Stránka 2 z 33
Napsal: 12 kvě 2008, 01:27
od Borek
Chlapi,může mě někdo objasnit,v čem je ta úspora?Čeho????Důvod,proč bastlit na auto nějaká světla pro denní svícení

Koupím si světla pro denní svícení za 2800,-Kč,abych uspořil žárovku v hlavních a dalších světlech

(za 5 roků neustálého svícení,jsem měnil pouze jednu prasklou parkovačku za 6,-Kč)a 0,1 l benzínu na 10000km.Tak tomu říkám dobře investované peníze

.Nehledě k tomu,že amatérsky domontovávaná světla zrovna vzhledu auta neprospějí.Pokud se tyto dodělávky někomu na autě líbí,dovedu to pochopit,ale jiný smysl jsem nenašel

.Nehledě na viditelnost a že bych chtěl uspořit i žárovky v zadních světlech

,tak to asi také nebude šetření na pravém místě(i když v rámci zákona).

Napsal: 12 kvě 2008, 16:23
od Mexican
Borek píše:Chlapi,může mě někdo objasnit,v čem je ta úspora?Čeho????Důvod,proč bastlit na auto nějaká světla pro denní svícení

Koupím si světla pro denní svícení za 2800,-Kč,abych uspořil žárovku v hlavních a dalších světlech

(za 5 roků neustálého svícení,jsem měnil pouze jednu prasklou parkovačku za 6,-Kč)a 0,1 l benzínu na 10000km.Tak tomu říkám dobře investované peníze

.Nehledě k tomu,že amatérsky domontovávaná světla zrovna vzhledu auta neprospějí.Pokud se tyto dodělávky někomu na autě líbí,dovedu to pochopit,ale jiný smysl jsem nenašel

.Nehledě na viditelnost a že bych chtěl uspořit i žárovky v zadních světlech

,tak to asi také nebude šetření na pravém místě(i když v rámci zákona).

tak, tak... a prave u Accentu kde su poloautomaticke svetla.. takze ziadne starosti fakt nie su
Napsal: 16 kvě 2008, 09:38
od calvin
Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
Napsal: 16 kvě 2008, 10:37
od Ráďa
"calvine" to co píšeš není přesné. existují na to složité vzorečky dle výkonu motoru, kapacitě alternátoru, výkonu ve W žárovek atd.....
Již se to mnohokráte probíralo a u aut s cca 100koňma a klasickým počtem žárovek to dělé při ceně benzínu 28-30Kč 1,-Kč na 100km. Znamení to tedy cca 0,03l/100km. Musel bych hodně hledat kde ty výpočty byly, ale existují.
Napsal: 16 kvě 2008, 10:57
od calvin
Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Napsal: 16 kvě 2008, 11:26
od Mexican
calvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
nemam to podlozene, ale myslim ze to nebude ani 0,1l ... to uz usetris viac ak si pozries predpoved pocasia ze aky bude kde vietor, alebo si dufuknes pneu na dobry tlak... ono aj kvalitny olej ti moze usestrit 0,1l .... moznosti usetrit drobne je vela, najdolezitejsia je vsak samotna jazda - tam sa daju usetrit litre.. vcer mi kamos poslal odkaz na Kia forum, kde sa rozoberala spotreba 1,5 CRDi u Rio II (nas motor) a borci su uplne bez seba ze jazdia za 6l (a do 7l po meste) .... takze vsetko je relativne, ja radsej svietit budem a aj tych 0,2l sa pokusim usetrit plynulou jazdou
Napsal: 16 kvě 2008, 11:56
od Korálek
Homologovaná světla pro denní svícení jsou zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=7515
Napsal: 16 kvě 2008, 13:17
od tom
Tak právě ty diodový vlevo dole mám a ty zrovna nemají homologaci pro den...

Napsal: 16 kvě 2008, 13:29
od tom
calvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Kdysi jsem čet na tipcaru recenzi mazdy 6, kde majitel uváděl po montáži denních světel snížení spotřeby o těch 0,2l/100km. A v připojené diskuzi se do něj neskutečně ostatní obuli.
Nechci tady zase rozpoutávat nějakou hádku, ale ty světla nyní používam víc než týden, a z hodnot palubního PC to vypadá skutečně na pád spotřeby... Uvidíme po delším časovém období.
Já jezdím spíš kratší trasy, sem tam po městě atd...
A ve městě právě si myslim že to bude nejvíc poznat...
Jednoduchý návod pro majitele palubních PC:
Se zahřátým motorem vynulujte spotřebu PC, ujeďte cca třeba jen 1km nebo 5km a zastavte a s nastartovaným motorem a zapnutými světly stopněte několikrát interval kdy se mění jednotlivé desetiny litru ve spotřebě...
Ten časový interval bude pořát stejný jelikož stojíte na místě.
A poté proveďte to samé s vypnutými světly a časový interval se prodlouží...
Zas tak zanedbatelné to není.
Napsal: 16 kvě 2008, 16:08
od Borek
calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k

.Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.

Napsal: 16 kvě 2008, 16:25
od Mexican
Borek píše:calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k

.Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.

ono nech si kazdy da co chce... tomovi to vyhovuje uz to tam namontoval a tak mu to rozmlouvat nema vyznam. Ja osobne v tom nevidim vyhodu a tak to montovat neplanujem
Napsal: 16 kvě 2008, 16:39
od Borek
Mexican píše:Borek píše:calvin píše:Pani, na zaklade mojich testov stretavacie svetla zvysuju spotrebu o 0,1-0,2 l/ 100km, takze az take uplne zanedbatelne to nie je... Zbezne som vypocital navratnost za cca 50tisic km. Mozno to niekomu stoji za to.
I kdyby to dělalo 0,2l(jako že NE),tak za 50000km mít teprve zaplacenou investici je k

.Nehledě na bezpečnost,která je s tlumenými světly určitě větší( i svítící zadní světla mají svůj bezp.přínos)a pásek diod nízko nad zemí(oproti ostatním svítícím autům v koloně-asi také nebude to pravé ořechové,co bych chtěl pro svoji bezpečnost).Takže se mi tahle investice zdá být po všech stránkách nevýhodná a určitě méně bezpečná,než osvětlení klas.světly.

ono nech si kazdy da co chce... tomovi to vyhovuje uz to tam namontoval a tak mu to rozmlouvat nema vyznam. Ja osobne v tom nevidim vyhodu a tak to montovat neplanujem
Souhlasím a nic proti montážím na cizích autech nemám,jen jsem chtěl vědět smysl takové montáže

Ale žádný jsem nenašel-za investované peníze dostanu úsporu paliva rovnající se 0,0.....,bezpečnosti pro mé auto to ubere a většina dodělávaných neorigo doplňků,vypadá na autě-no,řekněme viditelně"dodělávaně".
Napsal: 16 kvě 2008, 20:02
od peaty
Mexican píše:vcera mi kamos poslal odkaz na Kia forum, kde sa rozoberala spotreba 1,5 CRDi u Rio II (nas motor) a borci su uplne bez seba ze jazdia za 6l (a do 7l po meste) ....
Mozes sem please hodit presny odkaz na to vlakno?
Napsal: 17 kvě 2008, 15:50
od Mexican
peaty píše:Mexican píše:vcera mi kamos poslal odkaz na Kia forum, kde sa rozoberala spotreba 1,5 CRDi u Rio II (nas motor) a borci su uplne bez seba ze jazdia za 6l (a do 7l po meste) ....
Mozes sem please hodit presny odkaz na to vlakno?
http://www.kia-club.net/viewtopic.php?t=707
Napsal: 22 kvě 2008, 23:56
od Mikro
tom píše:calvin píše:Iste ze su na to vzorce, ja som uviedol iba moj odhad. Na Accente som to nemeral nijak exaktne, ale napr. na mojom predchadzajucom aute s vykonom 60 koni som sa na to zameral, a na rovnakej trase, rovnaka zataz, rovanke pocasie atd. vychadzal na 90% rozdiel v spotrebe cca 0,2l. Ale bol by som radsej, keby si mal pravdu Ty.
Kdysi jsem čet na tipcaru recenzi mazdy 6, kde majitel uváděl po montáži denních světel snížení spotřeby o těch 0,2l/100km. A v připojené diskuzi se do něj neskutečně ostatní obuli.
Nechci tady zase rozpoutávat nějakou hádku, ale ty světla nyní používam víc než týden, a z hodnot palubního PC to vypadá skutečně na pád spotřeby... Uvidíme po delším časovém období.
Já jezdím spíš kratší trasy, sem tam po městě atd...
A ve městě právě si myslim že to bude nejvíc poznat...
Jednoduchý návod pro majitele palubních PC:
Se zahřátým motorem vynulujte spotřebu PC, ujeďte cca třeba jen 1km nebo 5km a zastavte a s nastartovaným motorem a zapnutými světly stopněte několikrát interval kdy se mění jednotlivé desetiny litru ve spotřebě...
Ten časový interval bude pořát stejný jelikož stojíte na místě.
A poté proveďte to samé s vypnutými světly a časový interval se prodlouží...
Zas tak zanedbatelné to není.
kazdy zapnuty elektricky spotrebic zvysuje spotrebu auta. obzvlast sa to prejavuje na autach s nizkou spotrebou pretoze tam je percentualne znizenie spotreby najvyraznejsie (jednoducha matematika).
takze suhlas
