Stránka 2 z 4

Napsal: 19 led 2008, 00:19
od ivan
No já jsem sám chtěl také Xenony,ale po dvou týdenním maratonu přemýšlení jestli ano či ne ,tak mi vyšel výsledek,že raději ne,protože je na to docela lehká odpověď :!:
Je to citace:
--------------------------------------------------------------------------------

Zdravím
Tak si tady čtu a nedá mi to, abych se taky nepřidal. Schválení dle směrnice EU e24*72/245*95/54*1169*00 je skutečně schválení výrobku = příslušenství vozidla z hlediska jeho elektromagnetické kompatibility, tedy zda vyzařuje elektromagnetické imise, a když, tak do úrovně dovolených limitů. A tady v tématu uváděné sady mají díly dva: to co svítí a to, co to první rozsvěcuje. K čemu ta homologace vlastně patří? Asi k tomu, co rozsvěcuje, ne? Co až výbojka dosvítí a bude se nahrazovat jinou? Tento, nebo jemu podobný výraz můžeme nalézt i na některých jiných zařízeních ve vozidle, mají-li povinnost schvalování z pohledu elektromagnetické kompatibility. Samozřejmě, že výraz eXX může být jiný (číslo je přiřazeno státu, jehož zkušebna výrobek homologovala, malé "e" znamená, že schvalování bylo podle směrnic EU, kdyby "E" bylo velké, tak bylo schvalování podle předpisů EHK a celý výraz schvalovací značky by vypadal jinak) a posledních pět čísel bude taky jiných (to je vlastně číslo schalovacího protokolu). Ale k vlastním světlometům. Při pozorné prohlídce sdruženého světlometu objevíme na krycím skle nebo na skříni světlometu různé informace, jako např. 1.2% (základní nastavení sklonu světlometu s potkávacím světlem), dále např. E4 HR HC00 DCR00 10 158 (homologace), 27.5 (svítivost dálkového světlometu v poměrných jednotkách - 75 jednotek odpovídá 225 000 candel, což je maximální hodnota pro součet svítivosti dálkových světel na vozidle umístěných) a další údaje. Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení = homologaci na světlometu vyznačené a v souladu s v ČR platnými předpisy to nemá na vozidle co dělat. Byť to je všechno "pasovací" a seřiditelné na předepsaný sklon. Nojo, sklon. Vozidla se světlomety s výbojkou mají korekci sklonu světlometů s potkávacím světlem samočinnou podle zatížení, ne rukou řidiče. Takovéto vylepšení je na stejné úrovni, jako když si do světlometu přidám třeba barevné LED diody. Při kontrole v STK je to jen otázka pozornosti (a v některých případech i úrovně odbornosti) kontrolujícího technika a může nastat problém.
Bez ohledu na to, jestli někdo našel nebo nenašel ve vyhl. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, kterou se provádí zákon. č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, žárovky jako zdroje světla pro světlomety vozidel podléhají schvalování. Mimo citovaných právních norem (vyhl. č. 341/2002 není vyčerpávající závazný technický předpis, logicky se odvolává na EU A EHK) jsou pro výrobce vozidel, jejich úpravce a i provozovatele závazné další předpisy (a to především), např. zmíněné směrnice EU nebo předpisy EHK, které obsahují detailní podmínky, jak, kde, kolik a na čem umístit, co to má dělat a co ne, co to může emitovat, co to má vydržet a unést atd. Např. předpis EHK č. 48.02 (druhá revize) říká detailně vše o světelných zařízeních silničních vozidel z pohledu jak, kolik, kde, se signalizací činnosti či ne atd. (a kupodivu řeší i montáž a zapojení světel pro denní svícení, tzv. "denní světla").
Prezentuji tady jen svůj názor podložený trochou informací o schvalování silničních vozidel a jejich příslušenství, v žádném případě nechci nikoho poučovat nebo zrazovat od úprav. To je na zvážení každého jednoho. Hlavním vykladačem "pravdy" v této oblasti je Ministerstvo dopravy ČR.
Ahoj.
------------------------------------------------------------------------------------
Ps: Všiměte si hlavně těch zkratek ,co si budem nalhávat máme je tam všichni a já jdu za 14dní na Stk :wink:

Napsal: 19 led 2008, 11:00
od jandaxx
Konečně někdo rozumný s trochou odborosti.

