Klepání v zadních brzdách
Moderátoři: vipe, Moderátoři
- Reklama
- Laďa
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 08 pro 2007, 08:17
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Mě to třeba klepe pořád i když nebrzdím, tak mi tam pořád něco klepe (bubnuje). Bylo mi řečeno že je to zvuk od pneumatik. Ale je to tak tiché, že když se na to nezaměřím, tak to ani neslyším. Ani na technické s tím nebyl žádný problém. Auto brzdí výborně, tak to ani neřeším.Cemar píše:Ještě jeden postřeh - klepe to při mírném přibržďování a to i při přibržďování ruční brzdou... Takže by "to" mohlo být opravdu někde mezi čelistí a bubnem...
Bruno píše:Mám dojem, že to tzv. samoštel, který vymezuje vůli paken vůči bubnu tak aby i po opotřebovávání paken byla pořád stejná. Pokud jsou ty plíšky /ta zubatka/ nebo ty pružinky špatné, pakny se automaticky nedoštelovávají a může tak vzniknout větší mezera mezi paknou a bubnem a to může být příčina toho hluku. Pokud ta mezera není moc velká, tak to ani na brždění nepoznáš. Myslím, že jsou to ty samoštely, buď zaneřáděné nebo špatná pružinka. Mrkni na to!!!
Tak jsem to dnes zase rozhodil. Koukal jsem na ten asi "samoštel" a taky jsem ho vyfotil , viz první foto. Nic jsem moc nezjistil , jen na jednom místě viz druné foto snad náznak možného pohybu. Je to na té rozpěrce se samoštělem na levé pakně. Je to označené šipkou s otazníky. Jako by to bylo ošoupané. jestli je to od běžné fuknce brzd či tam rozpěrka poskakuje , těžko říct. Jestli když se prasátko roztáhně a ta rozpěrka tam začné lítat , možné to je. No nevím.Tak jsem riskl a otočil asi o 2 zuby s tou rohatkou a asi ve směru kdy se ta rozpěrka roztahuje. Složil jsem to a projel. První sešlápnutí .. klepalo. Druhý pokus s trochu podtrženou ruční brzdou .. stejný výsledek . Tak jsem udělal další pokus. Přišlapl jsem brzdu řádně (samozřejmě v klidné ulici abych si někoho díky těmto pokusům nenastěhoval do kufru) a neklepalo to .. další pokus taky neklepalo. Že by si to nějak jinak "sedlo" ? Nevím. Než jsem dorazil domu tak to bylo tak 50 na 50 , někdy vůbec , někdy málo , někdy datel... Škoda ,že nejde vrazit ze zadu brzd kamera , hned by bylo jasno co se děje. Budu jezdit chvilku s tím jak je a uvidím jestli to vydrží s tím 50 na 50 nebo to bude dělat pořád...
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Tak to já mám asi opačnou zkušenost , ale potvrdit to už nemůžu. Když bylo auto naložený, 4 osoby + dítě v autosedačce + plnej kufr, tak jsem měl pocit, že to nedělalo, alespoň v té chvíli. Když jsem to slyšel poprvé tak mne taky napadlo ABS, jestli to nepřerušuje tlak na prase a pakny přerušovaně bouchaj o buben, ale to by snad muse být cítit v pedálu brzdy a rachot od ABS když to přerušuje. Tak jsem ABS vyloučil. To jsem ještě nevěděl, že tohle auto má asi EBD (Electronic brakeforce distribution) . Tak že by to dělalo tohle ? Ani jsem ještě nehledal kde to je a jak to snímá to zatížení auta... a rozděluje tlak mezi přední a zadní brzdy. Ještě budu hledat něco kolem paken a případně kolem rozpěrky se štelem, třeba na něco narazím. A taky proč to dělá jen pravá zadní a né levá. Můžu to vyzkoušet porovnat i s tím místem ošoupání na té pakně...MirdaP píše:Mě tak napadla jiná věc, asi je to blbost ale nemůže to klepání souviset s omezovačem brzdného tlaku podle zatížení auta? Nejvíc to totiž bouchá když jedu plně naloženej a to bez vyjímky!
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Tak to je pokrok. Tak to můžu u nás v servisu vyzkoušet , ale až to bude zase dělat , protože jsem dnes ujel přes sto kilometrů a ani jednou ťuk, ťuk tak uvidím co bude dál...
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Nevíte konkrétně, jak už umí servisy řešit problém klepajících brzd?MirdaP píše:Tak mi odepsal technický ředitel Hyundai ČR že servisy už umí řešit problém klepajících brzd a pokud někde ne tak sjedná nápravu... Tak uvidíme.
Loni mi měnili náboje a nepomohlo to, ve středu jedu na další servisní prohlídku, tak abych jim mohl poradit...
Jsem sice už rok po záruce, předpokládám že to odstraní jako konstrukční vadu zdarma. Máte někdo informace, zkušenosti?
Červený Getz 1.1 - třídveřový (byl), bílý Getz 1,4 - pětidveřový (byl), bílý Bayon 1,2 (je)
Re: co ty plechy?
Muzu potvrdit .... take od vycisteni stale klid ...ROOOM píše:Ahoj,
jeste jsem si vzpomnel, ze kdyz jsem to cistil tak na prvni pohled byly vylestene rohy toho plechu nakterem jsou desticky. Jako kdyby se bubnu pri brzdeni dotkly nejdrive ony a pak dosedla cela deska. Nevim jestli je to mozne, ale srazil jsem je trochu pilnikem
http://www.rtech.eu/getz/brzdy/slides/DSCN5382.html
a pak uz jen vyfoukal .... od te doby klid ..tuktuk
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=30
Getz 1.1 Cool - Green Bean
Mercedes Benz M-Class W164 3.0
Mercedes Benz M-Class W164 3.0
klepání v zadních brzdách - acent
Ahoj,
dal jsem svůj příspěvek do kategorie acent - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=9647
jen krátce v servisu jsem byl 4x, výměna pružinek, nábojů, promazání, ... vždy pomohlo na cca pár set kilometrů (rekord bez klepání 500km), vždy se vrátilo. Auto mám po záruce, nevím jestli to vůbec má ještě cenu když to zkoušeli 4x a nepodařilo se odstranit.
dal jsem svůj příspěvek do kategorie acent - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=9647
jen krátce v servisu jsem byl 4x, výměna pružinek, nábojů, promazání, ... vždy pomohlo na cca pár set kilometrů (rekord bez klepání 500km), vždy se vrátilo. Auto mám po záruce, nevím jestli to vůbec má ještě cenu když to zkoušeli 4x a nepodařilo se odstranit.
Accent, rv. 2003, zlatá metalíza
Re: Klepání v zadních brzdách
Dneska jsem navštívil na čumendu servis v Ústí a hned probral klepání v zadku. Překvapilo mě že nedělali že takový problém vlastně neexistuje a prý jediná pomoc spočívá ve výměně inovovaných paken! Takže si dávejte pozor při jejich výměně jaké vám dávají, ty původní vinou nekvalitního uchycení klepou a mají jich plné sklady!