Stránka 2 z 4

pipanie

Napsal: 18 kvě 2008, 22:44
od Mirci BB
Ja som rozpojil ten konektor pod sedadlom a je po pipani .....

Napsal: 19 kvě 2008, 07:22
od David C3
mě to vlastně ani neva.. aspon mě to donutí se poscivě pásat.

Napsal: 19 kvě 2008, 08:23
od milanh
Podle návodu stačí dvakrát za sebou zasunout a vysunout pás a je deaktivováno pípání, až do nového startu motoru.

Napsal: 19 kvě 2008, 15:26
od vojtop
David C3 píše:mě to vlastně ani neva.. aspon mě to donutí se poscivě pásat.
Mne to va... lebo keď po vystúpení z auta doňho opäť sadnem iba kvôli zacúvaniu do garáže, tak to dosť tú minútu otravuje... Ale nejaké riešenia tu už sú, takže ono sa to poddá... :D

Re: pipanie

Napsal: 19 kvě 2008, 18:03
od Pavel M
Mirci BB píše:Ja som rozpojil ten konektor pod sedadlom a je po pipani .....
Pozor,aby jsi neodpojil taky airbag,teda jestli je v sedačce,já bych odpojoval s rozvahou :lol:

pipanie

Napsal: 19 kvě 2008, 19:03
od Mirci BB
Air bag v sedacke nieje a ten kablik je len to signalizovanie .... nieje tom ziadny problem ... overene a vyskusane uz davno

Re: pipanie

Napsal: 20 kvě 2008, 21:57
od Radar
Mirci BB píše:Air bag v sedacke nieje a ten kablik je len to signalizovanie .... nieje tom ziadny problem ... overene a vyskusane uz davno
Ten káblik o ktorom hovoríš prenáša informáciu o obsadení sedadla vodiča pre modul BCM (body control module), ktorý ovláda kontrolku na prístrojovej doske a tiež aj zvukovú signalizáciu, ale modul BCM komunikuje po dátovej zbernici s modulom SRS. Modul SRS je priamo zodpovedný za VÝBER a následnú AKTIVÁCIU airbagu podľa vstupných údajov z nárazových CRASH senzorov. Teraz vzniká otázka či preberá ako vstupnú informáciu aj signál s BCM modulu o obsadení sedadla vodiča. Ak by to tak bolo, neaktivoval by sa ti pri čelnom náraze airbag vodiča. Takže moja otázka znie: odkaľ tú informáciu pokladáš za overenú respektíve akým spôsobom a to by ma dosť zaujímalo si si to vyskúšal (vyskúšať si to podľa mňa môžeš jedine crash testom). Ja byť na tvojom mieste veľmi rýchlo by som ten káblik zapojil naspäť. Pokiaľ ti pípanie fakt veľmi vadí riešil by som to trvalou simuláciou zapnutých pásov tak ako to vyriešil palčo z RK.

Re: pipanie

Napsal: 21 kvě 2008, 10:23
od lato
Radar píše:
Mirci BB píše:Air bag v sedacke nieje a ten kablik je len to signalizovanie .... nieje tom ziadny problem ... overene a vyskusane uz davno
Ja byť na tvojom mieste veľmi rýchlo by som ten káblik zapojil naspäť. .
100% súhlas..!

Napsal: 21 kvě 2008, 10:28
od lato
Ale teraz ma napadá, že testovaci obvod airbagov musí tento káblik kontrolovať... a keď nehlási poruchu tak rozpojenie zrejme nemôže mať vplyv. :oops:

Napsal: 21 kvě 2008, 11:09
od Mexican
lato píše:Ale teraz ma napadá, že testovaci obvod airbagov musí tento káblik kontrolovať... a keď nehlási poruchu tak rozpojenie zrejme nemôže mať vplyv. :oops:
tak tato odpoved dava svojim sposobom logiku.. system SRS sa pri starte vzdy konktroluje a ak nechlasi chybu, niekde bude zakopany pes

Napsal: 21 kvě 2008, 14:59
od Radar
Mexican píše:
lato píše:Ale teraz ma napadá, že testovaci obvod airbagov musí tento káblik kontrolovať... a keď nehlási poruchu tak rozpojenie zrejme nemôže mať vplyv. :oops:
tak tato odpoved dava svojim sposobom logiku.. system SRS sa pri starte vzdy konktroluje a ak nechlasi chybu, niekde bude zakopany pes
Spomínaný káblik nie je možné testovať na jeho pripojenie do systému pretože je dvojžilový. Ak by bol trojžilový vtedy by bolo možné testovať obsadenie sedadla vodiča a zároveň aj pripojenie tohto kábliku do konektoru. Je to celkom jednoduché ak máš dva káble môžu nadobúdať len dva stavy buď sú spojené (sedíš na sedadle) alebo rozpojené (nesedíš na sedadle). Tým že ho rozpojíš informuješ systém o tom že nikto nesedí za volantom. Teraz si zaprotirečím: z logického hľadiska vyplýva že keď ideš tak niekto musí šoférovať či už je alebo nie je káblik pripojený alebo či si alebo nie si pripútaný. Takže airbag by sa mal pri náraze tak či tak nafúknuť. Ale ty vieš ako sa k tomuto postavili programátori modulu SRS. Práve preto som položil otázku Mirci BB-mu: odkaľ tú informáciu pokladá za overenú respektíve akým spôsobom si to vyskúšal že mu airbag zaručene nafúkne pri náraze. Pokiaľ nie som 100% presvedčený že ten kábel so systémom SRS naozaj nič nemá nestojí riskovať ľudský život.

Napsal: 21 kvě 2008, 15:08
od Mexican
Radar: tak, tak... vrtat do zadnej kapoty aby clovk upevnil spojler je jedna vec... ale hrat sa s elektrikou - to radej necham tak.. mne osobne to pipanie vazne nevadi, jadim stale priputany

AIRBAG

Napsal: 21 kvě 2008, 16:06
od Mirci BB
kablik nieje testovany ....

kablik

Napsal: 21 kvě 2008, 16:16
od Mirci BB
Este par slov.

Ak by kablik rozhodoval o vystreleni ci nevystreleni airbagu
1. urcite by na tom kabli bol stitok s upozornenim .... menej dolezite veci su ostitkovane
2. urcite by nemal byt vyhotoveny tak aby sa dal jednoducho odpojit
3. urcite by nemal len tak vysiet pod sedadlom ale byt minimalne zabandazovany prekryty v tapacire resp. tahany vnutrom

kablik

Napsal: 21 kvě 2008, 16:18
od Mirci BB
4. urcite by bol diagnostikou kontrolovany a teda pri odpojeni signalizovany ako odpojeny


Sorac za chyby rychlo pisem nestiham citat :-D