Napsal: 19 led 2008, 11:07
od Rasty
Pravda to je to nepopírám, ale já mám čočky a když už mě policajti poženou do správního řízení, tak moje odpověď bude jednoduchá: před měsícem jsem byl na STK a auto prošlo, kdyby to něčemu vadilo, tka by mi to řekli. Já vím je to asi blbá výmluva ale STK by tohlew měla řešit oni jsou o tom školený a pokud mě pustí tak je to jejich zodpovědnost. Je to to samé jako s tou nehodou nedávno. Paní měla fiestu a totálně schnilou nápravu a na STK prošla :roll: Buď jdou po penězích a pustěj každého což odsuzuju pač právě toto počínání ohrožuje nás řidiče každej den na silnicích nebo se hold přehlédl a v tom případě by tam neměl co dělat :evil:

Napsal: 19 led 2008, 11:55
od jandaxx
U Coupé je to v pohodě. Problém je, že u policajtů to na kontrolu na STK neuhraješ. Každý technik má licenci aby mohl na STK pracovat. Kdyby se provalilo, že někoho pustil s takovou závadou, určitě by o licenci přišel. Takže on bude tvrdit, že při kontrole to tam nebylo.....

Napsal: 19 led 2008, 19:24
od Rasty
No to je sporné pač u nás tu už všude dělají fotodokumentaci a nebude to dlouho trvat kdy se budou dělat i videozáznamy :roll:

Napsal: 19 led 2008, 21:11
od Hanzy
Jsou to sesmysly xenony maji daleko vyssi svitivost a je logicke ze budou vzdy vic oslnovat a zvasty o ostriku???Si ostrikavejte sklo a nepouzivejte sterace bude to mit naky vyznam???Zaden jen takovy ze zalijete a pokud tam nic nepestujete tak zaliti vam v nicem nepomuze....
To ze si nejaky blbecek vymyslel nejake nesmyslne podminky ktere nemaji zadnou logiku me nezajima,jen je pravda ze mam na aute cocky a svetlo jde uplne presne jako u halogenu ale u cire a nedejboze jak to fouknou ro nejakych starych vran z drazkovanymi svetly tak je to opravdu zazitek jak to potkate...

Napsal: 19 led 2008, 21:23
od jandaxx
Rasty píše:No to je sporné pač u nás tu už všude dělají fotodokumentaci a nebude to dlouho trvat kdy se budou dělat i videozáznamy :roll:
Tak ono je sporné, jestli z té fotodokumentace půjde poznat, že jsi měl na autě xenony. Ten technik bude asertivně tvrdit ne ne ne, nic nevím, nepamatuji se. Jako téměř každý, kdo se řítí do průseru. A až budou ty slibované videozáznamy, tak si dají technici super pozor, aby nebyl průšvih. A vyhláška hovoří jasně. Za vůz je odpovědný řidič..... Hele, mě je celkem jedno, jestli tam máš xenony, jen je potřeba vědět, jaké to může mít následky, když narazíš na snaživého měštáčka, co zrovna vyrazil do ostrého provozu.

Napsal: 19 led 2008, 21:26
od Hanzy
Jooo ale na mestaka naopak muzes pak narazit kdyz nebude ve sluzbe a vyridit si to snim a pak zacne pouzivat svuj mozecek a ne nesmyslny zvast co ma v manualu... :wink:

Napsal: 19 led 2008, 21:39
od jandaxx
Hanzy píše:Jooo ale na mestaka naopak muzes pak narazit kdyz nebude ve sluzbe a vyridit si to snim a pak zacne pouzivat svuj mozecek a ne nesmyslny zvast co ma v manualu... :wink:
Opravdu nevím to bych na to odpověděl. To jako že tomu strážníčkovi rozbiješ držku? :D To by jsi ale skončil v poutíčkách a v žaláříčku víme :D On je totiž veřejný činitelíček. I v civilu, když prohlásí něco v tom smyslu, že je strážníček. A nejde přeci jen o měštáka. Pochybuji, že když Tě chytne někde 300 km od baráku, tak ho budeš poté dohledávat. To trochu zavádí krevní mstou ne? Jsme v ČR ne někde na balkáně. Prosím o nějaké rozumné i třeba nesouhlasné reakce a né plky. To bych to snad raději zamknul.

