Stránka 2 z 4

Re: svíčky

Napsal: 01 črc 2008, 21:34
od tatulda
Georg píše:Tak teď dotaz od naprostého laika v oboru zapalovacích svíček. Jsou lepší (mající alespoň nepatrný vliv na akceleraci, zrychlení, spotřebu, režim spalování směsi, atd) pro Accenta 1,3 12V svíčky předepsané výrobcem, tedy NGK: BKR5ES, nebo Champion : RC10YC, nebo má význam zkusit třeba BOSCH Super 4 s vícebodovým jiskřištěm ?
Ahoj,
z této kombinace bych ti doporučil zůstat u původních-tj.NGK.Možná mě bude někdo kamenovat,ale super4 jsem měl v Lantře a bylo to dost špatný a Champion jsme použily v několika jiných autech a to byla naprostá katastrofa.To už raději BRISK

Re: svíčky

Napsal: 02 črc 2008, 08:10
od mirec
Georg píše:Tak teď dotaz od naprostého laika v oboru zapalovacích svíček. Jsou lepší (mající alespoň nepatrný vliv na akceleraci, zrychlení, spotřebu, režim spalování směsi, atd) pro Accenta 1,3 12V svíčky předepsané výrobcem, tedy NGK: BKR5ES, nebo Champion : RC10YC, nebo má význam zkusit třeba BOSCH Super 4 s vícebodovým jiskřištěm ?
Ja mam tie boshky a som spokojny...zvysenie pruznosti motora bolo maximalne subjektivne pocitove takze skor ziadne :D ale tak stali ma asi tak 100 za kus ? tak preco nekupit nove....povodne som tam mal championky...

Napsal: 03 črc 2008, 12:16
od Lazo
já mám taky čtyřbodový bosh ale nic moc teda,zdá se mi že auto z nízkých otáček jako¨by cukne

Vymena?

Napsal: 24 črc 2008, 10:14
od ppaajjaa
Ahoj, ja mam svicky, ktere jsem nemenil minimalne 50000km. A predchozi majitel nevim, je mozne , ze tam jsou puvodni... auto mam ted skoro 150000km najeto.Je nutne je menit? Poznam to na vykonu= na spotrebe? dik za reakce...

Re: Vymena?

Napsal: 24 črc 2008, 11:14
od super.soso
ppaajjaa píše:Ahoj, ja mam svicky, ktere jsem nemenil minimalne 50000km. A predchozi majitel nevim, je mozne , ze tam jsou puvodni... auto mam ted skoro 150000km najeto.Je nutne je menit? Poznam to na vykonu= na spotrebe? dik za reakce...

Jasne ze to spoznas na vykone a spotrebe. Auto bude lepsie tahat v nizkych otacka a bude sa mu chciet ist lahsie do vysokych otacok. Ja menim sviecky kazdych 50 000km. Kupujem drahsie NGK a pripadaju mi asi najlepsie.

Re: Vymena?

Napsal: 17 srp 2008, 20:51
od pražus
super.soso píše:Jasne ze to spoznas na vykone a spotrebe. Auto bude lepsie tahat v nizkych otacka a bude sa mu chciet ist lahsie do vysokych otacok. Ja menim sviecky kazdych 50 000km. Kupujem drahsie NGK a pripadaju mi asi najlepsie.
Je pravda že když jsem vyměnil svíčky (cca po 100tis.km) přišel jsem o cukání při rozjezdu, ale spotřeba je dá se říct stejná. Nejnižší byla 5,3l a teď i po výměně svíček je to to samé v bledě modrém.

Re: Vymena?

Napsal: 18 srp 2008, 11:51
od ppaajjaa
pražus píše:
super.soso píše:Jasne ze to spoznas na vykone a spotrebe. Auto bude lepsie tahat v nizkych otacka a bude sa mu chciet ist lahsie do vysokych otacok. Ja menim sviecky kazdych 50 000km. Kupujem drahsie NGK a pripadaju mi asi najlepsie.
Je pravda že když jsem vyměnil svíčky (cca po 100tis.km) přišel jsem o cukání při rozjezdu, ale spotřeba je dá se říct stejná. Nejnižší byla 5,3l a teď i po výměně svíček je to to samé v bledě modrém.


Tak to ja tam mam asi neco spatne, takove spotreby jsem nikdy nedosahnul. Jezdim neco pres 6 litru. Je tedy pravda, ze jezdim dost po Praze...Motor máme stejný...

Napsal: 18 srp 2008, 12:08
od pražus
No a jakou by si chtěl mít spotřebu ve městě? :lol: Jinak 5,3 byla nejmenší co jsem kdy dosáhl, normálně jezdím za 5,7, kdybych jezdil stále za 5,3 tak v accentovi asi usnu. :lol:

Napsal: 18 srp 2008, 12:42
od ppaajjaa
pražus píše:No a jakou by si chtěl mít spotřebu ve městě? :lol: Jinak 5,3 byla nejmenší co jsem kdy dosáhl, normálně jezdím za 5,7, kdybych jezdil stále za 5,3 tak v accentovi asi usnu. :lol:

Tak to pak jo, myslel jsem, ze tech 5,3 mas standartni prumernou spotrebu...

