Stránka 2 z 11
Napsal: 07 úno 2008, 09:21
od lordsewen
Som majiteľom Accentu 1.5 CRDi už štvrtý rok. S motorom za ubehnutých 65000 km boli len dva problémy. Prvý vyriešený čistením trysiek, nakoľko som vraj natankoval špinavú naftu...takže Shell nikdy
....včera mi menili žhaviče... jedon bol nefunkčný, ale to sa vraj stáva...
Všetko záleží asi od kusu, lebo inak som preliezol veľa stránok o accente a problémy sú rôzne. Ale inak spokojnosť s autíčkom 100%. Spotreba, jazda...všetko good....
výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 15 dub 2008, 19:15
od Pepino
Přátelé, mám na svém Hyundai 1,5 CRDI (81 kW)najeto za 11 měsíců 45 000 km, za sebou třetí garančku, auto jezdí absolutně bez problémů. Zajímalo by mě, zda se někdo z vás nedostal k informaci, jaká je předpokládaná kilometrová výdrž tohoto motoru. Zajímavá informace (myšleno obecně), je v Autodieselu č.8 od Ing. Navrátila z Pezinoku, majitele servisu na vstřikovací systémy. Zajímá mě i životnost tzv. bezúdržbového rozvoďáku, protože vše se opotřebovává a mám určité zkušenosti s "bezúdržbovými" věcmi. Snažím se tankovat kvalitní naftu a i do té liji aditiv s kterým mám super zkušenosti z mého předešlého vozu (jetý MB 2,5 TD), kde jsem po cca 100 000 mnou ujetých km prováděl demontáž vstřikovačů na seřízení a ty byly (i podle slov automechanika), jako nové, lesklé a bez usazenin. Na garančce jsem se ptal kolik má nejvíce ujeto jimi servisovaný Hyundai 1,5 CRDI a je to 75 000 km, což je o ničem.
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 16 dub 2008, 20:48
od lato
Pepino píše: Snažím se tankovat kvalitní naftu a i do té liji aditiv s kterým mám super zkušenosti
Môžeš upresniť aký aditív?
Ďakujem.
Napsal: 18 dub 2008, 18:18
od peaty
Kto pouziva aditiva, tak please napiste ake, pripadne by bodol aj link
Napsal: 18 dub 2008, 21:16
od Pepino
Poměrně dlouho jsem věrný "Super diesel aditivu - VIF". Dříve se prodával v plastových lahvích, dneska jej kupuji v plechovkách o obsahu 650 ml za 246,- Kč. Velice mě potěšilo, když v AUTODIESELU č. 6/2007 vyšel kompletní test aditivů do nafty a VIF byl vyhodnocen jako nejlepší, v č. 8/2007 potom test zimních aditivů a opět byl VIF vyhodnocen jako nejlepší. Zároveň i cenově. Jinak o aditivech vyšel ještě velmi zajímavý článek v AUTODIESELU č. 5/2007. Značkové čerpací stanice sice tvrdí, že aditiva do nafty v příslušném množství přidávají, ale pro mě je toto jistota a myslím si, že když si to každý spočítá finančně vzhledem k dávkování , tak to není tak velká zátěž.
Napsal: 18 dub 2008, 23:56
od Mexican
peaty píše:Kto pouziva aditiva, tak please napiste ake, pripadne by bodol aj link
STP Diesel Treatment with Antigel - cca 65 kc na plnu nadrz, teda cca 0,70 kc na liter nafty navyse. Tiez som spokojny, motor pradie a v zime startoval vzdy uplne pohodovo. Aditivum pridavam do druheho tankovania, dneska mam cez 16 000 km
Napsal: 19 dub 2008, 11:16
od vlastaFR
aditiva lejt muzes, ale prvni ti odejdou vzstriky nebo turbo pac je to nadupanej maloobjemovej diesel tz. u turba se ti naklapej klapky (neodborne) a vzstriky jsou pretlakovany (na to aby vydrzely se zivotnosti samotneho motoru)
TO ma sistem Comon rail nebo PD? vim ze do nedavna byl PD nejlepsi ale pracovalo se na dalsi generaci comon railu s jeste vysim tlakem vstriku a nekolika predvstriky.... Netusim jakej sistem ma vase CRDI, ale co sem psal hore plati tak i tak
Napsal: 19 dub 2008, 11:20
od Mexican
vlastaFR píše:aditiva lejt muzes, ale prvni ti odejdou vzstriky nebo turbo pac je to nadupanej maloobjemovej diesel tz. u turba se ti naklapej klapky (neodborne) a vzstriky jsou pretlakovany (na to aby vydrzely se zivotnosti samotneho motoru)
TO ma sistem Comon rail nebo PD? vim ze do nedavna byl PD nejlepsi ale pracovalo se na dalsi generaci comon railu s jeste vysim tlakem vstriku a nekolika predvstriky.... Netusim jakej sistem ma vase CRDI, ale co sem psal hore plati tak i tak
CRDi= Common Rail Diesel... vstreky su bosch. Vzdy si treba polozit otazku preco odidu vstreky. Nie je to tym ze maju zivotnost cca 100 000 km, ale skor tym aka je kvalitna nafta a v akym rezimoch motor pracuje. Myslim, ze vhodne vybrate aditiva mozu minimalizovat nasledky menej kvalitnej nafty (voda, necistoty) ale mas recht slabym clankom motoru budu naisto vstreky a eventualne turboduchadlo. Urcite auto jazdene okreskami vydrzi viac nez auto jazdene 150-170 po dialniciach alebo v kopcoch
Napsal: 19 dub 2008, 13:18
od jandaxx
Dle časopisu Autodiesel je životnost vstřiků cca 150 000km a nedá se s tím nic moc dělat. Když si vezmete ty miliony pracovních cyklů co musí ten vstřik vykonat a jaké jsou tam tlaky, tak je to až dost.
