Stránka 2 z 2
re
Napsal: 03 zář 2008, 07:14
od michal2828
Taky jsem to řešil po mnoha diskuzích jsem se rozhodl pro
Total Quartz 9000, 5W/40
Specifikace: SAE 5W/40, ACEA A3-96/ B3-96/ B4, API: SL/CF, VW 502.00/ 505.00, MB 229.3, BMW Longlife Oil, Porsche, PSA Peugeot- Citroën, Gasoline, Diesel a LPG.
Podle názoru mnoha lidí výborný olej za super cenu (1 l 235 kč na
www.oleje.cz) a na 15 tis. interval zcela dostačující.
Napsal: 03 zář 2008, 07:56
od ross07
Total Quartz 9000, 5W/40 bude asi dost dobrý olej ,ale nestačil by Total Quartz 7000, 10W/40 , když to nyní chrochtá (dle servisky) polosyntetiku (teď je tam tuším Shell nebo Aral 10W40 který dával ještě servis Hyundai v Německu) . Né, že bych to tomu motoru rád nedopřál, ale aby nenastaly problémy s hydrostavy ventilů , simerinky díky řidšímu oleji a neteklo to někde
Mám zkušenosti ještě s mým prvním autem (byl to fiat UNO 75i.e.) , kdy jsem do něj ládoval "drahou" syntetiku 5W40 a když jsem to měl u svého servisáka, tak říkal, úplná zbytečnost . Do Fiatu patří "Selenia" a do Una tuším, že to bylo 15W40. 5W40 je pro tenhle motor "řidina" a není na to stavěný. Pravda je to (a bylo to) auto starší provenience a nedá se to s dnešníma motorama srovnávat a taky opotřebení bylo dost velké
Jinak Total Quartz 7000, 10W/40 je specifikace: SAE 10W/40, ACEA A3/B3, API SL/CF , PSA PEUGEOT-CITROËN, VW 505.00 - VW 500.00 performance level, MERCEDES-BENZ p229.1
Jinak cena 1 l ..... 130 kč
Nevíte někdo co takhle lejou v CZ či SK servisy Hyundai při garančkách za značky a typy olejů
re
Napsal: 03 zář 2008, 18:08
od michal2828
Autorizované servisy dávají většinou 5W40, tuším Castrol SLX Profesional (ale castrol dodává dvě skupiny olejů pro servisy a do běžné prodejní sítě) tzn. že to co tam dávají od Castrolu asi běžně nikde neseženeš. Někde tam dávají Shell helix ultra 5W40. Oba dva docela drahé. No a pak je skupina servisů, co tě tam nechá dát cokoli, co splňuje specifikaci pro daný motor od výrobce.
Pokud má motor už víc jak 100 tis. km, tak bych tam 5W40 nedával, pokud ne tak vůbec nevadí, že před tebou tam někdo dal "polosyntetiku", přejít můžeš bez problémů. Lepším olejem, pokud splňuje požadavky výrobce motoru, nikdy nemůžeš uškodit. (jiná je věc úbytků ať již spálením či netěsnostmi) Toť můj názor.
Napsal: 03 zář 2008, 20:06
od Matmar
Můžu potvrdit, v autorizovaném servisu mi před týdnem taky nalili Castrol SLX. Nepídil jsem se potom zda je to to nejlepší, ale zmínil jsem se, že mi motor vezme tak 2deci oleje na 1200km. BTW jak jste na tom vy se starýma CRDi a úbytkama oleje
Napsal: 03 zář 2008, 20:14
od rastos
My sme mali sluzobak Matrix CRDi trojvalec. Ani pri 135.000 km sme nedolievali, vzdy vydrzal po vymenu medzi ryskami.
Napsal: 03 zář 2008, 20:25
od Matmar
Mezi ryskama je dle servisáka asi 0,7 litru. Pokud vám to sežralo půl litru na 10 000km, tak je to na nafťák velice slušný.
Re: Jaký olej?
Napsal: 08 led 2009, 06:16
od ross07
Re: Jaký olej?
Napsal: 21 led 2010, 20:08
od Marcel123
Ja tam perem
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4
neda sa nim nič pokazit