Bosch Super4

Napsal: 18 srp 2008, 14:50
od HJugo
Zravim pani. Tu su moje skusenosti po 25000km so svieckami Bosch Super4 (to su tie vychyrene 4 bodove sviecky). Po 25000km som sa rozhodol vymenit sviecky za "lepsie" 4 bodove. Povodne som tam mal zakladne jednobodove Championy, ktore som si odlozil, lebo vyzerali dobre a pekne vypalene=ziadny karbon. Vysledok: spotreba bezo zmeny, tah motora tiez. Iba jedna vec ma stvala a to, ze pri plnom zoslapnuti plynu akoby motor prestaval tahat. Ked som nahle ubral trochu plyn, tak auto zacalo zrychlovat viac. Znova plny plyn a opat to iste. Najhorsie to bolo v kopcoch, kde ked este netreba podradit a malo by stacit zoslapnut plyn troska viac, tak presne opak. Podobne skusenosti som mal aj na Felde 1.6. Pri 3 bodovych svieckach auto tahalo o dusu na plny plyn, ale po namontovani 4 bodovych podobny ukaz ako pri Accente. Pred tyzdnom ma to uz nahnevalo, tak som vymontoval Bosch4 a dal naspat tie povodne jednobodove Championy nech zistim, ci sa mi to len zda, alebo je to fakt, ze pri plnej skrtiacej klapke to auto spomali. Verte-alebo neverte, tak teraz je auto pri plnom plyne zivsie. Boschky boli velmi zle opalene-samy karbom, jak na bocnych, tak na stredovej elektrode. Iba jedna elektroda vyzerala ako-tak k svetu (ta, na ktoru hadzalo stale iskru). Takze asi tak.

Napsal: 18 srp 2008, 23:07
od pražus
Já nevim, do accenta jsem nikdy 4bodové svíčky nedal a ani nedám, jezdím s obyčejnejma NGK BKR5E-11 - spotřeba nízská . . . tah auta odpovídající stáří a najetým kilometrům, když se mu chce vyhrabe maximálku i nad 195km/h (tachometrických), prostě na to že stál "pár" tisíc užasné vozidlo.

Re: Svicky

Napsal: 03 lis 2008, 22:07
od HJugo
Takze pani, mam nejakych tych 1000km na novych svieckach NGK Iridium IX s novym filtrom od KN do boxu. Vysledok? NEviem, ktory komponent ma na tom vacsiu zasluhu (predpokladam sviecky), ale auto teraz taha od 3000 otacok ako o dusu, ziadne dusenie, ziadna strata vykonu pri plnej skrtiacej klapke, len a len vyssi tah pri slapani na plyn. Teraz dokonca aj na 5 rychlostny stupen a rychlosti okolo 100km/h a prudkom zoslapnuti plynu auto poriadne trhne zacne tahat o dusu. Predtym ziadne trhnutie vpred neexistovalo. Teraz tie sviecky nemaju problem so zapalenim akejkolvek zmesi. Neviem ako by tieto sviecky reagovali pri standardnej riadiacej jednotke, ale mojej precipovanej to poriadne pomohlo. Co som hladal rozne objektivne testy na Iridiove sviecky, tak som sa docital, ze je objektivne namerany mensi vykon motora pri horucom motore. Teda po uplnom zahriati pri standardnych svieckach vykon mierne klesne tak 2-3%. Sice to nie je vela, ale v spolupraci s KN filtrom a chipom to robi slusny narast vykonu. Sviecky aj filter som si dal doviezt kamosom z USA za $100 aj s cistiacou sadou na KN filter. Skoda len, ze som tieto sviecky nemal uz na zraze, to by boli vysledne rychlosti este vyraznejsie. Ked budem velky a nasporim zbytocne prasule, tak si to dam zmerat na vykonovej brzde, nech to nie je len o pocitoch, ale aj na papieri.

Re: Svicky

Napsal: 03 lis 2008, 22:45
od Patrick
hmm ako tak rozmyslam.. to s tymi 4bodovimi svieckami.. ci to nerobilo preto ze malo slabu iskru.. ze Rj dala slaby prud a z tych 4och bodoch(elektrod) davali iskru len 3 a pod. alebo vsetky 4 ale slabu.. nwm noo sam sa cudujem:D myslel som ze cim viac bodov tym lepsie ale asi to nieje presne tak.. hmm zatial naj co som pocul su asi NGK pokial viem :) hl. do japoncov..korejcanov :D.... tak nwm.. moja volba sviecok pri najblizsej vymene padne asi na NGK pokial viem su udavane aj v papieroch od auta 8)

Re: Svicky

Napsal: 04 lis 2008, 07:12
od HJugo
Je to presne ako si napisal. Pri tych 4 bodovych potrebujes trosku vyssie napatie, aby hodili poriadnu iskru. Pri Iridiovych je to tak, ze podstatne menej energie potrebuju na prechod iskry, co je dolezite najma pri vysokych otackach kde klesa napatie/energia iskry, co Iridiovu sviecku neohrozuje pre mensiu energeticku/napatovu narocnost. Preto ta ihlickova stredna elektroda. Nikdy som si nemyslel, ze to tak bude citit. Skoda, ze v Europe su tie sviecky tak neskutocne drahe.

Re: Svicky

Napsal: 04 lis 2008, 20:04
od ZDENDA
tak s NGK jsem maximálně spokojený,mám je v Accentu i v Octávii Tdi(žhavičky) a měl jsem je i v Oplu Vectře a vše OK