Stránka 2 z 3
Napsal: 01 úno 2008, 21:29
od Mexican
TechGen píše:Nemyslim ze je to v SR take lahke s typovym listom. Potrebujes mat certifikat na to, ze take a take disky su certifikovane pre pouzitie na takom a takom type vozidla. A v tom je problem. Ja som si nechal zistovat dokonca priamo v Korei a ani oni nenasli na 14" disky na Accent 96 certifikat. Iba s typovym listom k diskom bez auta vela nezmozes.
V technickej prirucke k vozidlu mam uvedene standardne 155/80 R13 a ako alternativu 175/70 R 13 alebo 175/65 R 14. V povodnom technicaku som mal prve dva a do noveho mi dali len tie prve. Ja tam idem hodit prave tie strnastpalcove.
certifikat = typovy list ... v globale ide o to iste, aj slovenske zelene gumy na inspektorate by to mali prejednavat rovnako. A mozno by stalo za to opytat sa velkopredajcov diskov, iste budu vediet ako sa postupuje v SR
Napsal: 02 úno 2008, 10:26
od Engineer
Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 215/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem
Ale to je dan za vyzor
Napsal: 02 úno 2008, 10:52
od Kámen_Dave
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem
Ale to je dan za vyzor
Ty 205ky ti dozadu vlezou aniž by jsi měl vytáhnuté blatníky?
Napsal: 02 úno 2008, 11:56
od Engineer
Kámen_Dave píše:Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem
Ale to je dan za vyzor
Ty 205ky ti dozadu vlezou aniž by jsi měl vytáhnuté blatníky?
Vlezu bez problemov... suchaju mi len ked sedi niekto vzadu.
Dnes prsi, ale ked bude zajtra pekne pocko hodim foto
Napsal: 02 úno 2008, 13:15
od Kámen_Dave
Ok, to já mám přední i zadní 195/45/15 a taky jak mi sednou dozadu 3 lidi tak sem tam škrknu.
Napsal: 02 úno 2008, 19:48
od mirec
No co sa tyka technickej....bol som na STK s 15" 195x50 a ani nezmurkol chlapik...proste MVP....skontroloval co mal a slo sa prec....teraz prezuvam na 195 45 r15 a uvidim ked pojdem na STK
policajti ma zastavili neraz a kola si nik nevsimol...
Napsal: 03 úno 2008, 22:17
od lobsty
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem
Ale to je dan za vyzor
mmnt, čím tlustčí kola tím větší spotřeba?
Napsal: 04 úno 2008, 09:45
od Kámen_Dave
Napsal: 04 úno 2008, 12:13
od mireceks
lobsty píše:Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem
Ale to je dan za vyzor
mmnt, čím tlustčí kola tím větší spotřeba?
Mas tam vetsi stykovou plochu a tim i vetsi odpor...
Napsal: 04 úno 2008, 12:32
od Vladislav Bureš
Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.
Napsal: 05 úno 2008, 11:12
od mirec
Pekne povedane
chvalim...
Napsal: 05 úno 2008, 21:16
od mireceks
Vladislav Bureš píše:Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.
Jo hold odbornik:) To se pozna:)
Napsal: 05 úno 2008, 22:00
od Vladislav Bureš
mireceks píše:Vladislav Bureš píše:Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.
Jo hold odbornik:) To se pozna:)
a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!
Napsal: 06 úno 2008, 08:54
od mirec
Vladislav Bureš píše:
a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!
No to je dost mozne ja to robim v jednom kuse a vkuse som za mudreho...niet nad logicke myslenie a trosku znalosti
Napsal: 06 úno 2008, 09:05
od Vladislav Bureš
mirec píše:Vladislav Bureš píše:
a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!
No to je dost mozne ja to robim v jednom kuse a vkuse som za mudreho...niet nad logicke myslenie a trosku znalosti
Tak tak