XMira - v pohode, ja som kludny
v prvom prispevku som popisoval, ze 1.3 12V mozno zrovnavat s 1.5 12V a s 1.6 s velkym otaznikom. T.j. nech si nikto nemysli, ze chiptunning im prida viac ako 10%. To je asi tak maximum, co sa z toho da vymackat. Ved naco je viac paliva, ked nie je viac vzduchu!!!! A este jedna vec chiptuningom sa neziska dalsi ventil na valec a variabilne casovanie ventilov, ktore maju za nasledok viac nasateho vzduchu = viac paliva = viac vykonu. Napr. ta 1.3 ma 62kW v zaklade, preprogramovanie slubuje 71kW, co som si isty, ze nema. Inak 62 + 10% je cca 68 teda si nerobim iluzie, ze chipnutim som ziskal viac ako 68kW. A co sa tyka toho, ze ma vyznam chipovat len vacsie motory, tak to ja taky isty argument ako chipovat len male motory. Pretoze 10% pri 60kW je 6kW a 10% pri 120kW je 12kW, co pocitis uplne rovnako ako pri tom malom motore. Ako dobre vsetci vieme ked ma auto 120kW motor, tak asi bude mat aj par 100-300 kg viac. Takze moja rada je nech chipuje ten kto chce a nech si namontuje vyfuk RAMUS tak isto ten kto chce, ved to vcetci robime, lebo nam to robi radost a mame pocit, ze robime nieco pre nasich milacikov.
No a chcel som len to, ze spotreba, zivotnost zavisi na 90% od stylu jazdy a nie od dakeho chipu, samozrejme pokial nie je uplne na figu. Jedna poznamka na zaver pre tych, ktori sa rozhodli ist do chipovania - CHIP VAM NEZNIZI SPOTREBU, VYRAZNE NEZMENI SPRAVANIE SA AUTA A NESPRAVI TRHACA ASFALTU. 10% je 10% fyziku neoklames
Kto chce vediet viac o teoriach spalovacich motorov, turbomotorov a motorov s kompresorom odporucam knihy od Corky-ho Bell-a Maximum boost alebo Supercharged!, v ktorych je pekne popisane ako sa "robi" vykon.
XMira mier a chcel by som mat tvoj motor pod kapotov