Denní svícení
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi,může mě někdo objasnit,v čem je ta úspora?Čeho????Důvod,proč bastlit na auto nějaká světla pro denní svícení Koupím si světla pro denní svícení za 2800,-Kč,abych uspořil žárovku v hlavních a dalších světlech (za 5 roků neustálého svícení,jsem měnil pouze jednu prasklou parkovačku za 6,-Kč)a 0,1 l benzínu na 10000km.Tak tomu říkám dobře investované peníze .Nehledě k tomu,že amatérsky domontovávaná světla zrovna vzhledu auta neprospějí.Pokud se tyto dodělávky někomu na autě líbí,dovedu to pochopit,ale jiný smysl jsem nenašel .Nehledě na viditelnost a že bych chtěl uspořit i žárovky v zadních světlech ,tak to asi také nebude šetření na pravém místě(i když v rámci zákona).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
tak, tak... a prave u Accentu kde su poloautomaticke svetla.. takze ziadne starosti fakt nie suBorek píše:Chlapi,může mě někdo objasnit,v čem je ta úspora?Čeho????Důvod,proč bastlit na auto nějaká světla pro denní svícení Koupím si světla pro denní svícení za 2800,-Kč,abych uspořil žárovku v hlavních a dalších světlech (za 5 roků neustálého svícení,jsem měnil pouze jednu prasklou parkovačku za 6,-Kč)a 0,1 l benzínu na 10000km.Tak tomu říkám dobře investované peníze .Nehledě k tomu,že amatérsky domontovávaná světla zrovna vzhledu auta neprospějí.Pokud se tyto dodělávky někomu na autě líbí,dovedu to pochopit,ale jiný smysl jsem nenašel .Nehledě na viditelnost a že bych chtěl uspořit i žárovky v zadních světlech ,tak to asi také nebude šetření na pravém místě(i když v rámci zákona).
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
"calvine" to co píšeš není přesné. existují na to složité vzorečky dle výkonu motoru, kapacitě alternátoru, výkonu ve W žárovek atd.....
Již se to mnohokráte probíralo a u aut s cca 100koňma a klasickým počtem žárovek to dělé při ceně benzínu 28-30Kč 1,-Kč na 100km. Znamení to tedy cca 0,03l/100km. Musel bych hodně hledat kde ty výpočty byly, ale existují.
Již se to mnohokráte probíralo a u aut s cca 100koňma a klasickým počtem žárovek to dělé při ceně benzínu 28-30Kč 1,-Kč na 100km. Znamení to tedy cca 0,03l/100km. Musel bych hodně hledat kde ty výpočty byly, ale existují.
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------
dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
----------------------------------------------------
dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Accent 2007, 1,5 CRDI Elegance, Neutral Grey
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
nemam to podlozene, ale myslim ze to nebude ani 0,1l ... to uz usetris viac ak si pozries predpoved pocasia ze aky bude kde vietor, alebo si dufuknes pneu na dobry tlak... ono aj kvalitny olej ti moze usestrit 0,1l .... moznosti usetrit drobne je vela, najdolezitejsia je vsak samotna jazda - tam sa daju usetrit litre.. vcer mi kamos poslal odkaz na Kia forum, kde sa rozoberala spotreba 1,5 CRDi u Rio II (nas motor) a borci su uplne bez seba ze jazdia za 6l (a do 7l po meste) .... takze vsetko je relativne, ja radsej svietit budem a aj tych 0,2l sa pokusim usetrit plynulou jazdoucalvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Kdysi jsem čet na tipcaru recenzi mazdy 6, kde majitel uváděl po montáži denních světel snížení spotřeby o těch 0,2l/100km. A v připojené diskuzi se do něj neskutečně ostatní obuli.calvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Nechci tady zase rozpoutávat nějakou hádku, ale ty světla nyní používam víc než týden, a z hodnot palubního PC to vypadá skutečně na pád spotřeby... Uvidíme po delším časovém období.
Já jezdím spíš kratší trasy, sem tam po městě atd...
A ve městě právě si myslim že to bude nejvíc poznat...
Jednoduchý návod pro majitele palubních PC:
Se zahřátým motorem vynulujte spotřebu PC, ujeďte cca třeba jen 1km nebo 5km a zastavte a s nastartovaným motorem a zapnutými světly stopněte několikrát interval kdy se mění jednotlivé desetiny litru ve spotřebě...
Ten časový interval bude pořát stejný jelikož stojíte na místě.
A poté proveďte to samé s vypnutými světly a časový interval se prodlouží...
Zas tak zanedbatelné to není.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k .Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
ono nech si kazdy da co chce... tomovi to vyhovuje uz to tam namontoval a tak mu to rozmlouvat nema vyznam. Ja osobne v tom nevidim vyhodu a tak to montovat neplanujemBorek píše:I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k .Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím a nic proti montážím na cizích autech nemám,jen jsem chtěl vědět smysl takové montáže Ale žádný jsem nenašel-za investované peníze dostanu úsporu paliva rovnající se 0,0.....,bezpečnosti pro mé auto to ubere a většina dodělávaných neorigo doplňků,vypadá na autě-no,řekněme viditelně"dodělávaně".Mexican píše:ono nech si kazdy da co chce... tomovi to vyhovuje uz to tam namontoval a tak mu to rozmlouvat nema vyznam. Ja osobne v tom nevidim vyhodu a tak to montovat neplanujemBorek píše:I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k .Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
http://www.kia-club.net/viewtopic.php?t=707peaty píše:Mozes sem please hodit presny odkaz na to vlakno?Mexican píše:vcera mi kamos poslal odkaz na Kia forum, kde sa rozoberala spotreba 1,5 CRDi u Rio II (nas motor) a borci su uplne bez seba ze jazdia za 6l (a do 7l po meste) ....
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
tom píše:Kdysi jsem čet na tipcaru recenzi mazdy 6, kde majitel uváděl po montáži denních světel snížení spotřeby o těch 0,2l/100km. A v připojené diskuzi se do něj neskutečně ostatní obuli.calvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Nechci tady zase rozpoutávat nějakou hádku, ale ty světla nyní používam víc než týden, a z hodnot palubního PC to vypadá skutečně na pád spotřeby... Uvidíme po delším časovém období.
Já jezdím spíš kratší trasy, sem tam po městě atd...
A ve městě právě si myslim že to bude nejvíc poznat...
Jednoduchý návod pro majitele palubních PC:
Se zahřátým motorem vynulujte spotřebu PC, ujeďte cca třeba jen 1km nebo 5km a zastavte a s nastartovaným motorem a zapnutými světly stopněte několikrát interval kdy se mění jednotlivé desetiny litru ve spotřebě...
Ten časový interval bude pořát stejný jelikož stojíte na místě.
A poté proveďte to samé s vypnutými světly a časový interval se prodlouží...
Zas tak zanedbatelné to není.
kazdy zapnuty elektricky spotrebic zvysuje spotrebu auta. obzvlast sa to prejavuje na autach s nizkou spotrebou pretoze tam je percentualne znizenie spotreby najvyraznejsie (jednoducha matematika).
takze suhlas
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black