Napsal: 19 led 2008, 00:19
No já jsem sám chtěl také Xenony,ale po dvou týdenním maratonu přemýšlení jestli ano či ne ,tak mi vyšel výsledek,že raději ne,protože je na to docela lehká odpověď
Je to citace:
--------------------------------------------------------------------------------
Zdravím
Tak si tady čtu a nedá mi to, abych se taky nepřidal. Schválení dle směrnice EU e24*72/245*95/54*1169*00 je skutečně schválení výrobku = příslušenství vozidla z hlediska jeho elektromagnetické kompatibility, tedy zda vyzařuje elektromagnetické imise, a když, tak do úrovně dovolených limitů. A tady v tématu uváděné sady mají díly dva: to co svítí a to, co to první rozsvěcuje. K čemu ta homologace vlastně patří? Asi k tomu, co rozsvěcuje, ne? Co až výbojka dosvítí a bude se nahrazovat jinou? Tento, nebo jemu podobný výraz můžeme nalézt i na některých jiných zařízeních ve vozidle, mají-li povinnost schvalování z pohledu elektromagnetické kompatibility. Samozřejmě, že výraz eXX může být jiný (číslo je přiřazeno státu, jehož zkušebna výrobek homologovala, malé "e" znamená, že schvalování bylo podle směrnic EU, kdyby "E" bylo velké, tak bylo schvalování podle předpisů EHK a celý výraz schvalovací značky by vypadal jinak) a posledních pět čísel bude taky jiných (to je vlastně číslo schalovacího protokolu). Ale k vlastním světlometům. Při pozorné prohlídce sdruženého světlometu objevíme na krycím skle nebo na skříni světlometu různé informace, jako např. 1.2% (základní nastavení sklonu světlometu s potkávacím světlem), dále např. E4 HR HC00 DCR00 10 158 (homologace), 27.5 (svítivost dálkového světlometu v poměrných jednotkách - 75 jednotek odpovídá 225 000 candel, což je maximální hodnota pro součet svítivosti dálkových světel na vozidle umístěných) a další údaje. Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení = homologaci na světlometu vyznačené a v souladu s v ČR platnými předpisy to nemá na vozidle co dělat. Byť to je všechno "pasovací" a seřiditelné na předepsaný sklon. Nojo, sklon. Vozidla se světlomety s výbojkou mají korekci sklonu světlometů s potkávacím světlem samočinnou podle zatížení, ne rukou řidiče. Takovéto vylepšení je na stejné úrovni, jako když si do světlometu přidám třeba barevné LED diody. Při kontrole v STK je to jen otázka pozornosti (a v některých případech i úrovně odbornosti) kontrolujícího technika a může nastat problém.
Bez ohledu na to, jestli někdo našel nebo nenašel ve vyhl. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, kterou se provádí zákon. č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, žárovky jako zdroje světla pro světlomety vozidel podléhají schvalování. Mimo citovaných právních norem (vyhl. č. 341/2002 není vyčerpávající závazný technický předpis, logicky se odvolává na EU A EHK) jsou pro výrobce vozidel, jejich úpravce a i provozovatele závazné další předpisy (a to především), např. zmíněné směrnice EU nebo předpisy EHK, které obsahují detailní podmínky, jak, kde, kolik a na čem umístit, co to má dělat a co ne, co to může emitovat, co to má vydržet a unést atd. Např. předpis EHK č. 48.02 (druhá revize) říká detailně vše o světelných zařízeních silničních vozidel z pohledu jak, kolik, kde, se signalizací činnosti či ne atd. (a kupodivu řeší i montáž a zapojení světel pro denní svícení, tzv. "denní světla").
Prezentuji tady jen svůj názor podložený trochou informací o schvalování silničních vozidel a jejich příslušenství, v žádném případě nechci nikoho poučovat nebo zrazovat od úprav. To je na zvážení každého jednoho. Hlavním vykladačem "pravdy" v této oblasti je Ministerstvo dopravy ČR.
Ahoj.