Napsal: 20 dub 2008, 14:37
od David C3
jandaxx píše:Dle časopisu Autodiesel je životnost vstřiků cca 150 000km a nedá se s tím nic moc dělat. Když si vezmete ty miliony pracovních cyklů co musí ten vstřik vykonat a jaké jsou tam tlaky, tak je to až dost.
podle mě není pevně dana doba a ani vzdalenost.. někomu odejdou po 80 a někomu po 380tis km...
Napsal: 20 dub 2008, 15:18
od jandaxx
To co tam píšou, je +- průměrná životnost. Ale je to samozřejmě jako se vším. Někomu vydrží 100, někomu 250. Ale není to tak, že vydrží celou životnost motoru. Hodně záleží na kvalitě nafty, respektivě aditivaci, aby dobře mazala.
Napsal: 20 dub 2008, 18:42
od vlastaFR
David C3 píše:jandaxx píše:Dle časopisu Autodiesel je životnost vstřiků cca 150 000km a nedá se s tím nic moc dělat. Když si vezmete ty miliony pracovních cyklů co musí ten vstřik vykonat a jaké jsou tam tlaky, tak je to až dost.
podle mě není pevně dana doba a ani vzdalenost.. někomu odejdou po 80 a někomu po 380tis km...
380tiis o tom si muzes nechat jen zdat. jo gdyby to byl 2.0litr s timhle vykonem tak to to pak jo. ale je to od kusu vidim to na firemnich dodavkach... stejny motory ale kazdej vydrzel neco jinyho od 180- do 500 000km. ale u vsech sly vstriky po 250 000 novy (2.5l ale vykon schodnej s vasim!!!) takze zadnej prebuzenej motor. je delanej na vydrz. ta s kterou jezdim ja ma 530 000 motor jede jak svin ale sou tam uz druhy vstriky a jiny turbo....
Napsal: 20 dub 2008, 20:30
od lato
vlastaFR píše:.
jo (2.5l ale vykon schodnej s vasim!!!)
No neviem čo máš s tým objemom, tieto reči počúvam takmer na každom kroku.. ak ten výkon využívam len občas - predbiehanie - myslím že som potom s tvojho hľadiska lepšie natom ako ten čo jazdí s 2 litrom na doraz. Mať výkonovú rezervu neznamená že ten motor jazdí na doraz. Nová technológia nemusí znamenať - malá životnosť. Ale fakt je, že mám len 45 tis.
Uvidím, ale ak nebudem spokojný určite to nebudem hádzať nato že som 1,5-ku uštval...
Napsal: 20 dub 2008, 21:31
od peaty
Mexican píše:STP Diesel Treatment with Antigel - cca 65 kc na plnu nadrz, teda cca 0,70 kc na liter nafty navyse. Tiez som spokojny, motor pradie a v zime startoval vzdy uplne pohodovo. Aditivum pridavam do druheho tankovania, dneska mam cez 16 000 km
Tak rozhodol som sa aj ja pre tie aditiva a prve co tam nalejem, budu asi tie, ktore pouziva
Mexican, kedze ma taku nizku spotrebu
. Pozeral som po nete a STP Diesel Treatment sa predava po 149 kc/250ml. V akom pomere sa to
Mexican davkuje? Este som sa docital, ze pridavok Antigel je skor do mrazov, takze teraz v lete asi zbytocne...
Napsal: 20 dub 2008, 23:49
od Mexican
peaty: ja to STP kupujem vzdy v Globuse za 129 Kc. Vyrobca aditiv to odporuca kazdych 2000 km jednu nadobku 250ml, ja to davam cca po 1700-1800 km kedze jazdim od plna do prazdna.
Mam takyto postup - do takmer prazdnej nadrze natankujem cca 10 l, by vocko nalejem polovicu nadobky, dotankujem na 30l dolejem zvysok, chvilku cakam kym pripravok naftu odpeni - cca minutu a dotankujem zvysok do 42-44 litrov
Antigel je naozaj lepsi do mrazov, ale aj v lete nie je na zahodenie, zvysuje totiz viac cetanove cislo nafty.
BTW ak by si chcel tie adiiva po 129 kc, daj vediet kupim to (5ks alebo nieco takeho) - v nedelu 3.maja mam cestu cez TT, Senicu do Brna