně ne žádná korekční tužka. Problém je, že v klasické autolakovně to opravěj a lakem stříkají celej díl. (tzn. minimálně 3 tisíce). "Garážoví" lakýrníci už dnes umí i lak do roztřiku, takže to nevyjde tak draho. Na bývalým autě mám takových oprav povíc a dá se to rozleštit tak, že to v podstatě nejde poznat. Možná u novýho auta bych nechal díl přestříkat celej, ale u staršího bych zas takovej estét nebyl
Napsal: 26 srp 2008, 21:16
od Matmar
Vypadá to, že antikorozní úprava Matrixe je minimálně na zadních lemech tak katastrofální, že u mého roku 2001 byly na obou dvou koncích durch díry........hrůza toto vidět u 6,5 ročního auta
Po výměně spodních konců lemů jsem na druhém konci objevil skoro neviditelnou bublinku, která se po rýpnutí projevila hnusnou dírou 1x5cm. Nechci nikoho strašit, ale předpokládám, že všichni s Matrixama budeme časem měnit zadní lemy......a nebude to dlouho trvat. Podla lakýrníka je tam nevhodně vyřešený spojení vnějšího a vnitřního plechu blatníku, použitej tmel táhne vodu místo toho aby jí bránil
re
Napsal: 27 srp 2008, 06:41
od michal2828
Otázka je jestli ty kousky z počátku výroby (2001) jsou zcela totožný s těmi na konci. Výrobce většinou postupně inovuje a model vylepšuje. Druhá věc jak se majitel o vůz stará.( i korozi se dá částečně předejít či ji oddálit). Fakt, ale je, že jsem zatím prohnilého neviděl, a to v okolí pár starších kousků jezdí.
Napsal: 27 srp 2008, 08:53
od ross07
Tak je to potřeba ohlídat a podchytit to než se něco rozjede. Já mám Matrixe z roku 9/2004 tak uvidím. Je a bude garážovanej tak snad vydrží. Na spodek i zadní lemy jsem se díval a zatím nic , ale raději bych si nechal od někoho poradit a nastříkat spodek a dutiny nějakým přípravkem a dveře nějakým voskem. Jen pro jistotu.
Na mém předešlém autě jsem problém s korozí neměl, ačkoli každý mi říkal, že to hnije právě na zadních lemech. Byl to Opel Astra-F r.v. 3/98. Koroze žádná. Asi to byla poslední dobrá kvalita z Němecek než výrobu Astry-F přesunuli do Maďaroš, kde se vyráběla pod označením Astra-clasic. Nebo to bylo dobrou údržbou auta jak v německu , tak u mne v česku
Jinak při dovolené na Benecku jsem potkal 5 matrixů a všechno němci a i v barvách které jsem naživo ještě neviděl. Třeba matrix v bílé.
Napsal: 27 srp 2008, 09:40
od Matmar
No uvidíme, já si taky myslel, že by pomohlo kdyby se o to dřívější majitel líp staral. Ale dle konzultace s lakýrníkem to rezne zevnitř kde kondenzuje vzdušná vlhkost protože je tam dutina. A tam se voskem ani nástřikem na podvozky dostat nedá. Doufejte alespoň že od dob prvních kusů tomu dali z druhé strany nějakou lepší povrchovku, jinak zbývá se jen modlit
re
Napsal: 27 srp 2008, 12:06
od michal2828
Neviděli jste někoho, kdo dal do zadních blatníků plastové podběhy? U autokelly 76.38.386 P zadní plastové nadkolí, cena 393 Kč. Zajímalo by mě jak se to tam přidělává, jestli se musí vrtat a šroubovat?
Napsal: 27 srp 2008, 12:20
od ross07
Taky jsem na to náhodou před pár měsíci narazil při prohlížení ND na Matrixe na
http://www.e-cat.cz .
Dle foto to vypadá na šrouby jestli foto odpovídá.
Cena je 362kč s DPH za Levé nebo Pravé.