Chiptunning
Moderátoři: vipe, Moderátoři
- Bruce Lee
- **
- Příspěvky: 132
- Registrován: 16 čer 2005, 13:20
- Bydliště: Č.T.,Řeka,Třinec
- Kontaktovat uživatele:
nedoporučuji
To pokovení oken myslíš vážně?Je to dražší jak fólie (3M Panther) a už jsem viděl na Porsche jak to měl sedřené.Ovšem jde to chemický odstranit ale taky je po pálka.Co vím nikdo to pokovení nechválí!!!
A to ACH ve Frýdku-Místku bych moc nezkoušel.Byl jsem se tam ptát 2x na něco a moc odborně na mne nezapůsobili.A opravují tam snad z nouze všechny značky,jen Hyundaiu tam moc nebylo.Na ten Bit Power jsem taky volal a kdyby měl cestu tak by to i udělal,ale podle slov moc "Korejce"nedělá a není si jistý výsledkem.
A to ACH ve Frýdku-Místku bych moc nezkoušel.Byl jsem se tam ptát 2x na něco a moc odborně na mne nezapůsobili.A opravují tam snad z nouze všechny značky,jen Hyundaiu tam moc nebylo.Na ten Bit Power jsem taky volal a kdyby měl cestu tak by to i udělal,ale podle slov moc "Korejce"nedělá a není si jistý výsledkem.
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem na Feldě kombi pokovení asi 3 roky (30% zatmavení s Atestem) a pohoda. Jediná nevýhoda je mytí zevnitř, jdou z toho blbě odstranit šmouhy. Cena tehdá vyšla stejně jako kvalitní fólie.
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Protože mám jisté zkušenosti s chiptuningem Opela, přidám svůj názor.
Chiptuning má význam u turbomotorů, obzvlášť dieselů, kde je možné pohrát si s plnícím tlakem turba. U benzínových maloobjemových motorů nemá chiptuning význam.
Obecně platí, že navýšení hodnot je následující:
+20-30% výkonu a kroutícího momentu u turbodieselu
+10-15% výkonu a až 20% momentu u benzínu s turbem
+3-10% výkonu a momentu u normálních benzínů, přičemž u maloobjemových motorů (Getz 1.1 a 1.3) je to max.+5%
Samozřejmě, že chiptuning má negativní vliv na životnost motoru, ale dá se to těžko dokázat - uvádí se snížení životnosti o 10-20%, ale je těžko usuzovat, zda když načipovaný motor kleknul o 20-30tis. km dřív, bylo to kvůli chipu. Je ale logické, že když motor dává větší výkon, těžko lze uvažovat o tom, že by se jeho životnost zvýšila.
Je také jasné, že žádná firma nenapíše, že chip má vliv na životnost motoru, protože by to nikdo nechtěl. A po 150-200tis km už jim nikdo nedokáže, že je to vinou chipu, to se dá potom hodit na cokoliv, nejčastěji na špatnou údržbu.
Co se týká spotřeby, většinou zůstane na stejné úrovni nebo se pohybuje +-10%.
Ale jak už tady bylo napsáno, málokde se taky říká, že většinou to chce po chipu používat kvalitnější (a tedy dražší) benzín BA98 a olej, je nutné zkrátit interval výměny na max. 10tis.km a dá se očekávat, že se mírně zvýší i jiné náklady na udržbu.
Je tedy na každém, zda usoudí, že se mu to vyplatí. Já osobně o tom uvažuju u druhého auta Opel Vectra 2.2DTi/92kW, kde lze výkon zvýšit na 115kW a moment z 280Nm na 355Nm. Životnost motoru je určitě přes 200tis (teď mám 61tis.) a tak dlouho to auto určitě mít nebudu.
Ale u Getze mé ženy, který tento týden kupujeme (1.3GLS/63kW, 7/2003, najeto 14tis.km, plná výbava, dovoz) do chipu určitě nepůjdu - to auto je samo o sobě dost živé a další 3-4kW navíc (víc to nemůže být, i kdyby slibovali cokoliv, je to technicky nemožné!) mě nevytrhnou, zvlášť za cenu 5-10tis Kč. To ty peníze vrazím radši do něčeho užitečnějšího, jako je lepší filtr vzduchu (KN nebo Green - i ten dokáže mírně zvýšit výkon a moment), nerez výfuk, kvalitní olej a gumy apod.
Omlouvám se, že ač nováček na fóru, rozepisuju se jako mazák.
Chiptuning má význam u turbomotorů, obzvlášť dieselů, kde je možné pohrát si s plnícím tlakem turba. U benzínových maloobjemových motorů nemá chiptuning význam.
Obecně platí, že navýšení hodnot je následující:
+20-30% výkonu a kroutícího momentu u turbodieselu
+10-15% výkonu a až 20% momentu u benzínu s turbem
+3-10% výkonu a momentu u normálních benzínů, přičemž u maloobjemových motorů (Getz 1.1 a 1.3) je to max.+5%
Samozřejmě, že chiptuning má negativní vliv na životnost motoru, ale dá se to těžko dokázat - uvádí se snížení životnosti o 10-20%, ale je těžko usuzovat, zda když načipovaný motor kleknul o 20-30tis. km dřív, bylo to kvůli chipu. Je ale logické, že když motor dává větší výkon, těžko lze uvažovat o tom, že by se jeho životnost zvýšila.
Je také jasné, že žádná firma nenapíše, že chip má vliv na životnost motoru, protože by to nikdo nechtěl. A po 150-200tis km už jim nikdo nedokáže, že je to vinou chipu, to se dá potom hodit na cokoliv, nejčastěji na špatnou údržbu.
