Stránka 2 z 139

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 00:48
od Rexcor
Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.:-( Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.

Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.

Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 07:27
od Jakub
Já jsem nikdy nad touto variantou nepřemejšlel a myslím si že to má opět své PRO a PROTI

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 08:13
od Rexcor
Proti vidím jen jedno a to že už nemám v autě rezervu. Ale kdo by se s tím chtěl tahat a přezouvat.:-D
Pro mě osobně převažuje pro, ale je samozřejmě na každém jak o tom přemýšlí.

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 15:01
od Jakub
A jak to vubec je s tou rezervou vím že se dáva ta nadrž místo ní ale taky vím že povinná výbava auta je rezerva :?:

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 15:44
od Mexican
LPG ma podobne ako benzin a nafta vyhody a nevyhody... znova zavisi od typologie tras. U LPG by mi vadil mensi komfort tankovania, potreba skutocne dobreho stelovania, dalsia servisna prehliadka a dalsia hmostnost (cca 50kg navyse oproti benzinu)

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 18:41
od Radek Švub
já netuším jak se tam dá ta fotka?

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 18:51
od laufas
jako sem na forum? --> https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 56&start=0
Snad ti to pomuze :wink:

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 19:08
od Rexcor
Mexican píše:LPG ma podobne ako benzin a nafta vyhody a nevyhody... znova zavisi od typologie tras. U LPG by mi vadil mensi komfort tankovania, potreba skutocne dobreho stelovania, dalsia servisna prehliadka a dalsia hmostnost (cca 50kg navyse oproti benzinu)
Jo to určitě má.
My máme výhodu, že prohlídky provádíme u stejného člověka, takže protože se stejně auto určitě jednou za rok u našeho mechanika ukáže není problém prohlídku provést.
V čem vidíš menší komfort tankování?
Jakub píše:A jak to vubec je s tou rezervou vím že se dáva ta nadrž místo ní ale taky vím že povinná výbava auta je rezerva :?:
No to se tu probíralo už opravdu mockrát. Je to tak, že když mám sledování tlaku v pneumatikách a opravnou sadu pro bezdemotážní opravu nemusím mít rezervu:-)

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 20:55
od Maxi
Rexcor píše:
Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.:-( Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.

Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.

Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
Já LPG mám asi 6 let u 10 let starého Nissanu 2.0i. Nemám tam ten nejmodernější systém a asi proto mi to žere asi o 15-20% více než na benzín. Na druhou stranu je fakt, že auto, co se spotřeby týče, vůbec nešetřím. Problém s tím není žádný, akorát na začátku se seřízením, chcípalo to při volnoběhu. Tankování jako nevýhodu nevidím. Ale - technická je dražší než u dieslu, á 1/2 roku konrola těsnosti systému, mám 60l toroid (48 l) plynu a dojezd 380 - 430 km (podle toho kde jezdím) mi nepřijde moc. Je cítít, že průběh točivého momentu je jiný než při přepnutí na benzín a je znát i pokles výkonu. Při dnešní ceně benzínu bych si to tam nedal, do nového auta už vůbec ne.

Re: LPG

Napsal: 04 pro 2008, 23:28
od Rexcor
No my máme dražší typ a pokles výkonu není spíš je tam malý nárůst.
Máme tak asi na 50l tankovaného plynu a dojezd je také asi 430km u bílého u modrého kolem 370. Ale problém jsem s tím nikdy neměl. Stejnak jezdím spíš každý den 60 km a tak holt párkrát natankuju, ale nijak mě to neomezuje. Na dálnici také není problém kor v cizině a maximálně pojedu na benzín. Tím pádem jsem na třeba 900km dojezdu, což podle mě není málo. Spotřeba zvýšena asi o litr, ale taky se to míň šetří, takže více než přijatelné.
Navíc když je víc aut na plyn, může se člověk dostat ke slevě.:-)

Do dalšího auta plánujeme nejspíše okamžitou přestavbu, pokud nám to nebude haprovat se zárukou ale to závisí na tom jaké koupíme:-)

Re: LPG

Napsal: 05 pro 2008, 08:17
od Jakub
Rexcor: Díky snad se tak nestalo :?

Re: LPG

Napsal: 05 pro 2008, 08:23
od Rexcor
Jakub píše:Rexcor: Díky snad se tak nestalo :?
Ne nestalo. Jen zmiňuji, že už to tu někde je a je toho plné vlákno, takže aby sis to mohl kdyžtak dohledat a juknout. Já jsem psal zkrácenou verzi, ale někde tu je i výtah ze zákona. Aspoň mám ten dojem.:-)

Re: LPG

Napsal: 13 pro 2008, 21:32
od Radek Švub
Rexcor píše:
Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.:-( Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.

Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.

Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
Tak to vubec nemáš pravdu!já najezdím 40 000km.ročně takže návratnost brzo!A ten benzín nebude zas tak levnej dlouho!!!!!!A na LPG jezdím furt a všem to mužu jenom doporučit!!!Nechal jsem tam namontovat lepší LPG a ješte jsem tam dal domazávaní.Takže ten motor jede naprosto a super.

Re: LPG

Napsal: 29 pro 2008, 09:36
od Dan4975
I30 /1.4/jsem kupoval loni v prosinci, při 4000km jsem nechal montovat lpg systém Landirenzo Omegas /italský/ u firmy AUTO FEDOR v Prostějově. Spotřeba plynu tak mezi 8-9 litry ,ale musím dodat ,že po dálnicích jezdím tak 180km/h. Naprostá spokojenost /dnes mám najeto 40700km/ žádná závada a při jízdě na plyn mám subjektivní dojem ,že to jede o něco líp než na benzín. Při přepnutí v zátahu mezi plynem a benzínem není žádný rozdíl. Všem kdo tvrdí ,že to na plyn nejede ,vzkazuji ,že je to blbost.Naopak motor je na plyn tišší a jízda naprosto v pohodě.Otázku záruky jsem řešil s prodejcem v Olomouci a ten nemá naprosto žádné výhrady k montáži plynu do I30 ,naopak byl to on ,kdo mi ho doporučil i s montážní firmou.
Největší rozdíl je ovšem ceně za palivo , v současné době je to cca necelých 13 korun na litr :D . V létě jsem byl v jižní evropě a tankoval jsem plyn běžně za 11-12 korun za litr/po přepočtu/.
Jinak v servise při garančních prohlídkách nemají vůči LPG žádné výhrady /druhá garančka po 40000km/ a servis zařízení LPG se dělá po 10000km a stojí kolem 600,-kč.
Tolik krátké shrnutí mých zkušeností s LPG.

Re: LPG

Napsal: 29 pro 2008, 11:12
od Radek Švub
Tak já mám i30 1.6 a mám uplně stejně namontované lpg aji v tom Prostějově a jsem moc spokojenej!