Stránka 2 z 139
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 00:48
od Rexcor
Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.
Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.
Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.
Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 07:27
od Jakub
Já jsem nikdy nad touto variantou nepřemejšlel a myslím si že to má opět své PRO a PROTI
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 08:13
od Rexcor
Proti vidím jen jedno a to že už nemám v autě rezervu. Ale kdo by se s tím chtěl tahat a přezouvat.
Pro mě osobně převažuje pro, ale je samozřejmě na každém jak o tom přemýšlí.
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 15:01
od Jakub
A jak to vubec je s tou rezervou vím že se dáva ta nadrž místo ní ale taky vím že povinná výbava auta je rezerva
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 15:44
od Mexican
LPG ma podobne ako benzin a nafta vyhody a nevyhody... znova zavisi od typologie tras. U LPG by mi vadil mensi komfort tankovania, potreba skutocne dobreho stelovania, dalsia servisna prehliadka a dalsia hmostnost (cca 50kg navyse oproti benzinu)
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 18:41
od Radek Švub
já netuším jak se tam dá ta fotka?
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 18:51
od laufas
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 19:08
od Rexcor
Mexican píše:LPG ma podobne ako benzin a nafta vyhody a nevyhody... znova zavisi od typologie tras. U LPG by mi vadil mensi komfort tankovania, potreba skutocne dobreho stelovania, dalsia servisna prehliadka a dalsia hmostnost (cca 50kg navyse oproti benzinu)
Jo to určitě má.
My máme výhodu, že prohlídky provádíme u stejného člověka, takže protože se stejně auto určitě jednou za rok u našeho mechanika ukáže není problém prohlídku provést.
V čem vidíš menší komfort tankování?
Jakub píše:A jak to vubec je s tou rezervou vím že se dáva ta nadrž místo ní ale taky vím že povinná výbava auta je rezerva
No to se tu probíralo už opravdu mockrát. Je to tak, že když mám sledování tlaku v pneumatikách a opravnou sadu pro bezdemotážní opravu nemusím mít rezervu:-)
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 20:55
od Maxi
Rexcor píše:Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.
Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.
Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.
Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
Já LPG mám asi 6 let u 10 let starého Nissanu 2.0i. Nemám tam ten nejmodernější systém a asi proto mi to žere asi o 15-20% více než na benzín. Na druhou stranu je fakt, že auto, co se spotřeby týče, vůbec nešetřím. Problém s tím není žádný, akorát na začátku se seřízením, chcípalo to při volnoběhu. Tankování jako nevýhodu nevidím. Ale - technická je dražší než u dieslu, á 1/2 roku konrola těsnosti systému, mám 60l toroid (48 l) plynu a dojezd 380 - 430 km (podle toho kde jezdím) mi nepřijde moc. Je cítít, že průběh točivého momentu je jiný než při přepnutí na benzín a je znát i pokles výkonu. Při dnešní ceně benzínu bych si to tam nedal, do nového auta už vůbec ne.
Re: LPG
Napsal: 04 pro 2008, 23:28
od Rexcor
No my máme dražší typ a pokles výkonu není spíš je tam malý nárůst.
Máme tak asi na 50l tankovaného plynu a dojezd je také asi 430km u bílého u modrého kolem 370. Ale problém jsem s tím nikdy neměl. Stejnak jezdím spíš každý den 60 km a tak holt párkrát natankuju, ale nijak mě to neomezuje. Na dálnici také není problém kor v cizině a maximálně pojedu na benzín. Tím pádem jsem na třeba 900km dojezdu, což podle mě není málo. Spotřeba zvýšena asi o litr, ale taky se to míň šetří, takže více než přijatelné.
Navíc když je víc aut na plyn, může se člověk dostat ke slevě.
Do dalšího auta plánujeme nejspíše okamžitou přestavbu, pokud nám to nebude haprovat se zárukou ale to závisí na tom jaké koupíme:-)
Re: LPG
Napsal: 05 pro 2008, 08:17
od Jakub
Rexcor: Díky snad se tak nestalo
Re: LPG
Napsal: 05 pro 2008, 08:23
od Rexcor
Jakub píše:Rexcor: Díky snad se tak nestalo
Ne nestalo. Jen zmiňuji, že už to tu někde je a je toho plné vlákno, takže aby sis to mohl kdyžtak dohledat a juknout. Já jsem psal zkrácenou verzi, ale někde tu je i výtah ze zákona. Aspoň mám ten dojem.
Re: LPG
Napsal: 13 pro 2008, 21:32
od Radek Švub
Rexcor píše:Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.
Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.
Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.
Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
Tak to vubec nemáš pravdu!já najezdím 40 000km.ročně takže návratnost brzo!A ten benzín nebude zas tak levnej dlouho!!!!!!A na LPG jezdím furt a všem to mužu jenom doporučit!!!Nechal jsem tam namontovat lepší LPG a ješte jsem tam dal domazávaní.Takže ten motor jede naprosto a super.
Re: LPG
Napsal: 29 pro 2008, 09:36
od Dan4975
I30 /1.4/jsem kupoval loni v prosinci, při 4000km jsem nechal montovat lpg systém Landirenzo Omegas /italský/ u firmy AUTO FEDOR v Prostějově. Spotřeba plynu tak mezi 8-9 litry ,ale musím dodat ,že po dálnicích jezdím tak 180km/h. Naprostá spokojenost /dnes mám najeto 40700km/ žádná závada a při jízdě na plyn mám subjektivní dojem ,že to jede o něco líp než na benzín. Při přepnutí v zátahu mezi plynem a benzínem není žádný rozdíl. Všem kdo tvrdí ,že to na plyn nejede ,vzkazuji ,že je to blbost.Naopak motor je na plyn tišší a jízda naprosto v pohodě.Otázku záruky jsem řešil s prodejcem v Olomouci a ten nemá naprosto žádné výhrady k montáži plynu do I30 ,naopak byl to on ,kdo mi ho doporučil i s montážní firmou.
Největší rozdíl je ovšem ceně za palivo , v současné době je to cca necelých 13 korun na litr
. V létě jsem byl v jižní evropě a tankoval jsem plyn běžně za 11-12 korun za litr/po přepočtu/.
Jinak v servise při garančních prohlídkách nemají vůči LPG žádné výhrady /druhá garančka po 40000km/ a servis zařízení LPG se dělá po 10000km a stojí kolem 600,-kč.
Tolik krátké shrnutí mých zkušeností s LPG.
Re: LPG
Napsal: 29 pro 2008, 11:12
od Radek Švub
Tak já mám i30 1.6 a mám uplně stejně namontované lpg aji v tom Prostějově a jsem moc spokojenej!