Co se týká spotřeby, většinou zůstane na stejné úrovni nebo se pohybuje +-10%.
Ale jak už tady bylo napsáno, málokde se taky říká, že většinou to chce po chipu používat kvalitnější (a tedy dražší) benzín BA98 a olej, je nutné zkrátit interval výměny na max. 10tis.km a dá se očekávat, že se mírně zvýší i jiné náklady na udržbu.
Je tedy na každém, zda usoudí, že se mu to vyplatí. Já osobně o tom uvažuju u druhého auta Opel Vectra 2.2DTi/92kW, kde lze výkon zvýšit na 115kW a moment z 280Nm na 355Nm. Životnost motoru je určitě přes 200tis (teď mám 61tis.) a tak dlouho to auto určitě mít nebudu.
Ale u Getze mé ženy, který tento týden kupujeme (1.3GLS/63kW, 7/2003, najeto 14tis.km, plná výbava, dovoz) do chipu určitě nepůjdu - to auto je samo o sobě dost živé a další 3-4kW navíc (víc to nemůže být, i kdyby slibovali cokoliv, je to technicky nemožné!) mě nevytrhnou, zvlášť za cenu 5-10tis Kč. To ty peníze vrazím radši do něčeho užitečnějšího, jako je lepší filtr vzduchu (KN nebo Green - i ten dokáže mírně zvýšit výkon a moment), nerez výfuk, kvalitní olej a gumy apod.
Omlouvám se, že ač nováček na fóru, rozepisuju se jako mazák.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Ja mam s ABC tuning zkusenosti ohledne dieselu (a to 3.0 u novyho Espace ) , prijeli, auto vzali na zahradu, pozadali, aby u toho nikdo nebyl, neco natukali do notebooku, zmerili vykon a odjeli.Na takhle tezkym aute je to sakra znat a spotreba klesla o litr...priklanim se k Benjimu, radsi kupte kvalitni olej, 7kW za ty prachy nestoji.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Něco na tom bude, je asi pravda, že než vrážet peníze do nejistoty, tak si ho raději trochu zkrášlím. erez výfuk už jsem koupil, je i foto v albumu a teď čekám na KN filtr, ale dám ho tam až po velké garančce, aby my nenadali. Ale stejně, až za ty 2roky budu mít nějakou kačku navíc, tak to zkusím načipovat, za 4500bez dph u Bitpower Vrbno.
Getz 1,3l 5dv., r.v. 2004
Ahojky, tak v Olomouci čipují ve spolupráci s firmou Bitpower Vrbno p.Pradědem, na Getz 1,3l 63kW je u nich cena 13000,- . Pěkně si teda na nás mastí kapsy a je mi líto lidí, kteří už u nich načipovali, protože když zajedu přímo do Bitpoweru tak je cena 4900,- bez DPH. Tímto mně trochu zklamali, servisák se totiž velice chlubil, kolik zákazníků čipovalo a jak jsou všichni spokojeni, že to jede. Čipování provádějí bez ztráty záruky motoru. Kdyby někdo náhodou chtěl tak www.bitpower.cz . Zdravím všechny!
Getz 1,3l 5dv., r.v. 2004
-
- *
- Příspěvky: 16
- Registrován: 19 říj 2005, 21:13
Getz Tuning
Mám Getze od ABC tuning upraven a musím uznat ,že to je znát a to hlavně při vyšších otáčkách.Má z 61KW - 75KW za cenu 8000kč.Jako správný nevěřící Tomáš jsem si to po měsíci nechal přeměřit v jiném značkovém servisu ,kde naměřili 78KW.Tak bych zase to ABC tuning tak nezatracoval.Ta cena je teda bez dokladu,ale s plnou registrací a protokolem o úpravě.
Chiptuning
Víceméně každé auto s elektronickou řídící jednotkou (ECU) lze tzv. "chipovat", tedy vložením další jednotky ("chip") s vlastním softwarem nebo úpravou softwaru přímo v ECU.
Aspoň tak to chápu já, tedy..
Aspoň tak to chápu já, tedy..
www.ochranamotoru.cz
turbo
caute.mam zatial xsaru 2.0 HDI,som z nou max. spokojny ale uvazujem o novom Getzi.ohladne chipu u turbodieslou ja som tiez uvazoval ale riziko odpalenia turba alebo jeho sucasti,ktore su "kurva" drahe ma presvedcilo aby som sa na to .... u obyc. benzinou je riziko min. a problematika kvalitneho oleja a inych veci neriesim,lebo stale pouzivam len kvalitne veci.pretoze"niesom taky bohaty aby som kupoval lacne veci"
Re: Getz Tuning
Copak mají v tolika servisech stolice na měření výkonu??? To ti přece z diagnostické zásuvky auta nezjistí! Pokod vím, motorovou brzdu mají jen na pár místech v republice.Petr Liberec píše:Mám Getze od ABC tuning upraven a musím uznat ,že to je znát a to hlavně při vyšších otáčkách.Má z 61KW - 75KW za cenu 8000kč.Jako správný nevěřící Tomáš jsem si to po měsíci nechal přeměřit v jiném značkovém servisu ,kde naměřili 78KW.Tak bych zase to ABC tuning tak nezatracoval.Ta cena je teda bez dokladu,ale s plnou registrací a protokolem o úpravě.
Getz 1,3l 5dv., r.v. 2004
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chiptuning
aj ja uvažujem o zdvihnutí výkonu na mojom Getzi 1.1 Aspoň nech má krutak tých 105m lebo ten súčastný 95 je o ničom...
Naposledy upravil(a) Juraj dne 28 říj 2005, 10:13, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/