------------------------------------------------------------------------------------
Ps: Všiměte si hlavně těch zkratek ,co si budem nalhávat máme je tam všichni a já jdu za 14dní na Stk
Je to citace:
--------------------------------------------------------------------------------
Zdravím
Tak si tady čtu a nedá mi to, abych se taky nepřidal. Schválení dle směrnice EU e24*72/245*95/54*1169*00 je skutečně schválení výrobku = příslušenství vozidla z hlediska jeho elektromagnetické kompatibility, tedy zda vyzařuje elektromagnetické imise, a když, tak do úrovně dovolených limitů. A tady v tématu uváděné sady mají díly dva: to co svítí a to, co to první rozsvěcuje. K čemu ta homologace vlastně patří? Asi k tomu, co rozsvěcuje, ne? Co až výbojka dosvítí a bude se nahrazovat jinou? Tento, nebo jemu podobný výraz můžeme nalézt i na některých jiných zařízeních ve vozidle, mají-li povinnost schvalování z pohledu elektromagnetické kompatibility. Samozřejmě, že výraz eXX může být jiný (číslo je přiřazeno státu, jehož zkušebna výrobek homologovala, malé "e" znamená, že schvalování bylo podle směrnic EU, kdyby "E" bylo velké, tak bylo schvalování podle předpisů EHK a celý výraz schvalovací značky by vypadal jinak) a posledních pět čísel bude taky jiných (to je vlastně číslo schalovacího protokolu). Ale k vlastním světlometům. Při pozorné prohlídce sdruženého světlometu objevíme na krycím skle nebo na skříni světlometu různé informace, jako např. 1.2% (základní nastavení sklonu světlometu s potkávacím světlem), dále např. E4 HR HC00 DCR00 10 158 (homologace), 27.5 (svítivost dálkového světlometu v poměrných jednotkách - 75 jednotek odpovídá 225 000 candel, což je maximální hodnota pro součet svítivosti dálkových světel na vozidle umístěných) a další údaje. Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení = homologaci na světlometu vyznačené a v souladu s v ČR platnými předpisy to nemá na vozidle co dělat. Byť to je všechno "pasovací" a seřiditelné na předepsaný sklon. Nojo, sklon. Vozidla se světlomety s výbojkou mají korekci sklonu světlometů s potkávacím světlem samočinnou podle zatížení, ne rukou řidiče. Takovéto vylepšení je na stejné úrovni, jako když si do světlometu přidám třeba barevné LED diody. Při kontrole v STK je to jen otázka pozornosti (a v některých případech i úrovně odbornosti) kontrolujícího technika a může nastat problém.
Bez ohledu na to, jestli někdo našel nebo nenašel ve vyhl. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, kterou se provádí zákon. č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, žárovky jako zdroje světla pro světlomety vozidel podléhají schvalování. Mimo citovaných právních norem (vyhl. č. 341/2002 není vyčerpávající závazný technický předpis, logicky se odvolává na EU A EHK) jsou pro výrobce vozidel, jejich úpravce a i provozovatele závazné další předpisy (a to především), např. zmíněné směrnice EU nebo předpisy EHK, které obsahují detailní podmínky, jak, kde, kolik a na čem umístit, co to má dělat a co ne, co to může emitovat, co to má vydržet a unést atd. Např. předpis EHK č. 48.02 (druhá revize) říká detailně vše o světelných zařízeních silničních vozidel z pohledu jak, kolik, kde, se signalizací činnosti či ne atd. (a kupodivu řeší i montáž a zapojení světel pro denní svícení, tzv. "denní světla").
Prezentuji tady jen svůj názor podložený trochou informací o schvalování silničních vozidel a jejich příslušenství, v žádném případě nechci nikoho poučovat nebo zrazovat od úprav. To je na zvážení každého jednoho. Hlavním vykladačem "pravdy" v této oblasti je Ministerstvo dopravy ČR.
Ahoj.
------------------------------------------------------------------------------------
Ps: Všiměte si hlavně těch zkratek ,co si budem nalhávat máme je tam všichni a já jdu za 14dní na Stk