Napsal: 19 led 2008, 22:02
od Hanzy
Plky jsou podminky pro xenony a podle toho je potreba k tomu zaujmout postaveni... :wink: To jako si dat do stareho auta abs nebo airbag a nekdo me buzeroval ze to neni povoleno...proste nesmysly kterych jak sami vime nase vlada a ne jen ta vypudi pozehnane a dlouho jim trva nez pridou na to ze je to nesmysl....asi tak moj nazor na vec... :wink:

Napsal: 20 led 2008, 00:00
od Mexican
Hanzy píše:Plky jsou podminky pro xenony a podle toho je potreba k tomu zaujmout postaveni... :wink: To jako si dat do stareho auta abs nebo airbag a nekdo me buzeroval ze to neni povoleno...proste nesmysly kterych jak sami vime nase vlada a ne jen ta vypudi pozehnane a dlouho jim trva nez pridou na to ze je to nesmysl....asi tak moj nazor na vec... :wink:
musis ale uznat, ze nadstavovane HID oslnuju jak prase... a je jedno ci su vo volge alebo v Accentovi 95.. vyrobca svetiel to s halogenmi sneskusal a ze to nejaky pepa z garaze by vocko nastavi neznamena ze je to dobre.. samozrejme chytraci s HID si pochvaluju ako dobre vidia.. ja vidim tiez fajn, ak si zapnem dialkove. Ak si ludia budu davat HID, ja budem trvale pouzivat dialkove, je to jak u blbych ale asi ine riesenie nebude

Napsal: 20 led 2008, 00:08
od antek
Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení

Tak to je Ivane ouplně přesný.

Napsal: 20 led 2008, 00:24
od Hanzy
Mexican píše:
Hanzy píše:Plky jsou podminky pro xenony a podle toho je potreba k tomu zaujmout postaveni... :wink: To jako si dat do stareho auta abs nebo airbag a nekdo me buzeroval ze to neni povoleno...proste nesmysly kterych jak sami vime nase vlada a ne jen ta vypudi pozehnane a dlouho jim trva nez pridou na to ze je to nesmysl....asi tak moj nazor na vec... :wink:
musis ale uznat, ze nadstavovane HID oslnuju jak prase... a je jedno ci su vo volge alebo v Accentovi 95.. vyrobca svetiel to s halogenmi sneskusal a ze to nejaky pepa z garaze by vocko nastavi neznamena ze je to dobre.. samozrejme chytraci s HID si pochvaluju ako dobre vidia.. ja vidim tiez fajn, ak si zapnem dialkove. Ak si ludia budu davat HID, ja budem trvale pouzivat dialkove, je to jak u blbych ale asi ine riesenie nebude
Jak prase oslnuji jakekoli neserizene svetla at jde o jakekoli,dnes a denne potkavam vice dementu s neserizenymi svetly s normalnimi halogeny a pokud budu narazet na takove(nastesti moc nenarazim) nebot mam cocky a neni zaden rozdil v serizeni snetel ktere mimo jine stoji 75kc a nikoho neoslnuju nebot jasne vidim jak sviti apokud takovy borocek na me bude blikat dalkovyma tak priplatim a dam xenon i do dalek at si uzije.... :D

Napsal: 20 led 2008, 00:48
od Michal.M
Mexican píše:
Hanzy píše:Plky jsou podminky pro xenony a podle toho je potreba k tomu zaujmout postaveni... :wink: To jako si dat do stareho auta abs nebo airbag a nekdo me buzeroval ze to neni povoleno...proste nesmysly kterych jak sami vime nase vlada a ne jen ta vypudi pozehnane a dlouho jim trva nez pridou na to ze je to nesmysl....asi tak moj nazor na vec... :wink:
musis ale uznat, ze nadstavovane HID oslnuju jak prase... a je jedno ci su vo volge alebo v Accentovi 95.. vyrobca svetiel to s halogenmi sneskusal a ze to nejaky pepa z garaze by vocko nastavi neznamena ze je to dobre.. samozrejme chytraci s HID si pochvaluju ako dobre vidia.. ja vidim tiez fajn, ak si zapnem dialkove. Ak si ludia budu davat HID, ja budem trvale pouzivat dialkove, je to jak u blbych ale asi ine riesenie nebude
---a kdyz ty budes pouzivat dalkove tak ja ti pak teda bliknu taky dalkovyma ale xenonem az te potom nekdy potkam a jsem zvedav kdo koho vic oslni...pac u accentiku by to bylo tak ze vybojka je delana jak na tlumeny tak i na dalkovy :D :)

Napsal: 20 led 2008, 00:55
od Hanzy
Si z toho ucakne do textilu a radeji zacouva zpet do garaze... :D :lol: