Stránka 2 z 4
Napsal: 04 bře 2008, 16:13
od HankaK
Ahoj, noví kolegové s Matrixem 1,6! Mám prosbu - můžete sem napsat, jak jste na tom se spotřebou? Já mám tohle auto od konce listopadu, zatím najelo necelých 4000 km, jsem spokojená, akorát ten průvan v peněžence
Jezdím většinou po městě (ale po okruzích, většinou v době, kdy je ještě/už celkem prázdno, ne "brzda-plyn") a už jsem dosáhla i na 10,9 l/100 km, což se mi i na nové auto zdá dost. Jak jste na tom vy?
Napsal: 04 bře 2008, 20:44
od Dan
Ahoj, spotřeba mě také moc zajímá (založil jsem si zvláštní sešit
), nyní máme najeto 400 km. Mám v plánu dotankovat do plna a pak mohu měřit. Tvá spotřeba mě doslova zaskočila. Já bych na tvém místě kontaktoval prodejce a prokonzultoval bych to. Určitě dám vědět jak to vypadá s naší až něco najedem.
A jak ti jezdí autíčko po motorové stránce. Nám se zdá, že je do kopců líný a po pravdě jsem očekával od motoru větší pružnost. Možná se časem rozjezdí.
Jak jste na tom ostatní se spotřebou a motorové stránce?
Napsal: 05 bře 2008, 08:06
od HankaK
Od motoru jsem taky očekávala trochu víc - předtím jsem měla Felicii 1.3 a zas až tak velký rozdíl nepozoruju. Jsem zvědavá, jak si autíčko povede s větší zátěží (obvykle 3 dospělí + bagáž + kola).
Co se týká spotřeby, těch 10,9 l byl extrém a najezdila jsem to opravdu výhradně po městě. Jinak mi vychází kolem 8,7 l, ale to už spíš jako kombinovaná spotřeba.
re spotřeba
Napsal: 05 bře 2008, 09:27
od michal2828
Já mám najeto cca 600 km. Taky jsem byl netrpělivý jaká bude spotřeba a po dotankování to bylo 8.04 L/100. A to jak jsem psal to nijak moc nešetřím, snažím se využívat všechny rychlosti a víc řadit resp. podřazovat a držet auto raději ve vyšších otáčkách. Jinak taky jezdím více méně příměstské trasy. Ta spotřeba se mě zdá na auto v záběhu celkem v pohodě. Pokud jde o pružnost, tak bych řekl, že je standardní, musíte si uvědomit(viz křivka motoru), že na dosažení vyšší rychlosti je třeba to trošku vytočit. Kolem 4000 tis. otáček to tahá celkem dobře. Mohu srovnávat s fokusem II 1.6 74 kW. Taky si myslím, že posuzovat pružnost u auta, které má najeto řádově stovky km není to pravé. Určitě je lepší počkat tak na min. 5000 km a pak to posoudit. Při zajíždění se velká část energie vyprodukované motorem ztrácí v samotném motoru či převodovce. Až dojde k uvolnění resp. vymezení vůlí vše půjde daleko lehčeji. Když jsem zajížděl getze 1.3 62 kW tak jsem si říkal, že línější auto jsem snad neřídil, a teď po 40000 km je to celkem dráček.
Napsal: 05 bře 2008, 10:28
od Dan
Díky za vysvětlení od HankaK, to je už lapší, ale kdyby spotřeba časem po najetí více kilometrů slezla na 7,3l v kombinovaném provozu byl bych rád, ale to se ukáže až tak při 15 000km.
Jak píše michal 2828 myslím si, že jeho vysvětlení je rozumný, ale já do cca 2 000km budu jezdit maximálně do 3 500otáček a pak začnu rychlosti více vytáčet a občas ho proženu, ale s rozumem.
Je to moje první auto od nového tak jsem truchu vyplašenej
, vždy jsem měl starší auta a tam to bylo už celkem jedno.
Budu rád, když občas někdo napíše jak se motor po najetí dalších km chová a jak se ustáluje spotřeba ph.
Napsal: 05 bře 2008, 18:04
od maxbubakoff
zdravím, tak se chystám zařadit se mezi vás hyundájisty...mám objednanýho Matrixe 1,5 CRDi, každou chvilkou bych si pro něj měl jet... bohužel už jsem se setkal s despektem lidí...reakce typu..."kriste, ty si chceš koupit korejce?" nebo "s hnůjdajem si užiješ"...jsem rád, že se na tomto fóru...na rozdíl od fór evropských aut nenachází tolik zklamaných a nasraných... bude to zkrátka jen onen stereotyp...korejec = mizérie... doufám, že budu spokojenej, bude to moje první nové auto... tak snad sem hned napoprvé neporušil nějaká pravidla svým žvaněním, ale musel jsem si vylejt srdíčko mezi "svými"...;)samo, že své zkušenosti s autem zakladateli fóra sdělím...
Napsal: 05 bře 2008, 19:24
od pavel11
Zdravím maxbubakoff -ova. Mám taktéž 1.5CRDi. Pokud nedostaneš nějaký vyloženě smůlovitý kus, tak tě mohu uklidnit. Nebudeš mít problémy. Nemá cenu tu zas a znovu vyjmenovávat přednosti a dobré věci, na ty přijdeš sám. Nechci tě ochuzovat o zážitky. Jen jedné věci si všimni. Při jízdě do kopce koukej do zpětného zrcátka, jak se všichni pomalu vzdalují a auta zmenšují
. Je to moc dobrý pocit. Před tím jsem jezdil s benzínem a tam jsem si toho moc neužil. Opravdu si do dneška nemohu zvyknout na to, že tenhle motor přidává i v prudkém kopci bez podřazení, prostě přidám plyn a ono to jede. Paráda.
Napsal: 05 bře 2008, 19:47
od maxbubakoff
Vzhledem k předchozím vozidlům Š Forman 40 kW počítám, že prožiju řidičskou nirvánu...
Re: re spotřeba
Napsal: 06 bře 2008, 09:33
od matejicek
michal2828 píše:Já mám najeto cca 600 km. Taky jsem byl netrpělivý jaká bude spotřeba a po dotankování to bylo 8.04 L/100. A to jak jsem psal to nijak moc nešetřím, snažím se využívat všechny rychlosti a víc řadit resp. podřazovat a držet auto raději ve vyšších otáčkách. Jinak taky jezdím více méně příměstské trasy. Ta spotřeba se mě zdá na auto v záběhu celkem v pohodě. Pokud jde o pružnost, tak bych řekl, že je standardní, musíte si uvědomit(viz křivka motoru), že na dosažení vyšší rychlosti je třeba to trošku vytočit. Kolem 4000 tis. otáček to tahá celkem dobře. Mohu srovnávat s fokusem II 1.6 74 kW. Taky si myslím, že posuzovat pružnost u auta, které má najeto řádově stovky km není to pravé. Určitě je lepší počkat tak na min. 5000 km a pak to posoudit. Při zajíždění se velká část energie vyprodukované motorem ztrácí v samotném motoru či převodovce. Až dojde k uvolnění resp. vymezení vůlí vše půjde daleko lehčeji. Když jsem zajížděl getze 1.3 62 kW tak jsem si říkal, že línější a-uto jsem snad neřídil, a teď po 40000 km je to celkem litry.
Přesně, jak píše Michal2828. Matrix s 1,6 aby svižněji jel, se musí točit.
Je to "benzín" a stejný motor mám v Matrixu z března 2002. Už tehdy to nebyla nějaká motorická novinka. Je jasné, že nový motor 1,6 CVVT, který dávají třeba do I30, je lepší-koukni na technické parametry.
Se spotřebou s touto motorizací okolo 7 litrů moc nepočítejte. Moje nejlepší spotřeba na dlouhé trase byla 7,6l. Manželka jezdí po městě standartně mezi 9-10litry.
To co psal
maxbubakoff, je stále vžité mezi lidmi-nicméně názor na Hyundai či KIA se od roku 2002 postatně vylepšil. Já byl tenkrát považován přímo za exota..........
Napsal: 06 bře 2008, 16:22
od HankaK
Pro "matejicek": no, nepotěšil jste mě
, 7,6 l na dlouhé trase se mi zdá opravdu hodně. Mám podobnou zkušenost - cestu Brno-Praha a zpět jsem při průměru kolem 120 km/h jela s 7,7 l/100 km. Ale říkala jsem si, že to je tím nezajetým autem (v té době mělo asi 2 000 km), zimním obutím, protivětrem atd.
V tech.údajích je pro mimoměstský provoz uvedeno 6,3 l. Jenže to je asi myšleno na rychlost tak kolem 90 km/h, že? No nic, asi se budu ploužit nebo udělám nějakou banku...
Re: re spotřeba
Napsal: 06 bře 2008, 17:05
od ZdeněkSvoboda
matejicek píše:michal2828 píše:Já mám najeto cca 600 km. Taky jsem byl netrpělivý jaká bude spotřeba a po dotankování to bylo 8.04 L/100. A to jak jsem psal to nijak moc nešetřím, snažím se využívat všechny rychlosti a víc řadit resp. podřazovat a držet auto raději ve vyšších otáčkách. Jinak taky jezdím více méně příměstské trasy. Ta spotřeba se mě zdá na auto v záběhu celkem v pohodě. Pokud jde o pružnost, tak bych řekl, že je standardní, musíte si uvědomit(viz křivka motoru), že na dosažení vyšší rychlosti je třeba to trošku vytočit. Kolem 4000 tis. otáček to tahá celkem dobře. Mohu srovnávat s fokusem II 1.6 74 kW. Taky si myslím, že posuzovat pružnost u auta, které má najeto řádově stovky km není to pravé. Určitě je lepší počkat tak na min. 5000 km a pak to posoudit. Při zajíždění se velká část energie vyprodukované motorem ztrácí v samotném motoru či převodovce. Až dojde k uvolnění resp. vymezení vůlí vše půjde daleko lehčeji. Když jsem zajížděl getze 1.3 62 kW tak jsem si říkal, že línější a-uto jsem snad neřídil, a teď po 40000 km je to celkem litry.
Přesně, jak píše Michal2828. Matrix s 1,6 aby svižněji jel, se musí točit.
Je to "benzín" a stejný motor mám v Matrixu z března 2002. Už tehdy to nebyla nějaká motorická novinka. Je jasné, že nový motor 1,6 CVVT, který dávají třeba do I30, je lepší-koukni na technické parametry.
Se spotřebou s touto motorizací okolo 7 litrů moc nepočítejte. Moje nejlepší spotřeba na dlouhé trase byla 7,6l. Manželka jezdí po městě standartně mezi 9-10litry.
To co psal
maxbubakoff, je stále vžité mezi lidmi-nicméně názor na Hyundai či KIA se od roku 2002 postatně vylepšil. Já byl tenkrát považován přímo za exota..........
Jojo, musím souhlasit.
Budu mít nového Accenta 1,6 CVVT. Na Matrixe jsem se taky koukal při výběru, ale spotřeba rozhodla. Nezlobte se, ale rozdíl je skoro litr
Napsal: 06 bře 2008, 20:51
od rastos
HankaK píše:Pro "matejicek": no, nepotěšil jste mě
, 7,6 l na dlouhé trase se mi zdá opravdu hodně. Mám podobnou zkušenost - cestu Brno-Praha a zpět jsem při průměru kolem 120 km/h jela s 7,7 l/100 km.
Spotreba 7,7 l pri priemernej 120-tke je na benzin 1.6 vyborna spotreba.
Re: re spotřeba
Napsal: 06 bře 2008, 20:53
od rastos
ZdeněkSvoboda píše:Na Matrixe jsem se taky koukal při výběru, ale spotřeba rozhodla. Nezlobte se, ale rozdíl je skoro litr
My se nezlobime, vsak aj vo vnutornom priestore je to rozdiel skoro triedy
Napsal: 07 bře 2008, 08:53
od HankaK
Jo, jo, s tím prostorem naprostý souhlas. Ten byl pro mě při výběru rozhodující, takže i tu spotřebu jsem ochotná skousnout. I když se skřípěním zubů...
Napsal: 07 bře 2008, 15:30
od behe
HankaK píše:Jo, jo, s tím prostorem naprostý souhlas. Ten byl pro mě při výběru rozhodující, takže i tu spotřebu jsem ochotná skousnout. I když se skřípěním zubů...
K tomu sa treba postavit s trochu sirsim nadhladom.
Napr. zacat predstavou, ze mam posledny Rolls Royce Phantom. Nielenze za to vyvalim 17 milionov, ale ono to navyse zerie v meste 23 litrov a v kombinovanej prevadzke tusim 12.5 litra. A ta poistka...
A som zrazu stastny, ze mam Matrix, ktory zerie zhruba polovicu toho. A ani nebol tak drahy...