Stránka 2 z 3

Napsal: 01 úno 2008, 21:29
od Mexican
TechGen píše:Nemyslim ze je to v SR take lahke s typovym listom. Potrebujes mat certifikat na to, ze take a take disky su certifikovane pre pouzitie na takom a takom type vozidla. A v tom je problem. Ja som si nechal zistovat dokonca priamo v Korei a ani oni nenasli na 14" disky na Accent 96 certifikat. Iba s typovym listom k diskom bez auta vela nezmozes.

V technickej prirucke k vozidlu mam uvedene standardne 155/80 R13 a ako alternativu 175/70 R 13 alebo 175/65 R 14. V povodnom technicaku som mal prve dva a do noveho mi dali len tie prve. Ja tam idem hodit prave tie strnastpalcove.
certifikat = typovy list ... v globale ide o to iste, aj slovenske zelene gumy na inspektorate by to mali prejednavat rovnako. A mozno by stalo za to opytat sa velkopredajcov diskov, iste budu vediet ako sa postupuje v SR

Napsal: 02 úno 2008, 10:26
od Engineer
Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 215/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem :) Ale to je dan za vyzor ;)

Napsal: 02 úno 2008, 10:52
od Kámen_Dave
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem :) Ale to je dan za vyzor ;)
Ty 205ky ti dozadu vlezou aniž by jsi měl vytáhnuté blatníky?

Napsal: 02 úno 2008, 11:56
od Engineer
Kámen_Dave píše:
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem :) Ale to je dan za vyzor ;)
Ty 205ky ti dozadu vlezou aniž by jsi měl vytáhnuté blatníky?
Vlezu bez problemov... suchaju mi len ked sedi niekto vzadu.
Dnes prsi, ale ked bude zajtra pekne pocko hodim foto ;)

Napsal: 02 úno 2008, 13:15
od Kámen_Dave
Ok, to já mám přední i zadní 195/45/15 a taky jak mi sednou dozadu 3 lidi tak sem tam škrknu.

Napsal: 02 úno 2008, 19:48
od mirec
No co sa tyka technickej....bol som na STK s 15" 195x50 a ani nezmurkol chlapik...proste MVP....skontroloval co mal a slo sa prec....teraz prezuvam na 195 45 r15 a uvidim ked pojdem na STK :) policajti ma zastavili neraz a kola si nik nevsimol...

Napsal: 03 úno 2008, 22:17
od lobsty
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem :) Ale to je dan za vyzor ;)
mmnt, čím tlustčí kola tím větší spotřeba?

Napsal: 04 úno 2008, 09:45
od Kámen_Dave
to je snad celkem logické ne. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 04 úno 2008, 12:13
od mireceks
lobsty píše:
Engineer píše:Podla TP mam iba 13´, No uz obute 15´ vpredu 195/50 a vzdu 205/45....
Max spokojny, len ta spotreba neviem neviem :) Ale to je dan za vyzor ;)
mmnt, čím tlustčí kola tím větší spotřeba?

Mas tam vetsi stykovou plochu a tim i vetsi odpor...

Napsal: 04 úno 2008, 12:32
od Vladislav Bureš
Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.

Napsal: 05 úno 2008, 11:12
od mirec
Pekne povedane :) chvalim... :)

Napsal: 05 úno 2008, 21:16
od mireceks
Vladislav Bureš píše:Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.
Jo hold odbornik:) To se pozna:)

Napsal: 05 úno 2008, 22:00
od Vladislav Bureš
mireceks píše:
Vladislav Bureš píše:Jen bych podotkl že odpor pneumatik se odvíjí od směsy, typu vzorku, vozovce a její strukruře, teplotě jak pneu tak vozovky, šířce pneumatiky, jejího průměru a co je také velice důležité tlaku v pneumatice. To znamená že při určitých podmínkách budu mít menší valiví odpor pneumatiky o šířce 255 proti šířce 185 nedá se říct že by větší šířka znamenala nutně větší valiví odpor pneumatiky na vozovce i když to samozřejmě platí za určitých podmínek a samozřejmě při srovnávání stejného typu pneumatiky tj. konkrétní typ ale v různých šířkách pak jsou všechna hlediska (krom průměru kola který má na odpor také vliv) prakticky stejná a odpor kola bude téměř lieárně narůstat s šířkou.
Jo hold odbornik:) To se pozna:)
:oops: a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!

Napsal: 06 úno 2008, 08:54
od mirec
Vladislav Bureš píše: :oops: a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!
No to je dost mozne ja to robim v jednom kuse a vkuse som za mudreho...niet nad logicke myslenie a trosku znalosti :D

Napsal: 06 úno 2008, 09:05
od Vladislav Bureš
mirec píše:
Vladislav Bureš píše: :oops: a kdybych ti řekl že jsem si to při psaní vycucal z prstu jen spojením několika teorií zauvažováním o možných vlivech a návaznostech s nějakými předešlími znalostmi a vypadlo mi z toho toto?!
No to je dost mozne ja to robim v jednom kuse a vkuse som za mudreho...niet nad logicke myslenie a trosku znalosti :D
Tak tak :mrgreen: