pipanie
Napsal: 18 kvě 2008, 22:44
Ja som rozpojil ten konektor pod sedadlom a je po pipani .....
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Mne to va... lebo keď po vystúpení z auta doňho opäť sadnem iba kvôli zacúvaniu do garáže, tak to dosť tú minútu otravuje... Ale nejaké riešenia tu už sú, takže ono sa to poddá...David C3 píše:mě to vlastně ani neva.. aspon mě to donutí se poscivě pásat.
Pozor,aby jsi neodpojil taky airbag,teda jestli je v sedačce,já bych odpojoval s rozvahouMirci BB píše:Ja som rozpojil ten konektor pod sedadlom a je po pipani .....
Ten káblik o ktorom hovoríš prenáša informáciu o obsadení sedadla vodiča pre modul BCM (body control module), ktorý ovláda kontrolku na prístrojovej doske a tiež aj zvukovú signalizáciu, ale modul BCM komunikuje po dátovej zbernici s modulom SRS. Modul SRS je priamo zodpovedný za VÝBER a následnú AKTIVÁCIU airbagu podľa vstupných údajov z nárazových CRASH senzorov. Teraz vzniká otázka či preberá ako vstupnú informáciu aj signál s BCM modulu o obsadení sedadla vodiča. Ak by to tak bolo, neaktivoval by sa ti pri čelnom náraze airbag vodiča. Takže moja otázka znie: odkaľ tú informáciu pokladáš za overenú respektíve akým spôsobom a to by ma dosť zaujímalo si si to vyskúšal (vyskúšať si to podľa mňa môžeš jedine crash testom). Ja byť na tvojom mieste veľmi rýchlo by som ten káblik zapojil naspäť. Pokiaľ ti pípanie fakt veľmi vadí riešil by som to trvalou simuláciou zapnutých pásov tak ako to vyriešil palčo z RK.Mirci BB píše:Air bag v sedacke nieje a ten kablik je len to signalizovanie .... nieje tom ziadny problem ... overene a vyskusane uz davno
100% súhlas..!Radar píše:Ja byť na tvojom mieste veľmi rýchlo by som ten káblik zapojil naspäť. .Mirci BB píše:Air bag v sedacke nieje a ten kablik je len to signalizovanie .... nieje tom ziadny problem ... overene a vyskusane uz davno
tak tato odpoved dava svojim sposobom logiku.. system SRS sa pri starte vzdy konktroluje a ak nechlasi chybu, niekde bude zakopany peslato píše:Ale teraz ma napadá, že testovaci obvod airbagov musí tento káblik kontrolovať... a keď nehlási poruchu tak rozpojenie zrejme nemôže mať vplyv.
Spomínaný káblik nie je možné testovať na jeho pripojenie do systému pretože je dvojžilový. Ak by bol trojžilový vtedy by bolo možné testovať obsadenie sedadla vodiča a zároveň aj pripojenie tohto kábliku do konektoru. Je to celkom jednoduché ak máš dva káble môžu nadobúdať len dva stavy buď sú spojené (sedíš na sedadle) alebo rozpojené (nesedíš na sedadle). Tým že ho rozpojíš informuješ systém o tom že nikto nesedí za volantom. Teraz si zaprotirečím: z logického hľadiska vyplýva že keď ideš tak niekto musí šoférovať či už je alebo nie je káblik pripojený alebo či si alebo nie si pripútaný. Takže airbag by sa mal pri náraze tak či tak nafúknuť. Ale ty vieš ako sa k tomuto postavili programátori modulu SRS. Práve preto som položil otázku Mirci BB-mu: odkaľ tú informáciu pokladá za overenú respektíve akým spôsobom si to vyskúšal že mu airbag zaručene nafúkne pri náraze. Pokiaľ nie som 100% presvedčený že ten kábel so systémom SRS naozaj nič nemá nestojí riskovať ľudský život.Mexican píše:tak tato odpoved dava svojim sposobom logiku.. system SRS sa pri starte vzdy konktroluje a ak nechlasi chybu, niekde bude zakopany peslato píše:Ale teraz ma napadá, že testovaci obvod airbagov musí tento káblik kontrolovať... a keď nehlási poruchu tak rozpojenie zrejme nemôže mať vplyv.